09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

قطعه‌بندی مشتریان را به کار بگیرید

آنچه در این مقاله می خوانید:

رسیدن به خریداران بالقوه با پیام هدفمند در زمان مناسب، کلید حفظ رشد فروش است. با بررسی مشتریان فعلی و تقسیم‌بندی آن‌ها به گروه‌ها، می‌توانید تشخیص دهید چه کسی، چه مقدار و چه زمانی خرج می‌کند. در اینجا نحوه پیاده‌سازی مدل تقسیم‌بندی مشتریان را توضیح می‌دهیم.

قطعه‌بندی می‌تواند به شما در طراحی محصولات، خدمات و کمپین‌های بازاریابی جدید کمک کند تا مشتریان بیشتر از شما خرید کنند.

تقسیم‌بندی بازار برای هر کسب‌وکاری مهم است لوسی ویتینگتون مدیر بازاریابی تجاری الهام‌بخش این به شما کمک می‌کند تا بازده‌ی بهتری از پولی که خرج می‌کنید، بگیرید؛ چون از روشی کلی و یکسان استفاده نمی‌کنید.

تحلیل بخش‌بندی مشتریان

ابتدا مشتریان خود را مورد بررسی قرار دهید. اگر سیستم مدیریت مشتری دارید، به خریدهای گذشته نگاهی بیندازید تا روندها را شناسایی کنید. اگر این داده‌ها در دسترس نیستند، اقدام به … مصاحبه حضوری یا تلفنی برای مشخص کردن دلیل خرید مشتریان از شما. همچنین می‌توانید از گزارش‌ها و آمارهای منتشرشده بازارهای عمومی برای ترسیم تصویری از مشتریان خود استفاده کنید.

سپس باید از این داده‌ها برای تقسیم مشتریان به گروه‌های مختلف براساس عواملی مانند الگوی خرج کردن، سن، جنسیت و مکان استفاده کنید. با استفاده از این اطلاعات می‌توانید تعیین کنید که بیشترین تمایل را به هدف قرار دادن کدام گروه دارید.

ویتنگتون می‌گوید: «این معمولاً به سودآورترین مشتریان ترجمه می‌شود، هرچند مراقب باشید که به… ارزش طول عمر مشتری به جای خرید یک‌باره

بازاریابی خود را بر بخش‌های کلیدی مشتریان متمرکز کنید

سپس می‌توانید هزینه‌های بازاریابی خود را به جایی هدایت کنید که مشتریان سودآورترتان بیشتر احتمال دارد این پیام‌ها را ببینند، و محصولات جدیدی را توسعه دهید یا بسته‌بندی مجدد محصولات موجود، برای مطابقت با بخش‌های مختلف بازار. برای مثال، یک مربی شخصی یک خدمت اصلی دارد، اما تقسیم‌بندی بازار ممکن است مخاطبان متعددی را شناسایی کند، مانند مادران جدید، ورزشکاران حرفه‌ای و بدنسازان.

مشاهده این مطلب  بازگرداندن مشتریان: آشتی کردن کار دشواری است

با تغییر ظاهر تبلیغات و مکان‌های تبلیغاتی، کسب‌وکارها می‌توانند خود را به عنوان متخصصی متخصص معرفی کنند نه یک پزشک عمومی و در نتیجه، احتمالاً مشتریان بیشتری جذب خواهند کرد.

این لزوماً به معنای هزینه زیاد برای کمپین‌های تبلیغاتی نیست. «اگر پایگاه داده‌ی خوبی دارید، آنگاه… ایمیل یک روش ارزان و آسان برای ارسال پیام‌های هدفمند است. روش دیگر استفاده از… وبسایت شما اگر در حال حاضر کسب‌وکار خود را با ارائه یک محصول یا خدمت تبلیغ می‌کنید، صفحه اصلی خود را به بخش‌های مختلف تقسیم کنید. اگر هدف شما خریداران تجاری است، این تقسیم‌بندی می‌تواند بر اساس بخش‌های منابع انسانی، مالی و بازاریابی باشد. اگر هدف شما مصرف‌کنندگان هستند، صفحات مختلفی برای محدوده‌های قیمتی متفاوت در نظر بگیرید.

پیام‌ها را برای هر بخش از مشتریان شخصی‌سازی کنید.

همچنین بسیار مهم است که در تمام مطالب بازاریابی خود، پیامی ثابت و یکپارچه ارائه دهید. از ارسال پیام‌های هدفمند اما متناقض خودداری کنید. کمپین نامه مستقیم اگر مشتریان بالقوه نتوانند خود را در وب‌سایت شما ببینند، مردم دوست دارند کالاها و خدماتی را ببینند که برای آن‌ها مناسب است و به وضوح به‌عنوان چنین کالا و خدماتی معرفی شده باشد.

اما بدانید که کسب‌وکارهایی که ادعای همه فن حریف بودن دارند، ممکن است در هیچ کاری استاد نباشند. ویتینگتون نتیجه می‌گیرد: «با بخشی که معتقدید سودآورترین است شروع کنید و با افزایش فروش، پیام‌های بازاریابی خود را برای بخش‌های دیگر نیز ارسال کنید. اگر همه این کارها را درست انجام دهید، مزایای بالقوه بسیار زیاد خواهد بود.»

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

استراتژی‌های جستجو و برندینگ نه تنها هم‌زیستی دارند، بلکه وقتی ترکیب شوند، پیروزی‌های بزرگی در زمینه...
سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

برند خود را حرفه‌ای نشان دهید، نه صرفاً تبلیغاتی مقدمه‌ای بر اهمیت تیزرهای صنعتی در عصر دیجیتال در دنیای...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...
۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و بازاریابی‌تان آن‌طور که باید نتیجه نمی‌دهد، وقت آن رسیده که زاویه دیدتان...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070