09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

هم‌اکنون بر بازاریابی ایمیلی تمرکز کنید

آنچه در این مقاله می خوانید:

اکنون زمان دوچندان کردن تلاش در بازاریابی ایمیلی است.Now is the time to double down on email marketing

جهان در ماه‌های اخیر به‌کلی دگرگون شده است. از شیوع ویروس کرونا گرفته تا قرنطینه و تغییر پروتکل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و جنبش‌های اجتماعی تأثیرگذار، مردم مجبور شده‌اند بسیاری از عادات خود را تغییر دهند و خود را با شرایط جدید وفق دهند.

با افزایش بی‌سابقه خرید آنلاین، اکنون بهترین زمان برای تقویت برند و ارتباط تجاری شما با مشتریان به‌عنوان صاحب یک فروشگاه آنلاین است. با تلاش در ماه‌های آینده برای ایجاد ارتباط قوی با خریداران فعلی و جذب خریداران جدید، کسب‌وکار آنلاین شما سود قابل‌توجهی خواهد برد.

ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین ابزارها برای ایجاد و حفظ ارتباطی عالی با مشتریان است. در این مقاله، به شما خواهیم گفت چگونه از ایمیل برای تقویت روابط با مشتریان و افزایش ارزش برند استفاده کنید.

برای حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید، استراتژی بازاریابی شما باید دقیق و هدفمند باشد. کارآمدترین روش برای به‌روزرسانی مشتریان در مورد فروش‌ها، پیشنهادات و اخبار عمومی برند شما، استفاده از ایمیل است.

بازاریابی ایمیلی همچنان یکی از مؤثرترین روش‌ها برای جذب و حفظ مشتریان است. با ارسال ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده، می‌توانید تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای هر مشتری ایجاد کنید و او را به تعامل بیشتر با برند خود تشویق کنید. استفاده از ابزارهای تحلیلی در طراحی سایت وردپرس به شما کمک می‌کند تا بازخورد کمپین‌های ایمیلی خود را بررسی کرده و بهترین استراتژی‌ها را پیاده‌سازی کنید.

همچنین، از قدرت خدمات سئو وردپرس غافل نشوید. یک استراتژی سئو قوی می‌تواند به شما در افزایش بازدیدکنندگان وب‌سایت کمک کند، که این بازدیدکنندگان به راحتی می‌توانند به لیست ایمیل شما بپیوندند. ایجاد کمپین‌های جذاب و زمان‌بندی‌شده، مانند پیشنهادهای ویژه تعطیلات یا تخفیفات انحصاری، باعث می‌شود مشتریان فعلی و جدید به برند شما وفادارتر شوند و نرخ بازگشت سرمایه شما افزایش یابد.

مشاهده این مطلب  افشای راز استراتژی بازاریابی دیجیتال بوکینگ دات کام

چرا بازاریابی ایمیلی؟

گزارشی از هاب‌اسپات نشان داد که بیش از پنجاه و نه درصد بسیاری از بازاریابان می‌گویند بازاریابی ایمیلی مهم‌ترین منبع بازگشت سرمایه آن‌هاست. در نهایت، ایمیل یکی از بهترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مخاطبان و به‌روز نگه داشتن آن‌ها با اطلاعات مرتبط بوده است. این امر هم برای فروشگاه‌های آنلاین و هم برای فروشگاه‌های حضوری صدق می‌کند.

به گفته گروه مشاوره‌ای دبلیو. کاپرا پنجاه و دو درصد به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مشتریان از مکان‌های شلوغ اجتناب می‌کنند و ۳۲ درصد از آن‌ها کمتر از خانه خارج می‌شوند. افزایش فعالیت‌های ایمیل‌مارکتینگ، استراتژی موفقی برای استفاده از فرصت‌های موجود در تجارت الکترونیک است.

با وجود کمتر بیرون رفتن از خانه، مصرف‌کنندگان همچنان به‌طور فعال پول را به چرخه اقتصادی بازمی‌گردانند. این به معنای آن است که مصرف‌کنندگان بیشتری به دنبال خرید بیشتر کالاها و خدمات خود از کسب‌وکارها و برندهای آنلاین هستند. برای استفاده از این فرصت، باید به‌طور فعال مشتریان را به فروشگاه الکترونیکی خود جذب کنید.

ایجاد استراتژی بازاریابی ایمیلی

موثر بودن ایمیل مارکتینگ در تجارت الکترونیک به این دلیل است که می‌توانید از آن به‌عنوان ابزاری برای کمک به مشتریان در یافتن آنچه می‌جویند، شخصی‌سازی ارتباطات و ارائه خدمات باکیفیت به مشتری استفاده کنید. اما برای بهره‌مندی حداکثری از ایمیل مارکتینگ، باید استراتژی مناسبی را اتخاذ کنید.

هرگز نباید فقط برای فرستادن ایمیل، به مشتریان ایمیل ارسال کنید. هر ایمیلی که برای مشتریان خود می‌فرستید باید هدفی داشته باشد. در چند ماه آینده، سه عنصر کلیدی وجود دارد که باید در استراتژی بازاریابی ایمیلی خود بگنجانید.

مشاهده این مطلب  شکست رو به جلو: استفاده از اشتباهات به عنوان سوخت حرفه ای

به مشتریان خود اطلاع دهید که چه زمانی در دسترس هستید.

هر کسب‌وکاری، چه آنلاین چه محلی، واکنش متفاوتی به بحران جهانی کنونی نشان می‌دهد. در ایمیل خود، حتماً در دسترس بودن کسب‌وکارتان را در این برهه زمانی به مشتری اطلاع دهید. هدف، برطرف کردن هرگونه ابهام و عدم قطعیت برای مشتری است.

نحوه‌ی واکنش کسب‌وکار شما به همه‌گیری را توضیح دهید.

در این برهه، بازاریابی نباید روال عادی خود را طی کند. ایمیل‌های شما باید میزان قابل توجهی همدلی با موقعیت‌های دشوار بسیاری از افراد نشان دهد. به مشتریان خود بفهمانید که نسبت به شرایط آنها همدرد هستید و نحوه‌ی پاسخگویی کسب‌وکارتان به بحران‌های فعلی مانند همه‌گیری و جنبش‌های اجتماعی را برجسته کنید. شما می‌خواهید ارتباط واقعی با مصرف‌کننده برقرار کنید.

مهم‌ترین خدمات فعلی کسب‌وکارتان را برجسته کنید.

عنصر نهایی و احتمالا مهم‌ترین عنصری که باید در استراتژی بازاریابی ایمیلی خود بگنجانید، پیشنهاد شماست. به یاد داشته باشید، هرگز نباید فقط به خاطر خود ایمیل ارسال کنید. مصرف‌کنندگان روزانه ایمیل‌های زیادی دریافت می‌کنند و اگر کسب‌وکار شما به‌طور مداوم ایمیل‌های بدون ارزش ارسال کند، احتمالاً مصرف‌کننده از فهرست پستی شما خارج خواهد شد.

از این بخش ایمیل برای ترغیب مشتری به بازدید از فروشگاه خود استفاده کنید. ارائه یک پیشنهاد منحصر به فرد به مشتری، چه خدمتی، چه کد تخفیف، یا یک فروش ویژه، ضروری است. کلید کار، ارائه پیشنهادی به مشتری است که نتواند از آن صرف نظر کند.

در نهایت، بازاریابی ایمیلی به شما امکان می‌دهد مشتری را در فرآیند خرید همراهی کنید. شما بهترین پیشنهاد را به مشتری ارائه می‌دهید و مزایای خرید محصول را برای او برجسته می‌کنید. پیشنهادی واضح و شفاف در ایمیل خود ارائه می‌دهید. به یاد داشته باشید که ذهن گیج‌شده هیچ‌گاه خرید نمی‌کند. بنابراین بهتر است پیشنهادی واضح و مختصر ارائه دهید که مشتری بلافاصله آن را بپذیرد.

مشاهده این مطلب  ترکیب‌های زیبا: استراتژی‌های بازاریابی نسکافه با مثال

تغییرات در تقاضای صنعت

برای استفاده‌ی بهینه از این فرصت، باید از تغییر تقاضاها در صنعت تجارت الکترونیک نیز آگاه باشید. مصرف‌کنندگان همچنان به طور فعال در حال خرج کردن پول هستند؛ اما روند فروش در چند ماه گذشته تغییر کرده است.

کلیویو در حال ردیابی بود تاثیر همه‌گیری تحقیقات آنها برخی از روندهای کلیدی را که در چند ماه گذشته در صنعت تجارت الکترونیک پدید آمده‌اند، آشکار کرده است. این مطالعه نشان می‌دهد که تقاضا برای محصولات خانگی مانند لوازم الکترونیکی، لوازم منزل و لوازم اداری به‌طور ناگهانی افزایش یافته است.

محصولاتی مانند لوازم الکترونیکی، پوشاک ورزشی، لوازم خانگی، لوازم اداری، کالاهای ورزشی و اسباب‌بازی یا کالاهای سرگرمی، اکنون جزو ضروریات جدید برای مصرف‌کنندگان هستند. درک این تغییرات و استفاده از آن‌ها، کلید موفقیت شما در چند ماه آینده در صنعت تجارت الکترونیک خواهد بود.

Hire a Email Marketing Strategist

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070