به لطف تلفنهای هوشمند، برنامههای کاربردی و دسترسی به اینترنت همراه، تلفن همراه اکنون به عرصهی اصلی رقابت برای کسبوکار جدید و جلب توجه مشتریان تبدیل شده است.
با وجود سرعت بالای تغییرات تکنولوژیکی و فرصت استفاده از روشهای نوآورانه، همچنان فرصتهایی برای شیوههای سنتیتر بازاریابی موبایلی مانند ارسال پیامک و بازاریابی از طریق واتساپ وجود دارد.
یکی از مزیتهای اصلی بازاریابی موبایلی این است که تلفنهای همراه تقریباً همیشه روشن هستند و افراد معمولاً آنها را همراه خود دارند. یعنی پیامکها (یا اساماسها) معمولاً خوانده میشوند.
با این حال، صرفا به دلیل مؤثر بودن استفاده از پیامک برای ارسال پیامهای بازاریابی مستقیم، نمیتوانید به هر کسی که دوست دارید پیام ارسال کنید. از یک طرف، برخی از افراد از دریافت پیامهای ناخواسته ناراضی هستند. باید از قوانین مربوطه پیروی کنید. مقررات مربوط به استفاده از ایمیل برای بازاریابی مستقیم .
خدمات سئو وردپرس میتوانند به شما در بهینهسازی سایت برای موبایل کمک کنند تا سایت شما در جستجوهای موبایلی رتبه بهتری پیدا کند. از طرفی، بازاریابی پیامکی از طریق ارسال پیامهای هدفمند به شمارههای مشتریان میتواند بهطور مؤثر با آنها ارتباط برقرار کند. این ترکیب باعث میشود که کسبوکار شما علاوه بر بهبود حضور آنلاین، بتواند از طریق موبایل و پیامک بهطور مستقیم با مخاطبان در تماس باشد.
پست الکترونیکی چیست؟
مقررات حریم خصوصی و ارتباطات الکترونیکی سال ۲۰۰۳، پست الکترونیکی را چنین تعریف میکند:
هر پیام متنی، صوتی، تصویری یا صوتی که از طریق شبکههای الکترونیکی عمومی ارسال میشود و میتواند در شبکه یا دستگاه گیرنده تا زمان دریافت توسط گیرنده ذخیره شود؛ از جمله پیامهای ارسالی از طریق سرویس پیام کوتاه.
این شامل ایمیل، پیامک، عکس، فیلم، پیام صوتی و پیامهای مستقیم ارسالی از طریق شبکههای اجتماعی میشود.
طراحی سایت وردپرس میتواند به شما کمک کند تا استراتژی بازاریابی موبایلی خود را تقویت کنید. با طراحی نسخه موبایلی بهینهشده و سریع سایت، میتوانید تجربه کاربری بهتری برای مخاطبان موبایلی خود فراهم کنید و از این طریق جذب ترافیک بیشتری داشته باشید. این سایت همچنین میتواند از طریق ارسال پیامکهای تبلیغاتی به مخاطبان، ارتباط مؤثرتری با مشتریان برقرار کند و باعث افزایش فروش شود.
اینترنت موبایل بهسرعت در حال گسترش است
علاوه بر این، تلفن همراه به اولین منبع مراجعه مردم در انواع شرایط تبدیل شده است؛ مثلاً برای چک کردن مسیر یا قیمت یک محصول، یا بهطور کلی، برای یافتن هر اطلاعاتی بهصورت آنلاین. از آنجایی که مردم از تلفنهای خود به این شیوهها استفاده میکنند، کسبوکار شما میتواند از بازاریابی هوشمند تلفن همراه سود بسیار زیادی ببرد.
در حقیقت، بیشتر مردم بریتانیا اکنون از طریق دستگاههای تلفن همراه میتوان به اینترنت دسترسی داشت. این یعنی مشتریان بالقوه، چه بخواهید چه نخواهید، از طریق تلفنهای همراه خود سعی در برقراری ارتباط با کسبوکار شما خواهند داشت. شما باید تجربهای را که آنها کسب میکنند، در نظر بگیرید.
بازاریابی موبایلی رضایت را افزایش میدهد.
به ویژه برای کسبوکارهای کوچک، تلفن همراه فرصتهای هیجانانگیزی برای بهبود خدمات و رضایت مشتری ارائه میدهد. ارسال پیامک و ایمیل به مشتریان از طریق تلفن همراه میتواند بخشی از خدماتی بهتر و شخصیتر باشد. ارسال جزئیات تبلیغات و رویدادها نیز میتواند رونق کسبوکار را به دنبال داشته باشد.
اگر جاه طلبتر هستید، میتوانید اپلیکیشن موبایل خودتان را بسازید اما هر کاری میکنی، باید… وبسایت خود را بهینه کنید برای دستگاههای تلفن همراه، تا افرادی که از گوشیهای هوشمند استفاده میکنند بتوانند آنچه را که میخواهند پیدا کنند. با توجه به اینکه فضای تلفن همراه هنوز در حال تحول است، بازاریابی تلفن همراه را جدا از سایر تلاشهای بازاریابی خود ندانید – تشخیص مرز بین آنها دشوارتر میشود. بازاریابی آنلاین پایان دوره تبلیغات سنتی و آغاز بازاریابی موبایلی.
با دسترسی به اینترنت از طریق موبایل موارد رایج را در نظر بگیرید، هنگام تغییر وبسایت یا ارسال هر چیزی کاربران موبایل را فراموش نکنید. ایمیل تبلیغاتی آمار نشان میدهد که بیشتر ایمیلها روی دستگاههای تلفن همراه باز میشوند، بنابراین ضروری است که ایمیلهای شما روی صفحههای کوچک قابل خواندن باشند.
شما نمیتوانید کنترل کنید که مردم چگونه و چه زمانی از تلفنهای همراه خود استفاده میکنند. و از آنجایی که مردم به صورت دورکاری و با استفاده از دستگاههای تلفن همراه از جمله گوشیهای هوشمند کار میکنند، تبلتها دسترسی به اینترنت برای مصارف شخصی و تجاری فراگیر است.
استفاده از تلفن همراه برای اطلاعرسانی به مشتریان
در بازاریابی موبایلی، شرکتهای کوچک اغلب به دلیل داشتنِ … بر برندهای بزرگ برتری دارند. روابط شخصی با مشتریان در نتیجه، تماس با آنها از طریق تلفن همراه چندان مزاحمتی به نظر نمیرسد.
بسیاری از کسبوکارهای کوچک میتوانند از ارتباطات تلفن همراه بهرهمند شوند. برای مثال، کسبوکارهای تفریحی محلی مانند رستورانها میتوانند از پیامک و… بازاریابی ایمیلی برای تبلیغ رویدادهای ویژه. و خرده فروشان میتوانند جزئیات فروش یا کوپنها را بهصورت پیامک ارسال کنند تا در زمان و مکان مناسب به مشتریان برسند.
کسبوکارهایی که بر اساس وقت قبلی کار میکنند، مانند چشمپزشکیها یا آرایشگاهها، بهطور ایدهآل میتوانند از پیامک یا اپلیکیشنها برای ارسال یادآوری و اطلاعرسانی به مشتریان در زمان رزرو وقت بعدی استفاده کنند. علاوه بر این، میتوانند پیشنهادات ویژه و جزئیات وقتهای خالی در آخرین لحظه را ارسال کنند.
هدفمندی بازاریابی موبایل
گوشیهای هوشمند فرصتهای هدفگیری جالبی را ارائه میدهند. بیشتر آنها به خدمات موقعیتیابی مجهز هستند، به این معنی که میتوانند مکان خود را از طریق GPS تعیین کنند.
اپلیکیشن یا وبسایت شما میتواند از این امکان برای هدایت مشتریان به نزدیکترین شعبه یا نمایش پیشنهادات ویژه هنگام حضور آنها در محله شما استفاده کند.
با زمانبندی درست، این نوع هدفگیری ارزشمند است. تماس با خریداران زمانی که در خیابان اصلی هستند، پتانسیل کسبوکار جدید را افزایش میدهد. اما هر کاری میکنید، هرگز در ساعات غیرمعمول پیامهای مزاحم نفرستید.