09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

چگونه نگرش کارمندان خود را شکل دهیم

آنچه در این مقاله می خوانید:

چگونه در شرکت کوچک خود فرهنگ سازمانی مثبتی ایجاد کنید و مهم‌تر از آن، کارکنان خود را به پذیرش آن ترغیب کنید؟این نوشته به چگونگی تغییر نگرش کارکنان توسط کارفرمایان می‌پردازد.

شرکت‌های کوچک و بزرگ از بیانیه ماموریت و اهداف تجاری خود برای ایجاد فرهنگ سازمانی مثبت و انگیزشی استفاده می‌کنند. اما اگر شرکت کوچکی با تعداد اندکی کارمند باشید، شاید مفهوم فرهنگ سازمانی برایتان چندان مهم نباشد.

در واقع، ایجاد فرهنگ سازمانی مثبت برای هر کسب‌وکاری، صرف نظر از اندازه یا بخش فعالیت، حیاتی است. در حقیقت، وقتی به نگرش‌های منفی در یک تیم کوچک اجازه رشد داده شود، اثرات آن تجربه مشتری بسیار زیانبار می‌تواند باشد.

ارتباط‌رسانی چشم‌انداز شرکت

اولین گام، تعریف شرکت شماست. بینش و ارزش‌ها این نشان‌دهنده‌ی هویت و اهداف بلندمدت کسب‌وکار شماست. چشم‌انداز قویِ شرکت، هدف و مفهوم آن را برای کارکنان و سایر ذینفعان روشن می‌کند.

در مرحله بعد، باید این موضوع را به کارمندان خود اطلاع دهید. این فقط به معنای ارائه اطلاعات نیست، بلکه به معنای مشارکت دادن کارکنان است. به عبارت دیگر، صرف ارسال یک ایمیل گروهی برای معرفی بیانیه چشم‌انداز، بعید است که اثر مطلوب را داشته باشد. به همین ترتیب، چاپ این بیانیه روی خودکار، لیوان یا زیرانداز ماوس، فرهنگ کسب‌وکار شما را تغییر نخواهد داد.

رساندن چشم‌انداز به کارکنان نیازمند جلسات حضوری و توضیح روشنی درباره ضرورت تغییر، چگونگی شکل‌گیری بیانیه و تغییرات رفتاری مورد نیاز است. همه این‌ها در راستای شکل‌دهی به فرهنگ داخلی سازمان بر اساس … است. تجربه مشتری آنچه می‌کوشید ارائه دهید

پس چطور کارکنانتان را متقاعد می‌کنید؟ علاوه بر اطلاع‌رسانی در مورد تغییرات، باید آن‌ها را انگیزه دهید و الهام بخش باشید. نکته کلیدی این است که کارمندان خودشان بخواهند تغییر کنند، نه اینکه سعی کنید آن‌ها را مجبور به تغییر کنید – تفاوتی ظریف اما مهم.

مشاهده این مطلب  پنج راه برای افزایش دیده شدن کسب‌وکار شما توسط مشتریان

ارتباط باید دوسویه باشد. ضمن اطلاع‌رسانی به کارکنان، به آنها فرصت دهید در بحث شرکت کرده و نظرات خود را بیان کنند. ضمن اشاره به نقاط قوت فرهنگ موجود، به وضوح به مواردی که نیاز به بهبود دارند نیز اشاره کنید.

همزمان، با مسائل جنجالی رودررو برخورد کنید، در غیر این صورت حل نشده باقی می‌مانند. به سوی فراخوانی برای اقدام گام بردارید و درباره چگونگی تغییر رفتار افراد صحبت کنید.

تشویق تغییر رفتار کارمندان

شکست بسیاری از برنامه‌های تغییر تجربه مشتری در این است که فقط هدف کسب‌وکار را توصیف می‌کنند. کارکنان ممکن است این مفهوم را بپذیرند، اما اغلب با این فکر مواجه می‌شوند که «پس من دقیقا چه کاری باید انجام دهم؟». در نتیجه، به نقش‌های خود بازمی‌گردند و هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود.

توضیح دادن نقش رهبران در حمایت از تغییر، چگونگی سنجش و پاسخگویی افراد، و پاداش و تقدیری که در پی موفقیت خواهد آمد، بسیار مهم است.

همچنین ارائه مثال‌هایی برای نشان دادن روش کار فرهنگ جدید، مفید است.

اگر این برنامه ارتباطی موفق باشد، مرز روشنی تعیین خواهد کرد تا کارکنان و مدیران بدانند چه وظیفه‌ای بر عهده دارند، چگونه حمایت می‌شوند، چگونه ارزیابی خواهند شد و عواقب موفقیت و شکست چیست.

باید با اشتیاق فراوان به چالش‌های پیش رو نگاه کنند و اگر واقعا موفق شوند، بسیاری از آن‌ها به محض ترک جلسه تغییراتی را ایجاد خواهند کرد.

چک‌لیست بهبود نگرش کارکنان

  • نشان دهید که انتظارات مشتریان در کل جامعه چگونه در حال تغییر است. مثال بزنید.
  • نشان دهید که این تغییرات چه تاثیری بر کسب‌وکار شما می‌گذارند. مثال بزنید.
  • تجربه مشتری به اندازه محصول/خدمت و فرآیند ارائه آن اهمیت دارد، چرا که؟
  • بیانیه چشم‌انداز کسب‌وکار خود را که رویکرد شما به تجربه مشتری را در بر می‌گیرد، معرفی کنید.
  • توضیح دهید که چگونه این چشم‌انداز، هم برای کارمندان و هم برای مشتریان اثر مثبتی خواهد داشت.
  • این چه معنایی برای کارکنان خط مقدم خواهد داشت و چه پشتیبانی مدیریتی لازم است؟
  • چگونگی سنجش، شناسایی و پاداش موفقیت را شرح دهید.
  • پیامدهای عدم انجام تغییرات را توضیح دهید.
  • ارتباطات را با آموزش‌های منظم، جلسات توجیهی و ارزیابی‌های دوره‌ای، همیشه باز نگه دارید.
مشاهده این مطلب  استراتژی‌ها و کمپین‌های انقلابی بازاریابی دیجیتال ریولت
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

استراتژی‌های جستجو و برندینگ نه تنها هم‌زیستی دارند، بلکه وقتی ترکیب شوند، پیروزی‌های بزرگی در زمینه...
سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

برند خود را حرفه‌ای نشان دهید، نه صرفاً تبلیغاتی مقدمه‌ای بر اهمیت تیزرهای صنعتی در عصر دیجیتال در دنیای...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...
۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و بازاریابی‌تان آن‌طور که باید نتیجه نمی‌دهد، وقت آن رسیده که زاویه دیدتان...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070