5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش
همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی نیست. اما هستند افرادی که مرزها را درمینوردند و دیدگاهی از جهان را به ما ارائه میدهند که بسیاری هرگز شاهد آن نخواهند بود. نکته قابل توجه این است که این لحظات را میتوان با دوربینهای اکشن پیشرو در صنعت، بهطور کامل حفظ کرد.
طراحی سایت وردپرس میتواند به برندهایی مانند GoPro کمک کند تا استراتژیهای بازاریابی خود را برای افزایش فروش به بهترین شکل ممکن پیادهسازی کنند. با ایجاد صفحات فرود جذاب و بهینهسازی شده برای کمپینهای بازاریابی، برندهایی مثل GoPro میتوانند تجربه کاربری بینظیری را ارائه دهند که باعث جلب توجه مخاطبان و افزایش نرخ تبدیل میشود. همچنین، طراحی سایت وردپرس با ویژگیهای قابل شخصیسازی، به برندها این امکان را میدهد تا به سرعت استراتژیهای مختلف بازاریابی را آزمایش و بهینهسازی کنند.
همین جا است که دوربین گوپرو وارد عمل میشود و به ما امکان ثبت لحظات خارقالعاده و بینظیر را میدهد.
بازار دوربینهای ورزشی رقابتی است؛ با این حال، گوپرو توانسته خود را بهعنوان برند اصلی برای ماجراجویان، هیجانطلبان و حتی مصرفکنندگان عادی که به دنبال ثبت هیجانانگیزترین لحظات زندگی خود هستند، تثبیت کند.
موفقیت این برند تنها به محصولات نوآورانه و با کیفیتش محدود نمیشود، بلکه استراتژیهای بازاریابی جامع و مؤثر گپرو نیز در آن نقش دارند. شکی نیست که گپرو در هنر داستانسرایی برای مخاطبانش و افزایش فروش، مهارت بالایی دارد.
در این پست وبلاگی، به بررسی عمیق استراتژیهای بازاریابی گپ پرو میپردازیم، رویکردهای تجاری و تبلیغاتی این شرکت را مورد مطالعه قرار میدهیم و نحوه کمک تلاشهای بازاریابی دیجیتال، رسانههای اجتماعی و محتوایی آن در تثبیت جایگاهش بهعنوان پیشرو بازار را بررسی میکنیم.
آمادهی ماجراجویی هستی؟ بریم!
استراتژی کسبوکار گوپرو
استراتژی تجاری گ پرو حول این ایده اصلی میچرخد: توانمندسازی مردم برای ثبت و به اشتراک گذاشتن هیجانانگیزترین تجربیاتشان. همه چیز در تشویق افراد برای بهچنگآوردن زندگی و غنیمت شمردن لحظات آدرنالینساز خلاصه میشود.
به نظر من، شروع آرام و بیریای ما از فروشگاههای لوازم موجسواری، اسکی، دوچرخهسواری و موتورسواری، برای موفقیت ما بسیار مهم بوده است. گوپرو دربارهی جشن گرفتن سبک زندگی فعال و به اشتراک گذاشتن آن با دیگران است. این برند اصیل است و ما برای ساختن آن، سراغ خرید انبوه تبلیغات نرفتیم.
نیک وودمن (بنیانگذار و مدیرعامل گورپرو)
تاریخچه و تحول مدل کسبوکار گپرو
نیک وودمن، بنیانگذار و خالق گپ پرو، یک ماجراجو بود. با توجه به ورزشهایی که انجام میداد – موجسواری، اسکی، ورزشهای موتوری – او تمایل داشت این لحظات را از نزدیک ثبت کند. اگرچه دوربینها و فناوری آن زمان، علاقهمندان به ماجراجویی را با تصاویر بزرگنماییشده پشتیبانی میکردند، اما هیچ محصولی در بازار وجود نداشت که حس تماشای صحنه از دیدگاه ورزشکار، یعنی از دید اول شخص، را ارائه دهد.
خلاصه اینکه، گوپرو با ایدهای ساده شروع به کار کرد: ثبت عکسها و فیلمهایی که حس خوبی ایجاد میکردند.زندهچشمانداز نیک وودمن همچنان در هسته فلسفه شرکت باقی مانده و در طول تکامل خود به تولید برخی از بهترین دوربینهای اکشن جهان منجر شده است. مدل تجاری GoPro نیز به نرمافزار و لوازم جانبی که تجربه کاربری را افزایش میدهند گسترش یافته و یک اکوسیستم جامع برای مشتریان خود ایجاد کرده است.
نوآوری ماجراجویانه: مشوق حس هیجانجویی درونی
استراتژی تجاری گئوپرو بر این اساس است که حس ماجراجویی درونی همه را برانگیزد. این برند تمرکز خود را روی تولید دوربینهای نوآورانه، مقاوم و آسان برای استفاده که حتی در سختترین ماجراجوییها نیز دوام میآورند، حفظ کرده است.
توسعهدهندگان همواره مرزهای امکانات در دوربینهای اکشن را جابهجا میکنند و کاربران را قادر میسازند تا هر ثانیه نفسگیر ماجراجوییهای خود را، از کوهنوردیهای نفسگیر تا غواصی در اعماق دریا و همه چیز بین این دو، به راحتی ثبت کنند.
ساختن جامعه: شادیها را با هم شریک شدن
شرکت تنها به فروش دوربین بسنده نمیکند. بازار هدف گورپرو متنوع است و شامل علاقهمندان به ماجراجویی، عکاسان حرفهای و حتی مصرفکنندگان عادی که میخواهند عکسها و فیلمهای با کیفیت بالا بگیرند میشود. آنها در تلاش برای ایجاد جامعهای صمیمی از علاقهمندان به هیجان و تولیدکنندگان محتوا هستند. از طریق پلتفرم آنلاین و شبکههای اجتماعی خود، کاربران را به اشتراکگذاری فیلمهای خیرهکنندهشان تشویق میکنند و دیگران را به آغاز سفرهای خود ترغیب مینمایند.
این شور و شوقی موجی ایجاد میکند و حس تعلق خاطر را به وجود میآورد؛ چرا که مردمی از گوشه و کنار جهان گرد هم میآیند تا لحظات هیجانانگیز زندگی را جشن بگیرند.
همکاریها و مشارکتها: اتحاد نیروها برای ماجراجویی نهایی
استراتژی تجاری گپ پرو همچنین با مشارکتها و همکاریهای استراتژیک با شرکتها و افراد تاثیرگذار همفکر تقویت میشود. با همکاری با ورزشکاران، کاوشگران و افراد خلاق، آنها نه تنها قابلیتهای محصولات خود را به نمایش میگذارند، بلکه خود را با افرادی که تجسم روحیه ماجراجویی هستند، همسو میکنند. این همکاریها پیام برند آنها را تقویت کرده و مردم را به شکستن محدودیتهای خود ترغیب میکنند، همه اینها در حالی که هر ثانیه نفسگیر را با دوربینهای گپ پرو ثبت میکنند.
داستانسرایی قابل دسترس: هر لحظه را با ارزش بدانید
یکی از ارکان اصلی استراتژی تجاری گپ پرو، دسترسپذیر کردن داستانگویی برای همه است. آنها نرمافزار و ابزارهای ویرایش کاربرپسندی ارائه میدهند که حتی افراد مبتدی را قادر میسازد تا محتوای جذاب و حرفهای تولید کنند. گپ پرو با حذف موانع تولید محتوا، افراد را قادر میسازد تا دیدگاهها و روایتهای منحصربهفرد خود را به اشتراک بگذارند، صرف نظر از اینکه ماجراجوییهایشان آنها را به کجا میبرد.
این ویژگی گوپرو باعث میشود محصول توسط افراد در همه سنین و با هر نوع سرگرمیای قابل استفاده باشد، نه فقط توسط عاشقان ماجراجویی یا افرادی که دانش فنی بیشتری دارند. سادهسازی هر چیزی که میتواند پیچیده باشد، فرصت دسترسی به مخاطبان بسیار وسیعتری را افزایش میدهد. گرچه به نظر میرسد گوپرو مخاطبان خاصی را هدف قرار میدهد، اما در واقع به شما کمک میکند تا بهراحتی لحظات فوقالعاده را در انواع فعالیتها و مناسبتها ثبت و ویرایش کنید.
خدمات سئو وردپرس میتواند نقش بسزایی در افزایش فروش و دیده شدن برندهایی مانند GoPro ایفا کند. با بهینهسازی محتوای وبسایت برای موتورهای جستجو، GoPro میتواند جلب توجه مخاطبان هدف خود را بهبود بخشد و رتبهبندی بالاتری در نتایج جستجو داشته باشد. استفاده از استراتژیهای سئو به برندهای مانند GoPro این امکان را میدهد تا با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و محتوای جذاب، ترافیک وبسایت خود را افزایش داده و در نتیجه، فروش بیشتری داشته باشند.
تنوع محصولات: فرصتهای بیشتر برای استفاده از فرصتها
گوپرو تنها به یک نوع دوربین بسنده نمیکند. نوآوری سنگ بنای استراتژی تجاری گوپرو است. هر کسی منحصر به فرد است و ایده متفاوتی از نحوه استفاده از دوربینهای گوپرو دارد. چه غواص باشید، چه دوچرخهسوار، چه اسکیباز، یا صرفاً یک عاشق تکنولوژی که میخواهد لحظات شاد خود را با دوستان و خانواده جاودانه کند، گوپرو برای شما محصولی دارد. این برند با ارائه طیف متنوعی از محصولات که نیازها و ترجیحات کاربران مختلف را برآورده میکند، این اطمینان را میدهد که برای هر نوع ماجراجویی، یک گوپرو وجود دارد. این تنوع، به گوپرو اجازه میدهد تا طیف وسیعتری از مخاطبان، از ورزشکاران حرفهای تا مسافران معمولی که به دنبال ثبت لحظات خاص خود هستند، را جذب کند.
این شرکت بهطور قابلتوجهی در تحقیق و توسعه سرمایهگذاری میکند تا دوربینهای جدید و پیشرفته را روانه بازار کند. ویژگیهایی مانند ضدآب بودن، فیلمبرداری ۴K و کنترل صوتی، تنها برخی از نوآوریهایی هستند که GoPro را در صدر رقابت حفظ کردهاند. میتوان با اطمینان گفت که نوآوری، سنگ بنای استراتژی تجاری GoPro است. همچنین میتوانید محصولات را در وبسایت آنها جستجو کنید و دوربینها را با توجه به نیازهای خود مقایسه کنید.
وبسایت گپ پرو صفحاتی دارد که بهعنوان راهنماهای مفیدی عمل میکنند. فرض کنید میخواهید دوربین گپ پرو بخرید، چه برای خودتان، چه هدیه و چه برای فعالیت خاصی. حتی اگر دانش فنی قوی ندارید، گپپرو راهنماهایی در وبسایت خود برای کمک به شما ایجاد کرده است. وقتی از صفحه «خرید بر اساس فعالیت» دیدن میکنید، میتوانید فعالیتهای مختلف را بررسی کنید و بهراحتی دوربینی که مناسب نیازهای شماست را بدون نیاز به مقایسههای فنی پیدا کنید. ما معتقدیم این ابتکار برند، استراتژی کلیدیای است که دسترسی به محصول را گسترش میدهد و مخاطبان بسیار وسیعتری را در بر میگیرد، نه فقط متخصصان این حوزه.
ترکیب بازاریابی گوپرو
ثبت ماجراهای زندگی
همانطور که گفته شد، محصولات این برند، هسته اصلی ترکیب بازاریابی گپ پرو هستند. گپ پرو دوربینهای اکشن و لوازم جانبی چندمنظوره میسازد که به کاربران امکان ضبط ماجراجوییهایشان را با کیفیت بالا میدهد. این دوربینها کوچک، بادوام و برای فعالیتهای مختلف در فضای باز و اکستریم طراحی شدهاند و آنها را به انتخاب اول برای علاقهمندان به هیجان، مسافران و تولیدکنندگان محتوا تبدیل کردهاند.
گپ پرو با نوآوری مستمر و عرضه مدلهای جدید دوربین و لوازم جانبی، همواره با تقاضای مصرفکنندگان و پیشرفتهای تکنولوژیکی همراه بوده است. آنها با ارائه محصولات باکیفیت و قابل اعتمادی که در سختترین شرایط دوام میآورند، موفق به ایجاد پایگاه مشتریان وفاداری شدهاند.
آنها همچنین متخصص تبلیغات و معرفی این محصولات به مخاطبان خود هستند. در واقع، با محتوای متنوع و شگفتانگیز خود، گوپرو حس ازدستدادن فرصت را ایجاد کرده و اشتیاق علاقهمندان به دوربینهای ورزشی را برای خرید یا امتحان محصولات و ویژگیهای جدید برمیانگیزد. لازم به ذکر است که، درست مانند گوپرو با رویکرد نوآورانهاش، آژانسهای بازاریابی فناوری شرکای ارزشمندی برای شرکتها و برندهای حوزه فناوری هستند. آنها در ایجاد ارتباطات اصیل با مخاطبان هدف و تبلیغ محصولات تبحر دارند. این آژانسها میتوانند به عنوان متحدان راهبردی عمل کرده و به شما در برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان ایدهآلتان کمک کنند، چه استارتآپ باشید و چه برندی شناختهشده مانند گوپرو. بنابراین، در حالی که گوپرو در تولید دوربینهای ورزشی پیشرو است، آژانسهای بازاریابی فناوری در کمک به شرکتها برای شناسایی بازار هدف و خلق روایتهای جذاب برند تخصص داریم.
قیمت: کیفیت بالا با برچسب قیمت ممتاز
با وجود گرانتر بودن دوربینهای گوپرو، ارزش آنها بینظیر است. گوپرو خود را بهعنوان برند ممتازی در بازار دوربینهای ورزشی معرفی کرده و قیمت بالاتر را با کیفیت برتر محصول، استحکام و ویژگیهای نوآورانه توجیه میکند. این استراتژی قیمتگذاری برای آنها بهخوبی جواب داده است، زیرا مصرفکنندگان برند گوپرو را با عملکرد و دوام بینظیر مرتبط میدانند.
تبلیغات ماجراجویانه
یکی از قابل توجهترین جنبههای گپرو، استراتژی تبلیغاتی و بازاریابی آن است. آنها از… محتوای تولیدشده توسط کاربر با تشویق مشتریان به اشتراکگذاری تجربیات هیجانانگیز خود که با دوربینهای GoPro ثبت کردهاند، جامعهای قوی از طرفداران برند ایجاد شده است.
حضور گُوپرو در شبکههای اجتماعی بسیار چشمگیر است و محتوای خیره کنندهای را در پلتفرمهایی مانند اینستاگرام، یوتیوب، تیک تاک و… به اشتراک میگذارد. آنها به طور مرتب با افراد تأثیرگذار و ورزشکاران همکاری میکنند تا قابلیتهای فوقالعاده دوربینهای خود را به نمایش بگذارند. این بازاریابی دهان به دهان و تعامل در شبکههای اجتماعی، هیجان زیادی پیرامون برند آنها ایجاد میکند و آن را فراتر از یک محصول صرف، به یک سبک زندگی تبدیل میکند.
استراتژی تبلیغات گوپرو
استراتژی تبلیغاتی گپ پرو به اندازه ماجراجوییهایی که به ثبت آنها کمک میکند، متنوع و هیجانانگیز است. آنها فراتر از تبلیغات دیجیتال میروند تا با مخاطبان خود به شیوههای منحصربهفرد و جذاب ارتباط برقرار کنند.
در اینجا برخی از استراتژیها و مثالهای برجستهی کمپینهای آنها آمده است.
همکاری گورپرو و ردبول
من از این الهام گرفتم که ردبول فقط یک نوشیدنی نیست، نه فقط یک محصول یا قوطی. ردبول بستری برای جشن گرفتن تمام قابلیتهای انسان است. آنها یک جنبش سبک زندگی، یک برند که این محصول را میفروشد، ساختند.
نیک وودمن (بنیانگذار و مدیرعامل گپ پرو)
همکاری گپ پرو با ردبول، نمونهای بارز از استراتژی تبلیغاتی آن است. این دو برند در رویدادها و تولید محتواهای مختلف با یکدیگر همکاری کردند و فناوری گپ پرو را با تصویر پرانرژی برند ردبول ترکیب نمودند. این همکاری جهانی که در سال ۲۰۱۶ اعلام شد، ورزشکاران موفق، علاقهمندان به ورزشهای اکستریم و بقیه جهان را با هیجان فراوان به هم پیوند داد. این همکاری نه تنها گسترهی فعالیتهای گپ پرو را افزایش داد، بلکه پیوند آن را با ورزشهای اکستریم و ماجراجویی نیز مستحکم کرد. گپ پرو و ردبول هر دو استراتژیهای بازاریابی ردبول در سراسر جهان شناخته شدهاند و همواره الهامبخش و شگفتانگیز هستند.
حامیان مالی
یکی از استراتژیهای برجسته بازاریابی گوپرو، تعهد بیوقفه آن به مشارکت در رویدادها و مهمتر از آن، افراد جسوری است که برای ماجراجویی زندگی میکنند. ورزشکاران و همه کسانی که با دوربینهای گوپرو شاهکارهایی خلق میکنند، میتوانند از طریق صفحه حمایت مالی در وبسایت رسمی، از مزایایی مانند حمایت مالی و جوایز نقدی بهرهمند شوند.
پس اگر شما هم با گپ پروتان عکسهای نفسگیر میگیرید، این فرصت را برای شناخته شدن و پاداش گرفتن به خاطر مهارتهای فوقالعادهتان از دست ندهید!
وبلاگ و مجله سبک زندگی
گ پرو فراتر از تبلیغات محصولاتش، به ایجاد سبک زندگی ماجراجویانهای میپردازد. آنها وبلاگ و مجلهای دارند که داستانها، نکات و عکسها و فیلمهای نفسگیری را به نمایش میگذارند. این محتوا ارتباط عمیقتری با مخاطبان برقرار کرده و آنها را حتی پس از خرید، با برند درگیر نگه میدارد.
به طور خلاصه، استراتژی تبلیغاتی گوریلا فقط به فروش محصولات محدود نمیشود؛ بلکه الهامبخش زندگیِ پُر و پیمان است و ابزارهای ثبت لحظات فراموشنشدنی را فراهم میکند.
استراتژی بازاریابی دیجیتال گوپرو
استراتژی بازاریابی دیجیتال گوبرو بر الهامبخشی و ارتباط با جامعهی علاقهمندان به ماجراجویی تمرکز دارد. این برند بهطور فعال ماجراجویان و ورزشکاران را به اشتراکگذاری محتوای مهیج خود تشویق میکند. گوبرو از طریق رسانههای اجتماعی قادر است قابلیتهای بینظیر دوربینهای خود را به نمایش بگذارد؛ قابلیتی که البته با استعدادهای فوقالعادهی آن افراد ماجراجو پشتیبانی میشود.
چالش یک میلیون دلاری گپ پرو
در این بخش، کمپین بازاریابی دیجیتال فوقالعاده گوبر را به شما معرفی میکنیم. گوبر برای تبلیغ دوربین هیرو بلک ۱۱ که در سپتامبر ۲۰۲۲ عرضه شد، کمپینی بیسابقه راهاندازی کرد و اعلام نمود که مبلغ یک میلیون دلار را به سازنده بهترین فیلم ارسالی، با استفاده از استراتژی محتوای تولیدشده توسط کاربران، جایزه خواهد داد. شایان ذکر است که این اولین کمپین از این نوع برای گوبر نبوده و در واقع، پنجمین دوره از اینگونه کمپینها بود که به افراد زیادی امکان شرکت در مسابقه برای دریافت این جایزه معتبر را میداد. ویدئوی شگفتانگیز شامل آثار ارسالی به این کمپین را در پایین مشاهده میکنید.
طبق اطلاعیهی ششم سپتامبر ۲۰۲۳ وبسایت گپ پرو، این کمپین در سال ۲۰۲۳ تکرار نخواهد شد. با این حال، این برند قصد دارد چالشی با عنوان جوایز هیرو ۱۲ بلک برگزار کند و برای ویدیوهای منتخب، تا ۵۰۰۰ دلار جایزه در نظر گرفته است. به مخاطبان علاقهمند توصیه میشود برای بهروزرسانیهای بعدی منتظر بمانند.
نمایش محتوای تولیدشده توسط کاربران
استراتژی محتوای تولیدشده توسط کاربران در گوپرو فوقالعاده است. آنچه آنها را متمایز میکند، تواناییشان در تبدیل مشتریان به طرفداران برند است. آنها بهطور فعال کاربران را به اشتراکگذاری ماجراجوییهای شگفتانگیز خود که با دوربینهای گوپرو ثبت کردهاند، تشویق میکنند. این رویکرد پویا، جامعهای جهانی از قصهگوییها ایجاد میکند و مشتریان را به حامیان مشتاق برند تبدیل میکند.
این پست رو در اینستاگرام ببینید.
پستی که گپ پرو (gopro) به اشتراک گذاشته است
ویژگی منحصربهفرد GoPro این است که فقط به محتوای تولیدشده توسط مشتریانش برای بازاریابی متکی نیست؛ بلکه آن را جشن میگیرد. آنها بهترین محتوای تولیدشده توسط کاربران را در وبسایت و شبکههای اجتماعی خود گردآوری و به نمایش میگذارند و لحظات شگفتانگیزی را که با دوربینهایشان ثبت شدهاند، برجسته میکنند. این استراتژی نه تنها حس اجتماع را تقویت میکند، بلکه به برندشان اصالت میبخشد. این به مشتریان بالقوه میگوید که GoPro چیزی فراتر از یک محصول است؛ دروازهای برای ثبت تجربیات خارقالعاده است.
با تبدیل کاربران به قهرمانان داستان برند خود، گپ پرو ارتباط احساسی قدرتمندی با مخاطبانش برقرار میکند. این استراتژی محتوای تولیدشده توسط کاربر، نشاندهندهی تعهد آنها به ماجراجویی و این باور است که جذابترین داستانها، داستانهایی هستند که توسط کسانی که آنها را زندگی میکنند، روایت میشوند. بنابراین، چه در حال موجسواری باشید، چه در حال کاوش در کوهستان، یا فقط در حال ثبت لحظات روزمره، گپ پرو هر کاربر را به راوی داستان خودش تبدیل میکند.
استراتژی بازاریابی شبکههای اجتماعی GoPro
کانالهای رسانههای اجتماعی گورپرو پر از فعالیت است و این برند بهطور مداوم محتواهای باکیفیتی را به اشتراک میگذارد. این تعامل فعال به ایجاد حسّی از جامعه در میان کاربران گورپرو کمک میکند و برند را همیشه در ذهن مخاطبان نگه میدارد.
گوپرو
میشیو ناگامین لحظه دوستی خود با یک مار دریایی سیاه نوارهی بسیار سمی را ثبت کرد. گوپرو هیرو ۱۲ سیاه دوربین گوپرو گوپرو هیرو ۱۲ ژاپن زیر آب راز دریایی مارهای تیک تاک صدای اصلی – گوپرو
کمپین راهاندازی دوربین گوپرو هیرو بلک
برای معرفی دوربین HERO Black، شرکت گوپرو کمپینی در شبکههای اجتماعی با هشتگ #GoProHero راهاندازی کرد. کاربران تشویق شدند تا تجربیات و فیلمهای خود را که با دوربین جدید ضبط کرده بودند به اشتراک بگذارند؛ این کار باعث افزایش تعامل و ایجاد هیاهو پیرامون راهاندازی محصول شد. این هشتگ بیش از ۳ میلیون پست در اینستاگرام دارد که همگی با دوربینهای فوقالعاده HERO ساخته شدهاند.
یعنی، به فیلم پایین نگاه کنید:
این پست رو تو اینستاگرام دیدم.
پستی که پاسکال شوماخر (@pazcal__) به اشتراک گذاشت
همکاری با افراد تاثیرگذار
گوپرو با اینفلوئنسرها و ورزشکارانی که تجسم روح ماجراجویی هستند، همکاری میکند. این همکاریها فراتر از صرف حمایت مالی است و شامل تولید محتوای جذاب توسط اینفلوئنسرها برای نشان دادن قابلیتهای دوربینهای گوپرو میشود. این استراتژی از برندسازی شخصی اینفلوئنسرها برای ترغیب دنبالکنندگانشان به انتخاب گوپرو برای ماجراجوییهایشان استفاده میکند.
این افراد تاثیرگذار یا سفیران برند، از تجهیزات گوپرو برای خلق محتوای شگفتانگیز استفاده میکنند و همواره از هشتگهای مرتبط مانند #GoPro، #GoProdiving، #GoProfishing، #HEROblack و بسیاری دیگر بهره میبرند.
این پست رو در اینستاگرام ببینید.
پستی که مایک لوگران (@fishlikemike) به اشتراک گذاشته است
چالش عکس روز
گوپرو از محتوای تولیدشده توسط کاربران در تمام جنبههای استراتژی بازاریابی خود بهره میبرد و این رویکرد نه تنها به نفع برند، بلکه به نفع پایگاه مشتریان وفادار آن نیز است. حساب اینستاگرام گوپرو روزانه تصاویری خیره کننده که توسط مشتریانش گرفته شدهاند را به اشتراک میگذارد. با راهاندازی چالشها، افراد را به ثبت تصاویر استثنایی و ارسال آثارشان به صفحه جوایز گوپرو ترغیب میکند. اگر تصویری بهعنوان «عکس روز» انتخاب شود، کاربر پاداش نقدی دریافت میکند. این استراتژی گوپرو، رابطهای پایدار بین برند و مشتریانش ایجاد کرده و آنها را درگیر نگه میدارد. علاوه بر این، تصاویر فوقالعاده، فید اینستاگرام گوپرو را متمایز کرده و مخاطبان متنوعی را فراتر از علاقهمندان به ماجراجویی و دوربین جذب میکند. جای تعجب نیست که حساب اینستاگرام گوپرو بیش از ۲۰ میلیون دنبال کننده دارد.
این پست رو تو اینستاگرام ببین.
پستی که GoPro (@gopro) منتشر کرده است
استراتژی بازاریابی محتوا برای گوپرو
گپ پرو بهشدت روی تولید محتوای داستانی و باکیفیتِ مرتبط با مخاطبان هدف خود تمرکز دارد. این شامل هر چیزی از فیلمهای ماجراجویی نفسگیر تا داستانهای دلگرمکننده افراد در رسیدن به آرزوهایشان میشود. گپ پرو با روایت این داستانها، ارتباط عمیقتری با مخاطبان خود برقرار کرده و تواناییهای محصولاتش را بهخوبی نشان میدهد.
محتوای تولیدشده توسط کاربر
همانطور که گفته شد، محتوای تولیدشده توسط کاربران، جنبهی مهمی از استراتژی بازاریابی محتوایی گوپرو است. این برند مرتباً تصاویری از کاربران خود را به نمایش میگذارد و طیف وسیعی از تجربیات و دیدگاههایی را که میتوان با گوپرو ثبت کرد، نشان میدهد.
فیلمهای آموزشی
گپ پرو ویدئوهای آموزشی ارائه میدهد که کاربران را در ثبت بهترین تصاویر و استفادهی بهینه از دوربینهایشان راهنمایی میکند. این ویدئوها برای مبتدیان و علاقهمندان به یک اندازه بسیار مفید هستند و گپ پرو را نه فقط بهعنوان سازندهی دوربین، بلکه بهعنوان آموزگار عکاسی ماجراجویی معرفی میکنند.
نگاهی به پشت صحنه
این برند، نگاهی اجمالی به پشت صحنهی ساخت ویدئوها و عکسهایش ارائه میدهد. این کار، به برند گوپرو جنبه انسانی میبخشد و دیدگاهی منحصربهفرد از ماجراجوییهای سازندگان پشت دوربین ارائه میکند.
داستانهای کاربری
گ پرو بهطور مرتب داستانهای کاربران را به اشتراک میگذارد و اغلب بر چالشهایی که برطرف کردهاند و لحظات شگفتانگیزی که ثبت کردهاند، تأکید میکند. این کار به برند، حس شخصی میبخشد و به مشتریان بالقوه کمک میکند تا با تجربیات واقعی ارتباط برقرار کنند.
تجربیات واقعیت مجازی و ۳۶۰ درجه
گوپرو با استفاده از فناوریهای نوظهور در زمینه محتوای ۳۶۰ درجه و واقعیت مجازی، به کاربران امکان تجربه مجازی ماجراجوییها و مکانها را میدهد و آنها را در دلِ صحنه غرق میکند و نشان میدهد که دوربینهای گوپرو چگونه میتوانند نه فقط لحظات، بلکه کل محیط را ثبت کنند. در مثالی که در پایین آمده است، قطبنمایی در گوشه بالا سمت چپ وجود دارد که به بینندگان امکان مشاهدهی ۳۶۰ درجه از مون بلان را میدهد.
نتیجهگیری
شنا با دلفینها یا کوسهها، چتربازی، یا صعود به کوهستان با قایقهای تندرو، اگرچه برای بسیاری هیجانانگیز است، اما تجربیاتی نیستند که به راحتی در دسترس باشند. دوربینهای گوپرو به ما امکان میدهند تا تصاویر شگفتانگیزی ثبت کنیم و جهان را از منظرهای منحصر به فرد، حتی به صورت دیجیتالی، ببینیم. این، موفقیت استراتژی بازاریابی گوپرو را نشان میدهد. با مکانهای بیشمار برای کاوش در سراسر جهان، گوپرو و جامعه دوستداران ماجراجویی، فرصتی برای دیدن جهان از دیدگاه کاوشگران به ما میدهند.
این برند در هنر داستانسرایی و نوآوری استاد شده و بهخوبی محصولات قوی خود را با یک استراتژی بازاریابی پویا ترکیب کرده است. با استفاده از قدرت محتوای تولیدشده توسط کاربران، تعامل فعال در شبکههای اجتماعی و مشارکتهای مؤثر، گوپرو اکوسیستمی منحصربهفرد ایجاد کرده که نه تنها حس اجتماع را در میان کاربران خود تقویت میکند، بلکه برند را به ارتفاعات جدیدی میرساند.