راهنمای بازاریابی پیامکی برای شاپفای: 5 نکته برای مبتدیان
اگر میخواهید فروش خود را به شدت افزایش دهید، تعامل با مشتری را گسترش دهید و بازده سرمایهگذاری خود را بالاتر ببرید فروشگاه ساز شاپيفای اگر مغازه دارید، پیامکهای تبلیغاتی میتوانند ابزاری باشند که به شما کمک میکنند به سطح جدیدی از موفقیت برسید.
برای وبسایتهایی که از پلتفرم شاپفای استفاده میکنند، طراحی سایت وردپرس به شما این امکان را میدهد که ابزارهای بازاریابی پیامکی را به راحتی یکپارچه کنید. با افزودن فرمهای ثبتنام در سایت و استفاده از پلاگینهای مناسب، میتوانید لیست مخاطبان خود را بسازید و به آنها پیامهای هدفمند ارسال کنید. این استراتژی میتواند باعث ایجاد ارتباط بیشتر با مشتریان و افزایش فروش شود، بهویژه زمانی که پیامهای شما حاوی تخفیفها و پیشنهادات ویژه باشد.
(چیزی داخل پرانتز نبود) نود و هشت درصد از پیامهای متنی باز و خوانده میشوند، و این زمان میبرد نود ثانیه میانگین زمان پاسخ به یک پیامک
پیامکهای تبلیغاتی از نرخ بازگشایی پایین ایمیلها پیشی گرفتهاند. بیست درصد و اگر این کار را نکنید، پول زیادی از دست میدهید. استفاده از آن در استراتژی کلی بازاریابی .
به شما نشان میدهیم چگونه بازاریابی پیامکی میتواند فروش محصولات شما را بیش از پیش افزایش دهد.
5 نکته برای کمک به مبتدیان در یادگیری استفاده از پیامک مارکتینگ برای شاپفای
شگفتآور نیست که روز به روز افراد بیشتری به پیامک برای برقراری ارتباط روی میآورند. ایمیلها پر از هرزنامه هستند و مصرفکنندگان به دلایل مشابه یاد گرفتهاند شمارههای ناشناسی را نادیده بگیرند.
برای رسیدن پیامتان به مشتریان، در بازار امروز باید خلاق باشید. بازاریابی پیامکی به شما کمک میکند تا از میان انبوه اطلاعات، خود را نشان دهید و مشتریانتان را مؤثرتر از روشهای دیگر جذب کنید؛ ضمن اینکه مشتریان واقعا تمایل به دریافت پیامکهای شما دارند.
(علامت نقل قول) هفتاد و پنج درصد برخی از مشتریان پس از ثبت نام، تمایل دارند پیامکهایی از سوی برندها دریافت کنند.
اصطلاحات ضروری را بیاموزید
اگر تازه وارد دنیای بازاریابی پیامکی شدهاید، باید اصطلاحات رایج آن را یاد بگیرید تا نحوه عملکرد آن را درک کنید. سه اصطلاح مهم عبارتند از: بازاریابی پیامکی، کلمه کلیدی و کد کوتاه.
بازاریابی پیامکی
اساماس مخفف سرویس پیام کوتاه است و اصطلاح دیگری برای پیامک محسوب میشود. بازاریابی از طریق پیامک، با استراتژی درست، بازده سرمایهگذاری چشمگیری دارد. میتوانید آن را در استراتژی بازاریابی فعلی خود ادغام کنید تا تعامل با دیگر تلاشهای بازاریابی خود، مانند رسانههای اجتماعی، خبرنامههای ایمیلی و تبلیغات پستی مستقیم را افزایش دهید.
یکپارچهسازی SMSBump با فروشگاه شاپيفای شما میتواند بازده سرمایهگذاریتان را افزایش دهد. بیست و پنج برابر و بیشتر (البته)
در کنار بازاریابی پیامکی، استفاده از خدمات سئو وردپرس میتواند به جذب ترافیک بیشتر برای سایت شما کمک کند. بهینهسازی محتوا برای جستجو و ارتقاء رتبه سایت باعث میشود پیامهای بازاریابی شما در زمان مناسب به دست مخاطبان هدف برسد. همچنین، استفاده از استراتژیهای سئو در کنار بازاریابی پیامکی میتواند به افزایش نرخ تبدیل کمک کند، چرا که مخاطبان بیشتری به سایت شما وارد میشوند و پیشنهادات شما را مشاهده میکنند.
کلمه کلیدی
کلمات کلیدی، واژهها یا عبارات کوتاهی از پیش تعریفشده هستند که برای سنجش موفقیت یک کمپین استفاده میشوند. برای هر کمپین میتوانید یک کلمه کلیدی جدید بسازید و ببینید چند نفر آن کلمه را به شماره کوتاه شما پیامک کردهاند.
کد کوتاه
کد کوتاه، شماره تلفنی است که به حساب بازاریابی پیامکی شما وصل است و از استفاده از شماره تلفن شخصی شما برای ارسال و دریافت پیامک از مشتریان جلوگیری میکند.
۲. استراتژی تدوین کنید
قبل از ارسال پیامکهای انبوه، ابتدا استراتژی خود را مشخص کنید. هدف از ارسال پیام چیست؟ چرا آن را میفرستید؟ چه عملی را از گیرندگان انتظار دارید؟ چه سودی برای آنها دارد؟ آیا پیام شما چیزی است که آنها واقعاً تمایل به دریافتش دارند؟
اشتباهات رایج مبتدیان، ارسال پیامکهای زیاد و خیلی سریع، و ارسال پیامک به افرادی است که برای دریافت آن ثبت نام نکردهاند—در نکته چهارم بیشتر درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد. میتوانید با برنامهریزی برای اینکه چه پیامکی و چه زمانی میخواهید برای مشترکین خود ارسال کنید، از اشتباه اول جلوگیری کنید.
هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.
مخاطبانتان را در نظر بگیرید
هر چه مخاطبان خود را بیشتر بشناسید، میتوانید متون خود را بهتر با خواستههای آنها هماهنگ کنید. چه چیزهایی را دوست دارند و از چه چیزهایی خوششان نمیآید؟ چه ساعتی از روز یا چه روزهایی از هفته معمولا با متون شما درگیر میشوند؟ پیامهایتان را مختصر کنید و مطمئن شوید که نوعی مزیت و ارزش واقعی برای آنها ارائه میدهید.
برنامه افزودن ارزش
میتوانید با آموزش دادن چیزی، اعلام محصولات جدید مرتبط، ارسال بهروزرسانیهای شرکت، دعوت به شرکت در مسابقه، ارسال نظرسنجی یا ارائه تخفیف یا کوپن اختصاصی، ارزش متنهای خود را افزایش دهید.
بازاریابی پیامکی را با ابزارهای دیگر ترکیب کنید
بازاریابی پیامکی وقتی با ابزارهای بازاریابی دیگر مانند شبکههای اجتماعی، خبرنامههای ایمیلی و تبلیغات پستی مستقیم ترکیب شود، بسیار قدرتمندتر خواهد بود. میتوانید با دعوت از مردم برای شرکت در مسابقهها، قرعهکشیها یا نظرسنجیها از طریق پیامک، پستهای شبکههای اجتماعی خود را تعاملیتر کنید.
آنها را تشویق کنید تا برای شرکت در مسابقه یا قرعهکشی و تکمیل نظرسنجیها، یک کلمه کلیدی را به شماره کوتاه شما پیامک کنند. میتوانید با نظارت بر تعداد افرادی که از کلمه کلیدی استفاده میکنند، موفقیت کمپین خود را پیگیری کنید.
تعداد مشترکین پیامکی را افزایش دهید با ارسال یک ایمیل جذاب، مردم را ترغیب کنید تا در سرویس ثبتنام کنند. آنها را به دریافت پیامک برای تایید سفارش و ارسال، اطلاعات ردیابی، اطلاع از محصولات جدید و تخفیفها و پیشنهادهای ویژه تشویق کنید.
هرچه ارزش بیشتری برای ثبت نام در لیست شما به آنها ارائه دهید، احتمال انجام این کار توسط آنها بیشتر میشود.
تبلیغات پستی مستقیم و پیامکی، برای فروشگاههای شاپفای با محصولات فیزیکی، ترکیب کاملی هستند. با هر سفارش، کارتهای شخصیسازیشدهای ارسال کنید و از مشتریان برای خریدشان تشکر کنید. با ارسال پیامک یک کلمه کلیدی به شماره کوتاه خود، آنها را به عضویت در فهرست پیامکیتان دعوت کنید و تخفیفی برای سفارش بعدیشان ارائه دهید. اطلاعات تماس و دستورالعملهای مربوط به چگونگی رسیدگی به مشکلات احتمالی سفارش را نیز فراموش نکنید.
قالبهای متنی برای ساخت کمپینها
از یکی یا همه قالبهای زیر برای ساختن یک کمپین عالی جهت آغاز استراتژی بازاریابی پیامکی خود استفاده کنید.
حراج داریم! تا ۶۰ درصد تخفیف روی محصولات منتخب. همین الان از فروشگاه ما دیدن کنید http://www.yourwebsite.com/shop
از خرید شما متشکریم! لطفاً ۳ تا ۵ روز کاری برای تحویل سفارش در نظر بگیرید. شماره پیگیری شما: ۱۶۴۶۵۱۳۶۴۱۳۶۴۳۶۴
خرید شما ناقص است! سبد خرید خود را بررسی کنید و برای تکمیل سفارش، روش پرداخت را انتخاب کنید.
محصول جدیدی در فروشگاه ما موجود است! برای اطلاعات بیشتر و سفارش قبل از اتمام موجودی، به این لینک مراجعه کنید: http://www.yourwebsite.com/new-product-sales-page
ارائه دهنده را انتخاب کنید
ارائه دهندگان نرم افزار پیامک متعددی وجود دارند، پس چگونه باید مناسب ترین را انتخاب کنید؟ بهعنوان صاحب فروشگاه شاپفای، به نرمافزاری نیاز دارید که برای رفع نیازهای منحصر به فرد شما طراحی شده باشد. SMSBump با شاپفای ادغام میشود و اجرای کمپینهای بازاریابی موفق برای فروشگاه شما را ساده میکند. به تجربه ما، بهترین نرمافزار پیامکی برای فروشگاههای شاپفای است.
اساماس بامپ: از یکپارچگی کامل با شاپفای لذت ببرید
اساماس بامپ ارائه میدهد فروشگاه ساز شاپ فای تجّار با مجموعهای کامل از امکانات برای بهرهبرداری حداکثری از کمپینهای پیامکی خود. میتوانید پیشنهادات شخصیشدهی محصول، تصاویر محصولات پیشنهادی، یادآوری سبدهای خرید رهاشده، تأیید سفارش و ارسال کالا و موارد بسیار دیگر را ارائه دهید.
توسعهدهندگان بهطور مداوم در حال بهبود نرمافزار و ارائه ویژگیهای جدید هستند. SMSBump با بسیاری از برنامههای دیگر مانند MailChimp، Slack، Klaviyo Contacts، OptiMonk، ReCharge و Smile ادغام میشود. فهرست کاملی از برنامههای سازگار با آن را میتوانید اینجا ببینید: ادغامهای اساماس بامپ .
برخی از ویژگیهای اساسی SMSBump شامل بخشبندی لیستها، جریانهای سفارشی، تست A/B، خودکارسازی بازگشت سرمایهگذاری پیامکی، خودکارسازی پیامک، کوتاهکننده لینک، زمانبندی کمپینها و لیستهای انصراف است. علاوه بر این، به شما کمک میکند تا با قوانین بینالمللی مطابقت داشته باشید. نرمافزار آنها با قوانین TCPA، CTIA و GDPR مطابقت دارد.
با قوانین CAN-SPAM و TCPA آشنا شوید.
(The) هیچ قانون مبارزه با هرزنامههای تجاری و قانون حفاظت از تلفن مصرفکنندگان اقدامات تعیین میکنند که کسبوکارها چه پیامهایی را میتوانند به مصرفکنندگان ارسال کنند و چه زمانی مجاز به ارسال آنها هستند.
مشتریان بدون اجازه، تمایلی به دریافت پیامک از سوی کسبوکارها ندارند و شما از نظر قانونی موظفید پیش از ارسال اولین پیام، رضایت کتبی آنها را کسب کنید. نادیده گرفتن قانون میتواند منجر به جریمههای سنگین یا حتی زندان شود.
جیفی لوب این را از نزدیک تجربه کرد، زمانی که پیامکهای ناخواستهای برای مشتریانی که برای دریافت آنها ثبت نام نکرده بودند، فرستاد. آنها به مشتریان پیشنهاد یکبار مصرف ۴۵ درصد تخفیف تعویض روغن دادند. به نظر میرسد پیشنهاد خیلی خوبی باشد، اینطور نیست؟ اما حتی بهترین پیشنهاد هم میتواند شما را با شکایت روبرو کند. در این مورد، جیفی لوب در نهایت خارج از دادگاه به توافق رسید. چهل و هفت میلیون دلار آخ!
وقت بگذارید و با قانون آشنا شویددر صورت داشتن هر گونه سؤال، با یک وکیل مجاز مشورت کنید.