فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

چطور از تبلیغات دهان به دهان حمایت کنیم؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

توصیه‌های شفاهی مشتریان راضی، نوعی تبلیغات بسیار مؤثر است؛ زیرا قانع‌کننده، معتبر و از همه مهم‌تر رایگان هستند. کیت هورستد نشان می‌دهد چگونه می‌توانید مشتریان خوشحال خود را به تبلیغ کسب‌و‌کارتان تشویق کنید.

استیو بارتون، رئیس (شرکت نامشخص)، می‌گوید: «یک مشتری فقط چیزی را توصیه می‌کند که حاضر باشد آبروی خود را برای آن به خطر بیندازد.» انجمن بازاریابی دهان به دهان (اکنون بخشی از انجمن ملی تبلیغ‌کنندگان است.)

روش پذیرفته‌شده برای انجام این کار، ارائه چنین چیزی است. سرویس خوب اینکه مشتریان شما به طور خودجوش شما را به دوستانشان معرفی کنند. اما بارتون می‌گوید تنها حدود ۱۵ درصد از مشتریان شما واقعا «نفوذگر» هستند و این همان افرادی هستند که باید روی آن‌ها تمرکز کنید.

مهم نیست که خودشان آن محصول خاص را نخرند، مهم این است که درباره‌اش با دیگران صحبت کنند. باید این افراد را درگیر کنید.

به عبارت دیگر، به دنبال آن دسته از مشتریان راضی خود باشید که بیشترین نفوذ را بر افرادی دارند که می‌توانند مشتری شما شوند؛ چه شخصیت‌های تأثیرگذار در صنعت با شهرت خوب باشند و چه متخصصان رسانه‌های اجتماعی که در حوزه کاری شما فعالیت می‌کنند. توصیه‌های این افراد بازده بسیار بالایی خواهد داشت.

جذب افراد تاثیرگذار از طریق دهان به دهان

مشتریان همیشگی، شرکای تجاری، دوستان و خانواده‌ی شما احتمالا شامل افراد تاثیرگذار در بازاریابی شفاهی هستند. اما حتی اگر نمی‌دانید دقیقا چه کسانی در حال تبلیغ هستند، باز هم می‌توانید کمپین بازاریابی شفاهی راه بیندازید.

در ابتدا این مهم است که بفهمیم چرا مردم کسب‌وکار شما را توصیه می‌کنند و سپس چگونه می‌توانید آنها را به صحبت بیشتر ترغیب کنید.

مشاهده این مطلب  ایجاد محتوا: آیا موتور خود را با روغن سالاد پر می کنید؟

بازاریابی دهان به دهان وقتی بهترین نتیجه را می‌دهد که حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشید؛ نه لزوماً محصول جدید، بلکه شاید… نوآوری بارتون توضیح می‌دهد: «کلید کار، شناسایی «موضوع گفتگو» است؛ یعنی چیزی که اینفلوئنسرهای شما می‌خواهند درباره‌اش صحبت کنند، نه چیزی که شما می‌خواهید بگویید.»

استفاده از شبکه‌های ارتباطی برای تشویق تبلیغات دهان به دهان

روبروی هم شبکه راه خوبی برای دسترسی به افراد تأثیرگذار در بازاریابی شفاهی است و نکته کلیدی این است که دو کارت ویزیت بدهید تا مخاطبان جدید بتوانند یکی را به دیگران بدهند.

می‌توانستید ارسال کنید خبرنامه ایمیلی وبلاگ منتشر کنید، با مشتریان بالقوه صحبت کنید رسانه‌های اجتماعی مشتریان را به پیش‌نمایش محصولات جدید و شرکت در رویدادهای صنعت دعوت کنید و غیره. هر فرصتی برای برقراری ارتباط با افرادی که ممکن است با مشتریان بالقوه صحبت کنند، شانس ایجاد توصیه‌های شفاهی و گواهی‌های رضایت است.

آیا بازاریابی دهان به دهان مقرون به صرفه است؟

با گذشت زمان، کمپین‌های بازاریابی شفاهی شما باید بسیار هدفمند شوند؛ کلید اصلی شناسایی تأثیرگذاران کلیدی و بازاریابی اختصاصی برای آن‌هاست. انجام این کار مستلزم روشی برای اندازه‌گیری میزان موفقیت افراد در تأثیرگذاری بر دیگران برای تبدیل شدن به مشتری شماست.

یک راه این است که تخفیف بدهید به مشتریانی که دوستانشان را به محصول یا خدمات شما معرفی می‌کنند، پاداشی بدهید. با این مشوق، معرف خود را در کنار مشتری جدید معرفی خواهد کرد؛ خبرنامه ایمیلی به شما امکان می‌دهد تا از طریق گزینه «برای دوست بفرستید» توصیه‌های مشتریان را پیگیری کنید. و همیشه از مشتریان جدید بپرسید که چگونه با شما آشنا شده‌اند.

مشاهده این مطلب  برنامه ریزی آموزش بازاریابی

بازاریابی که به تبلیغات دهان به دهان منجر می‌شود ممکن است هزینه‌بر باشد، اما همانطور که بارتون می‌گوید: «تمرکز بر بازگشت سرمایه مهم‌تر است که می‌تواند فوق‌العاده باشد.»

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای
بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد
شهر مشهد به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در ایران، همواره نیاز به خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای داشته است....
مدیریت آسان مرجوعی‌های شاپيفای
هرچند آزاردهنده هستند، اما هیچ کسب‌وکاری که محصولاتش را آنلاین می‌فروشد، از پس فرستادن گاه‌و‌بیگاه محصولات...
چهار روش آسان برای افزایش فروش آنلاین
راه‌های زیادی برای بهبود وب‌سایتتان هنگام فروش آنلاین وجود دارد، اما گاهی اوقات ساده‌ترین کارها بیشترین...
ترند های بخش فروشگاه قطعات خودرو
شايد مهم‌ترين روند تأثيرگذار بر تجارت لوازم جانبی خودرو در سال‌های اخیر، کاهش مداوم تعمیر و نگهداری خودرویی...
ترند های تعمیر خودرو
اتفاقات اخیر در بخش تعمیر خودرو چه بوده است؟ تعداد خودروها در بریتانیا تا سال ۲۰۱۶ افزایش یافت، پس از...
رقبایی در نزدیکی کسب‌وکار من شروع به کار کرده است.
وقتی رقیبی در همسایگی شما کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کند، ممکن است دیدن جنبه‌های مثبت دشوار باشد،...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070