فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

نه نکته ساده برای متحول کردن فروش آنلاین شما

آنچه در این مقاله می خوانید:

آیا از برخی ترفندهای ساده که می‌توانند عملکرد فروشگاه اینترنتی شما را بهبود بخشند، غافل هستید؟ کریس بارلینگ در این بخش اختصاصی از کتابش توضیح می‌دهد که چگونه برخی تکنیک‌های اولیه می‌توانند فروش آنلاین شما را متحول کنند. راهنمای متخصصان تجارت الکترونیک

آیا تا به حال هنگام خواندن جدیدترین و بهترین ایده برای … احساس کمی بدبینی کرده‌اید؟ تجارت الکترونیک بله، البته که دارم.

ایده‌های جدید می‌توانند به کسب‌وکارها کمک کنند، اما به ندرت تا حدی که ادعا می‌شود، و گاهی حتی تأثیر منفی دارند. اما برخی از بهترین نتایج تجاری با بازگشت به اصول اولیه حاصل می‌شود. جدیدترین ایده‌ها ممکن است هیجان‌انگیز به نظر برسند، اما نادیده گرفتن چیزهای ساده‌ای که برای موفقیت ضروری هستند، اهمیت دارد. به‌خصوص در فروش آنلاین.

این پیشنهادها شاید پیش پا افتاده به نظر برسند، اما اگر در هر یک از این زمینه‌ها عملکرد ضعیفی دارید، می‌توانند به‌طور کلی تأثیر چشمگیری بر میزان سفارشات داشته باشند. هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه کجا وقت و منابع ارزشمند خود را صرف کنید، تنها یک سؤال اساسی وجود دارد: این چه تأثیری بر فروش من خواهد داشت؟

سایت را سریع کنید

ادوبی گفته است که هنگام فروش آنلاین، «بهبود سرعت می‌تواند کاهش دهد» نرخ ترک تحصیل گوگل گزارش می‌دهد که سرعت بارگذاری صفحات تا ۴۱ درصد افزایش یافته است. همچنین گوگل اعلام کرده است که افزایش ۳۰ درصدی سرعت بارگذاری صفحات، منجر به افزایش ۳۰ درصدی کسب‌وکار می‌شود. آن‌ها به‌طور قاطع اعلام کرده‌اند که وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک سریع‌تر رتبه بهتری خواهند داشت و البته خریداران نیز سایت‌های سریع را ترجیح می‌دهند.

مشاهده این مطلب  چکار باید کرد وقتی رقیب قیمت‌ها را کاهش می‌دهد؟

به تجربه‌ی من، انتقال مشتریان به پکیج‌های میزبانی سریع‌تر، باعث افزایش ترافیک سایت‌ها تا 50 درصد شده است. خیلی ساده است؛ اگر می‌خواهید تجارت الکترونیکی موفقی داشته باشید، صرفه‌جویی در هزینه‌های میزبانی اشتباه است.

سبد خرید فروشگاه اینترنتی شما هم باید سریع باشد. زمان بارگذاری را می‌توان با کاهش اندازه تصاویر و صفحات نیز بهینه کرد. می‌توانید از تحلیل برای دیدن صفحاتی که نیاز به رسیدگی دارند و بر اساس آن تغییرات لازم را اعمال کنیم.

به شیوه گوگل فکر کن

ارائه اطلاعات فراوان درباره محصولاتتان در وب‌سایت، مزایای زیادی برای موتورهای جستجو دارد. موتورهای جستجو عاشق محتوا هستند و اگر… محتوا هر چه بیشتر پیشرفت کنید، رتبه‌ی شما نیز بهتر خواهد شد. بهینه‌سازی موتور جستجو موضوعی گسترده است، اما تکرار برخی از اصول اولیه‌ی ساده ضرورت دارد.

وقتی افراد جستجو می‌کنند، یک «کلمه کلیدی» یا «عبارت کلیدی» (که به‌طور کلی «کلمات کلیدی» نامیده می‌شوند) را در کادر جستجو تایپ می‌کنند. شناسایی پربازدیدترین کلیدواژه‌ها اولین قدم، بررسی طیف محصولات شماست. می‌توانید با استفاده از نسخه آزمایشی رایگان این کار را انجام دهید. ردیاب کلمات .

همچنین می‌توانید کلمات کلیدی پرکاربردی را شناسایی کنید که تعداد صفحات مرتبط با آن‌ها در وب، کمتر از میانگین است. این‌ها بهترین فرصت‌های شما هستند؛ زیرا نشان‌دهنده‌ی حوزه‌هایی با مشتریان بالقوه‌ی فراوان اما رقابت اندک هستند. به‌عنوان مثالی ساده برای نشان دادن مزیت تحلیل دقیق کلمات کلیدی، صفحات متعددی در گوگل وجود دارند که محتوا و تبلیغات مربوط به «گل‌ها» را فهرست می‌کنند، اما فقط سه تبلیغ برای «دسته گل رز» وجود دارد.

ابزارهایی مانند تحلیلگر جستجوی گوگل (بخشی از AdWords) می‌توانند در شناسایی عبارات جستجوی منحصر به فرد کمک کنند. حتی اگر قصد استفاده از… پرداخت به ازای هر کلیک با توجه به طرح هزینه به ازای هر کلیک (PPC)، ثبت نام در آن ارزش دارد زیرا در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند. پس از شناخت کلمات کلیدی، باید مطمئن شوید که این کلمات به‌طور مرتب در سایت شما ظاهر می‌شوند. کلمات کلیدی باید در متن، نام محصولات، نام و عناوین صفحات و حتی نام تصاویر وجود داشته باشند.

مشاهده این مطلب  Google Bard در مقابل ChatGPT: چه تفاوت هایی با هم دارند؟

به سوال‌ها پاسخ دهید.

باورم نمیشه که بعضی فروشگاه‌های آنلاین فقط به خاطر ارائه ناکافی اطلاعات محصول، فروش خود را از دست می‌دهند. به جای یک عکس کوچک، امکان بزرگنمایی بگذارید. دستورالعمل و نکات عملی در مورد هر جنبه‌ی استفاده از محصول را بگنجانید. هر چه اطلاعات بیشتری ارائه دهید، خرید برای مردم آسان‌تر می‌شود و این راهی برای تشویق آن‌ها به بازگشت نیز هست. بهترین فروشگاه‌های آنلاین زمان زیادی را صرف توضیحات و تصاویر محصولات خود کرده‌اند. این واقعا جواب می‌دهد.

پرداخت از طریق پی‌پال پذیرفته می‌شود.

برخی از خریداران آنلاین موجودی دارند پی‌پال حساب بانکی، به خصوص اگر قبلا چند قلم کالا در ای‌بی فروخته باشند و پولش دستشان بسوزد. به همین دلیل است که فروشگاه‌های آنلاین تازه تاسیس معمولا… پرداخت با پی‌پال پذیرفته می‌شود تا حدود ۱۰ درصد افزایش فروش خود را ببینند. این میزان ممکن است بسته به ویژگی‌های جمعیتی معمول مشتریان شما متفاوت باشد، اما اگر هنوز پرداخت از طریق پی‌پال را نمی‌پذیرید، تلاش اندکی که برای این کار لازم است، ارزشش را دارد.

به مردم اطمینان بدهید.

راه‌های زیادی برای جلب اعتماد وجود دارد و ممکن است خودتان هم ایده‌هایی داشته باشید. با این حال، در اینجا چند پیشنهاد اولیه آمده است:

  • اطلاعات تماس خود را، از جمله شماره تلفن و آدرس محل سکونت، در تمام سایت درج کنید (این یک الزام قانونی است).
  • با پاسخ سریع به ایمیل‌ها و تلفن‌ها به طور حرفه‌ای، اعتماد به نفس را افزایش دهید.
  • لوگوهای نشان‌دهنده عضویت شما در نهادهای صنفی را نمایش دهید و حداقل در یکی از طرح‌های اعتباربخشی بازرگانان مانند ISIS یا SafeBuy عضو شوید.
  • عکس پرسنل یا محل کارتان هم می‌تواند بسیار مؤثر باشد.
مشاهده این مطلب  چگونه یک پرس‌وجو را به فروش تبدیل کنیم

ساده‌سازی ورودی آدرس

درخواست کد پستی از مشتریان هنگام پرداخت و استفاده از نرم‌افزار برای جستجوی خودکار آدرس کامل، نه تنها فرایند را ساده می‌کند، بلکه خطر رها کردن سبد خرید را نیز کاهش می‌دهد. دقت بیشتر آدرس‌های تحویل، قطعاً با کاهش تحویل‌های ناموفق، هزینه‌ها را پایین می‌آورد. ایمیل‌های پیگیری شما نیز از مزایای مشابهی بهره‌مند خواهند شد. پیش‌بینی مولفه‌های اصلی که دستمزدشان بر اساس کار انجام شده پرداخت می‌شود.

در ثبت نام مشتری آسان‌گیری کنید.

گاهی اوقات نکات واضح از نظر دور می‌مانند. همه می‌دانیم که حفظ رمزهای عبور زیاد چقدر آزاردهنده است و از اینکه مجبورم برای سایتی که فقط یک بار از آن استفاده می‌کنم، حساب کاربری جدید بسازم، ناراحتم. درواقع، از مغازه‌ای که این روش را در پیش می‌گیرد خرید نمی‌کنم و مطمئنم تنها نیستم. مردم نمی‌دانند که قبل از تکمیل اولین سفارش خود، دوباره خرید خواهند کرد یا نه، پس چرا آن‌ها را مجبور به ثبت‌نام می‌کنید؟ به آن‌ها فرصت ثبت‌نام در آینده را بدهید.

درک کنید که «رایگان» می‌تواند نتیجه عکس بدهد.

آزمایش تغییرات مختلف در وب‌سایت و اندازه‌گیری نتایج شاید خسته‌کننده باشد، اما تغییرات کوچک می‌توانند به دستاوردهای بزرگ و غیرمنتظره‌ای منجر شوند.

در یک مورد مستند، تنها با حذف فیلد کد تخفیف از صفحه پرداخت، فروش دو برابر شد. نتیجه این بود که خریداران بدون کد تخفیف احساس می‌کردند که کلاهبرداری شده‌اند. در مورد دیگری، پس از تغییر عبارت «رایگان» به «مشاهده طرح‌ها و قیمت‌ها»، ثبت‌نام‌ها ۲۰۰ درصد افزایش یافت.

از چند وب‌سایت تخصصی استفاده کنید.

می‌توانید از چندین سایت مختلف استفاده کنید. بخشی از بازار هدف شما این باعث می‌شود وب‌سایت تجارت الکترونیک شما برای مخاطبان‌تان مرتبط‌تر شود، رتبه‌بندی موتورهای جستجو را بهبود می‌بخشد و می‌تواند به افزایش فروش آنلاین شما کمک کند.

مشاهده این مطلب  انواع مشتریان شکایت‌کننده
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای
بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد
شهر مشهد به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در ایران، همواره نیاز به خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای داشته است....
مدیریت آسان مرجوعی‌های شاپيفای
هرچند آزاردهنده هستند، اما هیچ کسب‌وکاری که محصولاتش را آنلاین می‌فروشد، از پس فرستادن گاه‌و‌بیگاه محصولات...
چهار روش آسان برای افزایش فروش آنلاین
راه‌های زیادی برای بهبود وب‌سایتتان هنگام فروش آنلاین وجود دارد، اما گاهی اوقات ساده‌ترین کارها بیشترین...
ترند های بخش فروشگاه قطعات خودرو
شايد مهم‌ترين روند تأثيرگذار بر تجارت لوازم جانبی خودرو در سال‌های اخیر، کاهش مداوم تعمیر و نگهداری خودرویی...
ترند های تعمیر خودرو
اتفاقات اخیر در بخش تعمیر خودرو چه بوده است؟ تعداد خودروها در بریتانیا تا سال ۲۰۱۶ افزایش یافت، پس از...
رقبایی در نزدیکی کسب‌وکار من شروع به کار کرده است.
وقتی رقیبی در همسایگی شما کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کند، ممکن است دیدن جنبه‌های مثبت دشوار باشد،...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070