09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

هفت روش برای قیمت‌گذاری محصول شما

آنچه در این مقاله می خوانید:

قیمت‌گذاری محصول یا خدمات شما می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. اگر قیمت زیادی از مشتریان بخواهید، خرید را متوقف می‌کنند و اگر قیمت خیلی کمی تعیین کنید، سود شما کاهش می‌یابد یا مشتریان تصور می‌کنند کیفیت محصول شما پایین است. قیمت مناسب، تمام هزینه‌های شما را در نظر می‌گیرد، حاشیه سود شما را به حداکثر می‌رساند و در عین حال برای مشتریان جذاب است. در اینجا نحوه تعیین قیمت‌ها آمده است.

بازار را بشناسید.

باید بفهمید چیزی که مشتریان شما دنبالش هستند و همچنین ارائه رقبا و قیمت‌های آن‌ها این چارچوبی برای درک طیف قیمت‌ها و محصولات ارائه شده و جایگاه شما در میان آن‌ها فراهم می‌کند.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

فقط تلاش برای برابری یا پایین‌تر گذاشتن قیمت از رقبا، لزوماً بهترین راه نیست. اگر کالای ارزان به مشتریان حساس به قیمت می‌فروشید، ممکن است مجبور شوید قیمت خود را در پایین‌ترین محدوده تعیین کنید. اما اگر محصول شما باکیفیت است، این ریسک از دست دادن سود بالقوه را به همراه دارد.

قیمت تعیین شده توسط شما می‌تواند به مشتریان «پیام» بدهد. قیمت پایین، کیفیت پایین را القا می‌کند. از طرف دیگر، اگر محصولات دست‌ساز می‌فروشید، قیمت‌های بالاتر می‌تواند مشتریان را متقاعد کند که چیزی خاص می‌خرند.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

۲. تعیین اهداف قیمت‌گذاری

از خودتان بپرسید که می‌خواهید با قیمت‌گذاری‌تان به چه چیزی برسید، و سپس (یک) را انتخاب کنید. استراتژی قیمت‌گذاری که به شما در رسیدن به این اهداف کمک خواهد کرد.

مثلاً اگر محصول جدیدی روانه بازار می‌کنید، می‌توانید برای افزایش سهم بازار، قیمت نسبتا پایینی تعیین کنید. یا ممکن است رویکرد عکس را در پیش بگیرید و قیمت بالایی تعیین کنید که مشتریان اولیه حاضر باشند برای به‌دست‌آوردن محصول جدید و انحصاری بپردازند.

طراحی سایت وردپرسی به صورت کاملا حرفه ای و در سطح جهانی در شرکت یاسئومی انجام می شود و پشتیبانی فنی 24 ساعته ارائه می شود.

اگر طیف وسیعی از محصولات (یا خدمات) می‌فروشید، می‌خواهید این محصولات چگونه با هم هماهنگ باشند؟ ثبات قیمت در تمام محصولات باعث می‌شود مشتریان یک محصول، محصولات دیگر را نیز بخرند. یا می‌توانید برای محصولاتی که جزو محصولات ممتازتان هستند، قیمت بالاتری تعیین کنید.

هزینه‌های خود را محاسبه کنید.

حداقل باید مطمئن شوید که قیمت تعیین‌شده، تمام هزینه‌هایتان را – چه مستقیم و چه غیرمستقیم – پوشش می‌دهد.

هزینه‌های مستقیم معمولا متغیر هستند: هرچه بیشتر تولید یا فروش کنید، این هزینه‌ها بیشتر می‌شوند. مثلا:

  • مواد اولیه و انرژی مصرف‌شده در فرایند تولید
  • سایر هزینه‌های تولید
  • بسته‌بندی
  • توزیع

هزینه‌های غیرمستقیم معمولا ثابت هستند. این هزینه‌ها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • هزینه توسعه محصول یا خدمت جدید
  • هزینه‌های استخدام
  • هزینه‌های عمومی مثل اجاره محل و مالیات تجاری

اگر فقط یک محصول یا خدمت ارائه می‌دهید، باید تمام این هزینه‌ها را پوشش دهد. اگر چند محصول می‌فروشید، هر کدام می‌تواند در پوشش هزینه‌های ثابت شما مشارکت کند.

هیچ چیزی درون پرانتز وجود ندارد.

قیمت‌گذاری مبتنی بر هزینه را در نظر بگیرید.

درصد هزینه‌های ثابت سربار محصول را محاسبه کنید. تمام این هزینه‌ها را با هم جمع کنید و بر حجم تقسیم کنید تا به رقم نقطه سر به سر واحد برسید.

باید به نقطه سر به سر خود، حاشیه سود یا افزایش قیمت اضافه کنید. این معمولاً به صورت درصدی از نقطه سر به سر بیان می‌شود. آیین‌نامه‌های صنعتی، تجربه یا دانش بازار به شما در تعیین میزان افزایش قیمت کمک خواهد کرد. اگر قیمت خیلی بالا به نظر می‌رسد، هزینه‌های خود را کاهش دهید و قیمت را متناسباً کاهش دهید.

به محدودیت‌های قیمت‌گذاری مبتنی بر هزینه به‌علاوه سود توجه کنید. این روش بر این فرض استوار است که همه واحدها فروخته خواهند شد؛ در غیر این صورت، سود شما کمتر خواهد بود.

قیمت را بر اساس ارزش تعیین کنید.

قیمت‌گذاری مبتنی بر هزینه، به این موضوع می‌پردازد که برای کسب سود مناسب، چه مقدار باید قیمت‌گذاری کنید. قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش رویکرد متفاوتی در پیش می‌گیرد و به میزان آمادگی مشتریان برای پرداخت توجه می‌کند. قیمت، بر اساس ارزش افزوده‌ای که مشتریان برای محصول قائلند، تعیین می‌شود.

می‌توانید با مقایسه محصول خود با محصولات رقیب، ایده‌ای از ارزش آن به دست آورید. برای مثال:

  • ویژگی‌های این دو محصول چگونه با هم مقایسه می‌شوند؟ آیا یکی از محصولات، ویژگی‌های بیشتری نسبت به دیگری ارائه می‌دهد؟
  • آیا در سطح خدمات، ضمانت‌ها و موارد مشابه، تفاوتی وجود دارد؟
  • آیا در کیفیت محصولات و خدماتی که ارائه می‌شود، تفاوتی وجود دارد؟
  • چه عوامل ناملموسی را باید در نظر بگیرید؟ مثلاً، شناخت و شهرت برند.

از مشتریان فعلی بپرسید چه چیزی در محصول شما برایشان ارزشمند است، کدام رقبا را بالاتر می‌دانند و چرا از شما خرید می‌کنند.

به عوامل دیگر هم فکر کنید.

تأثیر اخذ مالیات بر ارزش افزوده بر قیمت چگونه خواهد بود؟ آیا می‌توانید برای دستیابی به سود بیشتر از برخی محصولات، حاشیه سود محصولات دیگر را کم نگه دارید؟ ممکن است لازم باشد برای مناطق، بازارها یا فروش‌های آنلاین مختلف، قیمت‌های متفاوتی محاسبه کنید. آیا باید احتمال … را در نظر بگیرید؟ پرداخت دیرکرد توسط مشتریان؟ وضعیت خودتان را در نظر بگیرید شرایط پرداخت و حواست به … باشد جریان نقدینگی .

هوشیار باش.

به ندرت می‌توان قیمت‌ها را برای مدت طولانی ثابت نگه داشت. هزینه‌ها، مشتریان و رقبا تغییر می‌کنند؛ بنابراین برای همگامی با بازار باید قیمت‌ها را تعدیل کنید. وضعیت بازار را رصد کنید و مرتباً با مشتریان خود صحبت کنید تا اطمینان حاصل کنید که قیمت‌هایتان بهینه باقی می‌مانند.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

استراتژی‌های جستجو و برندینگ نه تنها هم‌زیستی دارند، بلکه وقتی ترکیب شوند، پیروزی‌های بزرگی در زمینه...
سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

برند خود را حرفه‌ای نشان دهید، نه صرفاً تبلیغاتی مقدمه‌ای بر اهمیت تیزرهای صنعتی در عصر دیجیتال در دنیای...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...
۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و بازاریابی‌تان آن‌طور که باید نتیجه نمی‌دهد، وقت آن رسیده که زاویه دیدتان...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070