راز موفقیت اچاسبیسی: استراتژیهای بازاریابی مؤثر
هنگامی که از دنیای مالی بینالملل سخن میگوییم، اچاسبیسی غولپیکری است که نامش خلاصهای از تاکتیکهای بازاریابی مالی در بیش از ۶۵ کشور است. اما در پس این موفقیت، داستانی جذاب از انطباقپذیری و نوآوری نهفته است.
با ۳٫۰۹۱ تریلیون دلار آمریکا در مجموع داراییها تا ژوئن ۲۰۲۳، اچاسبیسی بزرگترین بانک اروپا باقی مانده است؛ این بانک در سال ۲۰۲۳، مبلغ هنگفت ۱۴.۳ تریلیون دلار دارایی تحت حضانت و ۵.۷ تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت را در اختیار دارد که نشاندهنده قدرت مالی عظیم آن است.
و این شرکت هلدینگ خدمات مالی مستقر در بریتانیا چگونه خود را به عنوان پیشرو در عرصه خدمات مالی تثبیت کرده است؟
پس، به خواندن ادامه دهید و سفری به کهکشان بازاریابی اچاسبیسی آغاز کنید.
اچاسبیسی به عنوان یکی از بزرگترین بانکهای جهان، توانسته است با بهرهگیری از استراتژیهای بازاریابی مؤثر، جایگاه خود را در بازارهای جهانی حفظ کند. یکی از رازهای موفقیت این بانک، تمرکز بر شخصیسازی تجربه مشتریان و بهرهگیری از دادههای بزرگ برای ارائه خدمات بهتر است. این رویکرد به اچاسبیسی کمک کرده تا از طریق کانالهای دیجیتال، تعامل مؤثرتری با مشتریان برقرار کند و کمپینهای بازاریابی هدفمندتری را اجرا کند. چنین استراتژیهایی میتواند الگوی خوبی برای کسبوکارهایی باشد که به دنبال بهینهسازی طراحی سایت وردپرس و ارتقای تجربه مشتریان خود هستند.
نگاهی کلی به رویکرد بازاریابی اچاسبیسی
غول خدمات مالی، از یک راهبرد بازاریابی چندوجهی پیرامون… چهار عامل اصلی بازاریابی محصول، قیمت، مکان و تبلیغات. این رویکرد راهبردی، به اچاسبیسی امکان داده تا حضور جهانی قدرتمندی برای خود ایجاد کند و نیازهای متنوع مشتریان خود را در زمینههای بانکداری خصوصی، مدیریت ثروت و بانکداری خرد، بانکداری سرمایهگذاری و بانکداری جهانی و بانکداری تجاری برآورده سازد.
بانک اچاسبیسی در تعیین قیمتها، عواملی مانند وفاداری مشتری، میزان استفاده از محصول و مدیریت ریسک را در استراتژی قیمتگذاری خود ترکیب میکند. این رویکرد ظریف به بانک اجازه میدهد تا استراتژیهای قیمتگذاری خود را با بخشهای خاص مشتری و شرایط بازار هماهنگ کند و هم رضایت مشتری و هم سودآوری را به حداکثر برساند.
علاوه بر این، فعالیتهای تبلیغاتی بانک بر آگاهی از برند، تعامل با مشتری و کمپینهای بازاریابی دیجیتال، علاوه بر روشهای سنتی و حمایت مالی، تمرکز دارد.
علاوه بر این، فعالیتهای تبلیغاتی بانک بر آگاهی از برند، تعامل با مشتری و کمپینهای بازاریابی دیجیتال، بهعلاوه روشهای سنتی و حمایت مالی تمرکز دارد. همچنین، استراتژی بازاریابی آن بهطور قاطع بر رضایت مشتری و روابط بلندمدت استوار است و بهطور متناسب محصولات و فعالیتهای تبلیغاتی خود را تنظیم میکند. این رویکرد مشتریمحور، به اچاسبیسی امکان داده است تا به ارزش بازار تقریبی… برسد. 116.6 میلیارد یورو (هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.)
تکامل استراتژی بازاریابی اچاسبیسی
هدف ما این است که شریک مالی بینالمللی ترجیحی مشتریان خود باشیم.
نوئل کوئین، مدیرعامل گروه
برای کشف رازهای رویکرد بازاریابی اچاسبیسی، باید سفری در زمان داشته باشیم و خود را در دورهای انقلابی غرق کنیم که ارتباط آن با مخاطبان جهانیاش را بازتعریف میکند.
راهبرد بازاریابیبانک اچاسبیسی تحول شگرفی را تجربه کرده که نشاندهنده توجه به نیاز مخاطبان و کل فضای مالی است. در سالهای پررونق خود، اچاسبیسی برای رسیدن به مخاطبانش به کانالهای بازاریابی سنتی مانند تبلیغات چاپی و تلویزیونی متکی بود. اما با ظهور اینترنت و رسانههای اجتماعی بهعنوان ابزارهای اصلی ارتباطی، اچاسبیسی تمرکز خود را به سمت بازاریابی دیجیتال تغییر داد و به عنوان یکی از پیشگامان این رویکرد انقلابی، تکامل یافت.
استفاده زودهنگام بانک از رسانههای اجتماعی، یک نبوغ بازاریابی محسوب میشد. حضور قوی در پلتفرمهای محبوب مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام، به بانک کمک کرد تا برند خود را انسانیتر کند و ارتباط مستقیمی با مخاطبان هدف برقرار نماید. به عبارت دیگر، اچاسبیسی آنچه را که لازم بود انجام داد. رسانههای اجتماعی به عنوان یک شرکت فناوری مالی هیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد.
همانطور که میبینیم استراتژی بازاریابی پیپال از میان، از طریق محتوای جذاب اچاسبیسی با کمپینهای تعاملی و تعاملات شخصی، حسِ اجتماع را پرورش داد.
طی سالیان، اچاسبیسی با طراحی پلتفرمها و اپلیکیشنهای قدرتمند مبتنی بر تجربه کاربری که بهطور یکپارچه با تلاشهای بازاریابی دیجیتال آن ادغام شدهاند، به یکی از پیشگامان بانکداری موبایلی تبدیل شده است. این رویکرد، راحتی را برای مشتریان به ارمغان آورده و به آنها امکان دسترسی به امور مالی خود را در هر زمان و هر مکان داده است. بهعنوان مثال، اپلیکیشن موبایل اچاسبیسی بهسرعت به ابزاری همهکاره تبدیل شد و موقعیت آن را در خط مقدم بانکداری دیجیتال مستحکمتر کرد.
یکی دیگر از جنبههای برجسته در استراتژی بازاریابی اچاسبیسی، استفاده از کمپینهای تبلیغاتی چندکاناله برای ایجاد آگاهی از برند در بازارهای مختلف است. این بانک از ترکیب رسانههای سنتی و دیجیتال برای انتقال پیامهای خود استفاده میکند. همچنین، سرمایهگذاری در خدمات سئو وردپرس و بهینهسازی موتورهای جستجو به اچاسبیسی این امکان را داده تا دسترسی خود را به مشتریان آنلاین افزایش دهد. این مثال نشان میدهد که چگونه ترکیب تکنولوژیهای پیشرفته و استراتژیهای بازاریابی مبتنی بر داده میتواند به رشد و موفقیت پایدار منجر شود.
برندسازی و جایگاهبندی اچاسبیسی در بازار جهانی
وقت شناخت ارزشهای اصلی برند است.
در قلب برند اچاسبیسی، تعهدی به حمایت از مشتریان برای دستیابی به اهداف اقتصادیشان نهفته است. جوهره برند این بانک در شعار تبلیغاتی آن خلاصه میشود.بانک محلی جهانبا تأکید بر گسترهی جهانی خود در عین درک عمیق از بازارها و نیازهای محلی
از جمله تلاشهای قابل توجه میتوان به کمپینهای بازاریابی جهانی و برنامههای حمایت مالی راهبردی با نهادهایی مانند… اشاره کرد.فرمول یکوجام جهانی راگبیو حضور دیجیتالی قوی، همگی در افزایش دیده شدن برند و تعامل با مشتریان نقش دارند. در بازار بینالمللی، برند اچاسبیسی با قابلیت اعتماد، تخصص همراه با شناخت محلی و تعهد به نوآوری و مشتریمداری شناخته میشود.
منبع: وبسایت اچاسبیسی
تلاشهای اچاسبیسی در زمینه فناوری و نوآوری، نه تنها نشان از تعهد این بانک به پیشرو بودن در صنعت مالی دارد و آن را به راهحلی مدرن و قابل دسترس تبدیل کرده، بلکه فرهنگ کاری پویا و فراگیر آن را نیز به نمایش میگذارد و کارکنانش را به تمرکز بر توسعه مهارتهای آیندهنگر تشویق میکند.
این روش، البته، تواناییهای داخلی را تقویت میکند و در عین حال، تصویر برند را بهعنوان نهادی آیندهنگر که در رشد و رفاه کارکنان خود در سراسر جهان سرمایهگذاری میکند، ارتقا میبخشد.
علاوه بر این، عملکرد مالی قوی اچاسبیسی با داراییهای کل به ارزش ۳.۰۹۱ تریلیون دلار آمریکا (تا ژوئن ۲۰۲۳) و ۴۵ میلیون مشتری در سراسر جهان، نشان از تعهد این بانک به پایداری دارد. ارزش برند این بانک که ۱۲.۷ میلیارد دلار آمریکا برآورد میشود، نه تنها قدرت مالی آن را برجسته میکند، بلکه جایگاه آن را بهعنوان یکی از ارزشمندترین برندهای مالی جهان تثبیت میکند.
اجزای کلیدی استراتژی بازاریابی اچاسبیسی
همانطور که گفته شداستراتژی بازاریابی اچاسبیسیمحور اصلی، ایجاد هویت برند قوی، تقسیمبندی مشتریان، استفاده از کانالهای مختلف بازاریابی دیجیتال و اتخاذ تصمیمات مبتنی بر داده است.
همچنین میدانیم که این بانک جهانی در کمپینهای تبلیغاتی و بازاریابی سرمایهگذاری میکند تا گستره جهانی، تخصص مالی و تعهد بیوقفه خود به خدمات مشتری را به نمایش بگذارد. جزئیات بیشتر؟ ادامه مطلب را بخوانید.
رویکردهای مشتریمحور در استراتژی اچاسبیسی
ما به طور یکسان متعهد به حذف موانع غیرضروری مالی برای مشتریان خود هستیم و هدفمان ایجاد تجربهای بانکی مناسب، فراگیر و قابل دسترس است.
گزارش سالانه و حسابهای اچاسبیسی سال ۲۰۲۲
همانطور که کاربران میدانند و تجربه کردهاند، استراتژی بازاریابی بانک اچاسبیسی ریشه در مشتریمداری دارد؛ تا جایی که تیم بازاریابی این موسسه مالی، نیازهای مشتریان و مشتریان بالقوه خود را در مرکز هر تصمیمی قرار میدهد.
بانک اچاسبیسی با درک مخاطبان و اهداف مالی آنها، مشتریان خود را دستهبندی میکند. این بانک با تحلیل الگوهای رفتاری مشتریان، استراتژی بازاریابی خود را متناسب با آن (ارائه خدمات، تعاملات خدماتی، پیامها و غیره) تنظیم میکند. این رویکرد بازاریابی مشتریمحور، حس ارتباط و اعتماد ایجاد میکند.
همچنین، این بانک به اولویتدهی به تعامل و تجربه مشتری شناخته میشود؛ از طریق تشویق تعاملات مستمر فراتر از عملیات بانکی استاندارد. بانک بهطور فعال از طریق کانالهای مختلف مانند وبسایت، اپلیکیشن موبایل، پلتفرمهای رسانههای اجتماعی و تعاملات حضوری با مشتریان (و مشتریان بالقوه) ارتباط برقرار میکند.
ما برای مشتریان و همکاران خود، دسترسی به وبسایتهای عمومی، برنامههای تلفن همراه و سیستمهای داخلی را بهبود بخشیدیم. سازمان خیریه دسترسی دیجیتال، AbilityNet، اچاسبیسی را در مقایسه با دیگر بانکهای رقیب محلی در ۱۰ مورد از ۱۳ بازار کلیدی ثروت و بانکداری شخصی ما، دارای وبسایتی با بیشترین میزان دسترسی ارزیابی کرد.
گزارش سالانه و حسابهای اچاسبیسی سال ۲۰۲۲
این روش به تیم پشتیبانی مشتریان اچاسبیسی کمک میکند تا بازخوردها را جمعآوری، به نگرانیها بهسرعت رسیدگی و بهموقع در مورد مسائل مالی مربوطه بهروزرسانی ارائه کنند.
همچنین مشخص است که این بانک در حال متحول کردن کل سیستمهای دیجیتال خود، چه داخلی و چه خارجی، برای دسترسیپذیر شدن است. بر اساس گزارش سالانه بانک، اچاسبیسی بیش از ۲۰۰۰ نفر از کارمندان خود را در زمینه آگاهی از دسترسیپذیری دیجیتال، با حمایت از راهاندازی «مرکز دسترسیپذیری دیجیتال»، مشارکت داد. این مرکز در جوایز تاثیر دیجیتال سال گذشته، جایزه بهترین دسترسیپذیری دیجیتال را کسب کرد.
نوآوری در محصولات و خدمات اچاسبیسی
عنصر کلیدی دیگر در حمایت از استراتژی بازاریابی اچاسبیسی، توسعه مداوم محصولات و خدمات جدید متناسب با نیاز مشتریان است. این بانک در سالهای اخیر در زمینههای مختلف پیشرفت چشمگیری داشته است.
بانک بهعنوان یکی از آنها، منابع قابل توجهی را برای بهبود پلتفرمهای بانکداری دیجیتال خود اختصاص داده است و به مشتریان روشی بیدردسر برای مدیریت امور مالیشان ارائه میدهد.
منبع: وبسایت اچاسبیسی
بانک اچاسبیسی طیف وسیعی از گزینهها و راهحلهای سرمایهگذاری را ارائه میدهد تا به مشتریانش در برآورده کردن نیازها و اهداف مالی بلندمدتشان کمک کند. مشاوران سرمایهگذاری بانک، مشاوره و راهنمایی شخصی ارائه میدهند تا به مشتریان در اتخاذ تصمیمات آگاهانه سرمایهگذاری کمک کنند.
تحول دیجیتال در بازاریابی اچاسبیسی
امروزه این یک واقعیت پذیرفتهشده است که نهادهای مالی باید با پذیرش تحول دیجیتال و به روشی پیشرو (مانند اچاسبیسی) از سایرین پیشی بگیرند. (هزینه سالانه فناوری اطلاعات و ارتباطات آنها) ۱۰.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ این قدرت مالی جهانی، تعهد خود را به متحول کردن فضای بانکداری نشان میدهد؛ از خرید نرمافزارهای پیشرفته گرفته تا مشارکت با ارائهدهندگان برتر خدمات ICT. آژانسهای بازاریابی مالی اچاسبیسی در تلاش است تا تجربهای بانکی یکپارچه و شخصیسازیشده را برای مشتریان خود در سراسر جهان ارائه دهد و برای این منظور از هیچ تلاشی فروگذار نمیکند.
استفاده از فناوری برای بهبود تجربه مشتری
در حال توسعه استراتژی محتوای ما با تبلیغ مقالات، تحقیقات یا موضوعات کلیدی و مشاهده واکنش مشتریان، میتوانیم نیاز آنها به اطلاعات خاص را ارزیابی کنیم. این بینش برای رسیدن به هدف مشتریمداری ما بسیار ارزشمند است.
آماندا رندل، رئیس جهانی بازاریابی، بانکداری تجاری و بانکداری و بازارهای جهانی
همانطور که گفته شد، اچاسبیسی یکی از پیشگامان بانکداری دیجیتال بود؛ این بانک در سالهای گذشته، بانک دیجیتال مستقل خود را راهاندازی کرد؛ پلتفرمی مستقل که تجربهای یکپارچه و راحت از بانکداری را ارائه میدهد.
این اقدام که با هدف پاسخگویی به نیازهای در حال تغییر مشتریان آشنا به تکنولوژی انجام شد، نیاز به تعاملات فیزیکی در انتقال پول، افتتاح حساب و موارد دیگر را از بین برد. علاوه بر ارائه تجربهای بانکی راحت برای مشتریان، این نوع خدمات بانکی به کاربران امکان دسترسی به حسابهای خود از طریق تمام پلتفرمهای دیجیتال را داد.
همزمان، بانک سرمایهگذاری در بهبود اپلیکیشن موبایل خود را در استراتژی بازاریابیاش آغاز کرد؛ با ویژگیهای امنیتی بهبود یافته و رابط کاربری آسان، که به مشتریان امکان مدیریت کل امور مالی خود را در هر مکان میدهد – مدیریت حساب، پرداخت قبض، انتقال پول و بینشهای مالی سفارشی.
در آن مرحله، باید به رویکرد دادهمحور بانک نیز اشاره کنیم. تحلیل داده و هوش مصنوعی بهعنوان بخش مهمی از استراتژی بازاریابی دیجیتال اچاسبیسی، مدتهاست برای کسب بینش عمیقتر از رفتار، ترجیحات و نیازهای مالی مشتریان استفاده میشود. این بینشها، این غول مالی را قادر میسازد تا پیشنهادات و خدمات خود را برای هر مشتری شخصیسازی کند.
در نهایت، همکاری مالی بهطور فعال، پتانسیل بلاک چین و فناوری دفتر کل توزیعشده (DLT) را برای بهبود فرآیندهای عملیاتی خود ضمن ارائه شفافیت کامل بررسی میکند. به این ترتیب، اچاسبیسی عملیات زنجیره تأمین را اجرا و با مقررات انطباق مییابد.
استراتژی بازاریابی جهانی اچاسبیسی
از این پس، بر این نکته تأکید میکنیم که استراتژی بازاریابی جهانی اچاسبیسی رویکردی پویا است که نشاندهنده تعهد این بانک به درک مشتریان متنوع خود در سراسر جهان است. اما آنها چگونه میتوانند این کار را انجام دهند؟ شروع به بررسی کنید.
سازگاری با بازارهای متنوع: استراتژیهای منطقهای اچاسبیسی
موفقیت اچاسبیسی (چه در حوزه دیجیتال و چه در حوزه شرکتی) تا حد زیادی از مهارت آن در تطبیق استراتژیها با ویژگیهای منحصربهفرد بازارهایی که در آنها فعالیت میکند، نشأت میگیرد. این بانک اذعان دارد که هر منطقه ترکیبی خاص از عوامل اقتصادی، فرهنگی و نظارتی را نشان میدهد که نیازمند رویکردی متناسب در بازاریابی و استراتژیهای تجاری است.
به عنوان مثال، بانک در آسیا (چین، هند و جنوب شرقی آسیا) خدمات خود را با ویژگیهای بازار آسیا تطبیق داده است؛ مانند ارائه محصولات مطابق با شریعت در کشورهای مسلماننشین منطقه. علاوه بر این، در آن منطقه، بانک محصولاتی مانند کارتهای نقدی/اعتباری یونیونپِی ارائه میدهد و از طریق محصولاتی مانند وامهای خرد، از رشد اقتصادی حمایت میکند.
به همین ترتیب، اچاسبیسی در بریتانیا، فرانسه، اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی، راهحلهای تخصصی مانند مدیریت ثروت ارائه میدهد. در ایالات متحده، کانادا و مکزیک نیز این بانک با تمرکز بر اولویتهای محلی، طیف وسیعی از خدمات بانکداری خرد را ارائه میکند.
برای شناخت سلیقههای محلی، بانک از شبکه جهانی اچاسبیسی با بیش از ۶۰۰۰ شعبه در بیش از ۷۰ کشور استفاده میکند که عاملی برجسته محسوب میشود.
ساختن یک برند جهانی: درسهایی از اچاسبیسی
درس اول – جایگاهبندی «بانک محلی جهان»اچاسبیسی بر توانایی خود در ارائه هم دسترسی جهانی و هم تخصص محلی تاکید میکند و خود را بهعنوان شریکی دیرینه و مورد اعتماد برای مشتریان در راهنمایی دنیای مالی معرفی میکند.
درس دوم – ایجاد حامیان و مشارکتهااین شرکت بانکی بهطور راهبردی با سازمانها و رویدادهایی که با ارزشهای برند و ترجیحات مخاطبان هدف آن همسو هستند، همکاری میکند تا آگاهی از برند را افزایش داده و دیده شود.
درس سوم – بینشهای محلی و حساسیت فرهنگیدرک محلی و حساسیت فرهنگی، به عنوان عناصر کلیدی در ترکیب بازاریابی اچاسبیسی، تضمین میکنند که کمپینهای بازاریابی بانک در بازارهای متنوع، مرتبط، محترم و مؤثر باشند.
درس چهارم – رویکرد بازاریابی چندکانالهاین شرکت مالی با استفاده از شبکه و درک بینالمللی خود، از رویکرد بازاریابی چندکاناله بهره میبرد و ترکیبی از کانالهای سنتی و دیجیتال را برای رسیدن به مخاطب هدف خود به کار میگیرد.
درس پنجم – هویت و پیام برند جسورانهاچاسبیسی با تلاشهای بازاریابی جهانی خود، موفق به ایجاد تصویری منسجم از برند با پیامرسانی ثابت و هویت برند قابل تشخیص شده است.
تحلیل موفقیت استراتژیهای بازاریابی اچاسبیسی
اچاسبیسی همچنین به دلیل نوآوری در فعالیتهای بازاریابی دیجیتال خود شناخته میشود. بیایید نگاهی به برخی از کمپینهای آن بیندازیم.
مطالعات موردی: موفقترین کمپینهای اچاسبیسی
خانهای فراتر از تصور
کمپین تبلیغاتی طراحیشده توسط شرکت نامآشنای واندرمن تامپسون، به ارزشهای برند اچاسبیسی بریتانیا اشاره میکند و بلافاصله پس از برگزیت، بر روی گشودگی و ارتباط تاکید دارد. این کمپین با شعار «ما جزیره نیستیم. ما جایگاه بسیار بیشتری هستیم»، به ایده خانه و اهمیت واقعی آن میپردازد.
از خانه به چیزهای بسیار بیشتر
بانک محلی جهان
این کمپین با برجسته کردن توانایی شرکت در ارائه ترکیبی از دسترسی جهانی و تخصص محلی، با مشتریان در بازارهای سراسر جهان ارتباط برقرار کرد و به موفقیت چشمگیری دست یافت. کمپین بهطور موثری از طیف وسیعی از کانالهای دیجیتال مانند رسانههای اجتماعی، محتوای ویدئویی و تبلیغات هدفمند برای انتقال این پیام که اچاسبیسی نیازهای خاص مشتریان خود در مناطق مختلف را درک و برطرف میکند، استفاده کرد.
مرزها
همکاری دیگر اچاسبیسی و واندرمن تامپسون با نام «مرزها»، بر از بین بردن موانع و تقویت ارتباطات جهانی تمرکز دارد. این کمپین بازاریابی دیجیتالی احساسی، علاوه بر برجسته کردن اهمیت تعامل انسانی و نقش بانک در آن، تعهد اچاسبیسی به درک و خدمترسانی به مشتریان جهانی خود را به نمایش میگذارد.
چشمانداز
کمپینهای بازاریابی دیجیتال اچاسبیسی بسیار هدفمند و متناسب با نیازهای گوناگون مشتریان سراسر جهان طراحی شدهاند. این غول مالی در تلاشهای بازاریابی دیجیتال خود از تحلیل دادههای مشتری برای بخشبندی مخاطبان، شخصیسازی پیامها و بهینهسازی عملکرد کمپینها استفاده میکند تا حداکثر تاثیر را تضمین کند.
توانایی اچاسبیسی در ارتباط مؤثر با مشتریان جهانی خود، در تاکتیکهای نوآورانه، بینشهای مبتنی بر داده و تعهد به درک نیازهای محلی آن مشهود است. در نتیجه، اچاسبیسی در حوزه بازاریابی دیجیتال پیشرو است.