09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

چگونگی ایجاد پوشش رسانه‌ای و مطبوعاتی

آنچه در این مقاله می خوانید:

روابط عمومی راهی عالی برای افزایش شهرت کسب‌وکارهای کوچک و دیده شدن توسط مشتریان و مشتریان بالقوه است؛ اما برای بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک، بدون تجربه یا ارتباطات، کاری دشوار و دلهره‌آور است.

چهار روش کلیدی برای جلب توجه رسانه‌ها و مطبوعات عبارتند از:

خبرت را فریاد بزن

این شامل می‌شود تماس با خبرنگاران با خبرهای شما. این اغلب نیازمند است تهیه و انتشار خبرنامه و صحبت تلفنی با خبرنگاران. به یاد داشته باشید که خبرنگاران اکثر بیانیه‌های مطبوعاتی دریافتی را دور می‌اندازند، بنابراین باید مطمئن شوید که بیانیه مطبوعاتی شما به قوانین خاصی پایبند است و واقعاً خبری در آن وجود دارد.

شکایت عمده دیگر خبرنگاران این است که با داستان‌هایی روبرو می‌شوند که برای مخاطبان آن‌ها مرتبط نیست. کمی تحقیق کردن بسیار مؤثر است – هدف شما ایجاد … روابط با خبرنگاران آنها را ناراحت نکن.

اگر خبری برای گفتن نداری، خبری بساز.

برخی ملاک‌های یک خبر یک خبرنگار دنبال چه چیزهایی می‌گردد؟ اگر بدانید، می‌توانید یک خبر بسازید. مثلا خبرنگارها داستان‌هایی را دوست دارند که چیز جدیدی ارائه دهند، ترجیحا با نتایج تحقیقاتی. پس می‌توانید در زمینه کسب‌و‌کار خودتان تحقیقی انجام دهید یا سفارش دهید و از آن طریق پوشش رسانه‌ای بگیرید.

به همین ترتیب، اطلاعیه‌هایی که به سالگردها مرتبط هستند، محبوب هستند. نشریات محلی نمایش‌های خطرناک نیز در این دسته قرار می‌گیرند. نوع خبری که می‌سازید باید متناسب با نشریات یا برنامه‌هایی باشد که هدف قرار می‌دهید.

نظر دادن درباره داستان‌های دیگران

هفته‌ای نخواهد گذشت که خبری منتشر نشود که بتوانید درباره آن نظر دهید. می‌توانید نامه‌ای به سردبیر نشریه‌ای بفرستید، یا اگر دیدگاه یا زاویه‌ی تازه‌ای می‌توانید به خبر اضافه کنید، مستقیما با خبرنگاران تماس بگیرید. بدانید خبرنگاران کلیدی درباره‌ی چه می‌نویسند تا بفهمید چه چیزی نظر آن‌ها را جلب می‌کند.

مشاهده این مطلب  ده روش برای جذب بازدیدکننده به غرفه نمایشگاهی شما

به یک متخصص تبدیل شو

فقط خبر نیست. می‌توانید با ارائه تحلیل عمیق و دیدگاه کارشناسانه درباره‌ی موضوعی مرتبط، خودتان را به عنوان یک متخصص نشان دهید. خبرنگاران همیشه… به دنبال مصاحبه‌شوندگان و کارشناسان بالقوه به آن‌ها کمک کنید تا زمان پخش خود را پر کرده و محتوای جدیدی ارائه دهند. رسانه‌های کلیدی خود را بررسی کنید تا فرصت‌های احتمالی را شناسایی و با ایده‌های خود به آن‌ها نزدیک شوید. برنامه‌های رادیویی تماس‌های تلفنی معمولی ایده‌آل هستند، زیرا آن‌ها دائماً به دنبال موضوعاتی برای پوشش دادن هستند.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

استراتژی‌های جستجو و برندینگ نه تنها هم‌زیستی دارند، بلکه وقتی ترکیب شوند، پیروزی‌های بزرگی در زمینه...
سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

برند خود را حرفه‌ای نشان دهید، نه صرفاً تبلیغاتی مقدمه‌ای بر اهمیت تیزرهای صنعتی در عصر دیجیتال در دنیای...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...
۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و بازاریابی‌تان آن‌طور که باید نتیجه نمی‌دهد، وقت آن رسیده که زاویه دیدتان...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070