فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

چگونه نگرش کارمندان خود را شکل دهیم

آنچه در این مقاله می خوانید:

چگونه در شرکت کوچک خود فرهنگ سازمانی مثبتی ایجاد کنید و مهم‌تر از آن، کارکنان خود را به پذیرش آن ترغیب کنید؟این نوشته به چگونگی تغییر نگرش کارکنان توسط کارفرمایان می‌پردازد.

شرکت‌های کوچک و بزرگ از بیانیه ماموریت و اهداف تجاری خود برای ایجاد فرهنگ سازمانی مثبت و انگیزشی استفاده می‌کنند. اما اگر شرکت کوچکی با تعداد اندکی کارمند باشید، شاید مفهوم فرهنگ سازمانی برایتان چندان مهم نباشد.

در واقع، ایجاد فرهنگ سازمانی مثبت برای هر کسب‌وکاری، صرف نظر از اندازه یا بخش فعالیت، حیاتی است. در حقیقت، وقتی به نگرش‌های منفی در یک تیم کوچک اجازه رشد داده شود، اثرات آن تجربه مشتری بسیار زیانبار می‌تواند باشد.

ارتباط‌رسانی چشم‌انداز شرکت

اولین گام، تعریف شرکت شماست. بینش و ارزش‌ها این نشان‌دهنده‌ی هویت و اهداف بلندمدت کسب‌وکار شماست. چشم‌انداز قویِ شرکت، هدف و مفهوم آن را برای کارکنان و سایر ذینفعان روشن می‌کند.

در مرحله بعد، باید این موضوع را به کارمندان خود اطلاع دهید. این فقط به معنای ارائه اطلاعات نیست، بلکه به معنای مشارکت دادن کارکنان است. به عبارت دیگر، صرف ارسال یک ایمیل گروهی برای معرفی بیانیه چشم‌انداز، بعید است که اثر مطلوب را داشته باشد. به همین ترتیب، چاپ این بیانیه روی خودکار، لیوان یا زیرانداز ماوس، فرهنگ کسب‌وکار شما را تغییر نخواهد داد.

رساندن چشم‌انداز به کارکنان نیازمند جلسات حضوری و توضیح روشنی درباره ضرورت تغییر، چگونگی شکل‌گیری بیانیه و تغییرات رفتاری مورد نیاز است. همه این‌ها در راستای شکل‌دهی به فرهنگ داخلی سازمان بر اساس … است. تجربه مشتری آنچه می‌کوشید ارائه دهید

پس چطور کارکنانتان را متقاعد می‌کنید؟ علاوه بر اطلاع‌رسانی در مورد تغییرات، باید آن‌ها را انگیزه دهید و الهام بخش باشید. نکته کلیدی این است که کارمندان خودشان بخواهند تغییر کنند، نه اینکه سعی کنید آن‌ها را مجبور به تغییر کنید – تفاوتی ظریف اما مهم.

مشاهده این مطلب  نه نکته برتر برای یافتن مشتریان جدید

ارتباط باید دوسویه باشد. ضمن اطلاع‌رسانی به کارکنان، به آنها فرصت دهید در بحث شرکت کرده و نظرات خود را بیان کنند. ضمن اشاره به نقاط قوت فرهنگ موجود، به وضوح به مواردی که نیاز به بهبود دارند نیز اشاره کنید.

همزمان، با مسائل جنجالی رودررو برخورد کنید، در غیر این صورت حل نشده باقی می‌مانند. به سوی فراخوانی برای اقدام گام بردارید و درباره چگونگی تغییر رفتار افراد صحبت کنید.

تشویق تغییر رفتار کارمندان

شکست بسیاری از برنامه‌های تغییر تجربه مشتری در این است که فقط هدف کسب‌وکار را توصیف می‌کنند. کارکنان ممکن است این مفهوم را بپذیرند، اما اغلب با این فکر مواجه می‌شوند که «پس من دقیقا چه کاری باید انجام دهم؟». در نتیجه، به نقش‌های خود بازمی‌گردند و هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود.

توضیح دادن نقش رهبران در حمایت از تغییر، چگونگی سنجش و پاسخگویی افراد، و پاداش و تقدیری که در پی موفقیت خواهد آمد، بسیار مهم است.

همچنین ارائه مثال‌هایی برای نشان دادن روش کار فرهنگ جدید، مفید است.

اگر این برنامه ارتباطی موفق باشد، مرز روشنی تعیین خواهد کرد تا کارکنان و مدیران بدانند چه وظیفه‌ای بر عهده دارند، چگونه حمایت می‌شوند، چگونه ارزیابی خواهند شد و عواقب موفقیت و شکست چیست.

باید با اشتیاق فراوان به چالش‌های پیش رو نگاه کنند و اگر واقعا موفق شوند، بسیاری از آن‌ها به محض ترک جلسه تغییراتی را ایجاد خواهند کرد.

چک‌لیست بهبود نگرش کارکنان

  • نشان دهید که انتظارات مشتریان در کل جامعه چگونه در حال تغییر است. مثال بزنید.
  • نشان دهید که این تغییرات چه تاثیری بر کسب‌وکار شما می‌گذارند. مثال بزنید.
  • تجربه مشتری به اندازه محصول/خدمت و فرآیند ارائه آن اهمیت دارد، چرا که؟
  • بیانیه چشم‌انداز کسب‌وکار خود را که رویکرد شما به تجربه مشتری را در بر می‌گیرد، معرفی کنید.
  • توضیح دهید که چگونه این چشم‌انداز، هم برای کارمندان و هم برای مشتریان اثر مثبتی خواهد داشت.
  • این چه معنایی برای کارکنان خط مقدم خواهد داشت و چه پشتیبانی مدیریتی لازم است؟
  • چگونگی سنجش، شناسایی و پاداش موفقیت را شرح دهید.
  • پیامدهای عدم انجام تغییرات را توضیح دهید.
  • ارتباطات را با آموزش‌های منظم، جلسات توجیهی و ارزیابی‌های دوره‌ای، همیشه باز نگه دارید.
مشاهده این مطلب  نحوه پیگیری سرنخ‌ها پس از نمایشگاه
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای
بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد
شهر مشهد به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در ایران، همواره نیاز به خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای داشته است....
مدیریت آسان مرجوعی‌های شاپيفای
هرچند آزاردهنده هستند، اما هیچ کسب‌وکاری که محصولاتش را آنلاین می‌فروشد، از پس فرستادن گاه‌و‌بیگاه محصولات...
چهار روش آسان برای افزایش فروش آنلاین
راه‌های زیادی برای بهبود وب‌سایتتان هنگام فروش آنلاین وجود دارد، اما گاهی اوقات ساده‌ترین کارها بیشترین...
ترند های بخش فروشگاه قطعات خودرو
شايد مهم‌ترين روند تأثيرگذار بر تجارت لوازم جانبی خودرو در سال‌های اخیر، کاهش مداوم تعمیر و نگهداری خودرویی...
ترند های تعمیر خودرو
اتفاقات اخیر در بخش تعمیر خودرو چه بوده است؟ تعداد خودروها در بریتانیا تا سال ۲۰۱۶ افزایش یافت، پس از...
رقبایی در نزدیکی کسب‌وکار من شروع به کار کرده است.
وقتی رقیبی در همسایگی شما کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کند، ممکن است دیدن جنبه‌های مثبت دشوار باشد،...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070