Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

بازپس‌گیری فروش با اتوماسیون سبد خرید

مطالعه سریع مقاله

بازیابی فروش از دست رفته با خودکارسازی سبدهای خرید رها شدهlone shopping cart / How to Reclaim Lost Sales with Abandoned Cart Automation

رها کردن سبد خرید، کابوس تجارت الکترونیک است. با وجود اینکه سال‌هاست همه از این مشکل آگاهیم، نرخ بالای رها کردن سبد خرید همچنان بسیار بالاست. هفتاد و پنج درصد !

مشکل هرچه بیشتر وخیم می‌شود.

خدمات سئو وردپرس می‌توانند به شما کمک کنند تا مشتریان بیشتری به فروشگاه آنلاین خود جذب کنید و نرخ تکمیل خرید را افزایش دهید. بهینه‌سازی صفحات محصولات و فرآیند خرید باعث می‌شود کاربران تجربه‌ای آسان و بدون مانع داشته باشند، در نتیجه احتمال بازگشت آن‌ها برای خریدهای بیشتر نیز بالا می‌رود.

در واقع، پنجاه و پنج درصد در سال ۲۰۱۰، که بیشتر کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک تصمیم گرفتند برای این موضوع کاری انجام دهند. سپس، ناگهان، این عدد به… جهش کرد. شصت و یک درصد در سال ۲۰۱۲، تب سبدهای خرید رهاشده به راه افتاد و هزاران کسب‌وکار تجارت الکترونیک مشغول آزمایش کمپین‌های مختلف رهاسازی سبد خرید بودند و مراکز بزرگ تجارت الکترونیک مانند هاب‌اسپات، پاسخ‌ها را سریع‌تر از مطرح شدن سوال‌ها ارائه می‌دادند.

سپس، در سال ۲۰۱۶، این رقم به طرز عجیبی به ۶۸ درصد رسید، با وجود اشباع اینترنت از راه‌حل‌های رها کردن سبد خرید. اینکه اکنون به ۷۵ درصد رسیده نشان می‌دهد که مشکل همچنان پابرجاست.

مسئله رها کردن سبد خرید، آنقدرها هم که فکر می‌کنید وحشتناک نیست. در واقع، اصلاح این مشکل یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای افزایش بازده سرمایه است.

امروز قراره راجع به چگونگی حل مشکل سبد خرید رها شده صحبت کنیم؛ نه با جادو و نه با معجون و طلسم!

هزینه‌های پنهان را از بین ببرید

می‌دانید چرا مشتریان کالاها را در سبد خرید رها می‌کنند؟ هزینه‌های پنهان!

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

شصت درصد بخش قابل توجهی از مشتریانی که خرید خود را رها می‌کنند، به دلیل هزینه‌های اضافی غیرمنتظره (مانند هزینه ارسال و مالیات) این کار را انجام می‌دهند.

پس قبل از اینکه سراغ تقسیم‌بندی و خودکارسازی ایمیل‌ها یا بقیه‌ی راهکارها برویم، مطمئن شوید که هیچ هزینه‌ی پنهانی به مشتری تحمیل نمی‌کنید. البته، هنوز هم می‌توانید هزینه ارسال را در نظر بگیرید (اگرچه گنجاندن هزینه ارسال در قیمت نهایی به تبدیل‌های بهتر منجر می‌شود)، اما مطمئن شوید که هیچ هزینه‌ی غیرمنتظره‌ای در مراحل پرداخت برای مشتری پیش نمی‌آید.

با فریاد فرار می‌کنند و شما ۶۰ درصد (یا سه پنجم) از فروش خود را از دست می‌دهید.

یکی از مزایای اصلی طراحی سایت وردپرس، امکان ادغام ابزارهای اتوماسیون سبد خرید است. با استفاده از افزونه‌های پیشرفته، می‌توانید فرآیندهای یادآوری برای سبدهای خرید رها شده را خودکار کنید و با ارسال پیام‌های شخصی‌سازی‌شده، مشتریان را به تکمیل خرید تشویق کنید.

 

ایمیل‌های خود را خودکار کنید

هیچ جادویی در کار نیست. باید وقتی مشتریان سبد خریدشان را رها می‌کنند، ایمیل‌های هدفمند برایشان ارسال کنید.

چه نوع ایمیل‌هایی؟

آن‌هایی که در آزمون‌ها خوب عمل می‌کنند.

ابزارهای زیادی وجود دارند که به شما در ارسال خودکار ایمیل‌های سبد خرید رهاشده کمک می‌کنند. اگر از شرکت شاپيفای پیشنهاد می‌کنیم کلیویو بیشتر به این دلیل که فوق العاده خوب باهم ترکیب می‌شوند. نوشته‌ی وبلاگ ما را ببینید توضیح اینکه چرا در آژانس خود از کلاویو استفاده می‌کنیم.

اما در واقع، ابزار به اندازه خود آزمایش مهم نیست.

اگر خودتان این کار را انجام می‌دهید، مطمئن شوید که تست‌های A/B روی کمپین‌های ایمیل خود اجرا می‌کنید. عناوین، محتوا و فیلدهای پویا را تغییر دهید تا ایمیل‌هایی که بهترین عملکرد را دارند، پیدا کنید.

سپس، از آن‌ها استفاده کنید.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

حالا اگر با یک آژانس همکاری می‌کنید، مطمئن شوید که آن‌ها آزمایش‌های A/B زیادی انجام می‌دهند. ما عناوین، محتوا و گزینه‌های بخش‌بندی مختلفی را امتحان می‌کنیم تا بهترین گزینه‌ها را برای جایگاه خاص شما پیدا کنیم. به ما اعتماد کنید؛ ایمیل‌های خودکار، صرف نظر از آنچه جدیدترین پست‌های وبلاگ تجارت الکترونیک می‌گویند، راه‌حل مناسبی برای همه نیستند.

در نهایت، هدف ارسال خودکار ایمیل‌های بازیابی سبد خرید با نرخ تبدیل بالا به مشتریان در زمان‌های مشخص است. ما ترجیح می‌دهیم یک ایمیل فوری ارسال کنیم و سپس ایمیل‌های دیگری را در بازه‌های زمانی مشخص (معمولاً آن‌هایی که بهترین عملکرد را برای مشتریان شما دارند) ارسال نماییم.

هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.

man enjoying the chimey reading a book and drinking coffee

هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.

کلیشه‌ای نباش.

اگر تا اینجا نوشته‌ی وبلاگ را خوانده‌اید و به این فکر می‌کنید که: «همه این‌ها را میلیون‌ها بار شنیده‌ام، اما هیچ‌کدام مشکل من را حل نمی‌کند.»

خب، احتمالا به این دلیله که دارید با روش‌های کلیشه‌ای سعی در حل آن‌ها می‌کنید. بیایید بیشتر توضیح دهیم.

هاب اسپات، نیل پاتل، موز و چهار میلیارد وبلاگ دیگر که پر از نکات و ترفندهای تجارت الکترونیک هستند، یک چیز مشترک دارند: معمولا محتوای یکسانی را به اشتراک می‌گذارند.

اگر روش‌های خودکارسازی ایمیل، اصلاح قیمت، کوپن و دیگر ترفندها را امتحان کرده‌اید اما نرخ رها کردن سبد خریدتان هنوز هم نگران‌کننده است، شاید بهتر باشد راه خودتان را امتحان کنید.

نگاه کنید، هر برندی با بقیه فرق دارد و هر فروشگاه اینترنتی شخصیت منحصر به فرد خود را دارد. فقط گذاشتن یک قالب کوپن تخفیف برای سبدهای خرید رها شده روی وب‌سایت کافی نیست.

طراحی سایت وردپرسی به صورت کاملا حرفه ای و در سطح جهانی در شرکت یاسئومی انجام می شود و پشتیبانی فنی 24 ساعته ارائه می شود.

واقعاً باید فکر کنی چطور از بقیه متمایز بشی.

کشف بزرگ: مثالی بی‌نظیر

قبل از اینکه وارد شویم، ایمیلی تکراری با این مضمون دریافت کرده بودند: «این‌ها تقریباً تمام شده‌اند. عجله کنید و آن‌ها را بخرید!»

A NOT so great abandoned cart email

این نوع ایمیل زمانی که برندهای تجارت الکترونیک تازه از استراتژی‌های سبد خرید رهاشده استفاده می‌کردند، بسیار مؤثر بود؛ اما حالا که همه از این ایمیل‌ها استفاده می‌کنند، مشتریان کاملا متوجه ماجرا هستند. آن‌ها می‌دانند که محصولات «در حال اتمام» نیستند و می‌دانند که همه این روزها کوپن تخفیف می‌دهند.

پس وارد شدیم و از برند فوق‌العاده‌ای که «یک یافته بزرگ» ایجاد کرده بود، بهره بردیم و از آن برند برای ساخت ایمیل جدیدتر و با برندسازی بهتر برای سبدهای خرید رها شده استفاده کردیم.

پیام تند و زننده نیست، فشار نمی‌آورد و باعث آرامش مشتری می‌شود.

چرا؟ چون این همان چیزی است که «کشف بزرگ» درباره‌اش است.

A great abandoned cart email!

پیام اصلی این است که سعی نکنید تمام استراتژی‌های موجود را تقلید کنید. به برند خود وفادار بمانید و پیامی خلق کنید که بازتاب دهنده‌ی شخصیت شما باشد. این روش مؤثرتر است و به جذب مشتریانی که تبدیل به حامیان شما می‌شوند، کمک می‌کند.

7 نکته‌ی سریع و کوتاه

قبل از پایان این پست، چند نکته‌ی مهم را برای کمک به شما در مسیر کاهش نرخ سبدهای خرید رها شده ارائه می‌دهیم. به نظر ما، سه نکته‌ی اول از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند، اما تنظیمات دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند به‌طور قابل‌توجهی بر نرخ رهاسازی سبدهای خرید شما تأثیر بگذارند.

  1. بیست و هشت درصد تعداد زیادی از مشتریان به دلیل طولانی بودن فرآیند پرداخت، خرید خود را لغو کردند! اما جالب اینجاست که کلیک‌های خرید افزایش یافته است. دوازده درصد رکوردشکنی در کل صنعت نسبت به سال گذشته! فرآیند خرید خود را کوتاه کنید! روند را بشکنید!
  2. از برند خود در فرآیند پرداخت استفاده کنید. متن بامزه‌ای بنویسید. به مشتری بگویید که در چه مرحله‌ای از خرید قرار دارد. جمله‌ای ساده مثل «عالیه! اون تی‌شرت خیلی خوبه! بیایید جزئیات ارسال رو تکمیل کنیم تا براتون ارسال بشه!» به مشتری نشان می‌دهد که در چه مرحله‌ای قرار دارد و چه چیزی از فرآیند پرداخت باقی مانده است.
  3. وبسایت خود را جذاب و قابل مرور کنید! وبسایت‌های جذاب، نرخ تبدیل بسیار بالاتری دارند. میزان زمان صرف شده در سایت و نرخ تبدیل، ارتباط مستقیم و قابل توجهی با هم دارند.
  4. مسیرهای فروش جایگزین را در نظر بگیرید. استفاده از رسانه‌های اجتماعی، پینترست (که خیلی دست کم گرفته می‌شود)، و ایمیل، راهی عالی برای جلب توجه مشتریان است. این کار نه تنها بازگشت سرمایه شما را در همه کانال‌ها افزایش می‌دهد، بلکه به مشتریانی که خرید خود را ناتمام گذاشته‌اند یادآوری می‌کند که شما هنوز هم وجود دارید.
  5. حتما راه‌های ارتباطی خود را برای مشتریان مشخص کنید. یک چت‌باکس همیشه در دسترس قرار دهید یا شماره تلفن و ایمیل خود را به‌وضوح نمایش دهید. اگر مشتری در میانه‌ی خرید با مشکلی روبرو شد، باید بتواند سریعاً پاسخ سوال خود را دریافت کند.
  6. در مطالعه‌ی بی‌یوارد، 37 درصد از مشتریان به دلیل نیاز به ایجاد حساب کاربری، سایت را ترک کردند. این یعنی بیش از یک سوم مشتریان شما! حساب کاربری اجباری نکنید. می‌دانیم که حساب کاربری دسترسی بهتری به بازاریابی در آینده می‌دهد، اما نیازی به اجبار مشتریان به این کار نیست. به یاد داشته باشید که محصولات شما خود ابزارهای بازاریابی هستند.
  7. کوپن‌ها شیطنت‌آمیزند. از یک سو، می‌توانند راهی عالی برای برگرداندن مشتریانی باشند که خریدشان را نیمه‌کاره رها کرده‌اند، اما از سوی دیگر، بیست و هفت درصد بسیاری از مشتریان برای یافتن کوپن، سبد خرید خود را رها می‌کنند. به عنوان یک مرکز ارائه کوپن شناخته نشوید، در غیر این صورت، مشتریان تمام وقت خود را صرف جستجو در سایت‌های ارائه کوپن مانند RetailMeNot خواهند کرد و نه وب‌سایت شما.

(هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد)

boxing winner - conclusions

هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.

نتیجه‌گیری

اجازه ندهید رها کردن سبد خرید شما را تحت فشار قرار دهد. رفع مشکلات مربوط به رها کردن سبد خرید، یکی از سریع‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای افزایش سود خالص است، بدون آنکه زمان و تلاش زیادی صرف کنید.

اگر بیشتر می‌خواهید شاپیفای کمپین‌هایی که به راحتی اجرا می‌شوند و می‌توانند به سرعت بازگشت سرمایه‌گذاری شما را به طور قابل توجهی افزایش دهند، بررسی کنید. این پست خارج

 

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *