7 روش برتر برای افزایش ثبتنام ایمیل در فروشگاه اینترنتی شما
طراحی سایت وردپرس یک فاکتور کلیدی برای جذب کاربران و افزایش ثبتنام ایمیل در فروشگاه اینترنتی شما است. با ایجاد یک وبسایت کاربرپسند و حرفهای که تجربه کاربری خوبی را ارائه دهد، میتوانید نرخ ثبتنام ایمیل را به طور چشمگیری افزایش دهید. استفاده از قالبهای ریسپانسیو، سرعت بارگذاری سریع، و طراحی منوهای ساده و کاربردی، مشتریان را به تعامل بیشتر با سایت تشویق میکند. اضافه کردن بخشهایی مانند فرم ثبتنام در خبرنامه در مکانهای قابل مشاهده، مانند هدر یا فوتر، یا استفاده از پنجرههای پاپآپ برای ترغیب به ثبتنام، میتواند شانس افزایش تعداد ایمیلها را بالاتر ببرد.
در کنار طراحی مناسب، خدمات سئو وردپرس میتواند به جذب ترافیک طبیعی به سایت شما کمک کند، که در نهایت به افزایش ثبتنام ایمیلها منجر میشود. با بهینهسازی محتوای سایت برای موتورهای جستجو و استفاده از کلمات کلیدی مناسب، میتوانید رتبه سایت خود را در نتایج جستجو ارتقا دهید و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید. سئو مناسب باعث میشود که سایت شما در نتایج جستجو بیشتر نمایان شود و فرصتهای جدیدی برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشترکین ایمیلی ایجاد گردد. بهینهسازی صفحات ثبتنام و فرمها نیز برای اطمینان از کارایی و دسترسی آسانتر به ثبتنامهای ایمیل ضروری است.
شما لیست ایمیل یکی از قدرتمندترین ابزارهای فروشگاه اینترنتی شما برای جذب مخاطب است. چه فروشگاهتان را در پلتفرمهای معروفی مثل… فروشگاه ساز شاپيفای مهم نیست که از ماژنتو یا ووکامرس استفاده میکنید، فهرست ایمیل شما شامل افرادی است که به برند شما علاقهمند هستند و مشتریان فعلی یا بالقوه شما هستند.
از آنجا که فهرست ایمیل شما روشی بسیار خوب برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف شماست، کاملا منطقی است که بخواهید… آن فهرست را بساز. هر چه بیشتر افراد مناسب را درگیر کنید بهتر است. به همین دلیل باید تمرکزتان را روی اجرای استراتژی افزایش مشترکان ایمیل خود بگذارید.
در این مطلب، به هفت روش برتر برای افزایش ثبتنام ایمیل در فروشگاه اینترنتی شما میپردازیم.
از یک پنجرهٔ شناور استفاده کن
مهمترین روش افزایش مشترکین ایمیل در تجارت الکترونیک، استفاده از روش طلایی تبدیل بازدیدکنندگان به مشترک است: استفاده از پنجرههای پاپآپ. پنجرههای پاپآپ بهترین و آسانترین راه برای جذب مشترکین ایمیل در سایتهای تجارت الکترونیک هستند.
آنها با کسی که در حال مشاهده سایت شماست صحبت میکنند، او را درگیر میکنند و به ادامه تعامل دعوت میکنند.
پاپآپها به شما فرصت میدهند تا پیشنهاد خود را برای مشتری جذابتر کنید و هر دو به مرحلهی بعدی فرآیند خرید پیش بروید. آنها میتوانند مشتریان بالقوه را ترغیب کنند که بهسرعت آدرس ایمیل خود را ارائه دهند و اطلاعات یا پیشنهادات ارزشمندی از شما دریافت کنند.
برای استفادهی بهتر از پنجرههای بازشو، از تست A/B استفاده کنید. در این روش، متنهای مختلفی را در پنجرههای بازشو امتحان کنید تا بهترین آنها را پیدا کنید. تبدیلهای هر پنجره را ثبت و مقایسه کنید تا ببینید کدام عملکرد بهتری دارد.
به یاد داشته باشید که متقاعد کردن مخاطبان برای اقدام، گاهی به نوآوری و انعطافپذیری نیاز دارد؛ آزمایش A/B به شما امکان میدهد تا با بررسی رویکردهای مختلف، فرمولی را که بیشترین تأثیر را بر مخاطبان شما دارد، بیابید.
تخفیف بدهید
شاید تخفیف را قدیمیترین حقهی کتاب بنامید، اما در واقع حقه نیست، بلکه یک معامله است. میتوانید به کاربران خود یک کد تخفیف ارائه دهید که در اولین خرید اینترنتیشان تخفیف بگیرد.
این اثر آبشاری بر مشترکان بالقوه شما دارد. اول، آنها را به ثبتنام در فهرست ایمیل شما ترغیب میکند. دوم، با پیشنهاد تخفیف در اولین خریدشان، آنها را به خرید وسوسه میکند.
ارائه تخفیف، روشی ساده و بیپیرایه برای تشویق ثبتنام در خبرنامه ایمیلی است که هم به نفع شماست و هم به نفع مشتریان بالقوه.
ثبتنام را فوقالعاده آسان کنید
در خرید آنلاین، فرض کنید مشتریان ترجیح میدهند آسانترین راه را انتخاب کنند. یعنی هرچه موانع کمتری بین آنها و خرید وجود داشته باشد، شانس تبدیل آنها به مشتری بیشتر میشود.
برای دریافت ایمیل، فقط اطلاعات ضروری را درخواست کنید و از درخواست اطلاعات اضافی خودداری نمایید.
برای پنجرههای پاپآپ، حداکثر یک یا دو فیلد ورودی برای درخواست اطلاعات کافی است. فیلدها باید واضح، قابل مشاهده و بهراحتی قابل تکمیل باشند.
مشتریان بالقوه شما باید بتوانند بدون حواسپرتی ثبتنام کنند. با کم کردن تعداد فیلدهای اطلاعاتی، این کار را تا حد ممکن برایشان ساده کنید.
فیلدهای اضافی فقط کارها را پیچیده نمیکنند؛ بلکه ممکن است مشتریان شما را نیز کلافه و ناراحت کنند. سادگی کلید بهدست آوردن آدرس ایمیل است.
مسابقه، قرعهکشی یا جایزه برگزار کنید
در اثر seminal خود در مورد تاکتیکهای فروش و متقاعدسازی با عنوانتاثیر: روانشناسی متقاعدسازیدکتر رابرت چالدینی، جامعهشناس، شش اصل جهانی تأثیرگذاری را شناسایی کرده است. اینها روشهای امتحانشدهای هستند که فروشندگان اغلب برای تبدیل مشتری بالقوه به مشتری واقعی از آنها استفاده میکنند.
یکی از این اصول، اصل رفت و برگشت است. این اصل میگوید اگر کاری برای کسی انجام دهید، احتمال اینکه او بخواهد با انجام کاری برای شما لطف شما را جبران کند، بیشتر است.
ارائه رایگان چیزی به مخاطبان بالقوه، یکی از بهترین راهها برای جذب آنها به فهرست ایمیل شماست.
وقتی مسابقهای برگزار میکنید، به مخاطب خود ارزش ارائه میدهید. وقتی این ارزش را دریافت کنند، تمایل بیشتری به پاسخ متقابل خواهند داشت و برای لیست ایمیل شما ثبت نام میکنند؛ یا الف) برای جبران زحمتی که کشیدهاید، یا ب) برای دریافت ارزش بیشتر از تعامل با شما در آینده.
مسابقات و قرعهکشیها بر اساس ایدهای مشابه کار میکنند، هرچند اینها بازدیدکنندگانی را جذب میکنند که بهدنبال برنده شدن چیزی در آینده هستند. حتی اگر برنده نشوند، شما هنوز فرصت دارید که آنها را با محتوای خود یا پیشنهادهای دیگر در آینده جذب کنید.
حتماً مهمترین عنصر مورد نیاز در همه پنجرههای بازشو را قرار دهید.
یک تصویر جذاب و بهیادماندنی، تنها چیزی است که هر پنجرهی پاپآپ برای جلب توجه بیننده، ایجاد علاقه و ترغیب او به ثبتنام در لیست شما نیاز دارد.
استفاده از تصویر در تبلیغات پاپآپ، شانس جذب مخاطب را نسبت به پاپآپهای بدون تصویر افزایش میدهد؛ زیرا عنصر بصری جذابی برای مخاطب فراهم میکند.
نوشتن متن جذاب و قانعکننده برای جذب مشترک مهم است، اما یک تصویر خیرهکننده میتواند آنها را به تحقیق بیشتر درباره آنچه با عضویت در خبرنامهی شما ارائه میدهید، ترغیب کند.
از یکی از چندین پارامتر پاپآپ استفاده کنید تا به سطح بعدی برسید.
چند روش دیگر هم هست که میتوانید برای موثرتر شدن پنجرهی پاپآپ خودتان، اجرا کنید، از جمله:
- هشت ثانیه مکث. کمی تأخیر به مشتری بالقوه فرصت میدهد تا سایت شما را ببیند و با آن آشنا شود، قبل از اینکه از او آدرس ایمیلش را بخواهید.
- پاپآپی که با پیمایش ۳۵ درصد صفحه ظاهر میشود. روش دیگر، استفاده از پاپآپ پیمایشی است. این روش پس از آنکه مخاطب ۳۵ درصد از صفحه فرود را پیمایش کرد، پاپآپی را نمایش میدهد. این کار تضمین میکند که مخاطب هنگام دریافت پیشنهاد ثبتنام، با سایت شما درگیر شده است.
- خروج از صفحه. این قابلیت، با تشخیص قصد کاربر برای ترک سایت، پنجرهای پاپآپ را نمایش میدهد که با ارائه انگیزهای (مثل تخفیف) تلاش میکند کاربر را به ثبتنام ترغیب کند. این آخرین فرصت برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری است و در ازای آدرس ایمیل، مزایایی را به او پیشنهاد میکند.
برای موبایل بهینه سازی شود
افراد بیشتر تمایل دارند که از تلفن هوشمند برای خرید استفاده کنند. بهینهسازی سایت تجارت الکترونیک برای استفاده در موبایل برای موفقیت شما بسیار مهم است و این موضوع در مورد فرمهای ثبتنام نیز صدق میکند.
مطمئن شوید که پنجرههای پاپآپ و فرمهای ثبتنام شما برای نمایش در موبایل بهینهسازی شدهاند. این یعنی قبل از انتشار فرم و یا سایت، باید آن را روی موبایل آزمایش کنید.
میتوان ادعا کرد که در تجارت الکترونیک، بهینهسازی برای موبایل حتی مهمتر از بهینهسازی برای نمایشگر دسکتاپ است. بنابراین، در حال حاضر و آینده از این کار غافل نشوید، چرا که خرید از طریق موبایل روزبهروز رایجتر میشود.
خلاصه اینکه، افزایش ثبتنام ایمیل برای فروشگاه اینترنتی شما نیازمند رویکردی استراتژیک است. با استفاده از روشهای ذکر شده در بالا، میتوانید لیست ایمیل قوی و پر از کاربران مشتاق و علاقهمندی بسازید که به دلیل علاقه به کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات شما، ثبتنام کردهاند.
آیا به دنبال راهکارهای بیشتر مشابه یا راهاندازی فروشگاه اینترنتی با فروش بالا هستید؟ در فیوچر هالیدیز، ما وبسایتهای زیبا و تجارب دیجیتالی برای فروشگاههای اینترنتی میسازیم که سنگ بنای رشد پایدار کسبوکار شماست و به شما کمک میکند هوشمندانهتر کار کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی کمک ما به رشد آنلاین کسبوکارتان، … امروز با ما تماس بگیرید !