09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

راه حل بفروش، نه مزایا.

آنچه در این مقاله می خوانید:

مزایا اغلب مانع از درگیر شدن فروشنده با انگیزه‌های واقعی خریدار می‌شوند. در واقع، حقیقت حتی بدتر از این است. مزایا در اصل اصلاً وجود ندارند. آنها در واقع چیزی جز یک ایده انتزاعی نیستند.

مثلاً فرض کنید شرکتی خودروی جدیدی طراحی کرده است. تیم بازاریابی، مواد تبلیغاتی را با در نظر گرفتن مزایای خودرو آماده می‌کند. مثلاً ممکن است این خودرو کم‌مصرف‌ترین خودروی ساخته‌شده باشد؛ مزیت آن هم ارزان بودن هزینه‌های رانندگی است. یا ممکن است اولین خودروی بدون آلودگی باشد. این یعنی می‌توانید با وجدان راحت رانندگی کنید.

اما اگر ثروتمند باشید و برای محیط زیست اهمیتی قائل نباشید، این‌ها اصلاً مزیت محسوب نمی‌شوند.

اگر نگران هزینه‌های رانندگی و محیط زیست هستید، این‌ها مزیت نیستند؛ بلکه راه‌حل‌هایی برای چالش‌های پیش روی شما هستند.

آیا مشتریانتان اهمیت می‌دهند؟

شاید به نظر برسد که داریم روی تعابیر لغوی بازی می‌کنیم، اما این یعنی اصل مطلب را از دست داده‌ایم. تفکر بر اساس مزایا ممکن است باعث شود پیشنهاداتی برای فروش ارائه دهید که مشتریان به آنها بی‌تفاوتند.

با تفکر بر پایه مساله و راه حل، این اتفاق کمتر می‌افتد.

راه حل چیست؟

به طور خلاصه، هر فروش، مشکلی را حل می‌کند. این مشکل می‌تواند عملی باشد، مانند بنزین زدن به ماشینتان که بدون آن روشن نمی‌شود، یا احساسی، مثلاً خرید خودرویی خاص به دلیل مسائل مربوط به جایگاه اجتماعی، آرزوها یا عزت نفس.

با در نظر گرفتن فروش به عنوان مسائل و راه حل‌ها به جای تمرکز بر مزایا، با افکار مشتری هماهنگ‌تر می‌شوید و زبان او را بهتر درک می‌کنید. همچنین از ذکر جزئیات غیرمرتبطی که برای او اهمیتی ندارد، خودداری می‌کنید و در نتیجه، احتمال فروش بیشتر می‌شود.

مشاهده این مطلب  8 روش برتر طراحی وب سایت B2B که نمی‌توانید از آنها چشم‌پوشی کنید

گرانت لبوف یکی از برجسته‌ترین متخصصان فروش و بازاریابی در بریتانیا است. کتاب چهارم او با عنوان «فروش دیجیتال»، پیش از انتشار در سپتامبر ۲۰۱۶، در صدر جدول پرفروش‌ترین‌های آمازون قرار گرفت.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

استراتژی‌های جستجو و برندینگ نه تنها هم‌زیستی دارند، بلکه وقتی ترکیب شوند، پیروزی‌های بزرگی در زمینه...
سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

برند خود را حرفه‌ای نشان دهید، نه صرفاً تبلیغاتی مقدمه‌ای بر اهمیت تیزرهای صنعتی در عصر دیجیتال در دنیای...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...
۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و بازاریابی‌تان آن‌طور که باید نتیجه نمی‌دهد، وقت آن رسیده که زاویه دیدتان...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070