استراتژیهای بازاریابی که برندهای تجارت الکترونیک باید در روز ولنتاین از آنها استفاده کنند
روز ولنتاین به روزی بسیار مهم در تجارت الکترونیک تبدیل شده است! مصرفکنندگان در سراسر جهان هر سال بیشتر از سال قبل برای هدایای ولنتاین هزینه میکنند. اگر میخواهید برند یا کسبوکار خود را از رقبا متمایز کنید، استفاده از روشهای امتحانشده و مؤثر برای رسیدن به بهترین نتایج ضروری است. ایجاد صفحات فرود ویژه روز ولنتاین با پیشنهادات خاص و تخفیفهای جذاب میتواند نرخ تبدیل را افزایش دهد. طراحی سایت وردپرس این امکان را فراهم میکند تا بهسرعت صفحات فرود خلاقانه و کاربردی ایجاد کنید که توجه مشتریان را به خود جلب کند.
همانطور که گروه رسانههای دیجیتال برای روز ولنتاین امسال، چند نکتهی عالی برایتان انتخاب کردهایم!
تبلیغ یا پیشنهادی ارائه دهید
همه عاشق حراج هستند. طبیعت انسان است که وقتی میبیند چیزی که مدتهاست دنبالش بوده با تخفیف ارائه میشود، هیجانزده شود. با نزدیک شدن به هر تعطیلات مهم، زمان مناسبی برای ارائه پیشنهاد یا تبلیغ انحصاری است. کمپینهای روز ولنتاین ارائهها و تبلیغات میتوانند نتایج بسیار خوبی و جریانهای درآمدی بالاتری تولید کنند!
مثلاً میتوانید مسابقهای در شبکههای اجتماعی برگزار کنید، مانند «لایک و کامنت کنید تا شانس برنده شدن داشته باشید»، یا کمپینی برای جذب مخاطب راهاندازی کنید. علاوه بر افزایش آگاهی از برند، جذب مخاطب میتواند پایگاه داده ایمیل شما را گسترش دهد و افراد بیشتری را به لیست پستیتان اضافه کند.
بهینهسازی محتوای سایت برای کلمات کلیدی مرتبط با روز ولنتاین، یکی از مهمترین روشها برای جذب ترافیک ارگانیک است. با استفاده از خدمات سئو وردپرس، میتوانید محصولات و پیشنهادهای ویژه خود را در صدر نتایج جستجو قرار دهید.
حس فوریت ایجاد کن
وقت کم آوردید برای پیدا کردن آن هدیهی مهم؟ تنها نیستید. هر سال میلیونها نفر برای خرید هدیهی ولنتاین هجوم میآورند و هیچ زمانی بهتر از همین فرصت برای استفاده از شتابزدگی خریداران آخر زمانی نیست.
ایجاد حس فوریت میتواند توجه مخاطبان را جلب کند و روشهای مختلفی برای این کار وجود دارد. به عنوان مثال، بسیاری از برندها، مشابه کریسمس، روی «آخرین مهلت سفارش» تمرکز میکنند تا مشتریان را به خرید و دریافت سفارش به موقع ترغیب کنند یا به طور جایگزین، محدود بودن زمان ارائه محصول را اعلام میکنند. این پیام ساده میتواند در تبلیغات شما، صفحه اصلی وبسایت یا پنجرههای پاپآپ سایتتان وجود داشته باشد. افزودن حس محدودیت زمانی، احتمال خرید را افزایش میدهد.
صفحات فرود تعیینشده
با توجه به اهمیت زمان، مشتریان حوصلهی کمی دارند و خیلی زود متوجه میشوند بیست ثانیه آیا میمانند یا صفحهتان را ترک میکنند. محروم کردن از توجه، در درازمدت به برندتان سود میرساند و امیدوارم به افزایش فروش منجر شود!
یک روش ساده برای جذب مشتریان، طراحی واضح وبسایت و استفاده از صفحات فرود مشخص است. تخمین زده میشود وبسایتهایی با صفحات فرود اختصاصی، نرخ تبدیل ۱۶۰ درصد بالاتری نسبت به سایتهای بدون آن دارند و استفاده از صفحات فرود، سردرگمی مشتریان را به حداقل میرساند. اگر میخواهید وبسایت خود را برای ولنتاین آماده کنید، ایجاد یک صفحه فرود مخصوص هدایای ولنتاین یا محصولات فصلی را در نظر بگیرید تا مشتریان بالقوه به راحتی در سایت شما حرکت کنند.
از پنجرههای پاپآپ هدفمند استفاده کنید
پاپآپها ابزاری کماهمیت شمرده شده در حوزه بازاریابی هستند. یک پاپآپ مؤثر میتواند آغازگر فرآیند خرید مشتری، افزایش وفاداری مشتری و رشد قابل توجه پایگاه داده ایمیل شما باشد.
پاپآپها بهخصوص برای تاریخهای مهم تقویم، مثل روز ولنتاین، مفیدند. مثلاً کسبوکار شما میتواند دسترسی زودهنگام به مجموعههای محدود ارائه دهد، یا برای ثبتنام تخفیف بدهد، یا از آن برای جذب مخاطب استفاده کند و به کاربران فرصت برنده شدن جایزه یا کارت هدیه بدهد.
محصولات ویژه
محصولات ویژه و محدود، به دلیل ترس از دست دادن فرصت، میتوانند مشتریان را جذب کنند. تخمین زده میشود که 42 درصد از افراد 13 تا 39 ساله احتمال خرید محصولی که نسخه محدود است بیشتر است. همزمان، ۳۴ درصد از مردم برای احساس منحصر به فرد بودن، اقلام نسخه محدود خریداری کردند.
ساخت محصول یا خدماتی برای مدت زمان محدود، انگیزه مصرف را افزایش میدهد و هیجان ایجاد میکند؛ اگر هنوز محصولاتی با تیراژ محدود تولید نمیکنید، ارزش بررسی در آینده را دارد!
راهنمای هدیه بسازید
راهنمای هدیه، ابزاری بسیار مفید برای جذب و حفظ مشتریان است. خرید هدیه برای بسیاری از افراد میتواند طاقتفرسا باشد، بنابراین ایجاد راهنماهای هدیه ساده و متناسب با سلیقههای مختلف خریداران، ایدهآل است.
این راهنماهای هدیه را میتوان در وبسایتتان نمایش داد یا مثلاً به صورت یک مجموعه پست در شبکههای اجتماعی منتشر کرد.هدایای زیر 10 پوندهیچ چیزی داخل پرانتز نبود.هدایای زیر ۲۰ پوندو الی آخر
سایت خود را برای موبایل بهینه کنید
بهینهسازی سایت برای موبایل اغلب از سوی بازاریابان نادیده گرفته میشود، اما یکی از مهمترین عوامل حفظ تعامل مشتریان بالقوه است. 60 درصد جستجوی ارگانیک اکنون بازدیدها از طریق موبایل انجام میشود، بنابراین طراحی سایت کاربرپسند ضروری است.
برای بهینه سازی استفاده در موبایل، عواملی مانند سرعت بارگذاری، فونتهای مناسب موبایل، بهینهسازی تصاویر، به حداقل رساندن استفاده از پنجرههای بازشو و استفاده از دکمهها و منوهای مناسب لمس را در نظر بگیرید.
فروش محصولات مرتبط
فروش محصولات مرتبط، روش سادهای برای افزایش فروش محصولات شماست، به خصوص در مناسبتهایی مثل ولنتاین. وقتی مشتری چیزی به سبد خریدش اضافه میکند، میتوانید محصول دیگری را پیشنهاد دهید، مثلاً با عبارت «مشتریان این محصول را هم دوست داشتند…» یا «فکر میکنیم این محصول را هم دوست داشته باشید».
فروش افزایشی نه تنها سود را افزایش میدهد، بلکه پیشنهاد محصولات مرتبط و ارائه توصیهها، نشان از توجه شخصی به مشتریان دارد و باعث میشود آنها احساس ارزشمندی بیشتری کنند. استفاده از روشهای شخصیسازی در بازاریابی، به طور تقریبی میزان تعامل را ۲۰ درصد افزایش میدهد و ۸۰ درصد مشتریان در صورتی که احساس کنند برند آنها را درک میکند، احتمال بیشتری برای خرید دارند.
کلید موفقیت در بازاریابی، یافتن استراتژیهای مناسب برای برند شماست. استفاده از روشهای امتحانشده و اثباتشده روشی موثر برای دیده شدن برند یا کسبوکار شماست، اما ایجاد رویکردی منحصر به فرد نیز به متمایز شدن شما از رقبا کمک میکند.