Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

شش روش برای آزمایش محصولاتتان با بودجه کم

آنچه در این مقاله می خوانید:

تحقیق در مورد محصول جدید، پیش از عرضه به بازار، کاملا ضروری است تا از شکست پرهزینه جلوگیری شود. زاپّی نشان می‌دهد چگونه می‌توانید محصولات جدیدتان را بدون صرف هزینه زیاد آزمایش کنید.

از دوستان و خانواده نظرخواهی کن

اما نهشمااز دوستان و خانواده بخواهید که از دوستان و خانواده خودشان بازخورد بگیرند. خودتان سؤال نپرسید. هرچند انجام پژوهش با کمک دوستان و خانواده خودتان ساده‌تر به نظر می‌رسد، اما توصیه نمی‌شود.

آنها شور و شوق را در چشمان شما خواهند دید و خطر این است که بیش از حد مشتاق شوند. همچنین ممکن است نخواهند احساسات شما را جریحه دار کنند و در گفتن حقیقت، اگر از محصولات شما خوششان نیاید، تردید کنند.

در نتیجه، برداشت اغراق‌آمیزی از محصولتان خواهید داشت که می‌تواند شما را به مسیر اشتباه بکشاند.

با مشتریان بازار هدف خود ارتباط برقرار کنید

اگر محصول یا خدمت شما بسیار هدفمند مثلاً اگر فقط هدف شما زنان جوان و ثروتمند هستند، باید به شبکه‌ی مناسب دسترسی پیدا کنید. اگر به دنبال بازار هدف خاصی هستید، تشکیل گروه دوستی مفید است. کسی را پیدا کنید که با مشخصات مطابقت دارد از مشتری ایده‌آل خودتان بخواهید همراه با گروهی از دوستان همفکرش بیایند. اندازه ایده‌آل گروه، حدود پنج تا هشت نفر است. می‌توانید در مورد همه جنبه‌های محصولتان از جمله خود محصول، جایگاه‌یابی آن و استراتژی توزیع، سوال کنید. قیمت بسته‌بندی و تبلیغات و نقاط قوت و ضعف آن. باز هم بهتر است خودتان سؤال نپرسید. از کس دیگری بخواهید این کار را انجام دهد.

در گروه، بیان احساسات افراد مهم‌تر است، بنابراین به گفتگوی آزاد و غیررسمی نیاز دارید، نه ساختاری خشک و سفت. بهتر است برای دریافت طیف وسیعی از نظرات، دو جلسه یا بیشتر برگزار کنید. می‌توانید به عنوان تشکر، به شرکت‌کنندگان هدیه‌ای کوچک مانند بن یا جایزه بدهید.

به حرف‌های کسانی که محصول شما را دوست دارند یا از آن متنفرند، گوش دهید.

بحث همیشه به معنای یافتن نقطه مشترک نیست. اگر چهار نفر محصول شما را دوست داشته باشند و دو نفر از آن متنفر باشند، این برای تحقیقات شما بسیار بهتر از شش نفری است که کمی آن را دوست دارند. آن چهار نفر احتمال خرید محصول را بسیار بیشتر دارند.

به حرف کسانی که محصول را دوست دارند گوش دهید و از آن‌ها دلیلش را بپرسید؛ می‌توانید از این اطلاعات در تبلیغات خود استفاده کنید.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

به طور مساوی بازخورد صادقانه نظرات افرادی که محصول شما را دوست ندارند می‌تواند به شما در اصلاح و بهبود آن کمک کند. باید به دیدگاه‌های مختلف گوش دهید و انگیزه‌های آن‌ها را دریابید.

تحقیقات بازار کمی انجام دهید

در حالی که پژوهش کیفی مثلاً نظرات گروه‌های کانونی، می‌تواند به شما کمک کند تا محصول خود را در مراحل اولیه‌ی توسعه، دقیق‌تر کنید. در پایان این مرحله، شما باید … آزمون کمی .

پس اگر مثلاً دوچرخه‌ای جدید طراحی کرده‌اید و بازخورد زیادی درباره سبک و طراحی آن گرفته‌اید و آماده تولید هستید، می‌توانید با انجام تحقیقات کمی، از وجود بازار کافی برای آن و گروه هدف مطمئن شوید.

اگر ۲۷ درصد آن را دوست دارند، باید بفهمید چه کسانی هستند. مشخصات آنها را بررسی کنند مکانشان را پیدا کرده و آنها را هدف قرار دهید. نظرسنجی ساده این کار را می‌توان به‌صورت آنلاین، تلفنی یا دستی انجام داد تا این اعداد را به شما بدهند.

در یک نظرسنجی جامع، سوالی بپرسید.

اگر محصول یا خدمت شما را بتوان در یک جمله خلاصه کرد، می‌توانید با خرید یک سؤال در نظرسنجی‌های ترکیبی شرکت‌هایی مانند تی‌ان‌اس یا ایپسوس موری، تحقیقات ارزان‌قیمتی انجام دهید. این نظرسنجی‌ها معمولاً پاسخ ۱۰۰۰ نفر را که نمایانگر نمونه‌ای از کل مصرف‌کنندگان بریتانیا هستند، درخواست می‌کنند.

این روش زمانی منطقی است که محصول شما برای بازار انبوه طراحی شده باشد. می‌توانید محصول خود را توصیف کنید و از پاسخ‌دهندگان بپرسید که چقدر احتمال دارد آن را در مقیاسی از یک تا ده خریداری کنند.

به دقت و با تأمل زیاد درباره سؤالات پرسشنامه خود بیندیشید. اگر سؤالات را درست طرح نکنید، وقت و پول خود را هدر داده‌اید.

روابط مستمر با مشتریان را برقرار کنید.

کاری که شرکت‌های بزرگ مانند پروکتر اند گمبل اکنون انجام می‌دهند، ایجاد جوامعی از افراد از … است. بازار هدف و از آنها درخواست مشارکت ارائه بازخورد به طور مستمر

می‌توانید با گروهی از افراد یا یک جامعه آنلاین ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها گفتگو کنید. از آن‌ها بخواهید تا در طول مدتی مشخص به شما کمک کنند تا بتوانید محصول و استراتژی بازاریابی خود را بر همین اساس توسعه دهید.

مزیت این روش این است که این افراد اغلب به مدافعان محصول شما نیز تبدیل می‌شوند.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

اگر امروز از شما بپرسند: «چه کسی بهتر می‌تواند استراتژی سئو بچیند؟ هوش مصنوعی یا کسی با ۱۷ سال تجربه عملی؟» چه پاسخی می‌دهید؟ شاید فکر کنید هوش مصنوعی فقط اطلاعات دارد، اما سئو فقط اطلاعات نیست. سئو ترکیبی است از علم، هنر، تحلیل، اجرا، آزمون و خطا، و شناخت انسان. به‌عنوان کسی که سال‌هاست […]

چطور پزشکان احمدآباد مشهد با سئو محلی و بازاریابی دیجیتال، نوبت‌گیری خود را چند برابر می‌کنند؟ احمدآباد مشهد یکی از متراکم‌ترین مناطق درمانی کشور است. ده‌ها پزشک متخصص، کلینیک زیبایی، مطب دندان‌پزشکی و مراکز تخصصی پزشکی در این منطقه فعال هستند—اما سؤال اصلی اینجاست: چه کسانی در این بازار شلوغ، بیشتر دیده می‌شوند و نوبت […]

طراحی سایت پزشکی در احمدآباد مشهد ویترین دیجیتال اعتماد بیماران کجاست؟ اینجاست: سایت شما. در منطقه‌ای مثل احمدآباد مشهد که ده‌ها پزشک متخصص، دندان‌پزشک، کلینیک زیبایی و مطب درمانی حضور دارند، داشتن تابلو فیزیکی فقط بخشی از مسیر جذب بیمار است.اما آنچه در سال‌های اخیر تعیین‌کننده انتخاب بیماران شده، حضور حرفه‌ای آنلاین است—و نقطه شروع […]

سئو برای پزشکان احمدآباد مشهد چگونه بیماران در گوگل شما را پیدا می‌کنند؟ (یا نمی‌کنند!) در منطقه پرتراکم و درمان‌محور احمدآباد مشهد، بیش از ۱۰۰ مطب و کلینیک فعال وجود دارد.اما زمانی که بیمار در گوگل عبارتی مثل «دکتر پوست احمدآباد» یا «کلینیک درد مشهد» را جستجو می‌کند، تنها ۵ تا ۱۰ نام در صفحه […]

مقدمه: فرصت‌های طلایی، چالش‌های پنهان در منطقه احمدآباد مشهد، مطب‌ها و کلینیک‌های پزشکی از نظر تخصص، اعتبار و مراجعه‌ی حضوری در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند. اما در فضای دیجیتال، بسیاری از این مجموعه‌ها هنوز نتوانسته‌اند به سطحی از «اعتمادسازی آنلاین» برسند که با واقعیت حرفه‌ای آن‌ها هم‌خوانی داشته باشد. نتیجه؟ بیماران جدیدی که به […]

تحلیل فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارهایی که پزشکان نباید نادیده بگیرند منطقه احمدآباد مشهد—قطب تخصصی و پرتردد خدمات پزشکی در شرق کشور—هر روز میزبان صدها بیمار و ده‌ها مطب و کلینیک است. از متخصصین پوست و مو گرفته تا جراحان زیبایی، ارتوپدها، دندان‌پزشکان و پزشکان عمومی، همگی در فضایی با رقابت فشرده فعالیت می‌کنند. اما چیزی […]

دیده شوید، اعتماد جلب کنید، نوبت بگیرید – با یاسئومی در قلب منطقه احمدآباد مشهد—مرکز پزشکی پرمراجعه شرق کشور—صدها پزشک، کلینیک تخصصی و مراکز درمانی فعالیت می‌کنند. رقابت بالا و رفتار دیجیتالی بیماران امروزی، تنها یک راه برای تمایز باقی می‌گذارد: حضور حرفه‌ای در فضای دیجیتال. ما در یاسئومی، با تجربهٔ واقعی در بازار پزشکی […]

وقتی صحبت از آینده سئو در دوران هوش مصنوعی می‌شود، خیلی‌ها یا دچار وحشت می‌شوند یا به دنبال شعارهای توخالی و اصطلاحات نوظهوری مثل GEO می‌روند. اما من، جواد یاسمی هستم؛ کسی که بیش از یک دهه است سئو را زندگی کرده‌ام. این مقاله را برای این نوشتم که هم افسانه‌ها را تخریب کنم و […]

گوگل دارد ترافیک شما را می‌دزدد – و شاید حتی متوجه نشده‌اید چرا باید این مقاله را بخوانید؟ اگر شما هم جزو آن دسته از سئوکاران و بازاریابان ایرانی هستید که روی سایت‌های انگلیسی، عربی یا زبان‌های دیگر فعالیت می‌کنید، باید بدانید:گوگل اخیراً شروع به ترجمه خودکار محتوای انگلیسی کرده و آن را روی دامنه‌های […]

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *