09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

نکات کلیدی هنگام خرید پایگاه داده بازاریابی

آنچه در این مقاله می خوانید:

شاید برای جذب مشتری، داده‌های مشتری که خودتان جمع‌آوری می‌کنید (داده‌های درجه یک) بسیار ارزشمند باشند، اما این داده‌ها محدودیت‌هایی هم دارند. بسیاری از بازاریابان به راحتی به این داده‌ها دسترسی ندارند و حتی اگر دسترسی داشته باشند، اغلب این داده‌ها جامع نیستند.

داده‌های شخص ثالث می‌توانند به تکمیل و بهبود داده‌های شخص اول شما کمک کنند.

عامل کلیدی رشد در یک شرکت تجاری (B2B)، به میزان موفقیت کسب سرنخ‌های تجاری بستگی دارد.

شرکت‌های نوپا و کسب‌وکارهایی که با کاهش مشتریان جدید مواجه‌اند، اغلب خرید داده‌های بازاریابی از واسطه‌گران داده را ارزشمند می‌دانند. با انتخاب هوشمندانه‌ی شریک داده، می‌توانید از داده‌های شخص ثالث به نفع کسب‌وکارتان استفاده کنید.

هنگام خرید پایگاه داده بازاریابی، باید عواملی را در نظر بگیرید که تأثیر مستقیمی بر کیفیت و عملکرد کمپین‌های بازاریابی شما دارند. یکی از مهم‌ترین نکات، طراحی سایت وردپرس است که باید با پایگاه داده بازاریابی همخوانی داشته باشد و اجازه دهد که داده‌ها به راحتی ذخیره و مدیریت شوند. در انتخاب پایگاه داده، توجه به قابلیت مقیاس‌پذیری، امنیت داده‌ها، و انعطاف‌پذیری برای هماهنگی با ابزارهای بازاریابی ضروری است تا از بروز مشکلات در مقیاس‌های بزرگ جلوگیری شود.

پایگاه داده بازاریابی B2B چگونه کار می‌کند؟

تجارت بین دو کسب‌وکار پایگاه داده بازاریابی فهرستی از شرکت‌هایی است که می‌خواهید به‌عنوان مشتری جذب کنید.

در این فهرست، نام شرکت‌ها، نام تصمیم‌گیرندگان، آدرس‌های ایمیل، شماره تلفن‌ها و اطلاعات دیگری مانند موقعیت مکانی و درآمد سالانه وجود دارد.

با استفاده از این پایگاه داده مشتریان، تیم‌های بازاریابی یا فروش شما می‌توانند با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کرده و پیام‌های بازاریابی مستقیم مربوط به محصولات و خدماتتان را برای آن‌ها ارسال کنند.

مشاهده این مطلب  ایجاد فرهنگ مشتری‌محور

دلایل خرید لیست ایمیل چیست؟

شرکت‌های تجاری (B2B) معمولاً منابع زیادی را در… ساخت پایگاه داده‌های خودشان .

مزیت این روش این است که با بازار و شرکت‌هایی که با تخصص شما همخوانی دارند، آشنا می‌شوید.

همیشه شروع از صفر واقع‌بینانه نیست. یک کسب‌وکار کوچک که در آستانه ورود به بازار جدیدی است، ممکن است حتی نداند از کجا باید برای جذب مشتری شروع کند. ورود به بازار جدید، راه‌اندازی محصول جدید یا گسترش بین‌المللی، احتمالا شما را وارد قلمروی ناشناخته‌ای می‌کند. خرید لیست‌های اطلاعات تجاری می‌تواند به شما در ایجاد پایگاه مخاطبین در بازار جدیدتان کمک کند.

این داده‌ها را می‌توان برای تحقیقات بازار یا به عنوان مکمل روش‌های دیگر جذب سرنخ استفاده کرد.

خرید پایگاه داده بازاریابی

یک تامین‌کننده داده مشاوره‌ای پیدا کنید

رسیدن به سرنخ‌های باکیفیت مستلزم تمرکز بر کیفیت به جای کمیت است. ممکن است از برخی تامین‌کنندگان داده، رکوردهای بیشتری از آنچه نیاز دارید به دست آورید؛ اما چنین داده‌هایی بعید است به فعالیت‌های بازاریابی شما کمکی کنند.

به جای آن، به دنبال واسطه‌های داده‌ای باشید که خدمات مشاوره‌ای هم ارائه می‌دهند. آن‌ها قبل از ارائه تعداد داده‌ها، به نیازها و مخاطبان هدف شما می‌پردازند و بینش‌های خود را ارائه خواهند داد.

مطمئن شوید که بخش‌ها و مخاطبانی را انتخاب می‌کنید که به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند. با این کار، افراد کمتری هدف قرار می‌گیرند، اما درصد بیشتری به پیام شما علاقه‌مند خواهند بود و در نتیجه بازگشت سرمایه بالاتری خواهید داشت.

 

همچنین، خدمات سئو وردپرس می‌توانند در انتخاب پایگاه داده مؤثر باشند. پایگاه داده‌ای که اطلاعات به‌روز و دقیق را ذخیره کرده و با خدمات سئو سایت همخوانی داشته باشد، می‌تواند به شما کمک کند تا تحلیل‌های دقیق‌تری از رفتار مشتریان خود داشته باشید و کمپین‌های بازاریابی را بهینه کنید. بررسی ویژگی‌هایی مثل دسترسی به داده‌ها، گزارش‌دهی و پشتیبانی از فیلترهای جستجو می‌تواند فرآیند انتخاب پایگاه داده مناسب را تسهیل کند.

مشاهده این مطلب  پرسش و پاسخ‌های رایج بازاریابی تلفنی

مطمئن شوید فهرست با استانداردهای صنعتی و الزامات قانونی مطابقت دارد.

بررسی دقیق هنگام خرید لیست داده‌ها، وظیفه شماست؛ پس هنگام انتخاب تامین‌کننده پایگاه داده خود به این موضوع توجه کنید.

مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها (GDPR) برای حفاظت از اطلاعات شخصی افراد وضع شده است. شرکت‌های تجاری (مانند شرکت‌های با مسئولیت محدود) مشمول این مقررات نمی‌شوند، هرچند اطلاعات مربوط به صاحبان مشاغل انفرادی و مشارکت‌ها شامل می‌شود.

با این حال، بازاریابی تجاری به تجاری از اصول حفاظت از داده‌ها مستثنی نیست. مقررات حریم خصوصی و ارتباطات الکترونیکی (PECR) استفاده کسب‌وکارها از ایمیل، پیامک و تماس تلفنی را در بازاریابی به سایر کسب‌وکارها محدود می‌کند.

اگر اطلاعات تجاری که استفاده می‌کنید به جای داده‌های تجاری، حاوی داده‌های شخصی باشد، بازاریابی تجاری به تجاری تحت پوشش مقررات GDPR قرار می‌گیرد. برای مثال، هنگام ارسال ایمیل به… باید از مقررات GDPR و PECR پیروی کرد. ایمیل من اما اگر ایمیلی با محتوای تبلیغاتی برای یک کسب‌وکار دیگر ارسال کنید، مشمول قوانین حفاظت از داده‌ها نخواهید شد. ایمیل من این حاوی اطلاعات شخصی نیست، بنابراین مشمول مقررات GDPR نمی‌شود.

با این حال، برای PECR، باید خودتان را معرفی کنید و نحوه انصراف را به آنها اطلاع دهید.

لیست‌های بازاریابی شخص ثالث را می‌توان برای اهداف بازاریابی تلفنی استفاده کرد.

با این حال، رعایت قوانین بسیار مهم است. قبل از خرید یا استفاده از اطلاعات، اطمینان حاصل کنید که شماره‌های تلفن در سرویس ترجیح تلفن ثبت نشده‌اند؛ این سرویس شامل تمام شماره‌های تلفنی است که… انصراف داد دریافت هرگونه تماس تلفنی تبلیغاتی

معیارهای انتخاب فهرست خود را تعیین کنید.

برای خرید لیست، باید بتوانید معیارهایی را انتخاب کنید که برای بازار هدف شما مرتبط باشند.

مشاهده این مطلب  پنج راه برای افزایش دیده شدن کسب‌وکار شما توسط مشتریان

داده‌های تجاری (B2B) را می‌توان بر اساس اندازه شرکت، صنعت، گردش مالی، تعداد کارمندان، عناوین شغلی و موارد دیگر، اصلاح کرد.

اگر نتوان این فهرست را به این شکل سفارشی کرد، باید درباره‌ی ارزشمندی داده‌ها برای خودتان شک کنید.

از همان ابتدا با مشتریان تماس بگیر و تحقیقات را کنار بگذار.

برای رونق کسب‌وکارتان باید سخت تلاش کنید تا لیست ایمیل بسازید. خرید آدرس‌های ایمیل در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند و به شما اجازه می‌دهد زودتر با مشتریان ارتباط برقرار کنید. چنین امتیازی به‌ویژه اگر وارد بازار جدیدی شده‌اید، بسیار جذاب خواهد بود.

به بهترین نحو از لیست ایمیل خود استفاده کنید

وقتی بازاریابی ایمیلی تازه معرفی شد، ارسال ایمیل‌های انبوه رایج بود.

اما با رایج‌تر شدن ایمیل، مردم به دنبال حذف هرگونه ارتباط غیرمرتبط یا غیرضروری بودند. این امر به تعریف گسترده‌تری از «ایمیل اسپم» انجامید.

رعایت اصول ایمیل مارکتینگ بسیار مهم است. این به معنای کاهش ارسال انبوه ایمیل، شخصی‌سازی بیشتر پیام‌ها و بخش‌بندی دقیق‌تر لیست مخاطبان است.

ایمیل زدن به مخاطبانتان باید مثل صحبت مستقیم با آنها باشد، نه مثل صحبت با ده‌ها نفر دیگر.

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070