چطور بفهمیم ایمیلهایمان موثر هستند
خدمات سئو وردپرس میتوانند نقش مهمی در افزایش تعامل کاربران با ایمیلهای شما داشته باشند. بهینهسازی صفحات فرود مرتبط با کمپینهای ایمیلی، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، و ایجاد تجربه کاربری بهتر، به شما این امکان را میدهد که نه تنها اثربخشی ایمیلها را افزایش دهید، بلکه نرخ تبدیل را نیز بهبود ببخشید.
اگر اینجا هستید، احتمالا میدانید که ایمیل یک کانال بازاریابی ارزشمند است. این امکان را به شما میدهد که بهراحتی مشترکان خود را از محصولات جدید، پیشنهادهای ویژه و هر آنچه میخواهید بدانند، مطلع کنید.
مشکلات نرخ باز شدن، نرخ کلیک و قابلیت ارسال ایمیلها میتواند به کاهش فروش منجر شود. در اینجا برخی از مهمترین مواردی که به شما کمک میکند تا متوجه شوید ایمیلهایتان بهطور مؤثر کار میکنند، آورده شده است.
شاخصهای کلیدی
تعریف عملکرد خوب ایمیل در صنایع مختلف متفاوت است، زیرا معیارها بسته به کسبوکار، مخاطب و استراتژیهای بهکاررفته، فرق میکنند.
کلیویو تجزیه و تحلیل و گزارشهای ما به شما امکان میدهند دادههای مهم را زیر نظر داشته باشید. همیشه بررسی این سه معیار اصلی را توصیه میکنیم، زیرا نمای کلی از اثربخشی ایمیلهای شما را ارائه میدهند: نرخ باز شدن، کلیک و تبدیل.
نرخ باز شدن
نرخ باز شدن ایمیل یکی از مهمترین شاخصهاست، زیرا نشان میدهد چه درصدی از افرادی که برایشان ایمیل فرستادهاید، آن را باز کردهاند. این معیار، نشاندهندهی بسیار خوبی از قابلیت تحویل، عملکرد و میزان تعامل مشتریان است.
نرخ کلیک
با این حال، کافی نیست که گیرندگان فقط یک بار ایمیل شما را باز کنند و فراموش کنند. نرخ کلیک شما نشان میدهد که چه تعداد از افراد با فراخوان شما همراه شده و روی وبسایت شما کلیک میکنند.
نرخ تبدیل
نوشتن ایمیلهایی که خوانده شوند و مشترکان را به سایت شما هدایت کنند، برای فروش آنلاین ضروری است؛ اما دانستن اینکه آیا یک ایمیل خاص تعداد کافی فروش را ایجاد میکند، اطلاعات زیادی درباره اثربخشی آن ایمیل به شما میدهد. نرخ تبدیل شما نشان میدهد که چه درصدی از دریافتکنندگان پیام شما را باز میکنند و سپس در طول دوره تبدیل، اقدام دیگری (مانند ثبت سفارش) انجام میدهند. که به طور پیشفرض پنج روز است .
طراحی سایت وردپرس با افزونههای حرفهای میتواند ابزارهای متنوعی برای بررسی اثربخشی کمپینهای ایمیلی شما فراهم کند. از قابلیتهای این سایت میتوان به ردیابی نرخ باز شدن ایمیلها، کلیک روی لینکها و نرخ تبدیل اشاره کرد. این امکانات به شما کمک میکنند تا استراتژیهای ایمیل مارکتینگ خود را بهبود دهید.
مقایسه عملکرد ایمیلهای شما برای تعیین میزان دسترسی فعلی
اولین قدم برای فهمیدن اینکه آیا ایمیلهای بازاریابی شما به شما در رسیدن به اهداف تعیینشده کمک میکنند یا نه، تعیین درصد گیرندگانی است که در حال حاضر ایمیلهای شما را میخوانند و از طریق آنها به وبسایت شما دسترسی پیدا میکنند. فرستادن تعداد زیاد ایمیل بیفایده است اگر خوانده نشوند.
اما اصلاً «خوب» یعنی چه؟ این عدد بسته به نوع کمپین یا جریان کاری که تحلیل میکنید، متفاوت خواهد بود. بهعنوان مثال، نرخ باز شدن ایمیلهای خوشامدگویی باید از کمپینهای بازگرداندن مشتریان بالاتر باشد.
اگر دقیقتر به تحلیلهای حساب خود نگاه کنید، متوجه میشوید که معیارهای جریانهای خودکار شما بهطور کلی بالاتر از کمپینهایتان است. نگران نباشید! این کاملا طبیعی است، زیرا تبدیل مشترکین در یک کمپین نسبت به تبدیل آنها در ایمیلهای جریان، دشوارتر است.
در اینجا میانگین معیارهای عملکرد منتشر شده توسط کلاویو برای جریانهای بنیادی کلیدی
اینجا پیدا کنید شاخصهای عملکرد بیشتر ایمیلها در ۱۳ صنعت مختلف
به طور معمول، اگر حداقل ۲۰ درصد از ایمیلهای ارسالی باز شوند، کمپین ایمیل شما موفق تلقی میشود. از طرف دیگر، نرخ باز کمتر از ۱۰ درصد معمولاً نشانهای از مشکلات تحویل است و نشان میدهد که باید قبل از ارسال دور بعدی ایمیلهای بازاریابی، زمانی را برای یافتن راههایی برای بهبود استراتژی خود اختصاص دهید.
نرخ پایین باز شدن ایمیل نشان میدهد که باید علت آن را پیدا کرده و تغییراتی در نحوه نمایش ایمیلها در صندوق پستی مشتریان ایجاد کنید تا توجه آنها را بهتر جلب کنید. در حالت ایدهآل، باید حدود ۱.۵ تا ۵ درصد از گیرندگان روی ایمیل شما کلیک کنند و نرخ تبدیل بالای ۱ درصد داشته باشید.
ارزیابی قابلیت ارسال ایمیلهای شما
اگر با این مفهوم آشنایی ندارید، قابلیت تحویل ایمیل رسیدن موفقیتآمیز ایمیل به صندوق ورودی گیرنده (از جمله صندوقهای ورودی با تبهای مختلف، مثل تب تبلیغات گوگل) است. رسیدن ناموفق ایمیل زمانی است که به پوشه اسپم برود یا بهطور کلی از رسیدن به صندوق ورودی جلوگیری شود.
همانطور که مرتباً عملکرد کمپین خود را بررسی میکنید، اکیداً توصیه میکنیم به بازههای زیر برای شاخصهای مهم ایمیل نگاهی بیندازید:
اگر نرخ باز شدن ایمیلهای شما کمتر از ۱۰ درصد است، احتمالا با مشکلاتی مواجه هستید. مشکل تحویل اگر نرخ باز شدن ایمیلهایتان به زیر ۱۰ درصد رسید، باید بررسی کنید که آیا ایمیلها به پوشههای اسپم میروند، نرخ برگشت بالا دارید، یا تعداد لغو اشتراکها از حد معمول بیشتر شده است.
اهمیت قابلیت تحویل پیام چیست؟
اگر بارها به افرادی که علاقهای نشان ندادهاند ایمیل بزنید، اعتبار فرستندهی شما کاهش مییابد و ارائه دهندگان ایمیل (مثل جیمیل، یاهو و هات میل) ایمیلهای شما را بیشتر به پوشهی اسپم گیرندگان میفرستند. در نتیجه، افراد کمتری ایمیلهای شما را میبینند و نرخ باز شدن (و درآمد) کاهش مییابد.
شاخصهای کلیدی خود را رصد کنید
دی ماه سال ۱۴۰۰ کلاویو ابزاری جدید منتشر کرد که به شما در نظارت بر عملکرد تحویل ایمیل کمک میکند. ملاکها به شما امکان میدهد دادههای خود را در مورد شرکتهای مشابه ارزیابی و مقایسه کنید و زمینههای قابل بهبود را مشخص نمایید.
با هر ایمیل بهتر شو.
بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات تحویل ایمیل، تقسیمبندی لیست مخاطبان و پاکسازی آن است. در فیوچر هالیدیز، به مشتریان خود کمک میکنیم تا اطمینان حاصل کنند هر ایمیلی که ارسال میکنند، تأثیر مثبتی بر کسبوکار تجارت الکترونیک آنها دارد. متخصصان بازاریابی ایمیلی ما میتوانند به شما در تحلیل و بهینهسازی نرخ باز شدن، نرخ کلیک و سایر معیارهای عملکرد کمک کنند تا از هر کمپین بیشترین بهره را ببرید.