ایجاد گروهی وفادار از مشتریان از طریق خدمات خوب، دستاورد بزرگی است. اما زمان غرور نیست. باید به تلاش برای بهبود روابط با مشتریان خود ادامه دهید.
ایجاد رابطهای شاد، هماهنگ و پایدار با مشتریان، دستاورد شایستهای برای هر کسبوکاری است. شما نیازهای آنها را بهتر از هر کسی میدانید و آنها میدانند که میتوانند روی شما برای دریافت آنچه میخواهند حساب کنند. اما نباید در این رابطه دچار خودکامگی شوید.
شنیدن نیازهای مشتریان و پاسخگویی دقیق به آنها کلید موفقیت است؛ هرچه بهتر از مشتریان فعلی خود پذیرایی کنید، مشتریان بیشتری به سمت شما خواهند آمد.
ارتباط با مشتریان
کسبوکارها اغلب تمام تمرکز خود را روی جذب مشتریان جدید یا بازگرداندن مشتریان قدیمی میگذارند و توسعه روابط با مشتریان فعلی را نادیده میگیرند. برای مثال، چقدر آزاردهنده است که مشتری متوجه شود ارائه دهنده فعلی تلفن همراه او به مشتریان جدید تخفیف بهتری میدهد؟ در اولین فرصت، این مشتریان به دنبال پیشنهاد بهتر میروند.
این اتفاق بارها و بارها میافتد و هیچکس نمیتواند مشتری را سرزنش کند. کسبوکارها ضرر میکنند چون به مشتریان فعلی خود توجهی که شایسته آن هستند را نمیکنند.
پس چطور مطمئن میشوی که همه را راضی نگه میداری؟
به طور خلاصه، شما به… نیاز دارید اطلاعات مربوط به مشتریان شما و خواستههایشان چیست. مدیریت موفق روابط با مشتریان مستلزم شناخت عادات خرید، نظرات و ترجیحات آنهاست. این دادهها را ثبت و از مشتریان، پروفایلهای فردی بسازید – با این اطلاعات اطلاعات ارزشمند بازاریابی شما مؤثرتر خواهد شد و فروش افزایش مییابد.
از مشتریان خود اطلاعات بخواهید بازخورد برای تکمیل تصویر، گاهی لازم است چند بار از مشتریان سوال شود؛ بنابراین از مراحل متعدد یا رسانههای مکمل استفاده کنید. رسیدگی به شکایات طرز صحیح انجام کار هم میتواند چیزهای زیادی به شما بیاموزد. نقاط ضعف کسبوکار شما شاید لازم باشد در نحوهی فعالیتهای خود تجدید نظر کنید. بهبود خدمات مشتری و بازاریابی
همه چیز در بهبود تجربه مشتری خلاصه میشود. اگرچه توسعهی مشتری زمان و هزینه میبرد، اما در درازمدت به تقویت کسبوکار شما کمک خواهد کرد.
ثبت اطلاعات مشتری
چطور این کار رو انجام میدی؟
- جمعآوری حداکثر دادههای ممکن از مشتریان فعلی. این به شما امکان میدهد دقیقا بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند و عادات و رفتار خرید آنها را درک کنید. تمام اطلاعات را جمعآوری کنید پایگاه دادهی متمرکز تا به راحتی قابل دسترسی و بهروزرسانی باشد. مطمئن شوید که در حال کامپایل کردن هستید. حفاظت از دادهها هنگام بایگانی و نگهداری این اطلاعات
- رفتار مشتری را تحلیل کنید این به شما کمک میکند تا درک عمیقتری از چگونگی حل مسئله پیدا کنید. نیازهای مشتری ابزارهای دادهای زیادی برای پروفایل مشتریان و توسعهی استراتژیهای فروش مناسب وجود دارد.
- از دادهها استفاده کنید شما جمعآوری میکنید. بسیاری از شرکتها متوجه میشوند که بیشتر سود آنها از درصد کمی از مشتریان بهدست میآید. این افراد را شناسایی کنید و با پاداش دادن به آنها بهعنوان مشتریان ممتاز، هدف قرار دهید. مشتریان وفادار .