09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

راهنمای ارزش طول عمر مشتری

آنچه در این مقاله می خوانید:

اهمیت ارزش طول عمر مشتری: چیست و چرا مهم است؟

برای محاسبه و مدیریت ارزش طول عمر مشتری (CLV)، طراحی وب‌سایت شما با پلتفرم طراحی سایت وردپرس می‌تواند نقش حیاتی داشته باشد. با استفاده از افزونه‌ها و پلاگین‌های مرتبط، می‌توانید داده‌های مشتریان را به‌راحتی جمع‌آوری کنید و تحلیل‌های دقیقی انجام دهید. به‌ویژه برای کسب‌وکارهایی که بر اساس خریدهای مکرر مشتریان درآمد کسب می‌کنند، این قابلیت می‌تواند به شما کمک کند تا استراتژی‌های بازاریابی و فروش خود را برای بهبود CLV تنظیم کنید.

خدمات سئو وردپرس به شما کمک می‌کند که سایتتان در نتایج جستجو بهتر دیده شود، که در نتیجه می‌تواند منجر به جذب مشتریان وفادارتر شود. با استفاده از استراتژی‌های سئو هدفمند و بهینه‌سازی برای جستجوهای محلی و جهانی، شما می‌توانید شانس جذب مشتریان با ارزش طول عمر بالا را افزایش دهید. همچنین، سئو صحیح می‌تواند به حفظ و رشد مشتریان در طول زمان کمک کند، چرا که تجربه بهتری از بازدید و خرید آنلاین فراهم می‌شود.

eCommerce data about shoppers and customer lifetime value

فرض کنید نجات‌غریق هستید (شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما به اهمیت ارزش طول عمر مشتری مربوط می‌شود). هدف شما نجات جان افراد از غرق شدن است. مؤثرترین روش چیست؟ تمرکز برابر روی همه افراد دشوار و در نهایت ناکارآمد است. اما می‌توانید روی همه نظارت داشته باشید و به کسانی که احتمال غرق شدنشان بیشتر است، توجه ویژه‌ای نشان دهید.

توجه بیشتر به افراد پرخطرتر، شانس موفقیت شما را افزایش می‌دهد. می‌توانید از مهارت شنا برای ارزیابی این موضوع استفاده کنید. این معیار تحت تأثیر عواملی مانند دفعات شنا، زمان آخرین شنا و تجربیات گذشته مانند کلاس‌های شنا قرار می‌گیرد و می‌توانید آن را با یک آزمون شنا اندازه‌گیری کنید. این به شما کمک می‌کند تا روی افراد مناسب برای رسیدن به هدف خود تمرکز کنید.

مشاهده این مطلب  وبینارهایی که مشتری می سازند: تبدیل سرنخ ها به مشتریان در سال 2024

مثل نجات غریق بودن، داشتن تجارت الکترونیک مغازه شما نیاز به حفظ سودآوری دارد. نمی‌توانید روی همه چیز همزمان تمرکز کنید، اما معیارهای درست نشان می‌دهند که کجا باید توجه خود را معطوف کنید. ارزش طول عمر مشتری (CLV) یا به طور خلاصه ارزش طول عمر (LTV)، یکی از این معیارهاست که نشان می‌دهد باید به کجا نگاه کنید.

CLV مهم است، پس با تعریف آن شروع می‌کنیم. سپس می‌توانیم به پرسش‌های مهمی مانند … پاسخ دهیم.

  • اهمیت ارزش طول عمر مشتری چیست؟
  • ارزش طول عمر مشتری را چگونه اندازه‌گیری می‌کنید؟
  • وفاداری مشتری چیست؟
  • اهمیت وفاداری مشتری برای موفقیت کسب‌وکار چیست؟
  • وفاداری مشتری چه تاثیری بر ارزش طول عمر مشتری دارد؟

و در نهایت، به چگونگی افزایش وفاداری مشتری و ارزش طول عمر مشتری با شرکایی مانند… می‌پردازیم. .

ارزش طول عمر مشتری چیست؟

Marketing team discussing insights found while measuring customer lifetime value

ارزش طول عمر مشتری ارزش مادام‌العمر مشتری، مجموع پولی است که از یک مشتری در طول مدت ارتباط او با کسب‌وکار شما به‌دست می‌آورید. این شامل تمام خریدهای او از اولین تا آخرین خریدش می‌شود. محاسبه این معیار ممکن است پیچیده‌تر از سایر معیارهای واضح‌تر باشد؛ اما می‌تواند مفیدتر نیز باشد.

اهمیت ارزش طول عمر مشتری

اهمیت ارزش طول عمر مشتری در توانایی آن برای نگاه بلندمدت و کل‌نگرانه‌تر به رابطه با مشتریان نهفته است. این امر به شما اجازه می‌دهد تا از نزدیک نگاه کنید و کل رابطه را به طور یکپارچه ببینید.

این دیدگاه به‌وضوح نشان می‌دهد که آیا نیازهای مشتریان را برآورده می‌کنید یا نه؛ زیرا مشتریان راضی بارها و بارها بازمی‌گردند، در حالی که مشتریان ناراضی به رقیب روی می‌آورند و ارزش طول عمر مشتری را کاهش می‌دهند. این اطلاعات برای ارزیابی محصولات، خدمات مشتری و وفاداری مشتری مفید است.

مشاهده این مطلب  تفاوت میکرو کانورژن و ماکرو کانورژن چیست؟

همچنین کمک می‌کند تصمیمات بازاریابی اگر ارزش طول عمر مشتری شما به دلیل میزان بالای … بالا است نگهداری مشتری نیازی نیست برای جایگزینی مشتریان قدیمی، هزینه زیادی برای جذب مشتری جدید صرف کنید. علاوه بر این، هنگام سرمایه‌گذاری در حفظ مشتری، دانستن ارزش طول عمر مشتری به شما می‌گوید که آیا این هزینه ارزشش را دارد یا نه.

با استفاده از بخش‌بندی RFM حتی می‌توان اطلاعات دقیق‌تری مانند باارزش‌ترین مشتریان و محصولاتی که برای خریداران سودآور جذابیت بیشتری دارند، به شما ارائه داد. ارزش طول عمر مشتری کاربردهای فراوانی دارد. اهمیت ارزش طول عمر مشتری را نمی‌توان بیش از حد تاکید کرد.

چگونگی محاسبه ارزش طول عمر مشتری

محاسبه ارزش طول عمر مشتری از فرمولی ساده استفاده می‌کند.

ارزش طول عمر مشتری برابر است با میانگین ارزش سفارش ضربدر فراوانی خرید ضربدر میانگین طول عمر مشتری

بیایید هر متغیر و چگونگی یافتن عدد مربوط به آن را بررسی کنیم.

  • میانگین ارزش سفارش ارزش متوسط سفارش میانگین مبلغی است که هر مشتری در هر خرید هزینه می‌کند. برای محاسبه این رقم، ارزش کل خریدهای یک دوره مشخص را با هم جمع کرده و بر تعداد سفارش‌های آن دوره تقسیم کنید.
  • فراوانی خرید: فراوانی خرید نشان می‌دهد که مشتری هر چند وقت یک‌بار خرید می‌کند. برای محاسبه آن، تعداد خریدها در بازه زمانی انتخاب‌شده را بر تعداد مشتریان منحصر به فردی که در آن بازه زمانی خرید کرده‌اند، تقسیم کنید.
  • میانگین طول عمر مشتری: مدت زمانی که به‌طور متوسط یک مشتری با کسب‌وکار شما می‌ماند. محاسبه‌ی آن می‌تواند دشوار باشد. کسب‌وکارهای اشتراکی می‌توانند از میانگین مدت زمان اشتراک مشتری استفاده کنند. سایر کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از داده‌های مربوط به زمان غیرفعال شدن مشتریان یا نرخ ریزش مشتریان، میانگین مدت زمان ماندگاری مشتریان را بیابند.
مشاهده این مطلب  مزایای پیش‌سفارش در شاپایفای

ضرب این سه عدد، CLV شما را مشخص می‌کند.

وفاداری مشتری چیست؟

وفاداری مشتری وقتی مشتری با خریدهای پی در پی، رابطه خود را با کسب‌وکار شما حفظ می‌کند. این اتفاق به دلیل احساسات مثبت نسبت به کسب‌وکار، محصولات/خدمات یا رابطه کلی رخ می‌دهد. هر بار که بازمی‌گردند، به جای رفتن به سراغ رقیب، وفاداری خود به کسب‌وکار شما را انتخاب می‌کنند.

اهمیت وفاداری مشتری برای موفقیت کسب‌وکار چیست؟

وفاداری مشتریان یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت بلندمدت کسب‌وکار است. مشتریان وفادار، باارزش‌ترین مشتریان شما هستند. هزینه‌ی آنها یک پنجم قیمت جذب مشتریان جدید تقریباً نصف از کل درآمد، و ٣٠٠ درصد بیشتر از مشتریان یک‌باره هزینه می‌کنند.

آنها نه تنها هزینه‌ی کمتری دارند و بیشتر خرج می‌کنند، بلکه در انجام کار شما نیز به شما کمک می‌کنند. مشتریان وفادار تا ۵۰ درصد بیشتر جلب مشتری به کسب‌وکار شما. همه این‌ها به معنای افزایش چشمگیر ارزش طول عمر مشتری است.

چگونه وفاداری مشتری و ارزش طول عمر مشتری را افزایش دهیم

وفاداری مشتری یعنی مشتریان شما مدت طولانی‌تری با شما خرید خواهند کرد. هرچه مدت زمان نگهداری مشتریان بیشتر و تعداد خریدهایشان بیشتر باشد، ارزش طول عمر مشتری آن‌ها نیز بالاتر خواهد رفت. در اینجا چند راه برای شریکی مانند تعطیلات آینده می‌تواند به افزایش ارزش طول عمر مشتری شما کمک کند.

  • بازگشت آسان، مؤثر و یکپارچه ۹۲ درصد از مشتریان با شرکتی می‌مانم که فرآیند برگشت کالا را آسان کند. برگشت و تعویض یکپارچه بهترین تجربه را ایجاد می‌کند. (یک متخصص مثل…) تعطیلات آینده می‌تواند به شما در ادغام یکپارچه کمک کند مرجوعی و تعویض در شاپيفای به استراتژی تجارت الکترونیک خود
  • برنامه‌های وفاداری و ارجاع مشتری برنامه‌های وفاداری و ارجاع مشتری می‌تواند به طور قابل توجهی بهبود بخشد نرخ حفظ مشتری .
  • مشتریان خود را بشناسید: استفاده از کلاویو یکپارچه‌سازی‌ها برای جمع‌آوری داده‌های درست مشتری و همکاری با متخصصان ما برای استفاده مؤثر از آن با تاکتیک‌هایی مانند شخصی‌سازی.
  • از ایمیل‌های تبلیغاتی استفاده کنید ایمیل‌های پس از خرید
مشاهده این مطلب  5 استراتژی بازاریابی اپلیکیشن تناسب اندام که دانلود را تضمین می‌کند

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070