09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

چگونه بازاریابی خود را اندازه گیری کنید

آنچه در این مقاله می خوانید:

وقتی بودجه‌ی بازاریابی محدود است، بازاریابی شما باید بیشتر و هوشمندانه‌تر از همیشه کار کند. ارزیابی فعالیت‌هایتان لزوماً هزینه‌بر نیست و می‌تواند در بلندمدت در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کند. فیونا بلیدز، مدیرعامل شرکت تحقیقات بازار تجربه مش روش‌های سنجش بازاریابی برای شرکت‌های کوچک را توضیح می‌دهد

از وبسایت خود برای سنجش بازاریابی تان استفاده کنید.

بسیاری از فعالیت‌های بازاریابی برای هدایت مشتریان به سمت… وبسایت شما بنابراین باید به‌طور مرتب آمار وب‌سایت خود را تحلیل کنید. باید بدانید چند نفر از سایت شما بازدید می‌کنند، چه صفحاتی را می‌بینند و چه زمانی. زمان‌بندی در همه چیز مهم است. مثلاً اگر ایمیل یا پیامک‌های بازاریابی می‌فرستید، می‌توانید ببینید که ترافیک وب‌سایت در طول کمپین در کجا و چگونه افزایش یافته است.

از مشتریان بپرسید چگونه شما را پیدا کردند.

هر وقت مشتری‌ای به شما مراجعه کرد، همیشه از او بپرسید که چگونه از شما باخبر شده است. ممکن است از طریق… شنیده‌ها ممکن است مشتری از طریق جستجوی گوگل، تبلیغات آنلاین یا شبکه‌های اجتماعی با شرکت شما آشنا شده باشد. پرسیدن این موضوع که از کجا درباره شما شنیده‌اند باید روال معمول باشد. اطلاعات به‌دست‌آمده را ثبت کنید؛ این به ارزیابی اثربخشی روش‌های بازاریابی شما کمک می‌کند.

از مشتریان بپرسید چرا شما را انتخاب کردند

شاید بدانید مشتریان از چه کانالی آمده‌اند، اما چه چیزی در پیام شما باعث جلب توجه آن‌ها شد؟ از چند مشتری بپرسید چه چیزی باعث شد با شرکت شما تماس بگیرند؟ این می‌تواند هر چیزی از شهرت گرفته تا ارزش پول باشد. پیام بازاریابی که بیشترین تاثیر را داشته باشد، باید همان چیزی باشد که در آینده روی آن تمرکز می‌کنید.

مشاهده این مطلب  با یک آزمون جذاب، لیست ایمیل خود و نرخ تبدیل را افزایش دهید.

تبلیغات، ایمیل‌ها و نامه‌های تبلیغاتی خود را اندازه‌گیری کنید.

اگر در مکان‌ها یا کانال‌های مختلفی تبلیغ می‌کنید، می‌توانید از شماره تلفن‌ها یا آدرس‌های اینترنتی ردگیری مخصوص هر کدام استفاده کنید تا ببینید درخواست‌ها از کجا می‌آیند. به این ترتیب می‌توانید نرخ پاسخ‌ها را مقایسه و بهترین بازده سرمایه‌گذاری را تشخیص دهید.

با استفاده از نرم‌افزار ایمیل مارکتینگ، تعداد افرادی که ایمیل‌های شما را باز کرده‌اند و روی کدام لینک‌ها کلیک کرده‌اند را بیابید تا دقیقا منبع پاسخ‌ها را ردیابی کنید.

ارسال‌های پستی خود را اندازه‌گیری کنید

چه بفرستی نامه الکترونیکی انبوه یا نامه‌ای بنویسید و کارت یا پاکت پستی با تمبر آماده ضمیمه کنید. هرچه پاسخ دادن برای مخاطب آسان‌تر باشد، نرخ پاسخگویی بالاتر خواهد رفت. کارت‌های پاسخ باید بر اساس بخش بازار مخاطب دارای کد باشند تا بتوانید دقیقاً منشأ پاسخ‌ها را ردیابی کنید.

از مشتریانتان در مورد بازاریابی خودتان سوال کنید.

نرخ پاسخگویی فقط تعداد پاسخ‌ها را نشان می‌دهد، نه دلیل آن. مثلاً اگر هزار ایمیل یا پیام تبلیغاتی فرستاده‌اید، می‌توانید با ۵۰ نفر از گیرندگان تماس بگیرید و از آن‌ها بپرسید:

  • آیا یادشان می‌آید که نامه را دریافت کرده‌اند؟
  • آیا آن را باز کردند؟
  • آیا آنها پیام اصلی را به یاد می‌آورند؟
  • آیا آن‌ها پاسخ دادند؟
  • چرا؟

این شغل ایده‌آلی برای دانشجوی کارآموز است. ممکن است ببینید که درحالی‌که نامه‌ها با استقبال خوبی مواجه شده‌اند، بسیاری از افراد هنوز به آن‌ها پاسخ نداده‌اند. در این صورت، یک ایمیل یا نامه‌ی پیگیری بدون شک نرخ پاسخ‌ها را افزایش می‌دهد. یا ممکن است متوجه شوید که استفاده از کانال‌های دیگر نرخ پاسخ‌ها را بهبود می‌بخشد.

مشاهده این مطلب  چگونگی نجات کسب‌وکار ما با انتقال به فروش آنلاین

از داده‌ها برای بهبود بازاریابی خود استفاده کنید.

هر چه فعالیت‌های بازاریابی خود را ارزیابی کنید، دانش بیشتری از بازار کسب می‌کنید. آزمایش‌ها نشان می‌دهند کدام کانال‌های رسانه‌ای برای کسب‌وکارتان بهترین عملکرد را دارند. ارزیابی همچنین نشان خواهد داد چه گروه‌هایی از مشتریان کدام پاسخ‌ها بیشترین بازخورد را دارند و کدام پیام‌های بازاریابی قوی‌ترین هستند.

با این اطلاعات، می‌توانید بازاریابی خود را در آینده مؤثرتر کنید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070