ده پرسش متداول درباره چاپ مواد تبلیغاتی
- آیا نوع چاپگری که برای مواد بازاریابی چاپیام استفاده میکنم مهم است؟
- چگونه کاتالوگ یا بروشور خود را طراحی کنم؟
- هنگام سفارش مواد بازاریابی چاپی، چه نکاتی را باید در نظر بگیرم؟
- آیا کیفیت یا نوع کاغذی که انتخاب میکنم، در مواد تبلیغاتی چاپی من تاثیر زیادی دارد؟
- فقط به یک یا دو جعبه بروشور نیاز دارم. آیا کم کردن تعداد، هزینههای چاپ تبلیغاتیام را کاهش میدهد؟
- عکسهای مورد نیازم برای مواد بازاریابی چاپی رو از کجا میتونم تهیه کنم؟
- آیا چاپ رنگی برای مواد بازاریابی من کیفیت مناسبی خواهد داشت؟
- تا چه زمانی از فرایند میتوانم تغییرات را در مواد بازاریابی خود ایجاد کنم؟
- قبل از چاپ، چه کسی مسئول ویراستاری مواد تبلیغاتی است؟
- اگر از کیفیت مطالب بازاریابی چاپشدهام راضی نباشم چه میشود؟
آیا نوع چاپگری که برای مواد بازاریابی چاپیام استفاده میکنم مهم است؟
برخی چاپخانهها در روشهای چاپی خاصی تخصص دارند. همچنین ممکن است چاپخانههای محلی خدمات چاپ پوستر و بروشور را ارائه دهند، اما این به تعداد مورد نیاز و مشخصات دقیق کار بستگی دارد. قبل از سفارش، نمونه کارهای مشابه را ببینید تا از کیفیت مطلوب کار اطمینان حاصل کنید. بهویژه کیفیت چاپ رنگی میتواند متفاوت باشد.
تمام کارهای چاپی به میزان مشخصی طراحی و تولید اثر هنری نیاز دارند. همه چاپخانهها امکانات طراحی ندارند، پس ابتدا بررسی کنید. اگر به دنبال طراحی و چاپ با کیفیت بالا هستید که تمرکز آن روی محتواست نه تولید، بهتر است از چاپخانههای سطح شهر اجتناب کنید و به دنبال یک آژانس بازاریابی یا ارتباطات یا یک چاپخانه بزرگ و تمامعیار باشید.
چگونه کاتالوگ یا بروشورهایم را طراحی کنم؟
اگرچه برخی چاپخانهها خدمات طراحی ارائه میدهند، اما بهطور کلی بهتر است به یک … طراح گرافیک مستقل آنها خلاقیت بیشتری دارند و احتمالاً میدانند چاپ را با توجه به کیفیت مورد نیاز و بودجه موجود کجا انجام دهند. طراحان گرافیک در تولید طرحهای جذاب مهارت دارند، اما معمولاً متن نمینویسند. خودتان میتوانید این کار را انجام دهید یا از… نویسندهی آزاد تبلیغاتی یا به یک شرکت بازاریابی مراجعه کنید که نویسندگان حرفهای استخدام میکند. البته، آنها هم دستمزد حرفهای دریافت خواهند کرد.
پس از ارسال طرح مورد نظر به چاپخانه، کار چاپ شما معمولاً بیش از یک هفته طول نمیکشد، البته این زمان به پیچیدگی کار و تعداد نسخههای مورد نیاز بستگی دارد.
هنگام سفارش مواد تبلیغاتی چاپی، چه نکاتی را باید در نظر بگیرم؟
قبل از سفارش چاپ، از سفارش خود کاملا مطمئن شوید. کیفیت چاپ را با بازار هدف و جایگاه محصول یا خدمت خود هماهنگ کنید. تعداد کافی نسخه سفارش دهید؛ زیرا سفارش تعداد بیشتر در یک نوبت، از سفارش مجدد در آینده ارزانتر است.
اگر به خرید نسخه چاپی عادت ندارید، با برنامهریزی و بررسی دقیق همه چیز میتوانید در وقت و هزینه خود صرفهجویی کنید. نکات قابل توجه عبارتند از:
- اطلاعات تماس ضروری را در بروشور یا جزوه خود بگنجانید.
- دستورالعملهای واضح و کتبی را برای چاپگر فراهم کنید.
- از تصاویر یا عکسهای حرفهای استفاده کنید. هیچ پرینتری نمیتواند عکسی آماتوری را نجات دهد.
- قبل از تأیید چاپ، اصرار کنید که نمونه کار را ببینید.
- تمام نامها، شماره تلفنها، آدرسهای وب و ایمیل، قیمتها و کدهای محصول را دوبار بررسی کنید.
انتخاب نوع یا کیفیت کاغذ تا چه حد روی کیفیت مواد تبلیغاتی چاپی من تاثیر میگذارد؟
کیفیت کاغذ میتواند تأثیر زیادی بر ظاهر کار نهایی و همچنین قیمت آن داشته باشد. کاغذهای آرت کوتد گرانترین هستند، اما ظاهری حرفهای به کار نهایی میبخشند. گزینهها، از جمله لمینت، پوشش براق و مات، وارنیش و غیره، میتوانند گیجکننده باشند. از چاپگر بخواهید نمونههایی به شما نشان دهد.
در انتخاب کاغذ از هزینه صرف نظر نکنید؛ کیفیت کاغذ تأثیر بسیار زیادی بر ظاهر، حس و در نهایت، تصویر کلی محصولاتی که سازمان شما را معرفی میکنند، خواهد داشت.
فقط به یک یا دو جعبه بروشور نیاز دارم. آیا کم کردن تعداد، هزینههای چاپ تبلیغاتی من را کاهش میدهد؟
عجیب است، اما جواب نه است. هر چه تعداد چاپ بیشتری داشته باشید، هزینه راهاندازی کمتر شده و هزینه واحد کاهش مییابد. بهتر است بیشتر از نیازتان سفارش دهید. چاپ تیراژ کم مقرون به صرفه نیست.
با این حال، چاپ تعداد زیادی اگر از آنها استفاده نکنید، بیفایده است. چاپ دیجیتال در اینجا به کار میآید. چاپ دیجیتال که برای تیراژهای کوچک بسیار مناسب است، بیشتر شبیه به فرآیند فتوکپی است تا فرآیند چاپ سنتی با جوهر مرطوب. ممکن است کیفیت و تطبیق رنگ در چاپ دیجیتال کمتر از حد مطلوب باشد، اما با این وجود، راهحلی مناسب ارائه میدهد. برای بررسی کیفیت، ابتدا نمونهها را بخواهید. یا با یکی از تولیدکنندگان بزرگ چاپگرهای رومیزی تماس بگیرید و از آنها بخواهید که به شما کمک کنند. تجهیزات بازاریابی داخلی .
عکسهای مورد نیازم برای مواد بازاریابی چاپی رو از کجا میتونم تهیه کنم؟
همیشه از عکسهای حرفهای استفاده کنید، تفاوت کاملا مشهود است. در انتخاب عکاس دقت کنید. از عکاس عروسی محل برای عکاسی از فضای داخلی کارخانه یا عکسهای بستهبندی محصولاتتان استفاده نکنید. در بیان آنچه میخواهید به عکاس نگران نباشید و یک پیشنویس از بروشور را به عنوان راهنما همراه داشته باشید.
یا میتوانید از یک کتابخانه تصاویر استوک مانند… عکسهای حرفهای تهیه کنید. شاتر استاک تصاویر رایگان و پولی با هر موضوعی که قابل تصور باشد، در دسترس هستند. تصاویر بدون حق امتیاز، تصاویری هستند که پس از خرید میتوان بدون محدودیت از آنها استفاده کرد. تصاویر با حق امتیاز، نیازمند تعیین دقیق نحوه و محل استفاده از آنها هستند.
آیا چاپ رنگی، مواد بازاریابی من را به طور مناسبی بازتولید میکند؟
دو نکته کلیدی را به خاطر بسپارید. اگر تصویری از ابتدا کیفیت پایینی داشته باشد (مثلاً تار یا خیلی تیره باشد)، در هنگام تکثیر بهتر نخواهد شد. هر چه بدهید، همان را میگیرید. با این حال، از قابلیتهای بهبود و رتوش تصویر با رایانه شگفتزده خواهید شد. از … مشورت بگیرید. طراح گرافیک یا پرینتر انتخابی شما
روشهای چاپ مختلف، کیفیتهای متفاوتی تولید میکنند؛ بنابراین، حتماً نیازهای خود را به چاپچی بگویید و پیشنمایشها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که انتظارات شما برآورده میشود.
تا چه زمانی از فرآیند میتوانم در مواد بازاریابی خود تغییراتی ایجاد کنم؟
هنگام طراحی هر بروشوری، اطلاعاتی را که احتمال تغییر دارد در یک بخش جداگانه قرار دهید. بروشور رنگی شما ممکن است سه سال عمر کند، اما فهرست قیمت که ممکن است هر شش ماه تغییر کند، بهتر است بهعنوان صفحهای در وبسایت شما باشد که بهراحتی قابل بهروزرسانی باشد.
احتمالا در مرحله تصحیح، چاپخانه فرمی برای امضای شما خواهد داشت که نشان میدهد هرگونه تغییری پس از آن به هزینه شما خواهد بود. اگر تصحیح شما سهل انگارانه باشد، ممکن است هزینه زیادی در بر داشته باشد.
چه کسی مسئول ویرایش نهایی مواد تبلیغاتی قبل از چاپ است؟
در نهایت، این شما هستید که مسئول هستید. از کار خود نسخههایی نگه دارید تا با پیشنمایشهای ارسالی مقایسه کنید. تمام اصلاحات خود را بهطور واضح بهصورت کتبی ارائه دهید و اگر تغییرات قابلتوجه بود، قبل از تایید چاپ، درخواست پیشنمایش اصلاحشده کنید. این پیشنمایشها را با دقت بررسی کنید.
در ویراستاری، اولویتها را مشخص کنید. اگر مشتریان بالقوه به دلیل اشتباه در شماره تلفن یا آدرس ایمیل نتوانند با شما تماس بگیرند، کسبوکارتان را از دست میدهید. اگر قیمتها ناقص یا نادرست باشند، ممکن است از فروشها جا بمانید. اگر اشتباهات کلی یا غلطهای املایی وجود داشته باشد، به اعتبارتان آسیب میزنید. با کار دقیق و متمرکز در مرحله تصحیح، از همه این مشکلات میتوان اجتناب کرد. اما به یاد داشته باشید، هر اشتباهی که چاپخانه تا این مرحله مرتکب شده باشد، پس از تأیید شما، به مشکل شما تبدیل میشود.
اگر از کیفیت مواد بازاریابی چاپشده راضی نباشم چه میشود؟
برای جلوگیری از مشکل، از همان ابتدا از چاپگر با کیفیت بالا استفاده کنید. یک تامینکنندهی خوب اگر از نتیجه راضی نباشید، نگران خواهد شد و تلاش زیادی برای پیدا کردن راهحل میکند. قبل از شروع کار، بپرسید اگر مشکلی پیش بیاید چه اتفاقی میافتد. اگر پاسخ طفره رفت بود، احتمالا چاپگر مناسبی را انتخاب نکردهاید.
مشکلات معمولا در مرز بین انتظارات بالا، فناوری ناقص و کار بیدقت بروز میکنند. در صورت تردید، تا حد امکان پیشپرداخت کمی پرداخت کنید تا در صورت بروز اختلاف بعدا مشکلی پیش نیاید. اگر کار اشتباه بود و نسخه پشتیبان از اثر هنری خود را دارید، میتوانید به جای دیگری مراجعه کنید.