چگونگی استفاده از پیامک مارکتینگ برای تکمیل استراتژی ایمیل مارکتینگ شما
بازاریابی پیامکی یکی از ابزارهای مؤثر برای ارتباط مستقیم با مشتریان است، اما ترکیب آن با طراحی سایت وردپرس میتواند نتایج چشمگیری به همراه داشته باشد. با استفاده از افزونههای وردپرس، میتوانید سیستمهای پیامکی را به سایت خود متصل کنید تا اطلاعرسانیها، تخفیفها، و کمپینهای تبلیغاتی بهطور خودکار و هدفمند برای مشتریان ارسال شوند.
احتمالا با استفاده از ایمیل مارکتینگ برای ارتباط با مشتریان فعلی و آینده فروشگاه الکترونیکی خود آشنا هستید، اما آیا میدانید میتوانید از طریق پیامک هم با آنها ارتباط برقرار کنید؟ یک استراتژی بازاریابی پیامکی که دستورالعملهای TCPA راهی سریع و بسیار مؤثر برای اطلاعرسانیهای ساده و بدون جزئیات زیاد به مشترکان است.
بازاریابی پیامکی چیست؟
بازاریابی پیامکی، راهکاری بازاریابی است که به صاحبان فروشگاههای اینترنتی امکان میدهد اطلاعات مربوط به محصولات، خدمات و تبلیغات خود را از طریق پیامک برای مشتریان بالقوه و فعلی ارسال کنند. این روش مشابه بازاریابی ایمیلی اما پیامکها معمولاً مختصرتر هستند و راه دیگری برای برقراری ارتباط با افرادی فراهم میکنند که ممکن است ایمیل خود را به اندازه استفاده از تلفن همراه خود چک نکنند.
مزایای پیامک مارکتینگ برای صاحبان فروشگاههای تجارت الکترونیک
ادغام پیامک در استراتژی بازاریابی، راه دیگری برای اطلاع رسانی به مشتریان در مورد تبلیغات و محصولات جدید فروشگاه اینترنتی شما فراهم میکند، مخصوصا اگر تمایلی به دریافت ایمیلهای تبلیغاتی نداشته باشند. مشتریان شما احتمالا از پر شدن صندوق پستیشان با ایمیلهای تبلیغاتی خوشحال نمیشوند و ایمیلهای شما ممکن است بدون خوانده شدن حذف شوند. اما اکثر پیامکها بلافاصله پس از دریافت، خوانده میشوند یا حداقل پیشنمایش آنها دیده میشود. تقریباً تمام متنها (۹۸ درصد) باز میشوند. در مقایسه با حدود ۲۰ درصد از کل ایمیلها، تا 75 درصد مردم قبول پیامهای تبلیغاتی از برندها، به صاحبان فروشگاههای اینترنتی کمک میکند تا مخاطبان وسیعتری را جذب کنند.
بازاریابی پیامکی میتواند جایگزین موثری برای انواع دیگر بازاریابی که زمانی بسیار موفق بودند، باشد. اگرچه تبلیغات مجدد در فیسبوک یکی از سادهترین و موثرترین راهها برای برندها بود تا محصولاتی را که کاربران به آنها علاقه نشان داده بودند، در ذهنشان نگه دارند، اما اخیراً… تغییرات در آی او اس سیاستهای حفاظت از حریم خصوصی کاربران، بهطور غیرمنتظرهای دسترسی به کاربران اپل که ردیابی دادههایشان را غیرفعال کردهاند، غیرممکن میکند. اساماس مارکتینگ بهطور کلی موثرتر است زیرا به برندها امکان میدهد مستقیماً با مشتریان فعلی و بالقوه خود ارتباط برقرار کنند، بدون اینکه وابسته به شخص ثالثی باشند که ممکن است در هر زمانی تغییر کند یا از بین برود.
همراه کردن بازاریابی پیامکی با خدمات سئو وردپرس میتواند استراتژی بازاریابی شما را تقویت کند. با بهینهسازی محتوای سایت و هدایت مشتریان از طریق پیامک به صفحات فرود خاص، میتوانید نرخ تبدیل را افزایش دهید و تجربه مشتریان را بهبود بخشید. این ترکیب باعث میشود بازاریابی پیامکی بخشی جداییناپذیر از استراتژی دیجیتال شما باشد.
از روشهای بازاریابی متنوعی استفاده کنید تا با اولویتهای مشتریانتان هماهنگ باشید.
برای صاحبان فروشگاههای اینترنتی مهم است که به یاد داشته باشند هدف از بازاریابی پیامکی، کمک به مشتریان برای دریافت ارتباطات به بهترین نحو ممکن است، نه بمباران کردن آنها با پیامهای تکراری. تطبیق استراتژی بازاریابی با اولویتهای مشتریان مختلف، نیازمند یافتن تعادلی میان اطمینان از انتقال صحیح پیام و جلوگیری از آزار مشتریانی است که ممکن است بیش از یک نوع پیام دریافت کنند.
دقیقا مثل دنبال کردن یک شخص یا کسبوکار در همه شبکههای اجتماعی که دائم محتوای تکراری را همزمان منتشر میکنند و آزاردهنده است، مشتریان شما هم احتمالا نمیخواهند ایمیل و پیامک یکسان را با فاصله زمانی چند ثانیه دریافت کنند. در حالی که ممکن است فکر کنید تکرار ارتباط با مشتریان روشی موثر برای یادآوری پیام است، این استراتژی بیشتر احتمال دارد ناکارآمد باشد، زیرا ممکن است بیادبانه و حتی ترسناک به نظر برسد.
به جای آن، از مشتریان خود بپرسید کدام کانال ارتباطی را ترجیح میدهند و بیشتر ارتباطات خود را روی آن کانال متمرکز کنید. فقط آنها را به لیست مخاطبانی که مشخص میکنند اضافه کنید و سایر ارتباطات، مانند پیگیری پس از خرید را تا حد امکان از طریق روش ترجیحی آنها انجام دهید. ایجاد دو نسخه کمی متفاوت از هر پیام میتواند به حفظ علاقه مشتریانی که برای هر دو نوع ارتباط ثبتنام میکنند (یا ترجیحی را مشخص نمیکنند) کمک کند. به همین ترتیب، آسان کردن لغو اشتراک از لیست انتخابی آنها میتواند از درخواست مشتریان برای حذف کامل از همه ارتباطات جلوگیری کند.
استراتژی مؤثر بازاریابی پیامکی
استراتژی بازاریابی پیامکی شما باید مکمل سایر روشهای بازاریابی باشد، نه اینکه به تنهایی عمل کند. بسیار مهم است که پیامکهایتان بازگشت سرمایه مناسبی داشته باشند. با برنامهریزی ارسال پیامکها، گنجاندن پنجرههای پاپآپ جذب مشتری در پیامکها و اطمینان از ارزشمند بودن محتوای آنها برای مشتریان، بازاریابی پیامکی میتواند نوعی بازاریابی مقرون به صرفه باشد که به کسبوکار شما کمک میکند تا به مشتریان بیشتری دست یابد.
زمانهای مناسب برای ارسال پیامک را انتخاب کنید
ارسال پیامک در زمان مناسب، برای تضمین اثربخشی آن ضروری است. اگرچه بیشتر پیامکها خوانده میشوند، اما مشتریانی که پیامک را در زمانی دریافت میکنند که میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر از وبسایت شما بازدید کنند، آن را مفیدتر از پیامکی میدانند که در طول کار یا هنگام شام دریافت میکنند و تا زمان استراحت، آن را فراموش میکنند. برای بهترین نتیجه، سعی کنید پیامکها را طوری زمانبندی کنید که مشتریان شما آنها را صبح زود یا در زمان استراحت ناهار دریافت کنند.
پنجرهی پاپآپ جذب مشتری راهاندازی کنید
افزودن پنجرهی بازشو که دسترسی به وبسایت شما را برای مخاطبان آسان میکند، احتمال بازدید آنها از سایت را در زمان کوتاهی پس از دریافت پیامک افزایش میدهد. اگر آنها خودشان بخواهند بعداً به سایت مراجعه کنند، ممکن است این کار را اصلاً انجام ندهند.
محتوای ارزشمند تولید کنید
پیامکها ممکن است کوتاهتر از ایمیل یا پستهای شبکههای اجتماعی باشند، اما باز هم میتوانند اطلاعات مرتبطی داشته باشند که مخاطب را به سمت تبلیغ یا کالکشن جدید شما جذب کند. حتما در هر پیام به طور واضح و مختصر، پیشنهاد یا کالای جدیدتان را توضیح دهید و فراخوانی برای اقدام در نظر بگیرید که مخاطبان را به وبسایت شما برای استفاده از پیشنهاد یا کسب اطلاعات بیشتر هدایت کند.
از پست اسکریپت برای پیادهسازی یک استراتژی حرفهای بازاریابی پیامکی استفاده کنید.
مدیریت استراتژی بازاریابی پیامکی، فراتر از فرستادن تصادفی پیامک به مشتریان در اوقات فراغت است. در عوض، از یک پلتفرم مدیریت پیامکی استفاده کنید، مانند پسنوشت برای برنامهریزی و تحلیل اثربخشی کمپینهای پیامکی بازاریابی شما. این بستر میتواند به شما در مدیریت… لیست مشترکین با رعایت قوانین TCPA، پیامکهای خود را بهطور خودکار ارسال کنید، کمپینهای هدفمند ایجاد کنید که بازده سرمایهگذاری شما را بهطور قابلتوجهی افزایش دهد و بهسرعت به هر سؤالی که مشتریان شما در پاسخ به پیامهایتان ارسال میکنند، پاسخ دهید. گزینههای انعطافپذیر و متعدد پست اسکریپت بهراحتی قابل تنظیم هستند تا نیازهای کسبوکارهای تجارت الکترونیک بزرگ و کوچک را برآورده سازند.