Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

چگونه سفر مشتری را لذت‌بخش کنیم

آنچه در این مقاله می خوانید:

چگونه سفری لذت‌بخش برای مشتری رقم بزنیم

مهم مقصد نیست، سفر است.

حداقل اینطور می گویند…

و برای مشتری، همه چیز در واقع به مسیر او مربوط است؛ یعنی برای شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکار یا بازاریاب، موضوع، مسیر مشتری است.

خدمات سئو وردپرس به شما کمک می‌کند تا سفر مشتری از جستجو تا خرید به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل شود. با بهینه‌سازی محتوای سایت برای موتورهای جستجو، مشتریان به راحتی می‌توانند به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابند و در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنند. استفاده از سئو مناسب به شما این امکان را می‌دهد که سایت شما در نتایج جستجو به‌طور مؤثری دیده شود و مشتریان را به مرحله بعدی سفرشان هدایت کند. علاوه بر این، با بهینه‌سازی تجربه موبایل و افزایش سرعت بارگذاری سایت، می‌توانید سفر مشتری را از هر دستگاهی ساده و لذت‌بخش کنید، که به افزایش رضایت مشتریان و وفاداری آن‌ها کمک می‌کند.

سفر مشتری می‌تواند به هر یک از این شکل‌ها باشد:

customer-journey-graphic-a-to-b

از هر صد مشتری، ممکن است ۱ تا ۱۰ نفر مسیر A تا B را مستقیم طی کنند.

بقیه‌ی کار نیاز به پرورش، اطلاعات و سطحی از اعتماد برای پرداخت پول یا حتی فقط ثبت‌نام دارد که همه این‌ها از ویژگی‌های یک… آژانس بازاریابی در لندن می‌توانند به شما کمک کنند!

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

چگونه لذت را افزایش دهیم

سه مؤلفه وجود دارد که می‌توانید از ابتدا روی آن‌ها تمرکز کنید:

  1. اصطکاک را کاهش دهید
  2. به همه سوال‌ها پاسخ دهید.
  3. به تدریج انگیزه خریداران را افزایش دهید

در اینجا درباره هر سه مورد به طور متقابل صحبت خواهیم کرد.

مدل فوق‌العاده‌ای از بی.جی فاگ وجود دارد که توسط او تحقیق و ساخته شده و به این شکل است:

customer-journey-graphic

در ضمن، آنچه در بالا آمده پیچیده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. این موضوع را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد.

  1. هر چه انگیزه بیشتر باشد، تلاش کمتری لازم است و هر چه انگیزه کمتر باشد، تلاش بیشتری لازم است.
  2. هر چه آسان‌تر باشد، اقدام کردن آسان‌تر است و هر چه سخت‌تر باشد، اقدام کردن سخت‌تر است.

این نمودار هر دو را در بر می‌گیرداصطکاک را کاهش دادنوانگیزه را به تدریج افزایش دهید.

اگر محصول یا خدمت شما سخت باشد و استفاده از آن نیاز به طی مراحل طولانی و زمان‌بر داشته باشد، شاهد کاهش چشمگیر تعداد کاربران خواهید بود که در میانه راه کار را رها می‌کنند.

اگر انگیزه خرید محصول یا خدمت شما زیاد نباشد، مردم آن را فراموش خواهند کرد و با اکراه خرید می‌کنند.

خب، راجع به نکته دوم چه نظری دارید؟به همه سوال‌ها پاسخ دهیدنقطه؟

خب، برای افزایش انگیزه مشتری، می‌توانید با پاسخ دادن به سوالاتش، دانش او را در مورد محصول/خدمتتان افزایش دهید.

وقتی مشتری به تمام ابهامات خود پاسخ می‌دهد، در مراحل پایانی فرآیند خرید قرار دارد، اعتمادش به محصول/خدمت شما افزایش یافته و دیگر تردیدی ندارد.

این همچنین مربوط است بهاصطکاک را کاهش دادنچون بیشتر اصطکاک در فرایند خرید از پاسخ داده نشدن به پرسش‌های مشتریان در وب‌سایت یا صفحه محصول ناشی می‌شود.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

ممکن است حتی متوجه شوید افرادی که به همه پاسخ‌ها دسترسی دارند، با پرسشگری بیشتر، به دلیل انگیزه خرید محصول، تمایل بیشتری به انجام مراحل اضافی نشان می‌دهند؛ احتمال خرید آنها به طور قابل توجهی افزایش یافته است!

enjoyable-customer-journey

مثال مورد کاوی تجارت الکترونیک

فروشگاه اینترنتی کتاب فروشی را در نظر بگیرید که با مشکل فروش مواجه است و در ماه‌های اخیر کاهش فروش داشته است.

آنها متوجه شده‌اند که تعداد زیادی از مردم کالاها را به سبد خرید خود اضافه می‌کنند، اما ۸۰٪ آنها قبل از خرید، فرایند را رها می‌کنند.

ما خودمان مراحل خرید مشتری را طی کردیم و متوجه شدیم که فرایند پرداخت نیاز به تکمیل ده فیلد اطلاعاتی از سوی مشتری دارد.

برای لذت‌بخش کردن سفر مشتری، طراحی سایت وردپرس باید به گونه‌ای انجام شود که تجربه کاربری را در تمامی مراحل تعامل با برند بهبود بخشد. با استفاده از قالب‌ها و افزونه‌های وردپرس، می‌توان تجربه کاربری را شخصی‌سازی کرده و روند خرید یا تعامل با سایت را ساده و روان کرد. طراحی‌های جذاب و متناسب با هویت برند، سرعت بارگذاری بالا، و ناوبری ساده از مهم‌ترین عواملی هستند که می‌توانند سفر مشتری را دلپذیرتر کنند. همچنین، امکاناتی نظیر چت آنلاین، سیستم‌های نظرسنجی و پشتیبانی 24 ساعته می‌توانند احساس اطمینان بیشتری به مشتریان بدهند و آن‌ها را در هر مرحله از سفرشان همراهی کنند.

اشتباه بزرگی!

مطالعات نشان می‌دهند که کاهش تعداد فیلدها از ۱۱ به ۴ می‌تواند نرخ تبدیل را تا ۱۲۰ درصد افزایش دهد.

پس تعداد فیلدها را به حداقل ضروری یعنی نام و ایمیل کاهش می‌دهیم.

پس از این مرحله، به صفحه پرداخت پی‌پال هدایت می‌شوند و با دو کلیک، محصول را خریداری کرده و تأییدیه دریافت می‌کنند که محصول فردا به دستشان خواهد رسید.

طراحی سایت وردپرسی به صورت کاملا حرفه ای و در سطح جهانی در شرکت یاسئومی انجام می شود و پشتیبانی فنی 24 ساعته ارائه می شود.

با تمام صداقت، این سفر مشتریدگرگونیخیلی ساده است، پس بیایید به راه‌های دیگری برای بهبود آن فکر کنیم.

فرض کنیم مشکلات زیر را دارد:

  • مردم درباره کتاب سؤالات زیادی می‌پرسند.
  • شرکت هر هفته 40 درصد میزان بازگشت کالا دارد.

از دو نکته‌ی بالا می‌توان حدس زد که مشکل اصلی، عدم آگاهی مشتری است!

اگر حجم غیرمعمولی از سوالات درباره محصول یا خدمتتان دریافت می‌کنید، در جایی از فرآیند خرید اطلاعات کافی ارائه نمی‌دهید.

بنابراین، صفحه محصول کتاب را نگاه می‌کنیم و می‌بینیم که فقط یک تصویر از کتاب وجود دارد که کمی پیکسل‌دار است و هیچ توضیحی درباره محصول (کتاب) ارائه نشده است.

تصمیم گرفتیم کتاب به تصاویر واضحی از جلد جلو و پشت کتاب، همراه با نگاهی اجمالی به فهرست فصل‌ها نیاز داشته باشد. سپس خلاصه‌ای ۱۰۰ کلمه‌ای از موضوع کتاب ارائه خواهیم داد.

این نتیجه‌گیری از این واقعیت حاصل شد که مردم در ابتدا از جلد کتاب کنجکاو شدند اما می‌خواستند بدانند که محتوای کتاب چیست؛ سوالی کاملا منطقی، اینطور نیست؟

اکنون این روش را پیاده‌سازی کرده‌ایم و بعد از چند هفته متوجه شدیم که افراد بیشتری وقت خود را در صفحه می‌گذرانند و توضیحات، کنجکاوی آن‌ها را برانگیخته و در نتیجه، فرآیند پرداخت روان را که قبلاً راه‌اندازی کرده بودیم، طی می‌کنند.

آفرین!

نتیجه‌گیری

همیشه به مشتریان خود که محصول یا خدمت شما را می‌خرند فکر کنید و خودتان را جای آنها بگذارید تا با خدماتتان آشنا شوید.

به همین دلیل بسیاری از مشتریان، محصول را بهتر از سازندگان آن که از محصول استفاده نمی‌کنند، می‌شناسند.

اگر خودتان از محصولی که می‌فروشید استفاده نکنید، نمی‌توانید راجع به آن آگاه‌ترین فرد باشید. مشتری شما آگاه‌تر خواهد بود و این باعث می‌شود که او برداشت خودش را داشته باشد و شما هیچ کنترلی روی مسیر تجربه مشتری نخواهید داشت.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تا چند وقت پیش، همه چیز ساده بود: اگر در گوگل رتبه داشتی، دیده می‌شدی. اما حالا، بازی تغییر کرده. مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) مثل ChatGPT و Gemini تبدیل به موتورهای جست‌وجوی نسل جدید شده‌اند. کاربران سؤال می‌پرسند، پاسخ می‌گیرند و برند شما در آن پاسخ‌ها ظاهر می‌شود — بدون اینکه کلیکی ثبت شود یا […]

آیا ترافیک جستجوی هوش مصنوعی بهتر از جستجوی سنتی تبدیل می‌شود؟ برای جواد یاسمی و پروژه‌های سئو، بله: ۰.۵٪ از بازدیدکنندگان ۱۲.۱٪ از ثبت‌نام‌ها را ایجاد کردند در دنیای امروز، جستجوی هوش مصنوعی به سرعت در حال رشد است و سوالات زیادی درباره تأثیر آن بر نرخ تبدیل و ترافیک وب‌سایت‌ها مطرح می‌شود. در این […]

اگر امروز از شما بپرسند: «چه کسی بهتر می‌تواند استراتژی سئو بچیند؟ هوش مصنوعی یا کسی با ۱۷ سال تجربه عملی؟» چه پاسخی می‌دهید؟ شاید فکر کنید هوش مصنوعی فقط اطلاعات دارد، اما سئو فقط اطلاعات نیست. سئو ترکیبی است از علم، هنر، تحلیل، اجرا، آزمون و خطا، و شناخت انسان. به‌عنوان کسی که سال‌هاست […]

چطور پزشکان احمدآباد مشهد با سئو محلی و بازاریابی دیجیتال، نوبت‌گیری خود را چند برابر می‌کنند؟ احمدآباد مشهد یکی از متراکم‌ترین مناطق درمانی کشور است. ده‌ها پزشک متخصص، کلینیک زیبایی، مطب دندان‌پزشکی و مراکز تخصصی پزشکی در این منطقه فعال هستند—اما سؤال اصلی اینجاست: چه کسانی در این بازار شلوغ، بیشتر دیده می‌شوند و نوبت […]

طراحی سایت پزشکی در احمدآباد مشهد ویترین دیجیتال اعتماد بیماران کجاست؟ اینجاست: سایت شما. در منطقه‌ای مثل احمدآباد مشهد که ده‌ها پزشک متخصص، دندان‌پزشک، کلینیک زیبایی و مطب درمانی حضور دارند، داشتن تابلو فیزیکی فقط بخشی از مسیر جذب بیمار است.اما آنچه در سال‌های اخیر تعیین‌کننده انتخاب بیماران شده، حضور حرفه‌ای آنلاین است—و نقطه شروع […]

سئو برای پزشکان احمدآباد مشهد چگونه بیماران در گوگل شما را پیدا می‌کنند؟ (یا نمی‌کنند!) در منطقه پرتراکم و درمان‌محور احمدآباد مشهد، بیش از ۱۰۰ مطب و کلینیک فعال وجود دارد.اما زمانی که بیمار در گوگل عبارتی مثل «دکتر پوست احمدآباد» یا «کلینیک درد مشهد» را جستجو می‌کند، تنها ۵ تا ۱۰ نام در صفحه […]

مقدمه: فرصت‌های طلایی، چالش‌های پنهان در منطقه احمدآباد مشهد، مطب‌ها و کلینیک‌های پزشکی از نظر تخصص، اعتبار و مراجعه‌ی حضوری در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند. اما در فضای دیجیتال، بسیاری از این مجموعه‌ها هنوز نتوانسته‌اند به سطحی از «اعتمادسازی آنلاین» برسند که با واقعیت حرفه‌ای آن‌ها هم‌خوانی داشته باشد. نتیجه؟ بیماران جدیدی که به […]

تحلیل فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارهایی که پزشکان نباید نادیده بگیرند منطقه احمدآباد مشهد—قطب تخصصی و پرتردد خدمات پزشکی در شرق کشور—هر روز میزبان صدها بیمار و ده‌ها مطب و کلینیک است. از متخصصین پوست و مو گرفته تا جراحان زیبایی، ارتوپدها، دندان‌پزشکان و پزشکان عمومی، همگی در فضایی با رقابت فشرده فعالیت می‌کنند. اما چیزی […]

دیده شوید، اعتماد جلب کنید، نوبت بگیرید – با یاسئومی در قلب منطقه احمدآباد مشهد—مرکز پزشکی پرمراجعه شرق کشور—صدها پزشک، کلینیک تخصصی و مراکز درمانی فعالیت می‌کنند. رقابت بالا و رفتار دیجیتالی بیماران امروزی، تنها یک راه برای تمایز باقی می‌گذارد: حضور حرفه‌ای در فضای دیجیتال. ما در یاسئومی، با تجربهٔ واقعی در بازار پزشکی […]

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *