استفاده از قدرت خودکارسازی شاپایفای فلو
با استفاده از خدمات سئو وردپرس، میتوانید فرایندهای خودکارسازی شاپیفای را به گونهای بهینه کنید که نتایج بهتری در جستجوهای گوگل به همراه داشته باشد. بهینهسازی صفحات مربوط به محصولات و دستهبندیها برای جستجوهای مرتبط، همراه با تنظیمات خودکار موجودی، تخفیفها و پیشنهادات ویژه، میتواند موجب افزایش ترافیک سایت و فروش بیشتر شود. با این روشها، شما میتوانید عملیات پیچیده تجارت الکترونیک را به صورت خودکار مدیریت کنید و زمان خود را برای سایر امور استراتژیک ذخیره کنید.
برای موفقیت در اداره یک فروشگاه آنلاین، کارهای روزمره زیادی بر عهده شماست؛ از جمله نظارت بر موجودی، افزودن محصولات جدید، بررسی نظرات، پاسخ به سوالات مشتریان، بستهبندی و ارسال سفارشات و خیلی چیزهای دیگر.
در ابتدا، همه آن کارها قابل انجام و تقریباً هیجانانگیز بودند.
اولین نقدها، اولین سفارشها و حتی اولین باری که موجودیتان تمام شد، لحظات کوچک موفقیت و جشن بودند.
اما با بزرگ شدن فروشگاهتان، شادی از بین رفت.
نمیدانی چه زمانی کالاها از انبار خارج میشوند، فرصتی برای برچسبگذاری مشتریان جهت کمپینهای بازاریابی هدفمند نداری، و – اوه خدای من – دو ماه است که کسی برای یکی از محصولاتت نظر منفی گذاشته و تو کاملا از آن غافل بودهای.
فروشگاه ساز شاپ فای فلو طراحی شده تا به شما در حل این مشکلات کمک کند، در وقت شما صرفهجویی کند و تجارب مشتریان شما را بهبود بخشد. وقت آن است که یاد بگیرید چگونه از قدرت آن برای فروشگاه خود استفاده کنید.
در راستای خودکارسازی شاپيفای، مهم است که سایت شما با طراحی سایت وردپرس سازگاری داشته باشد تا فرایندهای خودکار در فروشگاه شما به درستی اجرا شوند. این شامل همگامسازی موجودی محصولات، سفارشات، و حملونقل است که باید به صورت خودکار و بدون نیاز به دخالت دستی انجام شود. با طراحی صحیح صفحات، مشتریان میتوانند اطلاعات دقیق و بهروز از محصولات و وضعیت سفارش خود دریافت کنند. اینکار باعث بهبود تجربه کاربری و افزایش رضایت مشتریان میشود.
اتوماسیون شاپيفای فلو چيست؟
فروشگاه ساز شاپيفای جریان، چیزی است که اضافه شده است. فروشگاه ساز شاپيفای افزونهای که به شما امکان میدهد بدون نیاز به دانش برنامهنویسی، با استفاده از یک ابزار بصری سهمرحلهای، وظایف پنل مدیریت خود را خودکار کنید. با استفاده از منطق ساده محرک، شرط و عمل، میتوانید کارهای روزمره خود و فروشگاهتان را بهبود بخشیده و ساده کنید.
لینک ویدیو در یوتیوب
محرکها، شرایط و اقدامات چه هستند؟
سه مؤلفه اصلی شاپیفای سیستمهای جریان، شامل محرکها، شرایط و اقدامات هستند.
محرکها، رویدادهایی هستند که در فروشگاه شما اتفاق میافتند و جریان کار را آغاز میکنند. فهرست محرکها شامل موارد زیر است:
- ایجاد مشتری جدید
- پیشنویس سفارش ایجاد شد.
- سفارشی زنده ایجاد شد
- سفارش انجام شد
- سفارش پرداخت شد.
- سفارشی بررسی شده است. شاپیفای برای ریسک
- مبلغ به حساب شما برگشت داده شده است.
- محصولی ساخته شده است.
- موجودی کالا تغییر کرده است (افزایش یا کاهش یافته است).
شرایط، پس از محرکها فعال میشوند تا بررسی کنند آیا باید به اقدامات بعدی اجازه انجام داده شود یا نه. این شرایط به شما امکان میدهند آزمایشهایی مانند «هنگامی که موجودی محصول تغییر میکند، اگر کمتر از ۵۰ واحد باقی مانده باشد…» را پیادهسازی کنید.
عملها، وظایفی هستند که هنگام فعال شدن گردش کار و برآورده شدن شرایط، اجرا میشوند. عملها میتوانند کارهایی مانند ارسال ایمیل، ایجاد تغییرات در محصولات، ارسال پیام در اسلک و برقراری تماسهای وب هوک HTTP با دیگر سرویسهایی که برای مدیریت کسبوکار خود از آنها استفاده میکنید، انجام دهند.
تمام محرکها امکان ارسال پیام به شما یا کارمندانتان را میدهند، اما در غیر این صورت، نوع عملیاتی که میتوانید انجام دهید به محرکی که گردش کار را آغاز کرده است بستگی دارد.
برای محرکهای سفارش، میتوانید کارهایی مانند این انجام دهید:
- افزودن یا حذف برچسب از مشتری یا سفارش
- بایگانی کردن، خارج کردن از بایگانی یا لغو سفارش
- ثبت پرداخت یک سفارش
- بهروزرسانی یادداشت مشتری یا سفارش
برای محرکهای محصول، میتوانید اقداماتی مانند اینها را انجام دهید:
- افزودن یا حذف برچسب از محصول
- پنهان کردن محصولات
- انتشار محصولات
در نهایت، در مورد محرکهای مشتری، میتوانید:
- برچسبهای مشتری را اضافه یا حذف کنید
- یادداشت مشتری را بهروزرسانی کنید
با استفاده از الگوها، بهسرعت با شاپيفای فلو شروع کنید
فروشگاه ساز شاپيفای مجموعهای از الگوهای آماده ارائه میدهد که میتوانید با استفاده از آنها به سرعت و بدون نیاز به تجربه یا برنامهنویس، کار با فلو را آغاز کنید.
برخی از قالبهای پرکاربرد شامل
- در مرورگر، اعلانی را ارسال کنید پوش اُول پس از اینکه مشتری سفارش دوم خود را تکمیل کرد.
- یک تیکت پشتیبانی ایجاد کنید گورگیاس هنگامی که نقد یک ستارهای ارسال میشود.
- فرایند ایمیل هشداردهنده را فعال کن کلیویو وقتی مشتری بهعنوان «در معرض خطر» علامتگذاری میشود لویالتیلاین .
- مشتریان را بر اساس رفتارهای خریدشان بخشبندی و برچسبگذاری کنید.
- باخبر شوید در آسانا وقتی موجودی کالا کم میشود.
- هنگام ثبت سفارش با ارسال فوری، به تیم تدارکات خود اطلاع دهید.
- قبل از برداشت وجه، اگر سفارشی علامتگذاری شود، اعلانی دریافت کنید. فروشگاه ساز شاپيفای به عنوان پرخطر تلقی میشود. (توجه: برای اینکه این کارکرد داشته باشد، باید پرداختها روی حالت دستی تنظیم شده باشند.)
اگر نتوانستید قالبی پیدا کنید چه؟
اگر قالبی که مدنظرتان است را پیدا نکردید، ایجاد یک گردش کاری سفارشی برای کمک به مدیریت و بازاریابی فروشگاهتان، بسیار ساده است.
فقط باید تصمیم بگیرید که آیا میخواهید بر اساس سفارش، مشتری یا محصول اقدامی انجام دهید. سپس هر شرایطی را که میخواهید برای محدود کردن اقدامات در نظر بگیرید (مانند برچسبگذاری مشتری فقط در صورتی که سفارش او بیش از ۱۰۰ دلار بود). در نهایت، اقداماتی را که میخواهید انجام دهید انتخاب خواهید کرد.
برخی از نمونههای رایج گردش کارهای سفارشی عبارتند از:
- برچسبگذاری مشتریان با برچسبهای تجاری مانند «خرجی بالا» برای شناسایی سریع مشتریانی که خریدهای بزرگتری انجام میدهند.
- استفاده از محرکهای موجودی برای بهروزرسانی محصولات و قرار دادن آنها در آخرین فرصت مجموعهای برای ایجاد حس فوریت