قبل از انتخاب رویداد، باید اهداف خود را مشخص کنید: چرا در آن شرکت میکنید، چه دستاوردی را انتظار دارید و چگونه موفقیت خود را میسنجید. در این راهنما، نحوه تعیین اهداف برای حضور در نمایشگاهها و رویدادهای تجاری را توضیح میدهیم.
بسیاری از افراد با هدف برقراری ارتباط، انجام معاملات و ایجاد فروش در نمایشگاههای تجاری شرکت میکنند؛ اما اغلب اهداف آنها بسیار مبهم، غیرقابل سنجش یا غیر واقعی است.
با تعیین اهداف واضح، میتوانید بیشترین بازده را از نمایشگاههایی که در آنها شرکت میکنید، بگیرید.
انواع اهداف نمایشگاههای تجاری
به طور کلی، اهداف میتوانند موارد زیر را شامل شوند – همچنین ممکن است اهداف خاص خودتان را نیز داشته باشید.
تولید فروش
اهداف فروش ممکن است شامل موارد زیر باشد:
- فروش مستقیم جدید
- تولید کردن سرنخهای واجد شرایط ;
- ساختن لیست مخاطبین
- ثبت علاقه به محصولات جدید یا آینده
روابط با مشتری
شاید بخواهید بهبود دهید. روابط مشتری توسط
- جلب مشتریان دائمی
- افزایش فروش یا کسب سود بیشتر
- کسب رضایت مشتری برای معرفی به عنوان مرجع
- بازگرداندن مشتریان از دست رفته
ساخت برند
نمایشگاهها و رویدادها میتوانند به شما کمک کنند:
- بهبود بده آگاهی از برند ;
- موقعیت برند خود را تغییر دهید
- محصول خود را به نمایش بگذارید.
- به بازارهای جدید گسترش یابد
- جذب سرمایهگذاران جدید
رونمایی از محصولات
اگر میخواهید راهاندازی کنید محصول جدید نگاه کن
- ارتقای آگاهی و افزایش علاقه
- نمایش نمونههای اولیه
- جمعآوری نظرات و بازخورد مشتریان
تحقیقات بازار
تحقیقات بازار از جمله فعالیتهایی که میتوانید در یک نمایشگاه تجاری انجام دهید:
- انجام نظرسنجیها
- ارزیابی رقبا
- تعیین اهداف و بودجه فروش
- آزمایش کمپین
ساخت و پشتیبانی کانال
رویدادهای تجاری میتوانند فرصتهایی را برای… فراهم کنند
- رسیدن به شرکای جدید
- دیدار با فروشندگان توزیعکنندگان یا نمایندگان ;
- تقویت حمایت از توافقها/کانالهای موجود
روابط عمومی
بسته به رویداد، شاید بخواهید:
- پوشش خبری کسب کردن
- شهرت خود را در رسانهها افزایش دهید
- ارتباطات رسانهای جدیدی برقرار کنید
- تقویت کردن روابط موجود با خبرنگاران .
اهداف رویدادهای تجاری را برای خودتان به کار بگیرید
پس از تعیین چند هدف برای نمایشگاه یا رویدادتان، جزئیات آنها را مشخص کنید. برای مثال، اگر هدف شما افزایش فروش است، میتوانید از خود این سوالات را بپرسید:
- آیا هدف ما حسابهای جدید است یا حسابهای موجود؟
- هدف ما از فروش چقدر است؟
- مخاطبان این رویداد تا چه اندازه با ما همخوانی دارند؟ بازار هدف ?
- در این رویداد دنبال تبدیل فروش هستیم یا درخواست اطلاعات؟
- جدول زمانی ما چیست؟
هدفگذاری هوشمندانه (مشخص، قابل اندازهگیری، قابل دستیابی، واقعبینانه، و بهموقع) به شما کمک میکند تا رویدادهایی را که بیشتر به دستیابی به اهداف شما کمک میکنند، شناسایی کنید.