آیا باید دکمه خرید با پرایم را به فروشگاه شاپایفیم اضافه کنم؟
یکی از بهترین مزایای جدید همکاری با شاپيفای، امکان پشتیبانی از فروشهای آمازون پرایم از طریق اکوسیستم D2C شاپيفای است. خرید با پرایم وجود آن در صفحات محصولات (و جاهای دیگر) مزایای متعددی دارد؛ از جمله ایجاد جریانهای درآمدی و مخاطبان کاملا جدید.
البته خالی از اشکال نیست، هرچند جزئی هستند (البته ممکن است بسته به نیازهای خاص فروشگاه شما، تا حدودی قابل توجه باشند). اگر به… افزودن دکمهی پرایم در مورد شاپيفای، اینها را بدانید.
در طراحی سایت وردپرس برای کسبوکارهای آنلاین، افزودن ویژگیهایی مانند دکمه «خرید با پرایم» میتواند تجربه خرید مشتریان را بهبود بخشد. این قابلیت به مشتریان امکان میدهد تا با استفاده از اطلاعات حساب آمازون خود، بهسرعت خرید کنند و از مزایای ارسال سریعتر و خدمات آمازون بهرهمند شوند. برای کسبوکارهایی که قصد دارند فرآیند خرید را ساده و سریع کنند، این ویژگی بسیار مفید است و میتواند نرخ تبدیل فروش را افزایش دهد.
در کنار طراحی سایت وردپرس، خدمات سئو وردپرس نیز میتوانند تأثیر زیادی در جذب مشتریان و ارتقاء رتبه سایت در نتایج جستجو داشته باشند. اگر دکمه «خرید با پرایم» را به سایت شاپفای خود اضافه کنید، میتوانید از سئو برای جذب ترافیک بیشتر استفاده کرده و مشتریانی را هدف قرار دهید که به دنبال راههای سادهتر خرید هستند. ترکیب این دو، یعنی طراحی سایت وردپرس با ویژگیهای ویژه و خدمات سئو وردپرس، میتواند تجربه کاربری و عملکرد سایت شما را بهبود بخشد.
دکمه خرید با پرایم چه کار میکند؟
در آگوست ۲۰۲۳، آمازون راهاندازی کرد با برنامه پرایم بخرید در فروشگاه برنامههای Shopify. این درواقع یک پورتال برای اعضای Prime است که به شما امکان میدهد به مخاطبان Amazon Prime دقیقا همان جایی که خرید میکنند، فروش داشته باشید.
دکمه «خرید با پرایم» مشتریان را مستقیماً به حساب آمازون پرایم خود متصل میکند، به طوری که میتوانند از مزایای عضویت خود مانند ارسال رایگان و موارد دیگر استفاده کنند، بدون آنکه از اکوسیستم برند شما خارج شوند. علاوه بر این، «خرید با پرایم» فرآیند پرداخت را تسریع کرده و خرید را به حساب فروشنده پرایم شما منظور میکند.
دکمه «خرید با پرایم» نیز به شدت قابل شخصیسازی است. بهطور پیشفرض، بهطور خودکار با قالب شما سازگار میشود و در زیر دکمه «افزودن به سبد خرید» قرار میگیرد. سپس میتوانید دکمه «خرید با پرایم» را مطابق میل خود تغییر دهید (با رعایت قوانین آمازون). راهنمای برند و میتوانید آن را برای عملکرد بهینه در جای مناسب قرار دهید.
همزمان فروشگاههای خود در آمازون و شاپفای را تبلیغ کنید
خرید با پرایم فراتر از همگامسازی حسابهای آمازون و شاپایف شماست، که برنامه اتصال به بازارچه قبلاً امکانپذیر شده است. خرید با پرایم در اصل مانند یک نقطه فروش مستقل عمل میکند و به مشتریان انتخابی میدهد که به هر حال به نفع شماست.
افزودن دکمه «خرید با پرایم» به سایت شاپایف شما، اساساً دو کار را انجام میدهد:
- درآمد دیگری را از طریق اکوسیستم فروش اصلی خود ایجاد میکند.
- ویترین فروشگاه شما را برای وفادارترین کاربران آمازون جذابتر میکند.
به یاد داشته باشید که رقابت مستقیم با ارسال رایگان، مرجوعی آسان و مزایای دیگر آمازون پرایم دشوار است، مزایایی که (مشتریان را) به خود جذب کردهاند. بیش از ۲۰۰ میلیون اعضای آمازون پرایم
چرا با آن مبارزه کنیم؟
به جای تلاش برای تغییر دادن کاربران آمازون پرایم، بهتر است آنها را همانطور که هستند بپذیریم. با استفاده از شبکهای استراتژیک از دکمههای «خرید با پرایم»، به نتیجهای تقریباً به همان خوبی (و اغلب با کار بسیار کمتر) خواهید رسید.
با افزایش بازدید اعضای پرایم آمازون از فروشگاه شاپایفای شما، انتظار ترافیک بالاتر و در بهترین زمان ممکن را داشته باشید. مشتریان این انتخاب را میپسندند و این امر، جایگاه شما را در کانالی فروش که معمولاً کاربران را از خارج از اکوسیستم فروشنده جذب میکرد، تقویت میکند.
توجه داشته باشید که خرید با پرایم بخشی از ترافیک سایت شما را به آمازون هدایت میکند. با این حال، خرید با پرایم همچنان به مشتریان راهی سریع و آسان برای بازگشت به فروشگاه شما میدهد و روابط برند شما را با خریداران بالقوهای که شاید هرگز با آنها ارتباط برقرار نمیکردید، تقویت میکند.
مزایای آن برای همه
به خاطر داشته باشید که آمازون معمولاً سعی نمیکند ترافیک را از صفحات خانگی فروشندگان خود بگیرد، و حتی کاربران را به داشتن یک صفحه خانگی تشویق میکند. ثبت نام برند آمازون برای مثال، به یک وبسایت معتبر نیاز دارد. هر دو پلتفرم از ادغام خرید با پرایم در شاپفای بهره میبرند و در نتیجه، فروشندگان و مشتریان نیز از آن سود میبرند.
به همین دلایل و دلایل دیگر، دکمه «خرید با پرایم» نمونه دیگری از همراستایی آمازون و شاپایف است. به شما مؤثرترین روش شروع را نشان خواهیم داد. اما ابتدا، مزایا و معایب افزودن دکمه پرایم به شاپایف را بررسی میکنیم.
افزودن دکمه پرایم به شاپفای: مزایا و معایب
با اپلیکیشن «با پرایم بخرید» آمازون، فروشندگان میتوانند از بازار عظیم آمازون بهره ببرند بدون اینکه از استقلال و کنترل عملیات اصلی خود در شاپایفای دست بکشند. این همچنین جایگزینی بهتر برای… است. انتقال کامل ترافیک که برخی فروشندگان حتی بدون داشتن اهداف چندکاناله، دلیلی برای انجام آن دارند.
پس، اضافه کردن دکمه «خرید با پرایم» به سایت Shopify شما، تصمیم درستی است؟
معایب خرید با پرایم
ابتدا از معایب شروع میکنیم تا بتوانید هر موردی که برایتان غیرقابل قبول است را از ابتدا حذف کنید.
- بازدیدکنندگان را از سایت شما به سمت آمازون میکشاند
- شرکت شما را مشمول قوانین خدمات، دستورالعملهای برند و هزینههای آمازون میکند که در غیر این صورت با آنها مواجه نمیشدید.
- سود تراکنشهای آمازون را کاهش میدهد
- بخشی از سود فروشهای شاپفای شما را کم میکند که احتمالا حاشیه سود بالاتری دارند.
در حالت دوم، به یاد داشته باشید که تقریباً مطمئناً فروش کلی شما نیز افزایش مییابد. البته، بخشی از فروشهای «خرید با پرایم» اصلاً انجام نمیشد، اما برخی دیگر ممکن بود از طریق «شاپ پی» انجام شود اگر تنها گزینه مشتریان بود.
هرگز نخواهید دانست، اما معمولا مجموعا سودآور است. پس از بررسی دقیق عملکرد کانالهای فروش و دادههای انتساب، تصمیم با شماست. اما فکر میکنیم با ما موافق خواهید بود که مزایای آن بسیار بیشتر از معایب آن است.
مزایای خرید با پرایم
افزودن دکمهی “اولویتدار” در شاپفای، مزایای بسیاری برای شما و خریدارانتان دارد.
- یکپارچگی با خدمات تحویل توسط آمازون (FBA) و تحویل چند کاناله (MCF)
- کاهش هزینههای حمل و نقل و انبارداری
- افزایش موجودی
- حضور فراگیر چندکاناله
- کاهش موانع فروش
- افزایش ترافیک و برندسازی متقابل
- مشتریان بیشتر، از جمله مشتریان وفادار آمازون
- ارسال رایگان، تخمین زمان تحویل خودکار، و سایر مزایای عضویت پرایم
- تنظیمات، تبلیغات و اطلاعات مشتری بهطور خودکار همگامسازی شدند.
- مدیریت آسان سرویسهای پرایم از پنل ادمین شاپفای
- پشتیبانی از فروش چند کاناله—اگر یک حساب از کار بیفتد، شما همچنان سرپا خواهید ماند.
- تجزیه و تحلیل تلفیقی آمازون و شاپ فای
- اطلاعات بیشتر درباره منبع و سایر بینشهای بازاریابی
این نکات آخر برای کسانی که به دنبال تسلط چند کاناله هستند، بسیار مهم است! این به معنای آن است که برندها میتوانند خریداران «خرید با پرایم» را پیگیری کنند و از دادهها برای تلاشهای بازاریابی آینده استفاده نمایند.
این تفاوت بسیار زیادی با فروش مستقیم در آمازون دارد، زیرا فروشهایی که از طریق دکمه «خرید با پرایم» انجام میشوند، تحت کنترل شما باقی میمانند. در نتیجه، میتوانید با استفاده از کارایی و روان بودن سیستم آمازون، استراتژیهای بازاریابی و فروش پیچیدهتری را برای افزایش ارتباط با مشتری در تمام مراحل خرید توسعه دهید. یکپارچگی با کلاویو درباره این موضوع بعدا بیشتر توضیح خواهم داد.
راهکارهای جایگزین برای دکمه خرید با پرایم
خرید با پرایم از موارد منحصر به فرد نیز پشتیبانی میکند. استراتژیهای بازاریابی و آنها خرید با نشان پرایم با کانالها و رسانههای مختلف سازگار است. آمازون همچنین فرآیند ساخت تبلیغات شبکههای اجتماعی و دیگر فعالیتهای رایج بازاریابی را ساده میکند.
هدف اصلی، افزایش تراکنشهای خرید فوری با استفاده از پرایم است، اما نه تنها هدف. کارشناسان طراحی تجارت الکترونیک ما همچنین با موفقیت از دکمههای پرایم به روشهای زیر استفاده کردهاند:
- قرار دادن بیلبوردها یا بنرهای تبلیغاتی در مکانهای مناسب سایت برای جلب فوری توجه اعضای پرایم
- گنجاندن در منوهای سایت و پاورقیها برای تقویت آگاهی از پشتیبانی چندکاناله جدید برند شما
- افزودن دکمهی “پریم” به تصویر اصلی شاپفای؛ یک گرافیک جذاب در بالای صفحه، درست زیر نوار ناوبری شاپفای.
- ادغام دادههای فروش با قابلیت “خرید با پرایم” در استراتژیهای جدید بازاریابی ایمیلی که اثبات شدهاند نرخ تبدیل را افزایش میدهند.
همانطور که خوانندگان عزیز میدانند، ما دائماً در حال بهینهسازی خدمات مشتریان خود هستیم. استراتژیهای ایمیل کلاویو یک ایمیل فانل یا مجموعه خبرنامهی بهخوبی اجراشده، میتواند بازدهی بیشتری نسبت به اغلب تلاشهای بازاریابی دیگر داشته باشد، زیرا مستقیماً با مشتریان بالقوهی گرم و مشتریان قبلی ارتباط برقرار میکنید.
اگر روش خرید با پرایم را انتخاب میکنید، حتما از … نیز استفاده کنید. کلاویو برای خرید با پرایم این برنامه، سفارشهای «بای ویت پرایم» و اطلاعات مشتری را بهطور خودکار با حساب کلاویوی شما همگامسازی میکند و امکان برقراری ارتباط هدفمند سفارشی را فراهم میسازد.
محیط فروش چند کاناله خود را برای تعطیلات آینده بهینه کنید
محیطهای فروش کاملاً مدیریتشده تقریباً همیشه به مدیریت جداگانهی چندین کانال فروش ترجیح داده میشوند. در بسیاری از موارد، اداره کردن حسابهای آمازون و شاپفای میتواند مانند شعبدهبازی باشد. بنابراین، مهم است که پرداخت خود را ساده کنید و تمام تمرکز خود را روی مدیریت کسبوکارتان بگذارید. مانند طراحی وب کاملا سفارشی و استراتژیهای برندینگ، معمولا راههای مختلفی برای رسیدن به اهداف شرکتتان وجود دارد.