09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

بازاریابی پیامکی برای جذب مشتریان

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

چگونگی استفاده از پیامک مارکتینگ برای تکمیل استراتژی ایمیل مارکتینگ شما

بازاریابی پیامکی یکی از ابزارهای مؤثر برای ارتباط مستقیم با مشتریان است، اما ترکیب آن با طراحی سایت وردپرس می‌تواند نتایج چشمگیری به همراه داشته باشد. با استفاده از افزونه‌های وردپرس، می‌توانید سیستم‌های پیامکی را به سایت خود متصل کنید تا اطلاع‌رسانی‌ها، تخفیف‌ها، و کمپین‌های تبلیغاتی به‌طور خودکار و هدفمند برای مشتریان ارسال شوند.

 

sms marketing strategy

احتمالا با استفاده از ایمیل مارکتینگ برای ارتباط با مشتریان فعلی و آینده فروشگاه الکترونیکی خود آشنا هستید، اما آیا می‌دانید می‌توانید از طریق پیامک هم با آن‌ها ارتباط برقرار کنید؟ یک استراتژی بازاریابی پیامکی که دستورالعمل‌های TCPA راهی سریع و بسیار مؤثر برای اطلاع‌رسانی‌های ساده و بدون جزئیات زیاد به مشترکان است.

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی، راهکاری بازاریابی است که به صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی امکان می‌دهد اطلاعات مربوط به محصولات، خدمات و تبلیغات خود را از طریق پیامک برای مشتریان بالقوه و فعلی ارسال کنند. این روش مشابه بازاریابی ایمیلی اما پیامک‌ها معمولاً مختصرتر هستند و راه دیگری برای برقراری ارتباط با افرادی فراهم می‌کنند که ممکن است ایمیل خود را به اندازه استفاده از تلفن همراه خود چک نکنند.

مزایای پیامک مارکتینگ برای صاحبان فروشگاه‌های تجارت الکترونیک

ادغام پیامک در استراتژی بازاریابی، راه دیگری برای اطلاع رسانی به مشتریان در مورد تبلیغات و محصولات جدید فروشگاه اینترنتی شما فراهم می‌کند، مخصوصا اگر تمایلی به دریافت ایمیل‌های تبلیغاتی نداشته باشند. مشتریان شما احتمالا از پر شدن صندوق پستی‌شان با ایمیل‌های تبلیغاتی خوشحال نمی‌شوند و ایمیل‌های شما ممکن است بدون خوانده شدن حذف شوند. اما اکثر پیامک‌ها بلافاصله پس از دریافت، خوانده می‌شوند یا حداقل پیش‌نمایش آن‌ها دیده می‌شود. تقریباً تمام متن‌ها (۹۸ درصد) باز می‌شوند. در مقایسه با حدود ۲۰ درصد از کل ایمیل‌ها، تا 75 درصد مردم قبول پیام‌های تبلیغاتی از برندها، به صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی کمک می‌کند تا مخاطبان وسیع‌تری را جذب کنند.

مشاهده این مطلب  بازگرداندن مشتریان: آشتی کردن کار دشواری است

بازاریابی پیامکی می‌تواند جایگزین موثری برای انواع دیگر بازاریابی که زمانی بسیار موفق بودند، باشد. اگرچه تبلیغات مجدد در فیسبوک یکی از ساده‌ترین و موثرترین راه‌ها برای برندها بود تا محصولاتی را که کاربران به آن‌ها علاقه نشان داده بودند، در ذهنشان نگه دارند، اما اخیراً… تغییرات در آی او اس سیاست‌های حفاظت از حریم خصوصی کاربران، به‌طور غیرمنتظره‌ای دسترسی به کاربران اپل که ردیابی داده‌هایشان را غیرفعال کرده‌اند، غیرممکن می‌کند. اس‌ام‌اس مارکتینگ به‌طور کلی موثرتر است زیرا به برندها امکان می‌دهد مستقیماً با مشتریان فعلی و بالقوه خود ارتباط برقرار کنند، بدون اینکه وابسته به شخص ثالثی باشند که ممکن است در هر زمانی تغییر کند یا از بین برود.

همراه کردن بازاریابی پیامکی با خدمات سئو وردپرس می‌تواند استراتژی بازاریابی شما را تقویت کند. با بهینه‌سازی محتوای سایت و هدایت مشتریان از طریق پیامک به صفحات فرود خاص، می‌توانید نرخ تبدیل را افزایش دهید و تجربه مشتریان را بهبود بخشید. این ترکیب باعث می‌شود بازاریابی پیامکی بخشی جدایی‌ناپذیر از استراتژی دیجیتال شما باشد.

از روش‌های بازاریابی متنوعی استفاده کنید تا با اولویت‌های مشتریانتان هماهنگ باشید.

برای صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی مهم است که به یاد داشته باشند هدف از بازاریابی پیامکی، کمک به مشتریان برای دریافت ارتباطات به بهترین نحو ممکن است، نه بمباران کردن آن‌ها با پیام‌های تکراری. تطبیق استراتژی بازاریابی با اولویت‌های مشتریان مختلف، نیازمند یافتن تعادلی میان اطمینان از انتقال صحیح پیام و جلوگیری از آزار مشتریانی است که ممکن است بیش از یک نوع پیام دریافت کنند.

دقیقا مثل دنبال کردن یک شخص یا کسب‌وکار در همه شبکه‌های اجتماعی که دائم محتوای تکراری را همزمان منتشر می‌کنند و آزاردهنده است، مشتریان شما هم احتمالا نمی‌خواهند ایمیل و پیامک یکسان را با فاصله زمانی چند ثانیه دریافت کنند. در حالی که ممکن است فکر کنید تکرار ارتباط با مشتریان روشی موثر برای یادآوری پیام است، این استراتژی بیشتر احتمال دارد ناکارآمد باشد، زیرا ممکن است بی‌ادبانه و حتی ترسناک به نظر برسد.

مشاهده این مطلب  راهنمای ضروری تحقیقات بازار

به جای آن، از مشتریان خود بپرسید کدام کانال ارتباطی را ترجیح می‌دهند و بیشتر ارتباطات خود را روی آن کانال متمرکز کنید. فقط آن‌ها را به لیست مخاطبانی که مشخص می‌کنند اضافه کنید و سایر ارتباطات، مانند پیگیری پس از خرید را تا حد امکان از طریق روش ترجیحی آن‌ها انجام دهید. ایجاد دو نسخه کمی متفاوت از هر پیام می‌تواند به حفظ علاقه مشتریانی که برای هر دو نوع ارتباط ثبت‌نام می‌کنند (یا ترجیحی را مشخص نمی‌کنند) کمک کند. به همین ترتیب، آسان کردن لغو اشتراک از لیست انتخابی آن‌ها می‌تواند از درخواست مشتریان برای حذف کامل از همه ارتباطات جلوگیری کند.

ecommerce owner using sms marketing strategy

استراتژی مؤثر بازاریابی پیامکی

استراتژی بازاریابی پیامکی شما باید مکمل سایر روش‌های بازاریابی باشد، نه اینکه به تنهایی عمل کند. بسیار مهم است که پیامک‌هایتان بازگشت سرمایه مناسبی داشته باشند. با برنامه‌ریزی ارسال پیامک‌ها، گنجاندن پنجره‌های پاپ‌آپ جذب مشتری در پیامک‌ها و اطمینان از ارزشمند بودن محتوای آن‌ها برای مشتریان، بازاریابی پیامکی می‌تواند نوعی بازاریابی مقرون به صرفه باشد که به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا به مشتریان بیشتری دست یابد.

زمان‌های مناسب برای ارسال پیامک را انتخاب کنید

ارسال پیامک در زمان مناسب، برای تضمین اثربخشی آن ضروری است. اگرچه بیشتر پیامک‌ها خوانده می‌شوند، اما مشتریانی که پیامک را در زمانی دریافت می‌کنند که می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از وب‌سایت شما بازدید کنند، آن را مفیدتر از پیامکی می‌دانند که در طول کار یا هنگام شام دریافت می‌کنند و تا زمان استراحت، آن را فراموش می‌کنند. برای بهترین نتیجه، سعی کنید پیامک‌ها را طوری زمان‌بندی کنید که مشتریان شما آن‌ها را صبح زود یا در زمان استراحت ناهار دریافت کنند.

مشاهده این مطلب  روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

پنجره‌ی پاپ‌آپ جذب مشتری راه‌اندازی کنید

افزودن پنجره‌ی بازشو که دسترسی به وب‌سایت شما را برای مخاطبان آسان می‌کند، احتمال بازدید آن‌ها از سایت را در زمان کوتاهی پس از دریافت پیامک افزایش می‌دهد. اگر آن‌ها خودشان بخواهند بعداً به سایت مراجعه کنند، ممکن است این کار را اصلاً انجام ندهند.

محتوای ارزشمند تولید کنید

پیامک‌ها ممکن است کوتاه‌تر از ایمیل یا پست‌های شبکه‌های اجتماعی باشند، اما باز هم می‌توانند اطلاعات مرتبطی داشته باشند که مخاطب را به سمت تبلیغ یا کالکشن جدید شما جذب کند. حتما در هر پیام به طور واضح و مختصر، پیشنهاد یا کالای جدیدتان را توضیح دهید و فراخوانی برای اقدام در نظر بگیرید که مخاطبان را به وب‌سایت شما برای استفاده از پیشنهاد یا کسب اطلاعات بیشتر هدایت کند.

از پست اسکریپت برای پیاده‌سازی یک استراتژی حرفه‌ای بازاریابی پیامکی استفاده کنید.

مدیریت استراتژی بازاریابی پیامکی، فراتر از فرستادن تصادفی پیامک به مشتریان در اوقات فراغت است. در عوض، از یک پلتفرم مدیریت پیامکی استفاده کنید، مانند پس‌نوشت برای برنامه‌ریزی و تحلیل اثربخشی کمپین‌های پیامکی بازاریابی شما. این بستر می‌تواند به شما در مدیریت… لیست مشترکین با رعایت قوانین TCPA، پیامک‌های خود را به‌طور خودکار ارسال کنید، کمپین‌های هدفمند ایجاد کنید که بازده سرمایه‌گذاری شما را به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهد و به‌سرعت به هر سؤالی که مشتریان شما در پاسخ به پیام‌هایتان ارسال می‌کنند، پاسخ دهید. گزینه‌های انعطاف‌پذیر و متعدد پست اسکریپت به‌راحتی قابل تنظیم هستند تا نیازهای کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک بزرگ و کوچک را برآورده سازند.

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070