09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

جالب‌ترین و جسورانه‌ترین تاکتیک‌های بازاریابی برای هر کسب‌وکار کوچک

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

جالب‌ترین ایده‌های تبلیغاتی برای هر کسب‌وکار کوچک

اگر به دنبال بازگشت سرمایه قوی (ROI) برای کمپین تبلیغاتی و بازاریابی خود هستید، بدلکاری‌ها روشی مناسب برای تولید انبوه رسانه‌های رایگان هستند.

اگر با این اصطلاح آشنا نیستید، رسانه‌ی کسب‌شده به معنای توجه و پوشش خبری است که کمپین، اقدام تبلیغاتی یا برنامه‌ی شما ایجاد می‌کند، بدون آنکه مجبور به پرداخت هزینه‌ای باشید. این پوشش می‌تواند شامل گزارش‌های خبری در تلویزیون و رادیو، مقالات در مجلات و روزنامه‌ها، ذکر نام در همه پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی و بازنشر توسط عموم مردم باشد.

در این مقاله، «بازاریاب خوب» به بررسی تندترین و جسورانه‌ترین حقه‌های بازاریابی می‌پردازد که هر آژانس بازاریابی و کسب‌وکار کوچک باید از آن‌ها آگاه باشد.

برای کسب‌وکارهای کوچک، استفاده از طراحی سایت وردپرس می‌تواند اولین قدم مهم در راهبرد بازاریابی جسورانه باشد. یک وب‌سایت با طراحی جذاب و کاربرپسند می‌تواند تأثیر زیادی در جذب مشتریان جدید داشته باشد. طراحی سایت وردپرس به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا سایتی منحصر به فرد و مطابق با هویت برند خود بسازند. با استفاده از قالب‌های متنوع و افزونه‌های موجود در وردپرس، می‌توان سایت را به‌گونه‌ای طراحی کرد که تجربه کاربری مناسبی را ارائه دهد و مخاطب را به ماندن بیشتر در سایت تشویق کند. به این ترتیب، مشتریان احتمالی می‌توانند به‌راحتی خدمات و محصولات شما را پیدا کرده و خرید خود را انجام دهند.

خدمات سئو وردپرس:

برای تقویت بازاریابی آنلاین کسب‌وکارهای کوچک، خدمات سئو وردپرس به‌عنوان یکی از تاکتیک‌های جسورانه و ضروری شناخته می‌شود. با بهینه‌سازی وب‌سایت وردپرس برای موتورهای جستجو، می‌توانید موقعیت سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل بهبود دهید و به این ترتیب به کسب‌وکار خود در جذب ترافیک طبیعی و ارگانیک کمک کنید. خدمات سئو وردپرس شامل بهینه‌سازی محتوا، استفاده از کلمات کلیدی مناسب، بهبود سرعت سایت و ساختار لینک‌های داخلی است که می‌توانند به سایت شما کمک کنند تا در برابر رقبا برجسته‌تر شود. این روش بازاریابی کمک می‌کند تا برند شما در دنیای دیجیتال بیشتر شناخته شود و در نهایت فروش خود را افزایش دهید.

مشاهده این مطلب  استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال و کمپین‌های تبلیغاتی دیور

مهیج‌ترین شیرین‌کاری‌ها برای تمرکز روی آن‌ها

اولین کسی باشید که کاری را انجام می‌دهد

چیزی که هم سرگرم‌کننده باشد و هم تأثیرگذار، ایده‌آل است. همچنین باید به اولین تلاش جهانی در این زمینه و ارتباط آن با چیزی که می‌فروشید فکر کنید. اولین کتاب‌فروش جهان بودن که در ۴۸ ساعت ۱۰۰ گالن آب انگور می‌نوشد، هیچ فایده‌ای ندارد؛ همیشه باید از خودتان بپرسید «ارتباط آن کجاست؟»

رکورد جهانی را بشکن!

کتاب رکوردهای جهانی گینس، نشریه‌ای مشهور در سراسر جهان است. هزاران رکورد در آن ثبت شده و هر روز رکوردهای جدیدی به ثبت می‌رسد. گینس بخش‌هایی از وب‌سایت خود را به مشارکت مردم در رکوردهای جدید یا فعلی اختصاص داده است، زیرا به روشی فوق‌العاده برای جلب توجه عموم تبدیل شده است.

اگر رکوردی وجود ندارد نگران نباشید؛ فقط یکی بسازید که با برند شما همخوانی داشته باشد، حتی اگر به اندازه تعداد چیپس‌های دوریتوس روی انگشتتان مسخره باشد. حتماً جایی توسط کسی دیده خواهد شد.

از یک رویداد بزرگ نهایت استفاده را ببرید

رویدادهای بزرگ در هر نقطه و در زمان‌های مختلف سال رخ می‌دهند. زمان مناسب برای اجرای یک شیرین کاری بازاریابی، می‌تواند در یک رویداد بزرگ با پوشش خبری محلی یا منطقه‌ای یا تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان باشد.

ضروری است که ایده‌تان به نوعی (حتی به‌صورت جزئی) با رویداد مرتبط باشد، در غیر این صورت، تبلیغاتی که انجام می‌دهید ممکن است علیه شما اثر منفی بگذارد و با بی‌ملاحظگی تلقی شود.

وقتی دیگران سکوت می‌کنند، من تیک می‌زنم

یکی از دشوارترین کارهای تیم خلاقیت یک آژانس بازاریابی، متقاعد کردن مشتری برای انجام کاری است که رقبایش انجام نمی‌دهند.

مشاهده این مطلب  چگونه نامی برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید

به دهه‌های 50 و 60 میلادی برمی‌گردد که مشتریان کارهای جالب را رد می‌کردند چون «شبیه تبلیغ محصول ما نبود.» اما این بهترین روش برای جلب توجه مردم است.

وقتی دیگران کوچک‌اندیشی می‌کنند، بزرگ فکر کن. وقتی سر و صدا می‌کنند، ساکت باش. وقتی از طنز استفاده می‌کنند، از درام بهره بگیر – مفهوم را فهمیدی؟

رقابت را تحریک کردن

اینجا باید خیلی محتاط بود. مراقب باش که زشت یا بیش از حد از شکست رقیب خوشحال نباشی. هرچند این کار تجاری است، اما تمسخر آشکار فروپاشی برند رقیب ممکن است جنجال زیادی به پا کند. یکی از معروف‌ترین نمونه‌ها، جنگ بیلبوردهای آئودی و بی‌ام‌و بود.

آئودی با شعار «نوبت شماست بی‌ام‌و» این رقابت را آغاز کرد و کمتر کسی انتظار داشت بی‌ام‌و بلافاصله با بیلبوردی در کنار آن و با شعار «شاه‌مات» پاسخ دهد.

تأثیرگذاری سلبریتی‌ها

روش ساده‌ی دیگر جلب توجه عموم است، اما ارزان‌ترین راه نیست. اگر با فرد مشهوری همکاری کنید، می‌توانید روی مخاطبان میلیونی که تقریباً هر کاری او انجام می‌دهد را تماشا می‌کنند، حساب کنید.

البته باید اقدام، محصول یا خدمت درست را در زمان مناسب انتخاب کنید. پیوند دادن کسب‌و‌کارتان به یک نام شناخته‌شده ممکن است هزاران تا میلیون‌ها بازدید برایتان به ارمغان بیاورد، اما هزینه بسیار زیادی هم در پی خواهد داشت.

اندازه مهم است… بزرگ انتخاب کنید!

اگر نمی‌خواهید نادیده گرفته شوید، چیزی خلق کنید که غیرقابل چشم‌پوشی باشد. این فقط به بزرگیِ رویداد اشاره نمی‌کند، بلکه به تولید چیزی عظیم و باشکوه از نظر فیزیکی اشاره دارد. مثلاً وقتی آلبوم و تور «تاریخ» مایکل جکسون منتشر شد، مجسمه‌های غول‌پیکری از او در شهرهای سراسر دنیا از جمله لس‌آنجلس، پاریس، میلان، برلین، لندن و… برپا شد.

مشاهده این مطلب  روی قیمت رقابت نکنید

هر کدام از این مجسمه‌ها تیتر خبرهای بین‌المللی شدند و میلیون‌ها دلار تبلیغات رایگان برای ما به ارمغان آوردند. بنابراین، همانطور که می‌بینید، این طرح‌ها به زمان، پول و برنامه‌ریزی زیادی نیاز دارند، اما شانس زیادی برای دیده شدن در اخبار دارند.

کاری خارق العاده/غیرعادی انجام بده

اگر ایده‌ای دارید که به نظرتان بسیار نوآورانه و فراتر از مرزهای معمول است، آن را کنار نگذارید. ممکن است دقیقا همان چیزی باشد که برای افزایش آگاهی از برند، محصول یا خدمتتان نیاز دارید.

این زمان‌ها، زمان‌های فوق‌العاده‌ای برای امتحان کردن چیزهای جدید هستند؛ چون تنها چیزی که لازم است، یک فرد شجاع با جرئت متفاوت بودن است تا چیزی انقلابی خلق کند که بتواند بسیار دوام بیاورد.

پس بازاریابی افراطی ارزشش را دارد؟

بازاریاب خوب می‌گوید، فقط اگر این بازتابی واقعی از برند شما باشد، همان‌قدر که بازاریابی معمولی شماست و زمانی که به‌عنوان مکمل تلاش‌های بازاریابی معمول شما استفاده می‌شود. بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و بهینه‌سازی موتور جستجو آنها اندکی درباره اهمیت اقدامات بازاریابی افراطی صحبت کردند، اما نمی‌توانند به اندازه کافی بر اهمیت این موضوع تأکید کنند.

البته، بردن ماشین به سخت‌ترین مسیر آفرود کاری بسیار افراطی است، حتی ممکن است در ذهن مردم بماند، اما آیا اگر مشغول تبلیغ نوشیدنی انرژی‌زا هستید، این کار منطقی است؟ احتمالا نه.

همچنین، اقدامات بازاریابی افراطی خطراتی به همراه دارد. و اگر در نظر بگیریم که بیشتر این اقدامات به صورت زنده (یک بار و فقط یک بار) انجام می‌شود، مخاطبان هرگز آنچه را دیده‌اند فراموش نخواهند کرد.

پس اگر مشکلی پیش آمد، برندها باید آماده باشند تا با عواقب آن مقابله کنند؛ به‌خصوص اگر کسب‌وکاری کوچک باشید که تلاش می‌کند نامی برای خود دست‌وپا کند.

مشاهده این مطلب  راهنمای ضروری برای خلق استراتژی فروش

در نهایت، هزینه.

به ویژه برای کسب‌وکارهای کوچک، زمان و پول بسیار با ارزش هستند و بازاریابی گسترده می‌تواند هزینه‌ی زیادی در هر دو زمینه داشته باشد. اگر قصد دارید فعالیت گسترده‌ای داشته باشید، باید میزان زمان و پولی را که صرف خواهید کرد و نتایج احتمالی آن را با هم مقایسه کنید.

اگر ارزشش را دارد، بی‌شک انجامش بده. اما وقتی پول خیلی مهم است، باید حساب‌شده عمل کنی. با دقت و توجه جدی بررسی شد.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070