فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

در شبکه‌سازی، تصور درستی ایجاد کنید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

بخشی ضروری از شبکه‌سازی، به یاد ماندنی بودن به شیوه‌ای درست است. این به معنای شناخت و توسعه برند شخصی شماست تا بتوانید به‌طور مؤثر شبکه‌سازی کنید. شبکه سازی هوشمندانه

برند اغلب به عنوان مجموعه‌ای از تصورات افراد درباره یک محصول، خدمت یا سازمان توصیف می‌شود؛ چیزی که در ذهن آنها می‌ماند و به آنها در تصمیم‌گیری برای خرید کمک می‌کند. اما افراد فقط درباره محصولات، خدمات و سازمان‌ها تصور ندارند، بلکه درباره افرادی که ملاقات می‌کنند نیز مجموعه‌ای از تصورات را در ذهن خود شکل می‌دهند.

می‌گویم همه ما یک برند شخصی این برند شخصی، بر تصمیم‌های دیگران در مورد همکاری با ما تأثیر می‌گذارد و این تأثیر نه تنها بر روی افرادی که شخصاً با آن‌ها برخورد داریم، بلکه بر شبکه‌های ارتباطی آن‌ها نیز گسترده است. مردم در مورد ما، همان‌طور که در مورد محصولات، خدمات و سازمان‌ها صحبت می‌کنند، صحبت خواهند کرد.

با توجه به اینکه تحقیقات نشان می‌دهد معرفی دهان به دهان تاثیرگذاری آن (بیش از 80 درصد) بر تصمیم‌گیری فردی برای خرید، بسیار بیشتر از سایر روش‌های بازاریابی است؛ بنابراین می‌توانید به پتانسیل برند خود پی ببرید.

اما چگونه می‌توان برند شخصی خود را شناخت و آن را به گونه‌ای شکل داد که بر دیگران تأثیر مثبت بگذارد؟

در جستجوی فرصت‌های جدید هستید؟

برندی شخصی قوی می‌تواند تفاوت بین جستجوی کار و جذب شدن به سوی فرصت‌های شغلی باشد.

یاد بگیرید چگونه در حوزه خودتان به عنوان یک متخصص خود را معرفی کنید، شبکه سازی کنید و ببینید چگونه مشتریان به سمت شما جذب می‌شوند. این دوره آنلاین.

مشاهده این مطلب  مقدمه ای بر شاخص نوع مایرز بریگز (MBTI)

چطور می‌توانم بفهمم برند شخصی من چیست؟

در کتاب خودبرندش کن مثل بکهاماندی میلیگان عوامل کلیدی برندسازی دیوید بکهام را تشریح می‌کند. این عوامل به دو بخشِ «خود» خصوصی و عمومی او و آنچه در هر حوزه از او شناخته شده است، تقسیم می‌شوند. برند خصوصی او (که اصلاً خصوصی نیست!) شامل نقش‌های او به‌عنوان فرزند، پدر و همسر است؛ و برند عمومی او شامل چهره سرشناس، فوتبالیست سابق و نماد مد می‌شود.

این‌ها عناصر اصلی برند موفق او هستند که ترکیبی از «پسر معمولی شرق لندن» و فوتبالیست و سلبریتی برجسته است. اما ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارد؛ از جمله ارزش‌ها، انگیزه‌ها، جاه‌طلبی‌ها، شخصیت، علایق و ارتباطات دیوید بکهام و همچنین ویژگی‌های ظاهری‌تر مانند ظاهر و سبک ارتباطی او.

مهم‌ترین نکته در این مدل از برند شخصی، فراتر بودن آن از شهرت حرفه‌ای صرف فردی مانند دیوید بکهام است. این مدل می‌شناسد که برای شناسایی یک برند شخصی، باید کل شخصیت فرد را در نظر گرفت.

اگر بخواهم این روش را در مورد خودم به کار ببرم، می‌توانم برند اصلی‌ام را این‌گونه توصیف کنم:

  • خصوصی: هنرمند سرگرمی، لندنی، معتاد به آدرنالین
  • متخصص شبکه، سخنران، مربی و مدرس حرفه‌ای

سپس خصوصیات و ویژگی‌های دیگر خود را مانند جاه‌طلبی‌ها، انگیزه‌ها و شخصیتم اضافه می‌کردم.

چرا باید به برند خودم اهمیت بدهم؟

سه حوزه کلیدی وجود دارد که آگاهی ما و دیگران از برند ما می‌تواند در آن‌ها مفید باشد (یا مانع پیشرفت شود). شبکه.

ایجاد تاثیر

تأثیر شما بر دیگران در سه مرحله اتفاق می‌افتد:

  • تاثیر اولیه: زمانی که شما را می‌بینند، حتی قبل از اینکه دهانتان را باز کنید
  • در گفتگوی اولیه: آنچه می‌گویید و چگونگی گفتن آن، و نحوه‌ی ایجاد ارتباط صمیمانه
  • بعد از مکالمه: چگونگی ادامه دادن و توسعه‌ی رابطه
مشاهده این مطلب  آیا زمان بازسازی برند شما فرا رسیده است؟ این چک لیست ضروری را دنبال کنید.

ارتقای جایگاه خود

هر آنچه در مورد برند خود ارائه می‌دهید، تعیین می‌کند که چگونه به یاد می‌مانید، شناخته می‌شوید و در نهایت توسط دیگران توصیه می‌شوید.

امکان اطلاع رسانی و ارتباط مخاطبان شما

تنها اگر مخاطبین شما به هویت و هدف شما واقف باشند و به اندازه کافی به شما اعتماد کنند، می‌توانند و خواهند توانست اطلاعات مورد نیازتان را در اختیارتان قرار دهند و شما را به افراد مناسب وصل کنند.

شناسایی و انتقال برند شما، عنصری ضروری در شبکه‌سازی موفق است. اگر به عنوان بخشی از یک تیم با دیگران همکاری می‌کنید، برندهای شخصی همه افراد، نحوه شکل‌گیری برند شرکت یا تیم شما را تعیین می‌کنند.

چگونه برند خود را تبلیغ کنم؟

وقتی برند شخصی خودتان را شناختید و با آن احساس راحتی کردید، باید آن را به بازار عرضه کنید. بهترین روش این است که ویژگی‌های برندتان را برجسته کنید. برای مثال، من به‌عنوان یک متخصص شبکه‌سازی، باید تخصص خود در این زمینه را نشان دهم؛ فقط گفتن «این کار من است» کافی نیست.

این‌ها بعضی از کارهایی است که باید انجام دهم.

  • متخصص باش در مورد شبکه‌سازی، از جمله رویدادها و گروه‌ها، مهارت‌های شبکه‌سازی، روش‌های جدید شبکه‌سازی، مزایای شبکه‌سازی و غیره، تا حد امکان اطلاعات کسب کنید.
  • تجربه و تخصصم را به اشتراک بگذارم این ممکن است به معنای ارائه مشاوره یا اطلاعات رایگان، یا راهنمایی و مربی‌گری، یا هدایت افراد به مسیر درست برای شبکه‌سازی خودشان باشد.
  • هم خودتان شبکه ارتباطی قوی داشته باشید و هم دیگران را به هم متصل کنید. واقعاً باید عمل به حرف‌هایم را نشان دهم؛ یعنی در رویدادها حضور داشته باشم، به راحتی در بین مردم رفت و آمد کنم و بتوانم افراد را به هم وصل کنم.
  • حرفه‌ای نباشید و زیاد در مورد شبکه‌سازی صحبت نکنید من بیشتر از یک متخصص شبکه هستم و نمی‌خواهم مردم فکر کنند که «اوه نه، دوباره می‌خواهد درباره شبکه صحبت کند». بنابراین باید آماده باشم که درباره طیف وسیعی از موضوعات صحبت کنم – که به شناخته‌شدن من به‌عنوان یک شبکه‌ساز خوب کمک می‌کند.
مشاهده این مطلب  چگونه قیمت‌ها را بدون از دست دادن فروش افزایش دهیم

برند خود را تازه نگه دارید

هر برندی نیاز به حفظ و نگهداری دارد. تازه و مرتبط برند شما باید انعکاس تغییرات بازار و اهداف یا بلندپروازی‌های خودتان باشد. مثلاً اگر بخواهم کسب‌وکارم را متنوع کنم، عنوان «متخصص شبکه‌سازی» می‌تواند برای کاری که انجام می‌دهم، خیلی محدود باشد. شاید بخواهم به جای آن «گورو مهارت‌های نرم» یا «متخصص روابط تجاری» شوم و در نتیجه باید برند خود را اصلاح کنم.

می‌توانید برند شخصی خود را تغییر دهید؛ در نهایت این برند شماست. پس باید آن را درک کنید، مطمئن شوید که همان چیزی است که می‌خواهید، و سپس آن را به کار بگیرید تا برای شما و کسب‌وکارتان مفید باشد.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای
بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد
شهر مشهد به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در ایران، همواره نیاز به خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای داشته است....
مدیریت آسان مرجوعی‌های شاپيفای
هرچند آزاردهنده هستند، اما هیچ کسب‌وکاری که محصولاتش را آنلاین می‌فروشد، از پس فرستادن گاه‌و‌بیگاه محصولات...
چهار روش آسان برای افزایش فروش آنلاین
راه‌های زیادی برای بهبود وب‌سایتتان هنگام فروش آنلاین وجود دارد، اما گاهی اوقات ساده‌ترین کارها بیشترین...
ترند های بخش فروشگاه قطعات خودرو
شايد مهم‌ترين روند تأثيرگذار بر تجارت لوازم جانبی خودرو در سال‌های اخیر، کاهش مداوم تعمیر و نگهداری خودرویی...
ترند های تعمیر خودرو
اتفاقات اخیر در بخش تعمیر خودرو چه بوده است؟ تعداد خودروها در بریتانیا تا سال ۲۰۱۶ افزایش یافت، پس از...
رقبایی در نزدیکی کسب‌وکار من شروع به کار کرده است.
وقتی رقیبی در همسایگی شما کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کند، ممکن است دیدن جنبه‌های مثبت دشوار باشد،...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070