فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

مهارت‌های نرم خود را برای شبکه‌سازی بهتر ارتقا دهید

آنچه در این مقاله می خوانید:

برخی از افراد از فکر شبکه‌سازی می‌ترسند، در حالی که برخی دیگر خود را در برقراری ارتباط با دیگران ماهر می‌دانند. اما مهارت‌های لازم برای شبکه‌سازی موفق چه هستند؟ و چگونه می‌توان عملکرد خود را بهبود بخشید؟ هدر وایت از شبکه‌سازی هوشمندانه جواب‌ها را دارد

برای موفقیت در شبکه‌سازی، به مهارت‌های ارتباطی بسیار قوی و همچنین دیدگاه استراتژیک نیاز دارید. ارزیابی توانایی‌های خودتان می‌تواند دشوار باشد، اما شناخت نقاط قوت و ضعف پیش از تلاش برای بهبود مهارت‌های شبکه‌سازی‌تان مفید است.

در پایین، فهرستی از مهارت‌های نرم ضروری برای شبکه‌سازی مؤثر آمده است. می‌خواهم خودتان را بر اساس میزان تسلط بر هر یک از آن‌ها امتیازدهی کنید.

پیش از ارزیابی، یادآوری می‌کنم که نباید هر یک از گفته‌های زیر را به افراط ببرید، زیرا مهم‌ترین مهارت، رفتار مناسب با موقعیت است.

چک‌لیست خودارزیابی مهارت‌های نرم شبکه‌ای

خودارزیابی مهارت‌های نرم (از 1 (پایین) تا 10 (بالا)): قابل اعتماد هستم، محترم و مورد احترام هستم، شنونده فعالی هستم، مکالمه‌گر خوبی هستم، تأثیرگذار هستم، با اعتماد به نفس هستم، مذاکره‌کننده هستم، حل مسئله می‌کنم، مشتاق به مشارکت هستم، مشتاق به اشتراک‌گذاری هستم، می‌توانم دیگران را بخوانم و متناسب با آن پاسخ دهم، ناظر خوبی هستم، در مشارکت دادن دیگران مهارت دارم، می‌توانم رازدار باشم.

در جاهایی که نمره پایینی به خودتان داده‌اید، اکنون می‌دانید روی چه چیزهایی باید کار کنید تا عملکرد شبکه‌سازی خود را بهبود ببخشید. اگر نمره بالایی به خودتان داده‌اید، این موضوع را با مخاطبین خود امتحان کنید تا مطمئن شوید که ارزیابی شما صحیح است. اگر همه چیز درست بود، کارهایی که جواب داده‌اند را بیشتر انجام دهید.

مشاهده این مطلب  پرسش و پاسخ‌های تحقیقات بازار

ایجاد اعتماد و ارتباط صمیمانه در شبکه‌سازی

مردم ابتدا از کسانی خرید می‌کنند که دوستشان دارند و به آن‌ها اعتماد می‌کنند. در واقع، آن‌ها اعتماد، حرفه‌ای‌گری، تخصص و هم‌فکری را می‌خرند.

  • قواعد طلایی شبکه‌سازی را به خاطر بسپار: دوست‌داشتنی بودن،ایجاد اعتماد و گزارش در مورد تخصص خودتان تبلیغ کردن
  • گفتگو را بسازیدبا توجه به مشترکات
  • واقعی باشکنجکاوی.
  • یادگیری خواندن زبان بدن .
  • گوش کن و یاد بگیر شیوه‌ی ارتباطی ترجیحی فردی که با او صحبت می‌کنید.
  • درگیر بمانیددر طول گفتگو
  • توسعه دادنگفتگو
  • بشوناظر بر دیگرانبه روش کارشان توجه کنید و این را در نظر بگیرید.
  • کار رویمهارت‌های ارتباطی شماو با دیگران همانگونه رفتار کن که دوست دارند با آنها رفتار شود.

پرسش و گوش دادن در شبکه‌سازی

  • سوال‌های بیشتری بپرسیدبه جای اینکه فقط از خودت حرف بزنی
  • درباره کارهایی که انجام می‌دهی صحبت کن.فقط در صورت دعوتاطلاعاتتان را به دیگران تحمیل نکنید.
  • مردم فقط زمانی گوش می‌دهند که آماده باشند، بنابراینآن فرصت را ایجاد کناگر کسی صحبت می‌کند، بگذارید حرفش را تمام کند. مطمئن شوید که کاملا حرف‌هایش را می‌شنوید و با او کاملا درگیر شوید. آخه اگر شما حرف‌های او را نشنوید، چرا باید او حرف‌های شما را گوش کند؟
  • اشکالی ندارد که مکالمه‌ای بدون اینکه شما اطلاعاتی درباره خودتان ارائه دهید، پایان یابد.
  • حداقل ده تا حفظ کنسوالات کلی خوببه یاد داشته باشید که پرسیدن سوالات خوب، مکالمه را پویا می‌کند.
  • صادق باشو هر بار که سوالی می‌پرسید، پاسخ تازه است؛ حتی اگر هزار بار آن سوال را پرسیده باشید.
  • با دقت گوش کنو سوال بعدی خود را بر اساس پاسخ تنظیم کنید.
  • مواظب باش طوری وانمود نکنی که داری بازجویی می‌کنی.
  • چهره، صدا، چشم‌ها و زبان بدن شما بایدعلاقه‌ی واقعی نشان دادن(این روش علمی نیست.)
مشاهده این مطلب  ایجاد محتوا: آیا موتور خود را با روغن سالاد پر می کنید؟

چهره مات و مبهوت

  • اگر دیدید که او نگاهی مات و بی‌روح دارد، ببینید که در مورد چه چیزی با او صحبت می‌کنید.
  • خیلی سریع مکالمه را قطع کن و سوالی بپرس تا دوباره توجه آن‌ها را جلب کنی.
  • برای افزایش دوباره انرژی، می‌توانید از شوخ طبعی و حتی کمی شیطنت استفاده کنید!
  • گاهی وقت‌ها، نگاه خیره فقط به این دلیل است که طرف مقابل دارد به حرف‌های شما فکر می‌کند، پس می‌توانید سکوت را بپذیرید (افراد جدی زیاد این کار را می‌کنند!).
  • اگر فکر می‌کنید این فرد علاقه‌ای ندارد، از وقت او تشکر کنید و اجازه دهید برود.
  • همه گفتگوها فراز و نشیب طبیعی دارند، آیا زمان شما هم فرا رسیده است؟ اگر چنین است، آن‌ها را نگه ندارید.

بهترین توصیه‌ای که می‌توانم به شما کنم این است که در رویدادهای شبکه‌سازی، کمی عقب‌تر بایستید و فقط رفتار مردم را تماشا کنید. ببینید مردم چگونه به دیگران پاسخ می‌دهند، چه کسانی اشتباه می‌کنند و چه کسانی درست عمل می‌کنند. گوش دادن و مشاهده کردن می‌تواند بهترین راه یادگیری باشد.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای
بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد
شهر مشهد به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در ایران، همواره نیاز به خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای داشته است....
مدیریت آسان مرجوعی‌های شاپيفای
هرچند آزاردهنده هستند، اما هیچ کسب‌وکاری که محصولاتش را آنلاین می‌فروشد، از پس فرستادن گاه‌و‌بیگاه محصولات...
چهار روش آسان برای افزایش فروش آنلاین
راه‌های زیادی برای بهبود وب‌سایتتان هنگام فروش آنلاین وجود دارد، اما گاهی اوقات ساده‌ترین کارها بیشترین...
ترند های بخش فروشگاه قطعات خودرو
شايد مهم‌ترين روند تأثيرگذار بر تجارت لوازم جانبی خودرو در سال‌های اخیر، کاهش مداوم تعمیر و نگهداری خودرویی...
ترند های تعمیر خودرو
اتفاقات اخیر در بخش تعمیر خودرو چه بوده است؟ تعداد خودروها در بریتانیا تا سال ۲۰۱۶ افزایش یافت، پس از...
رقبایی در نزدیکی کسب‌وکار من شروع به کار کرده است.
وقتی رقیبی در همسایگی شما کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کند، ممکن است دیدن جنبه‌های مثبت دشوار باشد،...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070