فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

قراردادهای فروش و مقررات فروش

آنچه در این مقاله می خوانید:

درک چگونگی عملکرد قراردادهای فروش و مقررات مربوط به کسب‌وکار شما، فراتر از رعایت قوانین است. رویکرد صحیح در قراردادهای فروش، تضمین می‌کند که شرایط تجاری شما در هر قرارداد تجاری اعمال می‌شود. ایجاد و اجرای قراردادها و شیوه‌های فروش استاندارد، می‌تواند به کاهش خطر اختلافات و محافظت از شما در برابر ادعاهای حقوقی کمک کند.

مبانی قرارداد فروش

تهیه قراردادها و شرایط استاندارد تجاری، سرمایه‌گذاری خوبی است؛ هزینه اولیه اگر مشکلی با مشتری پیش بیاید، به سرعت سود خود را نشان می‌دهد. اما تمام این کارها بی‌فایده است مگر اینکه فروشندگان اصول اولیه حقوق قرارداد و چگونگی کارکرد قراردادهای قانونی را بدانند.

مهم‌ترین مسئله، زمان انعقاد قرارداد فروش است؛ یعنی زمانی که پیشنهادی ارائه و پذیرفته می‌شود. اگر پیش از این توافقی بر شرایط تجاری صورت نگرفته باشد، این شرایط اعمال نمی‌شوند. همزمان، هر وعده‌ای که فروشندگان داده‌اند، اگر مشتری به آن تکیه کرده باشد، احتمالاً از نظر قانونی الزام‌آور خواهد بود. این امر چه فروشنده به‌طور کتبی چیزی را پذیرفته باشد و چه نباشد، صادق است. نکات کلیدی قابل‌توجه عبارتند از:

  • قبل از ارائه و پذیرش پیشنهاد، شرایط تجاری خود را توافق کنید.
  • قولی که بعداً نمی‌توانید به آن عمل کنید، ندهید؛ اگر مشتری به آن وعده اعتماد کرده باشد، حتی اگر کتبی نباشد، ممکن است مرتکب نقض قرارداد شده باشید.

الگوهای قرارداد فروش

با کد تخفیف SLD7948.S، 5 پوند صرفه‌جویی کنید و با پرداخت 30 پوند به 740 الگوی قرارداد از جمله قراردادهای فروش، تامین و برگشت کالا به مدت یک سال دسترسی داشته باشید.

مقررات تجارت ناعادلانه و حمایت از مصرف کننده

با پرهیز از تجارت ناعادلانه و بازاریابی گمراه‌کننده، می‌توانید با یک گام ساده، بیشتر مقررات فروش را رعایت کنید. اگرچه الزامات دقیق بسیار گسترده است، اما خردورزی و رویکرد صادقانه در تجارت، بیشتر موارد را پوشش می‌دهد.

مشاهده این مطلب  ترند های بخش تولید پوشاک

طبق قانون فروش کالا، هر کالایی که می‌فروشید باید حداقل مطابق با توصیف آن باشد، از کیفیت رضایت‌بخشی برخوردار باشد و برای هدف مورد نظر مناسب باشد. شرایط مشابهی نیز برای فروش خدمات اعمال می‌شود.

افرادی که از شما خرید می‌کنند، حقوق مصرف‌کننده‌ی بیشتری دارند. مثلاً اگر شرایط ناعادلانه‌ی معامله را در متن کوچک قرارداد فروش پنهان کنید، مصرف‌کنندگان احتمالا از نظر قانونی به آن ملزم نخواهند بود.

قوانین کلیدی فروش دیگر

اگر به صورت غیرحضوری می‌فروشید آنلاین خریدهای پستی یا تلفنی مشمول مقررات قراردادهای مصرف‌کننده (پیش‌تر فروش از راه دور) هستند که به‌طور خلاصه، به مصرف‌کنندگان حق لغو خرید را می‌دهد. فروش‌های الکترونیکی (مثلاً آنلاین) نیز تحت قوانین مشابهی قرار دارند، حتی اگر به مشتریان تجاری بفروشید، اما بدون حق لغو.

مقررات فروش دیگر، مواردی مانند ارائه را پوشش می‌دهند اعتبار مصرف کننده که معمولاً نیاز به مجوز دارد حفاظت از داده‌ها برای اطلاعات شخصی مشتریان. ممکن است مقررات فروش ویژه‌ای نیز برای محصولات یا خدمات خاص شما اعمال شود. بررسی حقوقی اولیه توسط وکیل، مهم‌ترین مسائل قابل توجه و اقدامات لازم را به سرعت مشخص می‌کند.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای
بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد
شهر مشهد به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در ایران، همواره نیاز به خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای داشته است....
مدیریت آسان مرجوعی‌های شاپيفای
هرچند آزاردهنده هستند، اما هیچ کسب‌وکاری که محصولاتش را آنلاین می‌فروشد، از پس فرستادن گاه‌و‌بیگاه محصولات...
چهار روش آسان برای افزایش فروش آنلاین
راه‌های زیادی برای بهبود وب‌سایتتان هنگام فروش آنلاین وجود دارد، اما گاهی اوقات ساده‌ترین کارها بیشترین...
ترند های بخش فروشگاه قطعات خودرو
شايد مهم‌ترين روند تأثيرگذار بر تجارت لوازم جانبی خودرو در سال‌های اخیر، کاهش مداوم تعمیر و نگهداری خودرویی...
ترند های تعمیر خودرو
اتفاقات اخیر در بخش تعمیر خودرو چه بوده است؟ تعداد خودروها در بریتانیا تا سال ۲۰۱۶ افزایش یافت، پس از...
رقبایی در نزدیکی کسب‌وکار من شروع به کار کرده است.
وقتی رقیبی در همسایگی شما کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کند، ممکن است دیدن جنبه‌های مثبت دشوار باشد،...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070