09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

بررسی اثربخشی ایمیل‌ها

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

چطور بفهمیم ایمیل‌هایمان موثر هستند

خدمات سئو وردپرس می‌توانند نقش مهمی در افزایش تعامل کاربران با ایمیل‌های شما داشته باشند. بهینه‌سازی صفحات فرود مرتبط با کمپین‌های ایمیلی، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، و ایجاد تجربه کاربری بهتر، به شما این امکان را می‌دهد که نه تنها اثربخشی ایمیل‌ها را افزایش دهید، بلکه نرخ تبدیل را نیز بهبود ببخشید.How to Tell If Your Emails Are Working Effectively

اگر اینجا هستید، احتمالا می‌دانید که ایمیل یک کانال بازاریابی ارزشمند است. این امکان را به شما می‌دهد که به‌راحتی مشترکان خود را از محصولات جدید، پیشنهادهای ویژه و هر آنچه می‌خواهید بدانند، مطلع کنید.

مشکلات نرخ باز شدن، نرخ کلیک و قابلیت ارسال ایمیل‌ها می‌تواند به کاهش فروش منجر شود. در اینجا برخی از مهم‌ترین مواردی که به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید ایمیل‌هایتان به‌طور مؤثر کار می‌کنند، آورده شده است.

شاخص‌های کلیدی

تعریف عملکرد خوب ایمیل در صنایع مختلف متفاوت است، زیرا معیارها بسته به کسب‌وکار، مخاطب و استراتژی‌های به‌کاررفته، فرق می‌کنند.

کلیویو تجزیه و تحلیل و گزارش‌های ما به شما امکان می‌دهند داده‌های مهم را زیر نظر داشته باشید. همیشه بررسی این سه معیار اصلی را توصیه می‌کنیم، زیرا نمای کلی از اثربخشی ایمیل‌های شما را ارائه می‌دهند: نرخ باز شدن، کلیک و تبدیل.

How to Tell If Your Emails Are Working Effectively

نرخ باز شدن

نرخ باز شدن ایمیل یکی از مهم‌ترین شاخص‌هاست، زیرا نشان می‌دهد چه درصدی از افرادی که برایشان ایمیل فرستاده‌اید، آن را باز کرده‌اند. این معیار، نشان‌دهنده‌ی بسیار خوبی از قابلیت تحویل، عملکرد و میزان تعامل مشتریان است.

نرخ کلیک

با این حال، کافی نیست که گیرندگان فقط یک بار ایمیل شما را باز کنند و فراموش کنند. نرخ کلیک شما نشان می‌دهد که چه تعداد از افراد با فراخوان شما همراه شده و روی وب‌سایت شما کلیک می‌کنند.

مشاهده این مطلب  روندها و پیش‌بینی‌های تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۳

نرخ تبدیل

نوشتن ایمیل‌هایی که خوانده شوند و مشترکان را به سایت شما هدایت کنند، برای فروش آنلاین ضروری است؛ اما دانستن اینکه آیا یک ایمیل خاص تعداد کافی فروش را ایجاد می‌کند، اطلاعات زیادی درباره اثربخشی آن ایمیل به شما می‌دهد. نرخ تبدیل شما نشان می‌دهد که چه درصدی از دریافت‌کنندگان پیام شما را باز می‌کنند و سپس در طول دوره تبدیل، اقدام دیگری (مانند ثبت سفارش) انجام می‌دهند. که به طور پیش‌فرض پنج روز است .

طراحی سایت وردپرس با افزونه‌های حرفه‌ای می‌تواند ابزارهای متنوعی برای بررسی اثربخشی کمپین‌های ایمیلی شما فراهم کند. از قابلیت‌های این سایت می‌توان به ردیابی نرخ باز شدن ایمیل‌ها، کلیک روی لینک‌ها و نرخ تبدیل اشاره کرد. این امکانات به شما کمک می‌کنند تا استراتژی‌های ایمیل مارکتینگ خود را بهبود دهید.

مقایسه عملکرد ایمیل‌های شما برای تعیین میزان دسترسی فعلی

اولین قدم برای فهمیدن اینکه آیا ایمیل‌های بازاریابی شما به شما در رسیدن به اهداف تعیین‌شده کمک می‌کنند یا نه، تعیین درصد گیرندگانی است که در حال حاضر ایمیل‌های شما را می‌خوانند و از طریق آن‌ها به وب‌سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند. فرستادن تعداد زیاد ایمیل بی‌فایده است اگر خوانده نشوند.

اما اصلاً «خوب» یعنی چه؟ این عدد بسته به نوع کمپین یا جریان کاری که تحلیل می‌کنید، متفاوت خواهد بود. به‌عنوان مثال، نرخ باز شدن ایمیل‌های خوشامدگویی باید از کمپین‌های بازگرداندن مشتریان بالاتر باشد.

اگر دقیق‌تر به تحلیل‌های حساب خود نگاه کنید، متوجه می‌شوید که معیارهای جریان‌های خودکار شما به‌طور کلی بالاتر از کمپین‌هایتان است. نگران نباشید! این کاملا طبیعی است، زیرا تبدیل مشترکین در یک کمپین نسبت به تبدیل آنها در ایمیل‌های جریان، دشوارتر است.

مشاهده این مطلب  رازهای تسلط اینتل در بازاریابی تجاری (B2B) و استراتژی‌های بازاریابی پیروزش را کشف کنید

در اینجا میانگین معیارهای عملکرد منتشر شده توسط کلاویو برای جریان‌های بنیادی کلیدی

How to Tell If Your Emails Are Working Effectively
اینجا پیدا کنید شاخص‌های عملکرد بیشتر ایمیل‌ها در ۱۳ صنعت مختلف

به طور معمول، اگر حداقل ۲۰ درصد از ایمیل‌های ارسالی باز شوند، کمپین ایمیل شما موفق تلقی می‌شود. از طرف دیگر، نرخ باز کمتر از ۱۰ درصد معمولاً نشانه‌ای از مشکلات تحویل است و نشان می‌دهد که باید قبل از ارسال دور بعدی ایمیل‌های بازاریابی، زمانی را برای یافتن راه‌هایی برای بهبود استراتژی خود اختصاص دهید.

نرخ پایین باز شدن ایمیل نشان می‌دهد که باید علت آن را پیدا کرده و تغییراتی در نحوه نمایش ایمیل‌ها در صندوق پستی مشتریان ایجاد کنید تا توجه آن‌ها را بهتر جلب کنید. در حالت ایده‌آل، باید حدود ۱.۵ تا ۵ درصد از گیرندگان روی ایمیل شما کلیک کنند و نرخ تبدیل بالای ۱ درصد داشته باشید.

ارزیابی قابلیت ارسال ایمیل‌های شما

اگر با این مفهوم آشنایی ندارید، قابلیت تحویل ایمیل رسیدن موفقیت‌آمیز ایمیل به صندوق ورودی گیرنده (از جمله صندوق‌های ورودی با تب‌های مختلف، مثل تب تبلیغات گوگل) است. رسیدن ناموفق ایمیل زمانی است که به پوشه اسپم برود یا به‌طور کلی از رسیدن به صندوق ورودی جلوگیری شود.

همانطور که مرتباً عملکرد کمپین خود را بررسی می‌کنید، اکیداً توصیه می‌کنیم به بازه‌های زیر برای شاخص‌های مهم ایمیل نگاهی بیندازید:

اگر نرخ باز شدن ایمیل‌های شما کمتر از ۱۰ درصد است، احتمالا با مشکلاتی مواجه هستید. مشکل تحویل اگر نرخ باز شدن ایمیل‌هایتان به زیر ۱۰ درصد رسید، باید بررسی کنید که آیا ایمیل‌ها به پوشه‌های اسپم می‌روند، نرخ برگشت بالا دارید، یا تعداد لغو اشتراک‌ها از حد معمول بیشتر شده است.

مشاهده این مطلب  گرایش‌های بخش فروشندگان خودرو

اهمیت قابلیت تحویل پیام چیست؟

اگر بارها به افرادی که علاقه‌ای نشان نداده‌اند ایمیل بزنید، اعتبار فرستنده‌ی شما کاهش می‌یابد و ارائه دهندگان ایمیل (مثل جیمیل، یاهو و هات میل) ایمیل‌های شما را بیشتر به پوشه‌ی اسپم گیرندگان می‌فرستند. در نتیجه، افراد کمتری ایمیل‌های شما را می‌بینند و نرخ باز شدن (و درآمد) کاهش می‌یابد.

شاخص‌های کلیدی خود را رصد کنید

دی ماه سال ۱۴۰۰ کلاویو ابزاری جدید منتشر کرد که به شما در نظارت بر عملکرد تحویل ایمیل کمک می‌کند. ملاک‌ها به شما امکان می‌دهد داده‌های خود را در مورد شرکت‌های مشابه ارزیابی و مقایسه کنید و زمینه‌های قابل بهبود را مشخص نمایید.

با هر ایمیل بهتر شو.

بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات تحویل ایمیل، تقسیم‌بندی لیست مخاطبان و پاکسازی آن است. در فیوچر هالیدیز، به مشتریان خود کمک می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنند هر ایمیلی که ارسال می‌کنند، تأثیر مثبتی بر کسب‌وکار تجارت الکترونیک آن‌ها دارد. متخصصان بازاریابی ایمیلی ما می‌توانند به شما در تحلیل و بهینه‌سازی نرخ باز شدن، نرخ کلیک و سایر معیارهای عملکرد کمک کنند تا از هر کمپین بیشترین بهره را ببرید.

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070