استراتژیها و کمپینهای انقلابی بازاریابی دیجیتال رولوت
ره آورد، راهحل نوین فینتک، بیشک در حال بازنویسی کتاب راهنمای بازاریابی موسسات مالی است و به تمام افراد از ۷ تا ۷۰ سال (واقعاً!) خدمترسانی میکند. موفقیت آن ریشه در تغییر شیوهی روزانهی مردم در برخورد با پول دارد. اما راز این موفقیت چشمگیر چیست؟
در واقع، موفقیت این شرکت صرفاً شانس نبوده است؛ راز آن در استراتژیها و کمپینهای پیشگامانه بازاریابی دیجیتال ریولت نهفته است. با حضور در ۳۷ کشور این برند با در نظر گرفتن همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا، استراتژیهای خود را با سلیقههای متنوع مصرفکنندگان هماهنگ کرده است.
علاوه بر این، تا سال ۲۰۲۳، رولوت بیش از ۲۰ میلیون کاربر در سراسر جهان جذب کرده است که ۱.۴ میلیون نفر از آنها روزانه از این اپلیکیشن استفاده میکنند.
حالا بیایید استراتژی فینتک پشت این اعداد چشمگیر را بررسی کنیم.
خدمات سئو وردپرس به عنوان بخشی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ ریولت در بهبود دیده شدن در نتایج جستجو و جذب مخاطبان جدید مؤثر بوده است. با اجرای تکنیکهای پیشرفته سئو، ریولت توانسته است ترافیک بیشتری از موتورهای جستجو جذب کند و در جستجوهای مرتبط با خدمات و محصولات خود رتبه بالاتری کسب کند. این کمپینهای سئو به برند کمک کردهاند تا نه تنها در بازار رقابتی، بلکه در راستای افزایش اعتبار و برندینگ آنلاین خود موفقیتهایی کسب کند.
نوآوری بازاریابی رولوت: پیشگام در صنعت بانکداری دیجیتال
همانطور که میدانیم، رولوت یکی از بازیگران اصلی در عرصه بانکداری دیجیتال است که هنجارهای سنتی بانکداری را به چالش کشیده و صحنه مالی را به یک اپلیکیشن مالی جهانی درجه یک تبدیل کرده است.
از زمان آغاز به کار در سال ۲۰۱۵ به عنوان یک کارت مسافرتی، این نئوبانک به کاربران خود امکان مدیریت پول را با حذف کارمزدهای پنهان بانکی و نرخهای مبادله ارز داده است. در سالهای اخیر، نیکولای استورونسکی، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Revolut، ویژگیهای برند را مشخص کرد با زبانی مشابه:
سالهاست که هزینههای بالا و رابطهای کاربری پیچیده، مانع از ورود بسیاری به بازار معاملات شده است؛ به همین دلیل، رولوت تلاش میکند تا سرمایهگذاری را ارزان، ساده و کاملاً موبایلی کند.
راهحل مالی جدید، با استفاده از مزایای بازاریابی دیجیتال، فراتر از یک کارت مسافرتی عمل میکند؛ مشتریان از طریق اپلیکیشن کاربرپسند آن میتوانند در بیش از ۲۵ ارز پول انتقال دهند، از ابزارهای بودجهبندی استفاده کنند و تقسیم صورتحسابها را بهراحتی انجام دهند.
از دیدگاه نوآوری، رِوولوت حسابهای چند ارزی، برداشت وجه بدون کارمزد از دستگاههای خودپرداز بینالمللی و معاملات سهام بدون کارمزد ارائه میدهد. رابط کاربری و طراحی آسان آن، مدیریت امور مالی، ارسال و دریافت پول و دسترسی به طیف وسیعی از خدمات مالی را برای کاربران آسان میکند.
به نام بانکداری دیجیتال، ریولت به عنوان برندی پیشرو در عرصه فناوری مالی شناخته میشود؛ جای تعجب نیست که با توجه به استفاده این شرکت فناوری مالی از راهحلهای پیشرفته برای بهینهسازی امنیت، تسهیل تراکنشها و ارائه اطلاعات شخصیسازیشده، به کاربران در پسانداز هوشمندانهی پولشان کمک میکند.
با این حال، دلایل دیگری هم وجود دارد که باعث میشود ریولت به عنوان پیشگام فناوری مالی متمایز باشد. بیایید با هم آنها را بررسی کنیم.
طراحی سایت وردپرس یکی از ابزارهای اصلی در استراتژی بازاریابی دیجیتال ریولت است. با استفاده از طراحی سایتهای کاربرپسند و بهینه شده برای نمایش محصولات و خدمات برند، ریولت توانسته است تجربهای منحصر به فرد برای کاربران خود ایجاد کند. طراحی واکنشگرا و بهینهسازی شده برای دستگاههای مختلف، تجربه خرید آنلاین را راحتتر کرده و به مشتریان این امکان را میدهد که در هر زمان و مکان به خدمات برند دسترسی داشته باشند. این طراحیهای هوشمندانه به ریولت کمک کرده تا در دنیای رقابتی دیجیتال حضور قویتری داشته باشد.
راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی بزرگ
موفقیت چشمگیر یک برند بدون اجرای کمپینهای جهانی، به ویژه در صورت همکاری با…، قابل تصور نیست. آژانسهای بازاریابی مالی بنابراین، رولوت از سال ۲۰۱۵ تاکنون مجموعهای از کمپینهای جهانی موفق را راهاندازی کرده است؛ این کمپینها نه تنها آگاهی از برند را افزایش دادند، بلکه در جذب مشتریان جدید و پیشبرد رشد در بازارهای کلیدی نیز نقش مهمی داشتند.
کمپین «راه شما» به عنوان ابتکاری موفق که هدف آن به چالش کشیدن کلیشههای مالی و توانمندسازی افراد از همه اقشار بود، به طور گستردهای شناخته میشود. کمپین شاخص ریولت میخواست این ایده را که امور مالی چیزی پیچیده و فانتزی است، بشکند. برعکس، این شرکت فینتک برای همه در دسترس است و به شما قدرت استفاده از ابزارهای مالی جذاب را میدهد.
علاوه بر این، این کمپین در بیش از ۳۰ کشور راهاندازی شد و آن را به بزرگترین کمپین برند آنها تا به امروز تبدیل کرد.
مهمترین فرصتهای مالی برای اکثر مردم قابل دسترس نبودهاند؛ چرا که بسیار گران، پیچیده یا دشوار بودهاند. رولوت همه اینها را تغییر میدهد. رولوت یک اپلیکیشن ساده است که دنیایی از فرصتهای مالی را که بسیاری از مردم هرگز تصور نمیکردند ممکن باشد، باز میکند و به افراد اعتماد به نفس لازم برای استفادهی حداکثری از آن را میدهد.
کمپین برند سال ۲۰۲۲ در بریتانیا؛ ۵ میلیون مشتری در بریتانیا
برنامههای رشد و جذب مشتری
شرکت پیشرو در حوزه فناوری مالی در مسیر استراتژیکی برای افزایش شناخت برند و جذب مشتریان بیشتر قرار دارد تا به پلتفرم برتر بانکداری دیجیتال جهان تبدیل شود. این تغییر شامل گسترش ویژگیهای محصولات آن مانند معاملات ارزهای دیجیتال و سرمایهگذاری در بورس و همچنین گسترش حضور جهانی از طریق ورود به بازارهای جدید، تنوعبخشی به پایگاه مشتریان و استفاده از فرصتهای رشد است.
به طور خلاصه، تمرکز سازمان بر نیازهای مشتری و راهحلهای نوآورانه، همراه با رشد پیوسته آن، زمینه موفقیت آن را در دستیابی به اهداف بلندپروازانه رشدش در محیط مالی متغیر فراهم میکند.
درباره نیاز مشتریان به تجربیات سطح بالا، تارا مسعودی، مدیر کل محصولات ممتاز ریولت، میگوید (البته)
بازار مصرفکننده در حال رشد، تعریف تجمل را تغییر میدهد و آن را کاربردیتر و در زندگی روزمره حاضر میکند. این افراد میخواهند درآمد غیرفعال ثابتی داشته باشند، اما از زندگی نیز لذت ببرند، از آخرین روندها بهروز باشند و به سراسر جهان سفر کنند. این کارت و طرح عضویت منحصر به فرد، در نهایت برای کسانی طراحی شده است که از چیزهای خوب زندگی لذت میبرند.
به نظر میرسد این برند بتواند نیازها را تحلیل کند و با برنامهای مدون و حسابشده، آنها را برطرف سازد؛ برنامهای که انتظار میرود تأثیر مثبتی بر رشد شرکت داشته باشد.
در مورد جذب مشتری، ریولت تمرکز خود را روی مشتریان جوانتر گذاشته و از طریق شبکههای اجتماعی، بهویژه تیکتاک و اینستاگرام، با آنها ارتباط برقرار میکند. شبکههای اجتماعی برای شرکتهای فینتک ویدیوی زیر را در نظر بگیرید؛ این ویدیو بیش از ۱۳ میلیون بازدید داشته است.
اپلیکیشن انقلاب
صدای اصلی – ملت اریالیست
این برند همچنین تأکید میکند که محصولاتش با نیازهای نوجوانان، دانشآموزان و افراد زیر ۱۸ سال همخوانی دارد.
در این میان، برند از به اشتراک گذاشتن محتوای محبوب و استفاده از بازاریابی میم نیز دریغ نمیکند.
علاوه بر ویدیوهای پرطرفدار تیکتاک، این غول مالی به همکاری با چهرههای شناختهشده آنلاین نیز میپردازد. به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود، رولوت ویدیوهای متعددی با حضور اینفلوئنسرها منتشر میکند. در ماههای اخیر، این برند کارتهای فلزی جدید خود را با…گریس بِوِرلی.
اپلیکیشن انقلاب
ارسال سال برای گریس بِوِرلی، سفیر جدید رِوولوت. کارتهای فلزی فقط در طرح فلزی موجود هستند.
موزیک کلوب فرهنگ (نسخه سریعتر) – لوسی تان
این برند فینتک همکاری خود را با بِوِرلی با پیشنهادی جدید گسترش میدهد.
بازیسازی برای جذب مشتری
بازیسازی، بهعنوان ابزاری قدرتمند برای جذب مخاطب، بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال رولوت است که از بینشهای حاصل از همکاری با… بهره میبرد. شرکتهای بازاریابی فناوری شرکت فینتک محبوب با ویژگیهایی مانند نوار پیشرفت، جدول امتیازات دانشگاهی و قرعهکشی، مشتریان جدید بهخصوص گروههای سنی جوانتر را ترغیب به استفاده از اپلیکیشن خود میکند. در عین حال که کاربران را به تعامل و استفاده مداوم از اپلیکیشن تشویق میکند، ریولت دادههای ارزشمندی در مورد رفتار، ترجیحات و اهداف مالی کاربران نیز بهدست میآورد. برد-برد.
در واقع، هسته اصلی استراتژی بازیسازی رولوت، سیستم بازخرید امتیازهای آن به نام «روپُاینتز» است. این امتیازات که با انجام تراکنشهای مالی، دعوت دوستان به برنامه و شرکت در چالشها کسب میشوند، بهعنوان واحد پولی برای ویژگیهای بازیسازیشده عمل میکنند.
استراتژی بازیسازی رولوت فراتر از امتیازها و قرعهکشیها و مسابقات آنلاین است؛ برای تقویت اثر بازیسازی، این برند از یک جدول امتیازات استفاده میکند که به کاربران امکان میدهد پیشرفت خود را بهصورت لحظهای رصد کرده و عملکرد خود را با دیگران مقایسه کنند.
اگرچه نمیتوان آن را صرفاً گیمیفیکیشن نامید، ریولوت در برنامه وفاداری خود، گزینههای شخصیسازی بسیار سرگرمکنندهای برای کارتهای مشتریانش ارائه میدهد.
اپلیکیشن انقلاب
ترفندهای معکوس به مشکل خوردند…
صدای اصلی – رولوت
مثال دیگر:
استراتژی سئو رولوت: محتوای باکیفیت، جذب مخاطب و دیده شدن
همانطور که میدانیم، هر شرکت فینتک برای گسترش خود به یک استراتژی جامع سئو که تمام جنبههای بهینهسازی موتورهای جستجو را پوشش دهد، نیاز دارد. ریولت، شرکت فینتکی که درک عمیقی از مخاطبان هدف خود دارد، این کار را فوقالعاده خوب انجام میدهد.
به زبان ساده، این بانک آنلاین بریتانیایی با تحلیل عمیق کلمات کلیدی، مخاطبان خود را (از نظر اطلاعات جمعیتی) شناسایی کرده و بهعنوان بخشی از استراتژی سئو، محتوای باکیفیتی تولید میکند. با بهدست آوردن بینش ارزشمند از زبان و عباراتی که مشتریان بالقوه برای جستجوی اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات مالی بهکار میبرند، ریولت میتواند کمپینهای بازاریابی موثری ایجاد کند.
علاوه بر بهینهسازی منظم وبسایت رسمی خود، ریولوت از چندین صفحه فرود برای تبلیغ خدمات و محصولات خود بهطور همزمان و برای تست A/B استفاده میکند. در واقع، این یکی از کارآمدترینهاست. استراتژیهای تبلیغاتی شرکتهای فینتک (هیچ چیزی در داخل پرانتز وجود ندارد.)
همچنین میدانیم که بانکهای نوظهور، برای عبارات کلیدی برندسازیشدهی خود، بهویژه آنهایی که رقابت کمتری دارند اما حجم جستجوی بالایی دارند، مانند «چگونه میتوانم بهصورت رایگان حساب بانکی باز کنم؟»، «آیا باید کارت اعتباری بگیرم؟» یا «چگونه میتوانم بهصورت آنلاین کارت بانکی بگیرم؟»، پیشنهادهای قیمتی بالایی میدهند.
رویکرد برندینگ رولوت: دیگر بازاریابی سنتی وجود ندارد
ریولوت نه تنها در استراتژی رشد خود قاطعتر میشود، بلکه تلاشهایش را در حوزهی تبلیغات برند نیز تشدید میکند؛ این شرکت استراتژی سئو خود را فراتر از روشهای بهینهسازی سنتی گسترش داده و رویکردی را در پیش گرفته که شامل مزایده بر روی کلمات کلیدی مرتبط با رقبا میشود.
همانطور که احتمالا میدانید، راهحلهای نوین بانکی مانند وایز، ان۲۶، استارلینگ بانک و مونزو، به عنوان رقبای اصلی رولوت شناخته میشوند. رولوت برای جذب مشتریانی که به دنبال اطلاعاتی درباره رقبای آن هستند، با استفاده از مزایده برند، بهویژه برای کلمات کلیدی مانند «مونزو»، «حساب وایز» و «بهترین جایگزین ان۲۶»، ترافیک را به وبسایت خود هدایت میکند.
این رویکرد تهاجمی، عزم رِوولوت برای پیشی گرفتن از رقبای دیجیتال خود و جذب مشتریان بالقوهای که به دنبال خدمات مالی جایگزین هستند را نشان میدهد.
پینوشت: قبل از شروع فصل بعد، پیشنهاد میکنیم رقیب اصلی ریولت را بررسی کنید. استراتژی بازاریابی هوشمندانه خنده
همکاریهای ارجاعی و رویکرد بازاریابی خودکار روبلوت
مانند دیگر استارتآپهای فینتک، ریولت برای جذب کاربران بیشتر و ایجاد تصویری قوی از برند خود، با شرکتها، سازمانها و جوامع شناختهشده همکاری میکند.
مانند دیگر استارتآپهای فینتک، ریولوت برای جذب کاربران بیشتر و ایجاد هویتی قوی برای برند خود، با شرکتها، سازمانها و جوامع شناختهشده همکاری میکند.
بگیر همکاری ایمپکت ایکس رولوت شرکت نوآور حوزه فناوری مالی (فینتک)، با همکاری شرکت ایمپکت، رویکرد خود را در زمینه مشارکتهای ارجاعی و بازاریابی وابسته متحول کرد و با استفاده از اتوماسیون، مشتریان بالقوه را به طرفداران و شرکای برند تبدیل کرد.
این برنامه از کمتر از ۱۰۰ به بیش از ۶۰۰۰ شریک گسترش یافت و از آوریل تا دسامبر ۲۰۱۹، رشد ۷۰۰ درصدی در جذب مشتری را به دست آورد. این همکاری که یکی از بزرگترین همکاریها در بریتانیا است، استراتژیهای فنی و خلاقانه را با هم ترکیب کرد و قدرت خلاقیت و خودکارسازی را در صنعت مالی به نمایش گذاشت.
علاوه بر این نوع همکاری جهانی در مقیاس بزرگ که مشتریان را به «فروشنده» تبدیل میکند، این شرکت فینتک با برندها و پلتفرمهای محبوب نیز همکاری میکند:
نتیجهگیری
همانطور که در طول این وبلاگ اشاره کردیم، ریولت در بازی بازاریابی دیجیتال بسیار موفق عمل میکند و نحوهی ارتباط شرکتهای فینتک با مخاطبان خود و افزایش رشدشان را تغییر میدهد. آنها فقط از موج استفاده نمیکنند، بلکه خود موجساز هستند. این برند با استفاده از استراتژیهای هوشمند و مبتنی بر داده، در رسانههای اجتماعی موج ایجاد میکند، با افراد تأثیرگذار همکاری میکند، مشارکتهای ارجاعی میسازد و بازاریابی خود را خودکار میکند. این فقط در مورد جلب توجه نیست؛ بلکه در مورد ایجاد ارتباط واقعی با مشتریان، حفظ آنها و کمک به اوج گرفتن ریولت در دنیای رقابتی فینتک است.