Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

شش دلیل برای عدم جذب مشتری

آنچه در این مقاله می خوانید:

جذب نکردن مشتری کافی نگران‌کننده است، اما اگر بدانید چرا این اتفاق می‌افتد، شاید بتوانید اوضاع را تغییر دهید. در اینجا شش دلیل برای رفتن مشتریان به جای دیگر و چگونگی برخورد با آن آمده است.

قیمت‌های شما خیلی بالاست یا خیلی پایین.

اگر قیمت‌های شما بالا تلقی شود، ممکن است برخی یا همه مشتریان بالقوه‌ی شما را فراری دهد. درک این نکته ضروری است که مشتریان در کجا حاضر به خرج کردن پول هستند و در کجا ترجیح می‌دهند صرفه‌جویی کنند.

نکته دیگری که برخی صاحبان مشاغل متوجه آن نمی‌شوند، این است که قیمت‌گذاری خیلی پایین می‌تواند این تصور را ایجاد کند که محصولات یا خدمات شما بی‌کیفیت هستند که می‌تواند به همان اندازه دافعه‌آور باشد. مشتریان همیشه به دنبال ارزان‌ترین گزینه نیستند. کلید تعیین قیمت، شناخت بازار شما هم مشتریان و هم رقبا

هدف، البته، تعیین قیمت‌های بهینه‌ای است که به شما اجازه می‌دهد سود خود را به حداکثر برسانید در حالی که همچنان برای مشتریان جذاب باقی بمانید. اگر نتوانید رقابت قیمتی باید روی خدمات و تجربه کلی مشتری تمرکز کنید.

محصولات یا خدمات شما قدیمی هستند.

شاید محصولات یا خدمات شما دیگر آنقدرها که قبلا جذاب نیستند. شاید محصولات یا خدمات رقبای تجاری از مال شما بهترند. شاید مال شما کمی کهنه به نظر برسد.

تکامل می‌تواند کلید طول عمر در کسب‌وکار باشد؛ یعنی ممکن است فقط کافی باشد محصولات خود را بهبود یا به‌روزرسانی کنید، یا اینکه نیاز باشد محصولات و خدمات جدیدی ارائه دهید و محصولات یا خدمات منسوخ‌شده را کنار بگذارید.

قبل از صرف هزینه‌های قابل توجه برای توسعه محصول یا خدمت جدید، (این کار را انجام دهید) تحقیقات بازار دقیق و کامل .

فضای شما جذاب نیست.

البته این بیشتر برای کسب‌وکارهای فیزیکی صدق می‌کند؛ کسب‌وکارهایی که قدیمی، تاریک، بدچیدمان، کوچک یا به هر شکل دیگری نامناسب باشند. محیط نامناسب می‌تواند از رفت و آمد بکاهد.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

شما باید فضایی جذاب و گیرا خلق کنید. این کار از طریق دکور، چیدمان محصولات، نورپردازی، موسیقی و بوها امکان‌پذیر است. محیط شما باید حس خوبی ایجاد کند که مشتریان را خوشامد بگوید و تشویقشان کند تا بمانند، بگردند و دوباره برگردند. از خودتان بپرسید که مشتریان از کسب‌وکاری مثل کسب‌وکار شما چه انتظاری دارند. یک آرایشگاه مدرن باید تجربه‌ای کاملا متفاوت از یک چایخانه سنتی ارائه دهد.

دوری از محل دسترسی آسان، می‌تواند یکی از دلایل شکست کسب‌وکارها در جذب مشتری باشد. با وجود بهترین تلاش‌های بازاریابی، ممکن است نتوانید مشتری کافی جذب کنید و در نتیجه باید مدل کسب‌وکارتان را بازنگری کنید یا… به مکان بهتری نقل مکان کنید .

خدمات مشتری شما ضعیف است.

شاید فکر کنید در هر تعامل با مشتریان، به تمام نیازهایشان رسیدگی می‌کنید، اما آیا خود آن‌ها هم همین را می‌گویند؟ آیا واقعا… مشتریان خود را درک کنید و در مورد کارمندان شما چه؟ آیا آنها سطح خدمات مورد نیاز برای جذب و حفظ مشتریان را ارائه می‌دهند؟ چه زمانی آنها … رسیدگی به شکایات مشتریان ?

باید تلاش کنید از انتظارات فراتر روید و ارائه خدمات خوب به مشتری به شما در این امر کمک خواهد کرد. به مشتریان فعلی خود بیشتر بفروشید آیا شما و همکارانتان نیاز به بهبود مهارت‌های خدمات مشتری دارید؟

وقتی حاشیه سودتان تحت فشار است، طبیعی است که به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها باشید، در حالی که مشتریان همچنان جذب کسب‌وکار شما می‌شوند. اما متأسفانه، اغلب هزینه‌ها در بخش‌هایی که مستقیماً با مشتری در ارتباط هستند، مانند بودجه آموزش، کاهش می‌یابد و این امر به طور مستقیم بر خدمات مشتری تأثیر می‌گذارد.

باید تعادلی بین کاهش هزینه‌ها و بهبود تجربه مشتری برقرار کنید. بسیار مهم است که مشتریان نیاز دارد ملاقات‌ها انجام می‌شود و شما همچنان راه‌های جدیدی برای تعامل با مشتریان خود و ایجاد روابط قوی‌تر با آن‌ها پیدا می‌کنید.

بازاریابی شما اثرگذاری کمی دارد.

نداشتن تبلیغات کافی یا تبلیغات نادرست، می‌تواند دلیل جذب نکردن مشتریان کافی باشد. اگر مردم از وجود شما باخبر نباشند، از شما خرید نخواهند کرد.

اگر فعالیت‌های تبلیغاتی شما نتواند مشتریان بالقوه را جذب و آن‌ها را به کسب اطلاعات بیشتر درباره شما ترغیب کند، صرفا وقت و پولتان را هدر داده‌اید.

از بازاریابی آنلاین هیچ چیزی درون پرانتز نبود. رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات از میان، از طریق بازاریابی مستقیم به نمایشگاه‌ها و روابط عمومی راه‌های زیادی برای جذب مشتریان بالقوه و فعلی وجود دارد. البته کلید اصلی، پیدا کردن روش‌هایی است که برای شما بهترین عملکرد را دارند.

راه دیگر برای در مسیر درست ماندن این است که برنامه بازاریابی طراحی کنید اگر می‌خواهید کسب‌و‌کارتان به جایی که می‌خواهید برسد، باید بدانید که کدام راه را باید بروید.

بازار شما از بین رفته است.

حقیقت تلخ این است که بسیاری از محصولات، خدمات و حتی کسب‌وکارها به بن‌بست می‌رسند و دیگر بازاری برای آن‌ها وجود ندارد.

این اتفاق به این دلیل می‌افتد که سلیقه، خواسته‌ها و نیازهای مشتریان تغییر می‌کنند و مدل کسب‌وکار شرکت به اندازه‌ی کافی چابک نیست که خود را با این تغییرات وفق دهد.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

مطمئن شدن (مفید است). شناخت بازار به روز باشید و از روندها و پیشرفت‌ها مطلع بمانید. بخش شما برای پیشتازی در رقابت، از جمله فرایندهای جدید، فناوری یا نوآوری‌های رقبا.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

چطور پزشکان احمدآباد مشهد با سئو محلی و بازاریابی دیجیتال، نوبت‌گیری خود را چند برابر می‌کنند؟ احمدآباد مشهد یکی از متراکم‌ترین مناطق درمانی کشور است. ده‌ها پزشک متخصص، کلینیک زیبایی، مطب دندان‌پزشکی و مراکز تخصصی پزشکی در این منطقه فعال هستند—اما سؤال اصلی اینجاست: چه کسانی در این بازار شلوغ، بیشتر دیده می‌شوند و نوبت […]

طراحی سایت پزشکی در احمدآباد مشهد ویترین دیجیتال اعتماد بیماران کجاست؟ اینجاست: سایت شما. در منطقه‌ای مثل احمدآباد مشهد که ده‌ها پزشک متخصص، دندان‌پزشک، کلینیک زیبایی و مطب درمانی حضور دارند، داشتن تابلو فیزیکی فقط بخشی از مسیر جذب بیمار است.اما آنچه در سال‌های اخیر تعیین‌کننده انتخاب بیماران شده، حضور حرفه‌ای آنلاین است—و نقطه شروع […]

سئو برای پزشکان احمدآباد مشهد چگونه بیماران در گوگل شما را پیدا می‌کنند؟ (یا نمی‌کنند!) در منطقه پرتراکم و درمان‌محور احمدآباد مشهد، بیش از ۱۰۰ مطب و کلینیک فعال وجود دارد.اما زمانی که بیمار در گوگل عبارتی مثل «دکتر پوست احمدآباد» یا «کلینیک درد مشهد» را جستجو می‌کند، تنها ۵ تا ۱۰ نام در صفحه […]

مقدمه: فرصت‌های طلایی، چالش‌های پنهان در منطقه احمدآباد مشهد، مطب‌ها و کلینیک‌های پزشکی از نظر تخصص، اعتبار و مراجعه‌ی حضوری در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند. اما در فضای دیجیتال، بسیاری از این مجموعه‌ها هنوز نتوانسته‌اند به سطحی از «اعتمادسازی آنلاین» برسند که با واقعیت حرفه‌ای آن‌ها هم‌خوانی داشته باشد. نتیجه؟ بیماران جدیدی که به […]

تحلیل فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارهایی که پزشکان نباید نادیده بگیرند منطقه احمدآباد مشهد—قطب تخصصی و پرتردد خدمات پزشکی در شرق کشور—هر روز میزبان صدها بیمار و ده‌ها مطب و کلینیک است. از متخصصین پوست و مو گرفته تا جراحان زیبایی، ارتوپدها، دندان‌پزشکان و پزشکان عمومی، همگی در فضایی با رقابت فشرده فعالیت می‌کنند. اما چیزی […]

دیده شوید، اعتماد جلب کنید، نوبت بگیرید – با یاسئومی در قلب منطقه احمدآباد مشهد—مرکز پزشکی پرمراجعه شرق کشور—صدها پزشک، کلینیک تخصصی و مراکز درمانی فعالیت می‌کنند. رقابت بالا و رفتار دیجیتالی بیماران امروزی، تنها یک راه برای تمایز باقی می‌گذارد: حضور حرفه‌ای در فضای دیجیتال. ما در یاسئومی، با تجربهٔ واقعی در بازار پزشکی […]

وقتی صحبت از آینده سئو در دوران هوش مصنوعی می‌شود، خیلی‌ها یا دچار وحشت می‌شوند یا به دنبال شعارهای توخالی و اصطلاحات نوظهوری مثل GEO می‌روند. اما من، جواد یاسمی هستم؛ کسی که بیش از یک دهه است سئو را زندگی کرده‌ام. این مقاله را برای این نوشتم که هم افسانه‌ها را تخریب کنم و […]

گوگل دارد ترافیک شما را می‌دزدد – و شاید حتی متوجه نشده‌اید چرا باید این مقاله را بخوانید؟ اگر شما هم جزو آن دسته از سئوکاران و بازاریابان ایرانی هستید که روی سایت‌های انگلیسی، عربی یا زبان‌های دیگر فعالیت می‌کنید، باید بدانید:گوگل اخیراً شروع به ترجمه خودکار محتوای انگلیسی کرده و آن را روی دامنه‌های […]

آینده سئو: چرا سئوکاران باید به بازاریاب واقعی تبدیل شوند؟ برای سال‌ها، سئو یک بازی فنی بود. ساختار صفحه، چگالی کلمات کلیدی، بک‌لینک. هرکس الگوریتم‌ها را بهتر می‌شناخت، رتبه بهتری می‌گرفت. اما امروز این مدل دیگر کافی نیست. در سال ۲۰۲۵، سئو نه با مهندسی الگوریتم، بلکه با هنر بازاریابی و اعتمادسازی رشد می‌کند. پایان […]

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *