بسیاری از سازمانها در پی جذب مشتریان جدید هستند، اما ممکن است فرصت رشد از طریق افزایش ارزش مشتریان فعلی را از دست بدهند.
مزیت تشویق مشتریان فعلی برای استفاده بیشتر از محصولات یا خدمات شما این است که هزینه زیادی ندارد. فقط از تمام برند که مشتریان شما را تحت تاثیر قرار میدهد – از بستهبندی تا وبسایت شما از تولید تا خدمات مشتری از آن نه فقط بهعنوان ابزاری تبلیغاتی، بلکه برای تشویق به استفادهی مکرر بهره ببرید.
بهترین راه برای رشد کسب و کار از طریق مشتریان فعلی جلب و حفظ علاقهی آنها به محصول یا خدمت شماست.
چرا باید به مشتریان فعلی اهمیت داد؟
نرخ تبدیل را بهبود بخشید
چون اعتماد و اطمینان قبلا برقرار شده است. راحتتر است نیازهای واقعی مشتریان را شناسایی کنید چون تا حدودی با آنها آشنا هستید و در واقع مشتری شما هستند و قصد ندارید آنها را از جایی دیگر جذب کنید. رقیب .
در هزینههای بازاریابی صرفهجویی کنید.
هدف قرار دادن مشتریان فعلی به معنای صرف زمان کمتر برای یافتن آنها، هزینه کمتر برای انتقال پیام درست و زمان کمتر برای متقاعد کردن آنها به همکاری با شماست.
هزینه تحقیقات مشتری نیز کمتر خواهد شد؛ شاید شما از قبل بازخوردهای مثبتی از آنها داشته باشید.
سود بیشتری کسب کنید
زمان کمتری صرف شناخت نیازهای مشتریان فعلی خواهید کرد و معمولاً فشار کمتری برای تخفیف وجود خواهد داشت. قیمت نسبت به مشتریان جدید.
با دانستن نیازهای مشتریان، عملکرد کسبوکار شما کارآمدتر و مؤثرتر میشود. همچنین ممکن است بتوانید مشتری را به سمت محصولات یا خدمات گرانتر ترغیب کنید، زیرا به شما اعتماد دارد. این به معنای افزایش نفوذ است.
پیچیدهتر کردن محصول یا خدمت
سازمان شما برای حفظ رقابتپذیری باید رشد و توسعه یابد تا بتواند کارهای پیچیدهتری را برای مشتریان فعلی انجام دهد. فروش به مشتریان جدید خارج از سابقهی کاری شناختهشدهی شما، میتواند دشوار باشد.
فنون فروش
هر وقت سازمانی سعی میکند مشتری را به خرید محصول یا خدماتی اضافی ترغیب کند، تنها فکری که در ذهن مشتری میگذرد این است: «چرا میخواهید چیزی به من بفروشید؟»
البته، فقط دو پاسخ ممکن برای این سوال وجود دارد. یا آنها باور دارند که شما واقعا به… وضعیت آنها وگرنه آنها باور میکنند که شما فقط میخواهید درآمد کسبوکار خود را افزایش دهید. موفقیت تلاش فروش شما تنها به این بستگی دارد که آنها کدام یک از این دو را درباره شما باور کنند. اگر آنها باور کنند که شما به آنها علاقهمندید، به آنها اهمیت میدهید و واقعا در تلاش برای کمک به آنها هستید، از شما خرید خواهند کرد.
در نهایت، اگر مشتریان شما… به طور فعال در مورد تو به دوستاشون میگن شاید محصول یا خدمات شما به اندازه تصور شما عالی نباشد. علاوه بر این، اگر بهطور مداوم عملکرد خوبی ندارید دهان به دهان تا زمانی که مشتریان فعلی خود را راضی نکرده اید، برای جذب مشتریان جدید آماده نیستید.