09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

چگونه یک پیشنهاد تجاری موفق بنویسیم

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

برنده شدن یا باختن یک قرارداد ممکن است به کیفیت پیشنهاد اولیه شما بستگی داشته باشد. سایمون ویکس دریافته است که چگونه با بیان درست و صحیح مطالب، در فهرست کوتاه مناقصه‌های رقابتی قرار بگیرید.

تِری هانت، مشاور ارتباطات تجاری می‌گوید: «معاملات کمی فقط با یک پیشنهاد برنده می‌شوند، اما بسیاری با یک پیشنهاد از دست می‌روند.»

اگرچه این فقط یک گام در فرایند مناقصه رقابتی است – که ممکن است شامل (مراحل) جزئی‌تری نیز باشد. پاسخ مهربانانه و ارائه؛ پروپزال بسیار مهم است. این پروپزال، رویکرد شما به کسب‌وکار را معرفی می‌کند، راه‌حل شما برای مشکل مشتری بالقوه را تشریح می‌کند و شما را از رقبا متمایز می‌سازد. رقبا .

همچنین ارزش پیشنهادی شما را شفاف می‌کند. این چیزی است که مشتری از شما به دست می‌آورد، نه چیزی که شما از او به دست می‌آورید. مشتریان فقط به دنبال تامین‌کننده‌ای مناسب هستند؛ کسی که با او کار کردن خوب باشد و به تعهداتش عمل کند.

پیشنهاد شما باید چه اطلاعاتی را شامل شود؟

کارفرما معمولا در درخواست پیشنهاد (RFP) آنچه را که می‌خواهد دریافت کند، به‌طور دقیق مشخص می‌کند؛ حتی تا جزئیاتی مانند اندازه فونت و روش ارسال (ایمیل یا پست).

هانت توصیه می‌کند: «با دقت و حساسیت زیادی درخواست پیشنهاد را بخوانید. بین خطوط بخوانید و به کلمات غیرمعمول یا تکرارشونده حساس باشید؛ آن‌ها سرنخ‌هایی از آنچه واقعاً برای مشتری مهم است، می‌دهند.»

فقط مطالب درخواست پیشنهادی آنها را تکرار نکنید، بلکه نشان دهید که واقعا مشکل یا فرصت تجاری آنها را درک کرده‌اید. وضعیت آنها را به صورت داستانی بیان کنید، حتی افراد تجاری از خواندن داستان لذت می‌برند.

مشاهده این مطلب  رهبری تبلیغات بومی برای موفقیت فصلی در سال 2024

هانت پیشنهاد می‌کند گزارش-اعتماد-اقناع رویکردی که نشان می‌دهد شما مسئله را از دیدگاه مشتری بررسی می‌کنید. او می‌گوید: «درباره پیشینه و صنعت مشتری بنویسید تا اعتماد و اعتبار خود را تقویت کنید.»

به خواننده نشان دهید که به بهترین منافع او فکر می‌کنید. رویکردهای مختلفی را که می‌توانند در پیش بگیرند بررسی کنید، رویکردهای نامربوط را حذف کنید، و سپس منطق پیشنهاد خود را ارائه دهید.

نکات ضروری و ممنوعه در ارائه طرح کسب و کار

هانت تاکید می‌کند: «به جز در پیوست‌ها که در آن محصول خود را شرح می‌دهید و پرسنل خود را معرفی می‌کنید، از کپی و پیست کردن از اسناد یا پیشنهادهای استاندارد خودداری کنید. هر مشتری منحصر به فرد است و مستحق متن مخصوص به خود می‌باشد.»

و اضافه می‌کند: «فقط در صورتی درباره خودتان بنویسید که دعوت شده باشید. این یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی است که بسیاری از کسب‌وکارها مرتکب می‌شوند. درباره مشکلات مشتری بنویسید و از زبان خود او استفاده کنید. نام خودتان را برای پیوست‌ها نگه دارید.»

صادق باش

آنچه می‌نویسید ممکن است بعداً مبنای اسناد رسمی‌تر و الزام‌آورتر قرار گیرد. مثلاً اگر از کارمندان و مشاورانی که برای انجام کار استفاده خواهید کرد نام ببرید، مشتری انتظار دارد که همان افراد کار را انجام دهند.

قبل از شروع تدوین پیشنهاد، ارزیابی کنید که آیا واقعا به این کار نیاز دارید، آیا می‌توانید تعهدات قرارداد را انجام دهید و چه احتمالی برای برنده شدن دارید. فرایند مناقصه می‌تواند پرهزینه و زمان‌بر باشد.

اگر شانس برنده شدنتان را ۷۰ درصد نمی‌دانید، پیشنهاد ندهید. و اگر مشتری شما را نمی‌شناسد هم پیشنهاد ندهید؛ بیشتر قراردادها به تامین‌کننده فعلی داده می‌شوند.

مشاهده این مطلب  قوانین طلایی رسیدگی به شکایات
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070