09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

نحوه پیگیری سرنخ‌ها پس از نمایشگاه

آنچه در این مقاله می خوانید:

شاید تعجب‌آور نباشد که همه می‌گویند بعد از شرکت در رویدادهای تجاری پیگیری می‌کنند، اما آمار این ادعا را تأیید نمی‌کند. سایمون نودی توضیح می‌دهد که چگونه به‌طور مؤثر سرنخ‌هایی را که در کنفرانس یا نمایشگاهی به دست آورده‌اید پیگیری کنید و چرا این کار بسیار مهم است.

در صنعت، آمارهای وحشتناکی وجود دارد که نشان می‌دهد ۶۲ درصد از سرنخ‌ها پس از یک رویداد، پیگیری نمی‌شوند.

اینکه حتی تعدادی از آن‌ها نادیده گرفته شوند، به‌راستی شرم‌آور و چه بسا بی‌معناست. این مثل این می‌ماند که وارد مغازه‌ای شوید، پول کالایتان را بدهید و بدون خریدتان بیرون بیایید.

این‌گونه می‌توانید از سرنخ‌های فروش ارزشمند خود بهره ببرید و آنها را از دست ندهید.

گردآوری اطلاعات بازدیدکنندگان در رویدادها

برای پیگیری مؤثر، ابتدا باید اطلاعات تماس را ثبت کنید. به مخاطبان خود و عادات آنها فکر کنید. آیا بهتر است از اسکنر لیزری برای اسکن کارت‌های شناسایی آنها استفاده کنید، روی کارت‌های ویزیت آنها یادداشت کنید یا از لپ‌تاپ یا تبلت برای ثبت دستی اطلاعات استفاده کنید؟

بسیاری از نمایشگاه‌ها اکنون از کدهای کیوآر تا غرفه داران و بازدیدکنندگان بتوانند با افرادی که ملاقات می‌کنند، اطلاعات ردوبدل کنند.

در برخی نمایشگاه‌ها، بازدیدکنندگان کارت شناسایی یا ویزیت ندارند، بنابراین سیستم دستی بهترین گزینه است. به یاد داشته باشید که هر چه اطلاعات آن‌ها را سریع‌تر و راحت‌تر ثبت کنید، تجربه بازدید برای آن‌ها خوشایندتر خواهد بود.

جزئیات و زمان‌بندی خاص، افراد دیگر مورد نظر، و چرخه‌ها و بودجه‌های خرید را نیز ثبت کنید.

از بهترین سیستم‌هایی که دیده‌ام، آنهایی هستند که به‌علاوه، سرنخ‌های خود را در لیستی بر اساس میزان فوریت دسته‌بندی می‌کنند؛ مثلاً داغ، گرم و سرد. به این ترتیب، هنگام پیگیری سرنخ‌ها (و باید اعتراف کرد که اغلب، خود افراد فروشنده پیگیری نمی‌کنند)، فروشندگان می‌دانند که ابتدا با چه کسانی تماس بگیرند.

مشاهده این مطلب  بازاریابی برای مصرف‌کنندگان مسن‌تر

نکته‌ی خوبی این است که از مشارکت همه‌ی افراد اطمینان حاصل کنید. تعاریف یکسانی را درک می‌کند و به آن‌ها پایبند است گرم، ولرم، سرد یا عددی بین یک تا ده

چه زمانی باید پیگیری کنید؟

نمایشگاه‌داران باهوش و زیرک، برخلاف بسیاری، بلافاصله در طول نمایشگاه پیگیر سرنخ‌ها و مشتریان بالقوه خود می‌شوند و منتظر اتمام نمایشگاه نمی‌مانند.

کافی است قبل از برگزاری رویداد، ایمیل‌های از پیش آماده شده‌ای را برای بازدیدکنندگان غرفه‌ی خود ارسال کنید و از آنها بابت حضور در غرفه در آن روز تشکر کنید و به آنها اطمینان دهید که فردی مشخص در بازه‌ی زمانی توافق‌شده با آنها تماس خواهد گرفت. این ایمیل‌ها را می‌توان در پایان هر روز برای تمام بازدیدکنندگان غرفه ارسال کرد.

همچنین می‌توانید از این فرصت استفاده کنید تا آن‌ها را به… راهنمایی کنید. وبسایت شما یا بروشور را به صورت PDF و در فرمت مناسب برای آنها ایمیل کنید، به‌جای اینکه منتظر بمانید تا در میان کیف‌های پر از وسایلی که حمل می‌کنند، بروشور شما را پیدا کنند. ادبیات.

تبدیل مشتریان بالقوه به مشتری

بعد از پایان نمایش، بدون شک داده‌های جدید خود را تحلیل و وارد پایگاه داده کنید؛ اما مطمئن شوید که یک نسخه از آن مستقیماً به تیم فروش هم برسد. برخی از سرنخ‌ها ممکن است آنقدر داغ باشند که یک رقیب هوشیارتر، در حالی که شما هنوز در حال بررسی هستید، از شما پیشی بگیرد.

باید اکثر سرنخ‌های به‌دست‌آمده را ظرف سه یا چهار روز پس از رویداد، به‌طور مناسبی پیگیری کرد. برخی را می‌توان دیرتر پیگیری کرد، اما باید در همان روزهای پس از رویداد، اقدام اولیه یا تعهد به گام بعدی نیز توافق شود.

مشاهده این مطلب  چگونه بازاریابی خود را اندازه گیری کنید

تحقیقات نشان می‌دهد که فروشندگان ممکن است برای تبدیل یک سرنخ به مشتری، تا شش بار با او تماس بگیرند؛ پس برای دیدن نتیجه، آماده‌ی پافشاری (مؤدبانه) باشید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070