استخدام در بخش بازاریابی و فروش، بخش حیاتی ساخت تیمی در این حوزه است که بتواند کسبوکار شما را به پیش ببرد. چه از آژانس استخدامی استفاده کنید چه بهطور مستقیم استخدام کنید، استخدام مؤثر در بازاریابی به درک چگونگی یافتن و جذب نامزدهای مناسب برای کسبوکارتان بستگی دارد.
نیازهای استخدامی بازاریابی شما
برنامههای استخدامی فروش و بازاریابی خود را بر اساس نیازهای کسبوکارتان تنظیم کنید. به این فکر کنید که در زمینه فروش چه هدفی را دنبال میکنید. خدمات مشتری به برنامههایت نگاه کن ورود به بازارهای جدید یا افزایش فروش. نقاط ضعف بازاریابی و زمینههای عملکرد ضعیف را ارزیابی کنید. به گزینههای جایگزین استخدام مانند برونسپاری پروژههای بازاریابی یا آموزش کارمندان فعلی فکر کنید.
استخدام در بخش فروش اغلب بر جذب فروشندگانی متمرکز است که مشتریان جدید جذب کنند، اما تحلیل شما ممکن است نیازهای استخدامی دیگری را نیز نشان دهد. کسبوکارهای در حال رشد اغلب تصمیم میگیرند مهارتهای بازاریابی بیشتری استخدام کنند – مثلاً در… اینترنت یا بازاریابی شبکههای اجتماعی برای پر کردن نقشهایی که پیشتر به پیمانکاران خارجی واگذار شده بود، و ضعف در عملکرد کلی فروش و بازاریابی ممکن است نشاندهنده نیاز به… جذب متخصصان به جای انتظار داشتن اینکه کارمندان رده پایین، پشتیبانی بازاریابی را بهعنوان بخشی از وظایف اداری عمومی ارائه دهند.
میتوانید با تحلیل نیازهای استخدامی خود در بخش فروش و بازاریابی، نقشهای مورد نیاز و دانش، مهارت و نگرش مورد جستجوی خود را مشخص کنید. برای استخدام در بخش فروش، روابط موجود با مشتریان هدف ممکن است یک الزام اصلی باشد. مشاغل فروشندگی رده پایین، بهویژه در زمینههایی مانند فروش از راه دور، اغلب نیازمند برخورد مثبت و روحیهای قوی هستند. در سایر نقشهای بازاریابی، تخصص خاص – بهعنوان مثال، تجربه در تحقیقات بازار ضروری میتواند باشد. آشنایی با بخش تجاری شما نیز میتواند مزیت بزرگی باشد.
یافتن داوطلبان استخدام در بخش بازاریابی و فروش
ارتباطات شخصی، توصیهها و شبکهی کاری میتوانند در یافتن نامزدهای مناسب فروش و بازاریابی به شما کمک کنند؛ اما بیشتر استخدامکنندگان به تبلیغات یا … اتکا میکنند. با استفاده از شرکتهای استخدامی .
تبلیغات استخدام باید به افراد مناسب برسد. روزنامهها و وبسایتهای سراسری برای مشاغل فروش گزینه مناسبی هستند. نشریات بازاریابی یا مطبوعات تخصصی برای جذب متخصصان، مکان بهتری هستند. نشریات محلی ممکن است برای آگهیهای استخدام مشاغل رده پایین مناسب باشند. نشریاتی که آگهیهای استخدامی مشاغل مشابه را منتشر میکنند، معمولا امیدبخشتر هستند.
با استفاده از شرکت مشاوره استخدام به جای تبلیغات مستقیم، روشهای دیگر مزایایی دارند. یک آژانس استخدامی مناسب معمولا کاندیداهای مناسبی را در پرونده خود دارد، که اغلب شامل افرادی است که به طور فعال به دنبال کار نیستند. همچنین یک مشاور استخدامی خوب میتواند متقاضیان را برای شما غربال کند تا فقط با کاندیداهای مناسب مصاحبه کنید.
جذب و ارزیابی نیروهای فروش و بازاریابی
شیوهی آگهی شغلتان باید متقاضیان مناسب را جذب کند. ذکر دقیق شرایط ضروری کمک میکند. نقش آن را توضیح دهید شما پیشنهاد میدهید و از اتلاف وقت خودداری میکنید.
حتی در میان متخصصان فروش، تعداد کمی از گذراندن بیشتر وقت خود در… لذت میبرند. تماس سرد در پی کسبوکار جدید. شایان ذکر است که به سایر جنبههای مشاغل فروش نیز توجه شود؛ مثلاً توسعه روابط موجود و کسبوکارهای تکراری. بسته پیشنهادی حقوق و مزایا میتواند جزئی کلیدی از پیشنهاد شغلی باشد؛ متقاضیان بالقوه اغلب با نگاه به جزئیات دستمزد، ماهیت و سطح شغل ارائه شده را درک میکنند.
به دنبال شواهدی باشید که نشان دهد نامزدها میتوانند وظایف محوله را انجام دهند؛ برای مثال، سوابق موفقیت در نقشهای قبلی یا مدرک مرتبط در زمینه بازاریابی. آزمونهایی مانند ایفای نقش در سناریوی فروش یا بحث در مورد فرصتهای بازار میتواند به آشکار شدن توانایی واقعی متقاضی کمک کند.
آماده باشید تا شغل را به متقاضیان بفروشید و نقاط قوت رقابتی کسبوکار خود را برجسته کنید. بهخصوص فروشندگان میخواهند از سطح احتمالی … مطمئن شوند. فروش و پورسانت آنها میتوانند به آن دست یابند.