09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

شروع برنامه‌های پاداش و ارجاع

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

چگونه یک برنامه ارجاعی برای فروشگاه اینترنتی خود راه اندازی کنیم

برنامه‌های پاداش و ارجاع یکی از بهترین استراتژی‌ها برای رشد کسب‌وکارهای آنلاین، به‌ویژه فروشگاه‌های شاپفای، هستند. این برنامه‌ها نه تنها به جذب مشتریان جدید کمک می‌کنند بلکه می‌توانند مشتریان موجود را به وفاداری بیشتر و خرید مکرر ترغیب کنند. به‌ویژه، با طراحی و پیاده‌سازی درست، این برنامه‌ها می‌توانند تأثیر زیادی در افزایش آگاهی از برند و تبلیغات کلامی از طریق مشتریان داشته باشند. مشتریانی که از طریق برنامه‌های ارجاع به دوستان یا خانواده خود، فروشگاه شما را معرفی می‌کنند، می‌توانند به‌عنوان یک کانال تبلیغاتی موثر عمل کنند که نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی ندارد. این سیستم‌ها در بسیاری از کسب‌وکارها برای ایجاد یک پایه مشتری وفادار و افزایش نرخ تبدیل بسیار مفید هستند.

همچنین، برای فروشگاه‌های شاپفای، خدمات سئو وردپرس می‌تواند در ارتقاء و بهینه‌سازی صفحات ارجاع و پاداش کمک کند. این خدمات با استفاده از تکنیک‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) می‌توانند باعث دیده شدن بیشتر فروشگاه در نتایج جستجوی گوگل شوند و افراد بیشتری را به سایت شما جذب کنند. در کنار آن، طراحی سایت وردپرس می‌تواند به ایجاد صفحات جذاب و کاربرپسند برای برنامه‌های پاداش و ارجاع کمک کند تا مشتریان تجربه‌ای خوشایند و ساده در استفاده از این برنامه‌ها داشته باشند. طراحی خوب و دسترسی آسان به برنامه‌های ارجاع می‌تواند نرخ مشارکت را به‌طور چشمگیری افزایش دهد و سودآوری کسب‌وکار شما را بیشتر کند.

Hands hold a smartphone with contacts of friends referral program

شما یک فروشگاه تجارت الکترونیک عالی با محصولاتی مرتبط که مخاطبان شما به آن‌ها نیاز دارند و به دنبالشان می‌گردند، ساخته‌اید. حتی ممکن است برخی ساختارهای تبلیغاتی اولیه را، از رسانه‌های اجتماعی تا … در حال حاضر آماده داشته باشید. کمپین ایمیل مؤثر حالا وقتشه که خلاقیت به خرج بدید و برای جذب مشتری بیشتر تلاش کنید.

مشاهده این مطلب  روندهای برتر بازاریابی کسب و کارهای کوچک در سال 2024

به عبارت دیگر، زمان آن رسیده است که به پاداش‌ها و معرفی مشتریان فکر کنید. چگونه می‌توانید مشتریان راضی را به حامیان فعالی تبدیل کنید که کسب‌وکار بیشتری را به فروشگاه شما جذب می‌کنند؟

اگر این سوال برای شما پیش آمده یا حتی به دنبال ایده‌های جدید برای تبلیغ بهتر فروشگاه آنلاین خود هستید، به خواندن ادامه دهید. در این وبلاگ، به بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌های اساسی برنامه‌های پاداش و ارجاع می‌پردازیم و سپس دقیقا به شما نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید برنامه ارجاع فروشگاه الکترونیکی خود را بسازید.

برنامه پاداش و ارجاع چیست؟

در تجارت الکترونیک، برنامه‌های پاداش و ارجاع، با وجود ارتباط تنگاتنگشان، دو چیز جداگانه هستند.

  • (متن فارسی جایگزین کنید)برنامه پاداشمشتريان وفادار را پاداش می‌دهد. هر چه بیشتر از شما خرید کنند، بیشتر احتمال دارد که در آینده تخفیف، ارسال رایگان و امثالهم دریافت کنند.
  • (الف)برنامه ارجاعبه مشتریانی که محصولات و فروشگاه آنلاین شما را به دیگران معرفی می‌کنند، پاداش می‌دهد. وقتی کسی بعد از شنیدن معرفی از آن‌ها از شما خرید می‌کند، پاداشی ملموس دریافت می‌کند.

این دو برنامه به هیچ وجه با هم در تضاد نیستند. هر دو هدفشان افزایش تعامل و بهره‌گیری از رضایت مشتریان هستند؛ هم از طریق تبلیغات دهان به دهان و هم از طریق افزایش خرید. و همانطور که مشخص است، این‌ها از موفق‌ترین تاکتیک‌های بازاریابی برای رشد درآمد تجارت الکترونیک شما هستند.

بر اساس یک مطالعه، برنامه‌های ارجاع موثرترین روش بازاریابی موجود است. به این دلیل که ۹۲ درصد از مصرف‌کنندگان به پیام‌ها اعتماد دارند. آنها از خانواده و دوستان خود بیشتر از برندها پیام دریافت می‌کنند. هنگام پرسش از چگونگی یافتن اطلاعات اولیه محصول، آمریکایی‌ها «خانواده» و «دوستان» را در سه اولویت برتر خود قرار دادند. در کنار یک جستجوی ساده اینترنتی

مشاهده این مطلب  5 نکته برای تبلیغ محتوای ویدئویی که از اینفلوئنسرها سفارش داده‌اید

از طرفی، برنامه‌های تشویقی مؤثر هستند، چون حفظ مشتریان فعلی به‌طور قابل‌توجهی ارزان‌تر (و بازگشت سرمایه بالاتری دارد) از جذب مشتریان جدید است. در واقع، ۷۵ درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند اگر برندی به آن‌ها پاداش وفاداری بدهد، بیشتر تمایل دارند به آن وفادار بمانند.

پنج نوع برنامه پاداش و ارجاع که می‌توانید بسازید

البته، همه برنامه‌های وفاداری یا ارجاع یکسان نیستند. بسته به پایگاه مشتری، فهرست محصولات و ترجیحات مخاطبان، چندین گزینه ممکن است برای شما مناسب‌تر باشد.

  1. (A)برنامه ارجاع مستقیممشتریان را به اشتراک‌گذاری خبر خرید با شبکه‌های شخصی و اجتماعی خود تشویق می‌کند. این کار می‌تواند به سادگی با یک دکمه «اشتراک‌گذاری» در صفحه تأیید خرید فروشگاه آنلاین شما آغاز شود که از مشتریان جدید می‌خواهد دیگران را از محصول خریداری‌شده خود مطلع کنند.
  2. یکبرنامه ارجاع تشویقیبه مشتریانتان دلیلی مشخص می‌دهد تا برند و محصولات شما را به دوستانشان معرفی کنند؛ مثلاً هر مشتری که فرد دیگری را به محصول شما معرفی کند، ممکن است در خرید بعدی خود 10 درصد تخفیف یا خرید رایگان دریافت کند.
  3. یکبرنامه ارجاع وابستهرابطه‌ای جامع‌تر با مشتریانی که تمایل به همکاری با شما دارند، می‌سازد. مثلاً، آن‌ها ممکن است یک لینک اختصاصی دریافت کنند که می‌توانند از آن برای معرفی دیگران به فروشگاه خود استفاده کنند و درصدی از فروش حاصل از آن لینک را دریافت نمایند.
  4. (متن فارسی در اینجا قرار می گیرد)برنامه وفاداری مشتریهر خرید مشتری را شمارش می‌کند؛ هنگامی که به تعداد مشخصی رسید، پاداشی مانند ارسال رایگان یا محصول رایگان داده می‌شود و شمارش از نو آغاز می‌شود.
  5. (A)برنامه پاداش مبتنی بر امتیازهر بار که مشتری عملی به نفع برند شما انجام می‌دهد، مانند به اشتراک گذاشتن یک وضعیت در شبکه‌های اجتماعی یا خرید محصول، امتیاز دریافت می‌کند. امتیازات با رسیدن به آستانه‌ی مشخصی افزایش می‌یابند و تا دریافت محصولات رایگان ادامه دارند. این برنامه می‌تواند با برنامه ارجاعی شما در ارتباط باشد، به‌طوری که ارجاع یا نوشتن نقد و بررسی محصول نیز منجر به دریافت امتیاز شود.
مشاهده این مطلب  ده راه برای بهبود صفحات محصولات وب‌سایت شما

امروزه بازاریابان تجارت الکترونیک از انواع بی‌شماری برنامه‌های پاداش و وفاداری استفاده می‌کنند، اما بیشتر آن‌ها از پنج نوع اصلی نشات می‌گیرند که می‌توانند راهنمایی برای بهترین استفاده از مشتریان فعلی شما باشند.

two friends looking at cell phone for referral program

چگونه برنامه ارجاع خود را برای حداکثر موفقیت در تجارت الکترونیک بسازید

حالا که اطلاعات اولیه را دارید، وقت آن است که برنامه ارجاع و/یا پاداش خودتان را بسازید. این فرایند پیچیده است، اما می‌توان آن را به چند گام مهم برای موفقیتتان خلاصه کرد.

مخاطبان خود را بشناسید

کدام یک از مشتریان شما بیشتر احتمال دارد در مورد محصولات شما تبلیغ کنند؟ (با استفاده از نظرسنجی پس از خرید مانند…) نمره خالص رضایت مشتری می‌توانم به شما در شناسایی آن‌ها کمک کنم. اگر این اقدامات اولیه را انجام نداده‌اید، مشتریانی را که بیش از یک بار از شما خرید کرده‌اند، جستجو کنید.

نوع برنامه ارجاع و یا پاداش مورد نظرتان را انتخاب کنید.

از انواع ذکر شده، نوعی را که برای شما مناسب‌تر است انتخاب کنید. برای مثال، کسب‌وکارهای کوچک تازه وارد تجارت الکترونیک ممکن است از برنامه‌های تشویقی و ارجاعی عمومی‌تر بهره ببرند، در حالی که کسب‌وکارهایی با زیرساخت قوی می‌توانند از انواع پیچیده‌تر استفاده کنند.

۳. مشوق‌ها یا پاداش‌های خود را تعریف کنید

اگر مخاطبان شرکت کنند، دقیقا چه چیزی به آن‌ها می‌دهید؟ گزینه‌ها عبارتند از:

  • محصولات تبلیغاتی رایگان
  • تخفیف در خریدهای بعدی
  • ارسال رایگان
  • کارت‌های هدیه رایگان
  • و بیشتر

این یکی از متغیرهایی است که ممکن است پس از راه‌اندازی برنامه و شروع به اندازه‌گیری آن، به طور قابل توجهی تغییر کند. یک مشوق اولیه را تعیین کنید که در حال حاضر واقع‌بینانه به نظر برسد، اما اگر نتایج واقعی شروع به کاهش درآمد شما کرد، از بازنگری در آن نترسید.

مشاهده این مطلب  بررسی پینترست

ساختار ارجاع خود را توسعه دهید

این مرحله می‌تواند پیچیده باشد، اما در ساده‌ترین حالت به معنای آسان کردن ارجاع محصولات برای مخاطبان و دریافت پاداش آن‌هاست. این ممکن است به معنای ایجاد لینک‌های سفارشی برای ارجاع باشد، اما می‌تواند فقط یک فیلد در فرآیند پرداخت باشد که مشتریان می‌توانند نام شخص ارجاع‌دهنده را در آن وارد کنند. البته باید در بخش مدیریت، در سیستم CRM خود، این اطلاعات را پیگیری کنید.

مشتریان را به مشارکت دعوت کنید

حالا که زیرساخت اصلی آماده است، وقت آن است که کانال‌های اطلاع‌رسانی برنامه پاداش و ارجاع به مشتریان خود را مشخص کنید. این برنامه را در صفحات تأییدیه پس از خرید و همچنین خودکارسازی ایمیل برای مشتریان فعلی ادغام کنید. همچنین ساخت یک صفحه فرود اختصاصی که دقیقا برنامه شما و نحوه مشارکت مشتریان را توضیح می‌دهد، مفید خواهد بود.

موفقیت خود را اندازه بگیرید و برنامه خود را مرور و اصلاح کنید.

برنامه‌های ارجاع در تئوری بسیار مؤثرند، اما این بدان معنا نیست که همیشه به‌طور خودکار موفق می‌شوند. برنامه خود را پیگیری کنید؛ از جمله درصد مشتریانی که شرکت می‌کنند و اینکه از طریق مشوق‌ها چه میزان درآمد یا سود (یا ضرر) کسب می‌کنید. با گذشت زمان، این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا برنامه خود را بهینه کنید و مسیری برای موفقیت پایدار پیدا کنید.

آماده‌اید برنامه پاداش یا ارجاع خود را بسازید؟

بعد از راه‌اندازی فروشگاه آنلاین، برنامه‌های پاداش و ارجاع می‌توانند درآمد و مشتریان زیادی برای کسب‌وکار تجارت الکترونیک شما جذب کنند. فقط کافیست درست اجرا شوند. و خوشبختانه، تنها نیستید.

مشاهده این مطلب  راهنمای ضروری قیمت‌گذاری

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070