09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

چگونه به‌سرعت کشورها را به مجموعه‌های تبلیغات فیسبوک اضافه کنیم

آنچه در این مقاله می خوانید:

چگونه به‌سرعت کشورها را به مجموعه‌های تبلیغات فیسبوک اضافه کنیم

وقتی نیاز به فعالیت سریع در چندین سطح و منطقه دارید، به یک استراتژی دقیق برای کشورها در فیسبوک نیاز دارید.

این مقاله به روش‌های افزودن کشورها به پنل تبلیغات و ابزارهای مؤثر برای کار با سایت‌های تیراندازی که در وقت صرفه‌جویی می‌کنند، می‌پردازد.

چگونه به‌سرعت کشورها را به مجموعه‌های تبلیغات فیسبوک اضافه کنیم؟

جغرافیا

در مرحله‌ی ساختن مجموعه تبلیغاتی مسئله انتخاب کشورها مطرح می‌شود. می‌توانید کشورها را از فهرست انتخاب کنید یا با وارد کردن نام مکان‌ها در نوار جستجو، آن‌ها را جستجو کنید.

facebook-ad-set-selecting-countriescreating-an-ad-set-for-locations

برای اضافه کردن سریع کشورها به مجموعه‌های تبلیغات فیسبوک، باید از قابلیت‌های فیلتر و هدف‌گذاری دقیق استفاده کنید. با تعیین تنظیمات جغرافیایی و انتخاب کشورهای هدف در کمپین‌های تبلیغاتی خود، می‌توانید به سرعت و به‌طور مؤثر بازارهای مختلف را پوشش دهید و تبلیغات خود را برای مخاطبان خاص در کشورهای منتخب نمایش دهید. همچنین، طراحی سایت وردپرس با خدمات سئو وردپرس می‌تواند به شما کمک کند تا به‌صورت بهینه و متمرکز بر روی کشورهای هدف خود در نتایج جستجو دیده شوید و در کنار کمپین‌های فیسبوک، حضور دیجیتال خود را گسترش دهید.

همچنین می‌توانیم انتخاب کنیم که برای چه افرادی از این مکان تبلیغات نمایش دهیم. فیسبوک چهار گزینه برای این کار ارائه می‌دهد.

  • ساکنان این منطقه
  • افراد این منطقه
  • افراد ساکن در این مکان
  • افرادی که به این مکان سفر می‌کنند، جایی که ۲۰۰ کیلومتر با خانه‌شان فاصله دارد.

choosing-target-people-from-location

سوال منطقی این است که:فیسبوک چگونه محل سکونت کاربر را تعیین می‌کند؟

پاسخ این است:فیسبوک از چندین نشانه برای تعیین (یا واقع‌بینانه‌تر، تخمین زدن) موقعیت مکانی کاربر استفاده می‌کند. این پلتفرم ممکن است از آدرس آی‌پی، اطلاعات دستگاه همراه، اطلاعات پروفایل کاربر (مثلاً شهری که در پروفایل خود ذکر کرده است) و گاهی ترکیبی از آن‌ها استفاده کند. همچنین می‌تواند از اطلاعات موقعیت مکانی دوستان کاربر فیسبوک استفاده کند.

مشاهده این مطلب  ترند های بخش گاراژ

فهرست‌های جغرافیایی

فرض کنید ۲۰ منطقه جغرافیایی (با کد دو حرفی) دارید که به چهار سطح تقسیم شده‌اند (هر سطح ۵ منطقه). وظیفه شما راه‌اندازی کمپین در هر چهار سطح است. چطور می‌شود این کار را در زمان کوتاه انجام داد؟ آسان!

geo-list-before-launching-facebook-campaigns

ابتدا باید کد دو حرفی کشور را به نام کامل آن ترجمه کنید. در ادکوانتوم، یک صفحه گسترده گوگل ایجاد کردیم که با استفاده از تابع Vlookup، نام کامل کشور را نشان می‌دهد.

adquantum-describes-how-to-make-a-list-for-ad-set

بعد از جمع‌آوری نام کامل کشورها، آن‌ها را به‌صورت دسته‌جمعی به فیسبوک آپلود کنید. برای این کار، در بخش مکان‌ها، روی «افزودن مکان‌ها به‌صورت دسته‌جمعی» کلیک کنید.

adding-locations-in-bulk-facebook

در پنجره‌ای که باز می‌شود، چند گزینه برای محل بارگذاری وجود دارد.

  • کشور
  • مناطق یا استان‌ها
  • مناطق بازار تعیین‌شده
  • شهرها
  • کد پستی
  • آدرس‌ها

checking-options-for-loading-locations-in-bulk

در ابتدا، ۵ کشور در این سطح وجود داشت، اما پس از مسابقه، فیسبوک ۹ کشور را نشان داد. دلیل افزایش تعداد کشورها این است که فیسبوک همه گزینه‌های احتمالی کشورهای مرتبط با فهرست را نشان می‌دهد.

در این مورد، ایالات متحده، جزایر ویرجین آمریکا و جزایر کوچک اقیانوسی ایالات متحده یافت شدند. این کشورها از تبلیغات حذف شده‌اند.

برای خدمات سئو وردپرس، افزودن کشورها به مجموعه‌های تبلیغات فیسبوک تنها یک بخش از استراتژی جامع بازاریابی دیجیتال است. با بهینه‌سازی سایت وردپرس خود برای جلب توجه مخاطبان جهانی، می‌توانید تبلیغات فیسبوک خود را به‌طور مؤثرتر با نتایج جستجو هم‌راستا کنید. استفاده از کلمات کلیدی خاص جغرافیایی، بهینه‌سازی ساختار URL، و افزودن محتوای مرتبط با کشورهای هدف، می‌تواند کمک کند تا وب‌سایت شما در جستجوهای محلی و جهانی بهتر دیده شود. این خدمات سئو به شما این امکان را می‌دهند که در کنار تبلیغات فیسبوک، تجربه‌ی بهتری برای مخاطبان بین‌المللی ایجاد کرده و در نتیجه، بازگشت سرمایه بیشتری داشته باشید.

مشاهده این مطلب  آمادگی بلک فرایدی در ۵ مرحله

facebook-indicates-options-for-countries

پس از حذف، روی فیلد کنار «ذخیره این لیست برای استفاده مجدد» کلیک کنید تا این لیست کشورها برای کارهای بعدی ذخیره شود. این قابلیت زمانی مفید است که چندین مدیر واحد در یک دفتر کار می‌کنند؛ آنها مجبور نیستند چندین بار لیست کشورها را دانلود کنند و می‌توانند آن را از لیست مخاطبان ذخیره شده انتخاب کنند.

در این مثال، فهرست «TIER1_اندروید» نام دارد. اکنون، با ایجاد یک مجموعه تبلیغاتی از ابتدا، می‌توانیم این فهرست کشورها را در اینجا انتخاب کنیم.

country-listing-for-all-tiers

به همین ترتیب، برای همه سطوح، فهرست‌هایی از کشورها می‌سازیم. در نتیجه، با یک کلیک، تمام گروه‌های کشورها، مجموعه‌های تبلیغاتی را بارگذاری می‌کنند.

لیست کشورها به راحتی قابل ویرایش است. برای این کار، باید نشانگر ماوس را روی مخاطب ذخیره شده ببرید، سپس دکمه ویرایش ظاهر می‌شود.

country-groups-load-ad-sets

با کلیک روی آن و افزودن مجدد کشورها، فیسبوک تطابقی ایجاد خواهد کرد. مرحله بعد، حذف کشور‌های غیرضروری و ذخیره مجدد فهرست است.

کار با مخاطبان ذخیره شده

تمام تنظیمات مخاطبان را می‌توان در مخاطب سفارشی ذخیره کرد. مخاطب ذخیره شده شامل پارامترهای جمعیت‌شناسی اجتماعی، جغرافیا، ارتباط و مخاطبان شامل/غیر شامل می‌شود. این ابزار مفید به شما امکان می‌دهد به‌سرعت کشورها را در سطوح مختلف کمپین‌های کاری تغییر دهید.

پس از ساخت کمپین‌ها و تقسیم‌بندی آن‌ها بر اساس سطوح، آن‌ها را راه‌اندازی می‌کنیم و پس از ۱۰ روز، ارزش طول عمر مشتری (LTV) به‌روزرسانی می‌شود. سطح اول شامل هلند بود که در آن LTV کاهش یافته و اکنون باید به سطح دوم منتقل شود. چالش اصلی، تغییر سریع کشورهای سطح اول و دوم است.

مشاهده این مطلب  پادکست را شروع نکنید: 10 درس از 10 هزار دانلود پادکست های Ahrefs

ساختن مخاطبان ذخیره‌شده

برای ایجاد مخاطب ذخیره شده، تنظیمات مجموعه تبلیغات را باز کنید. در بخش مخاطبان، روی دکمه «این مخاطب را ذخیره کنید» کلیک کنید، نامی برای مخاطب انتخاب کنید (در اینجا TIER1_android_broad) و آن را ذخیره کنید.

حالا بخش مخاطبان در مجموعه تبلیغات این شکلی است:

audience-section-in-the-ad-sets

حالا باید همه ست‌های تبلیغاتی از مخاطبان ذخیره شده شما استفاده کنند. برای این کار، همه ست‌های تبلیغاتی سطح یک را انتخاب کنید و مخاطب مورد نظر را از میان مخاطبان ذخیره شده انتخاب کنید.

ویرایش مخاطبان ذخیره شده

فرض کنید ۲۰ مجموعه تبلیغاتی با مخاطب ذخیره شده TIER1_android_broad داریم. باید هلند را از آن حذف کنیم. برای این کار، مجموعه تبلیغاتی با مخاطب ذخیره شده را انتخاب کرده و روی ویرایش کلیک می‌کنیم.

when-you-have-20-ad-sets-with-a-saved-audience

در پنجره‌ای که باز می‌شود، می‌توانیم تمام پارامترهای مخاطب هدف خود را تغییر دهیم. هلند را حذف می‌کنیم و روی به‌روزرسانی کلیک می‌کنیم.

parameters-of-the-audience-that-is-aimed

بعد از آن، اعلانی درباره تغییر مخاطبان ذخیره شده دریافت می‌کنیم.

علاوه بر تغییرات در خود مجموعه‌های تبلیغاتی، مخاطبان مجموعه‌های تبلیغاتی که از این مخاطب ذخیره‌شده استفاده می‌کنند نیز به‌روزرسانی خواهند شد. یعنی هلند از کمپین‌های همه ۲۰ مجموعه تبلیغاتی حذف می‌شود، هرچند فقط یکی از آن‌ها تغییر کرده است.

این روش محدودیت‌هایی دارد. اگر بیش از ۲۰۰ ست تبلیغاتی از یک مخاطب ذخیره شده استفاده کنند، فیسبوک ممکن است هنگام تغییر مخاطب، به دلیل اینکه همه ست‌های تبلیغاتی مخاطب خود را تغییر نداده‌اند، اجازه این کار را ندهد. راه‌حل ساده است: یک مخاطب ذخیره شده جدید ایجاد کنید و آن را در همه ست‌های تبلیغاتی فعال انتخاب کنید.

مشاهده این مطلب  استراتژی بازاریابی اچ‌اندام: دستور رسیدن به سلطه در خرده فروشی مد

خلاصه

به تجربه ادکوانتوم، کار با کشورها وقتی از طریق مخاطبان ذخیره شده آن‌ها را ذخیره می‌کنیم، بسیار سریع‌تر است. این روش زمان جایگزینی کشورها در سطوح هر مجموعه تبلیغاتی را کاهش می‌دهد.

اضافه کردن کشورها از طریق آپلود انبوه بسیار سریع‌تر از وارد کردن دستی کشور یا جستجوی آن در لیست است. همچنین، موارد ما را بررسی کنید بهترین آژانس‌های تبلیغات و بازاریابی فیسبوک و برای مطالعه بیشتر، از گروه فیسبوک برای مقالات بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070