کلاویو و iOS 15: بهروزرسانی چه معنایی برای بازاریابی ایمیلی شما دارد؟
آخرین بهروزرسانی iOS، دنیای بازاریابی ایمیلی را تکان داده است. این بهروزرسانی که ادامهی تعهد اپل به حفظ حریم خصوصی کاربرانش است، تغییرات مهمی را برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران، از جمله ردیابی ایمیلهای دریافتی از طریق صندوق پستی Mail، معرفی کرده است.
چیزی که برای کاربران مفید خواهد بود، ممکن است برای بسیاری از بازاریابان ایمیل نگرانکننده باشد. کاهش ردیابی به معنای متریکهای ضعیفتر، بینش کمتر و پیامهای هدفمندتر کمتری است. خوشبختانه، لازم نیست اینطور باشد. تغییر در بازاریابی دیجیتال امری دائمی است و این بهروزرسانی نیز از این قاعده مستثنی نیست. با استراتژی مناسب برای رسیدگی به این تغییرات و داشتن شریک مناسب در کنار خود، هنوز هم میتوانید موفق شوید.
مروری بر تغییرات مربوط به ایمیل در iOS
البته، هر بهروزرسانی iOS فراتر از یک تاکتیک بازاریابی صرف است. با این حال، ارزش بررسی این موضوع را دارد که تغییرات طراحی شده برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران بهویژه هنگام استفاده از ایمیل در دستگاههای تلفن همراه آنها. در نهایت، تغییر نیازمند سازگاری است و پیشدستی در این سازگاریها میتواند کلید موفقیت مداوم بازاریابی ایمیلی در سیستم جدید باشد.
به طور دقیقتر، با iOS 15 بازاریابان از کلایو و پلتفرمهای مشابه دیگر به برخی اطلاعات کاربران اپل دسترسی ندارند.
- نرخهای دقیق باز شدن ایمیل، زیرا حفاظت از حریم خصوصی ایمیل، پیکسل را هنگام دریافت ایمیل و نه هنگام باز کردن آن، بارگذاری میکند.
- اطلاعات گیرنده بر اساس موقعیت مکانی، به لطف مسدودسازی آدرسهای آیپی کاربران توسط پروکسی خصوصی.
- ردیابی کلیکها، از جمله نسبت دادن فعالیتهای وبسایت به گیرندگان خاص ایمیل و کلیکهای آنها
بیایید بیشتر بررسی کنیم.
تغییرات نرخ باز شدن
ساده بگوییم: مهمترین اثر بهروزرسانی iOS 15 روی نرخ بازشدن ایمیلهای شماست. این نرخ احتمالا بهدلیل ردگیری تمام کاربران iOS بهعنوان بازکننده ایمیل، بالا نشان داده خواهد شد. بنابراین، تنظیم استراتژی و گزارشهایتان با در نظر گرفتن این موضوع، کاملا ضروری است.
اما از خودتان بپرسید: آیا اتکا به نرخ باز شدن ایمیلها واقعا کار درستی است؟ البته، این نرخ میتواند اطلاعاتی در مورد آگاهی مخاطبان ارائه دهد، اما فایدهی آن به همین جا ختم میشود. معیارهای دیگری ارزشمندتر هستند؛ برای مثال، نرخ کلیک میتواند به شما بگوید پیامتان چقدر قانعکننده بوده است، و کلیکهای مربوط به لینکهای خاص میتواند اطلاعاتی در مورد بهترین طرحها، بهترین مکان برای قرار دادن فراخوان برای اقدام (CTA) و غیره ارائه دهد.
برای کسبوکارهایی که از خدمات سئو وردپرس و طراحی سایت وردپرس استفاده میکنند، این تغییرات به معنای اهمیت بیشتر شخصیسازی و تحلیل دقیقتر رفتار کاربران است. کلاویو حالا امکانات بیشتری برای شناسایی دادههای کاربردی ارائه میدهد، که میتواند به بهبود تجربه کاربری و همچنین جذب ترافیک هدفمندتر در وبسایتهای وردپرسی منجر شود. با این ابزارها، شما میتوانید کمپینهای بازاریابی ایمیلی خود را بدون نگرانی از محدودیتهای جدید، بهینهسازی کنید و همچنان نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.
بهروزرسانی چه معیارهای دیگری را تحت تاثیر قرار میدهد؟
خبر خوب این است که برای همه معیارها به جز نرخ باز شدن ایمیلها، راهحلهایی وجود دارد، و البته برای برخی از آنها هم… شاخصهای مهم اصلاً تأثیری نمیپذیرند.
این شاخصها همچنان مانند گذشته کار خواهند کرد؛ بنابراین شما همچنان دادههای فراوانی برای کار خواهید داشت. شما همچنان میتوانید پیگیری کنید که مشتریان بالقوه شما چه زمانی محصولات را مشاهده میکنند، فرآیند پرداخت را آغاز میکنند، سفارش میدهند، به فهرست ایمیل شما مشترک میشوند یا به هر نحو دیگری در سایت شما فعال هستند؛ این به معنای آن است که شما همچنان اطلاعات کافی برای تحلیل عملکرد کسبوکارتان خواهید داشت.
شما همچنان همان مقدار دادهی معمول را از کاربران اندروید دریافت خواهید کرد، هرچند لازم است تصمیم بگیرید که آیا ادامهی جمعآوری این اطلاعات از تقریباً نیمی از کاربران شما همچنان منطقی است یا خیر. در اکثر موارد، بهترین گزینه تنظیم کل استراتژی برای ایجاد یکپارچگی در بازاریابی ایمیلی شماست.
به عبارت دیگر، نیازی به نگرانی بابت iOS 15 نیست و قطعا … پایان ایمیل مارکتینگ بلکه فرصتی است برای ارزیابی و اصلاح استراتژی بازاریابی ایمیلی خود و در نهایت بهبود آن.
کارهای ضروری
- نرخ باز شدن ایمیلهایتان را بررسی و نقش فعلی آن را ارزیابی کنید.
- ساختارهای گزارشدهی جدیدی ایجاد کنید که بر معیارهای عملیتر مانند میزان کلیک و تبدیل تمرکز داشته باشند.
تنظیم استراتژی بازاریابی ایمیلی متناسب با iOS 15
تغییرات iOS 15 و تمرکز فزاینده بر حریم خصوصی کاربران، روندهایی نیستند که بهزودی از بین بروند. تنظیم استراتژی بازاریابی ایمیلی به شما کمک میکند از بقیه جلوتر باشید و مسیر موفقیت خود را ادامه دهید.
خوشبختانه تنها نیستید. کلاویو بهروزرسانیهای زیادی را برای کمک به بازاریابان در پلتفرم خود برای انجام این انتقال انجام داده است و شما هم میتوانید برای تضمین موفقیت مستمر، اقدامات زیادی انجام دهید.
رویکرد کلیویو به بهروزرسانی iOS 15
تاکید جدید بر حریم خصوصی کاربران چندان تعجبآور نیست، بنابراین کلاویو روی چندین راهحل کار کرده است که به طور خاص برای رفع چالشهای بازاریابی ایمیلی ایجادشده توسط iOS 15 طراحی شدهاند.
ابتدا، کلیویو به همه کاربران پلتفرم خود در مورد تغییرات iOS 15 اطلاع میدهد و تنظیمات پلتفرم را برای تطبیق با این تغییرات ارائه میدهد. ممکن است بخواهید تنظیمات ایمیل خود را به «انتساب فقط کلیک» برای تبدیلها بهروزرسانی کنید؛ این کار به حل مشکلات ردیابی کلیک در وبسایت شما که در بالا ذکر شد، کمک میکند.
و این تازه اول راه است. در حالی که کلیویو همچنان نرخ باز شدن ایمیلها را نمایش میدهد، این پلتفرم در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که تشخیص میدهد آیا باز شدن ایمیل توسط سیستم یا کاربر انجام شده است، و به کاربران اجازه میدهد تا همچنان نرخ باز شدن دستی را همانند قبل پیگیری کنند. همچنین این پلتفرم برنامههایی برای بهروزرسانیهایی دارد که باز شدن ایمیلها توسط iOS را از محاسبات انتساب درآمد حذف میکند و در این زمینه سردرگمی را به حداقل میرساند.
در این فاصله، هر صاحب حساب کلاویو ایمیل شخصی دریافت خواهد کرد که درصد باز شدن ایمیلهای اپل میل را بر اساس کمپینهای ارسالشده در سی روز گذشته تخمین میزند. این میتواند مبنای ارزشمندی برای ارزیابی تأثیر بهروزرسانی بر سیستم منحصر به فرد شما باشد.
موارد اقدام
- تنظیمات ایمیل را به «فقط کلیک» تغییر دهید.
- در بخش گزارشهای کلاویو، به دنبال پرچم کلاویو برای باز شدنهای خودکار سیستم باشید.
- باز کردنهای ایمیل اپل خود را در گذشته مرور کنید تا مبنایی برای بینشهای آینده داشته باشید.
چگونگی تنظیم استراتژی بازاریابی ایمیلی برای سازگاری با iOS 15
با اینکه ما به رسیدگی به بسیاری از تغییرات فنی بهروزرسانی جدید iOS افتخار میکنیم، اما چند قدم هم هست که خودتان میتوانید برای آمادهسازی هرچه بهتر برای بازاریابی ایمیلی فعلی و آینده بردارید.
ابتدا، اضافه کردن را در نظر بگیرید بازاریابی پیامکی به جعبه ابزارتان اضافه کنید یا روی افزایش لیست مشترکین پیامک خود کار کنید. این روش، کانال دیگری برای ارتباط با مخاطبان هدف شما ایجاد میکند و وابستگی کامل به ایمیل را کاهش میدهد.
همچنین بررسی گزارشها و روندهای دادههای فعلی شما منطقی است. این به شما ایدهای میدهد که با چه سرعتی در حال رشد یا تغییرات دیگر هستید که ممکن است تا ماههای آینده تا مشخص شدن تاثیر iOS 15 بر کسبوکارها، ثابت بماند. بهعنوان مثال، اگر میخواهید ببینید دقیقا چه کسانی در لیست شما از اپل میل استفاده میکنند، با استفاده از گزینه «ایمیل باز شده» و با شرط «نام مشتری = اپل میل یا سافاری موبایل» و «گیرنده حذف نشده باشد»، یک بخش ایجاد کنید. تحلیل این بخش در مقایسه با مخاطبان خارج از آن به شما کمک میکند تا تاثیر کامل تغییرات را تخمین زده و در صورت نیاز تغییرات لازم را انجام دهید.
در نهایت، مطمئن شوید افرادی که در فهرست ایمیلهای شما هستند، واقعا تمایل به دریافت ایمیلهایتان دارند. برای کاهش اختلال احتمالی، روی مخاطبانی تمرکز کنید که ایمیلهای قبلی را بهعنوان اسپم علامتگذاری نکردهاند و در گذشته با ایمیلهای شما تعامل داشتهاند.
تمرکز بر بخشهای فعال ممکن است نیازمند گسترش تعریف این بخش در پلتفرم باشد؛ نه فقط با باز شدن ایمیل، بلکه با سیگنالهای دیگری مانند کلیکها، خریدها و فعالیتهای سایت. همچنین مرور خودکارسازیهایی که از باز شدن ایمیل بهعنوان شروع استفاده میکنند، برای یافتن ماشهای جایگزین مفید است.
درون کلیویو همچنین باید همه شرایط باز را از بخشهای ایمیل خود حذف کنید. بهجای آن، زمان آن فرا رسیده که معیارهای معنیدارتری پیدا کنید که به شما کمک کند مخاطبان خود را بر اساس افرادی که بیشتر احتمال دارد به پیامهای شما پاسخ دهند، بخشبندی کنید.
موارد اقدام
- از کانالهای ارتباطی دیگر مثل پیامکهای تبلیغاتی هم استفاده کنید.
- قطعهای سفارشی برای برآورد کامل تاثیر این تغییر در هنگام باز شدن ایمیل اپل بسازید.
- برای تاثیرگذارترین ارتباطات خود، بر مخاطبان درگیر تمرکز کنید.
- تعریف و معیارهای خود را برای بخشهای درگیر فراتر از میزان باز شدن ایمیلها گسترش دهید.
آینده (و وعده) بازاریابی ایمیلی
سازگاری کسبوکار شما با iOS 15 ممکن است کمی زمان ببرد، اما این یک تغییر جزئی است نه یک چالش جدی. به خاطر داشته باشید که چند ماه طول میکشد تا این تغییر بهطور کامل اعمال شود و بیشتر فروشگاهها تا مدتها اثرات کامل آن را نخواهند دید. این به شما فرصت کافی میدهد تا بازاریابی ایمیلی خود را برای آینده بهینه کنید.