فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

راه حل بفروش، نه مزایا.

آنچه در این مقاله می خوانید:

مزایا اغلب مانع از درگیر شدن فروشنده با انگیزه‌های واقعی خریدار می‌شوند. در واقع، حقیقت حتی بدتر از این است. مزایا در اصل اصلاً وجود ندارند. آنها در واقع چیزی جز یک ایده انتزاعی نیستند.

مثلاً فرض کنید شرکتی خودروی جدیدی طراحی کرده است. تیم بازاریابی، مواد تبلیغاتی را با در نظر گرفتن مزایای خودرو آماده می‌کند. مثلاً ممکن است این خودرو کم‌مصرف‌ترین خودروی ساخته‌شده باشد؛ مزیت آن هم ارزان بودن هزینه‌های رانندگی است. یا ممکن است اولین خودروی بدون آلودگی باشد. این یعنی می‌توانید با وجدان راحت رانندگی کنید.

اما اگر ثروتمند باشید و برای محیط زیست اهمیتی قائل نباشید، این‌ها اصلاً مزیت محسوب نمی‌شوند.

اگر نگران هزینه‌های رانندگی و محیط زیست هستید، این‌ها مزیت نیستند؛ بلکه راه‌حل‌هایی برای چالش‌های پیش روی شما هستند.

آیا مشتریانتان اهمیت می‌دهند؟

شاید به نظر برسد که داریم روی تعابیر لغوی بازی می‌کنیم، اما این یعنی اصل مطلب را از دست داده‌ایم. تفکر بر اساس مزایا ممکن است باعث شود پیشنهاداتی برای فروش ارائه دهید که مشتریان به آنها بی‌تفاوتند.

با تفکر بر پایه مساله و راه حل، این اتفاق کمتر می‌افتد.

راه حل چیست؟

به طور خلاصه، هر فروش، مشکلی را حل می‌کند. این مشکل می‌تواند عملی باشد، مانند بنزین زدن به ماشینتان که بدون آن روشن نمی‌شود، یا احساسی، مثلاً خرید خودرویی خاص به دلیل مسائل مربوط به جایگاه اجتماعی، آرزوها یا عزت نفس.

با در نظر گرفتن فروش به عنوان مسائل و راه حل‌ها به جای تمرکز بر مزایا، با افکار مشتری هماهنگ‌تر می‌شوید و زبان او را بهتر درک می‌کنید. همچنین از ذکر جزئیات غیرمرتبطی که برای او اهمیتی ندارد، خودداری می‌کنید و در نتیجه، احتمال فروش بیشتر می‌شود.

مشاهده این مطلب  ایجاد فرهنگ مشتری‌محور

گرانت لبوف یکی از برجسته‌ترین متخصصان فروش و بازاریابی در بریتانیا است. کتاب چهارم او با عنوان «فروش دیجیتال»، پیش از انتشار در سپتامبر ۲۰۱۶، در صدر جدول پرفروش‌ترین‌های آمازون قرار گرفت.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای
بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد
شهر مشهد به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در ایران، همواره نیاز به خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای داشته است....
مدیریت آسان مرجوعی‌های شاپيفای
هرچند آزاردهنده هستند، اما هیچ کسب‌وکاری که محصولاتش را آنلاین می‌فروشد، از پس فرستادن گاه‌و‌بیگاه محصولات...
چهار روش آسان برای افزایش فروش آنلاین
راه‌های زیادی برای بهبود وب‌سایتتان هنگام فروش آنلاین وجود دارد، اما گاهی اوقات ساده‌ترین کارها بیشترین...
ترند های بخش فروشگاه قطعات خودرو
شايد مهم‌ترين روند تأثيرگذار بر تجارت لوازم جانبی خودرو در سال‌های اخیر، کاهش مداوم تعمیر و نگهداری خودرویی...
ترند های تعمیر خودرو
اتفاقات اخیر در بخش تعمیر خودرو چه بوده است؟ تعداد خودروها در بریتانیا تا سال ۲۰۱۶ افزایش یافت، پس از...
رقبایی در نزدیکی کسب‌وکار من شروع به کار کرده است.
وقتی رقیبی در همسایگی شما کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کند، ممکن است دیدن جنبه‌های مثبت دشوار باشد،...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070