09339159432 (مشاوره با تیم فروش) 09155249420

چطور یک ارائه تحلیلی تاثیرگذار داشته باشیم بدون اینکه دیوانه شویم

آنچه در این مقاله می خوانید:

چگونه ارائه تحلیلی چشمگیری داشته باشیم بدون اینکه دیوانه شویم

رئیس‌ام خیلی فوری گزارش عملکرد سایت ماه گذشته را می‌خواهد. می‌خواهم بدانم عملکرد سایت چگونه بوده است. آیا می‌توانید تا پنجشنبه هفته آینده یک ارائه تحلیلی آماده کنید؟

با احترام

مشتری مضطرب

تا به حال آخر وقت جمعه، وقتی داشتید کارتان را جمع و جور می‌کردید، چنین درخواستی از مشتریانتان دریافت کرده‌اید؟

قبل از اینکه سراغ اعداد و نمودارها بروید، صبر کنید. کمی نفس بکشید.

ارزش دارد درخواست را به‌طور سیستماتیک بررسی و سوالات تکمیلی بپرسید تا مطمئن شوید گزارشی کاملا منطبق با درخواست تهیه کرده‌اید.

یاد می‌گیرید چطور بدون زحمت زیاد، ارائه تحلیلی چشمگیری برای مشتریانتان آماده کنید. ادامه مطلب!

ارائه تحلیلی چیست؟

یک ارائه تحلیلی، داده‌های آماری و بینش‌ها را از ابزارهای تحلیل وب مانند داده‌های گوگل آنالیتیکس و ادوبی آنالیتیکس که در اسلایدهای پاورپوینت یا ابزارهای تجسم داده جمع‌آوری شده‌اند. برای یک ارائه تحلیلی مؤثر، استفاده از یک وب‌سایت خوب برای مدیریت اطلاعات و داده‌ها می‌تواند کمک‌کننده باشد. با طراحی سایت وردپرس، می‌توانید یک پلتفرم ایجاد کنید که اطلاعات پیچیده را به شکلی ساده و قابل درک نمایش دهد.

مدیران ارشد از تحلیل داده‌ها و توصیه‌های ارائه شده در این ارائه‌ها برای بررسی عملکرد کسب‌وکار و اتخاذ تصمیمات استراتژیک استفاده می‌کنند.

بنابراین وظیفه شما به عنوان تحلیلگر، یافتن و ارائه داده‌ها و توصیه‌های مرتبط است که به نگرانی‌های تجاری افراد بازبینی‌کننده گزارش پاسخ دهد و به آن‌ها در تصمیم‌گیری کمک کند.

dashthis-google-analytics-report

با داش‌دِس، وقت آماده‌سازی ارائه بعدی تحلیل داده‌هایتان را ذخیره کنید. الگوی گزارش گوگل آنالیتیکس گردآوری تمام معیارهای ضروری تحلیل وب در گزارشی زیبا برای ارائه فوق‌العاده در ارائه بعدی شما

پنج گام برای ارائه تحلیل‌های بی‌نقص به مشتریان

گام اول: پرسیدن سوالات برای جمع‌آوری اطلاعات صحیح

اگر درخواست مشتری مبهم بود، از پرسیدن بیشتر نترسید. وقت بگذارید و درخواست او را بررسی کنید تا بفهمید چه می‌خواهد. داشتن یک استراتژی واضح برای ارائه داده‌ها، مثل ایجاد نمودارها یا جداول تحلیلی، از نکات کلیدی در یک ارائه موفق است. با استفاده از خدمات سئو وردپرس، می‌توانید مطالب خود را بهینه کرده و در جستجوها به راحتی پیدا شوید تا افراد بیشتری با محتوای شما آشنا شوند.

مشاهده این مطلب  راهنمای تسلط بر امنیت مالی: ۵ نکته از متخصصان فریلنسینگ

ابتدا، سم پریدی از تابلو نوشتن درخواست روی کاغذ یا در یادداشت‌ها، به درک بهتر درخواست و شناسایی موارد مبهم کمک می‌کند. مطمئن شوید که شما و موکل‌تان در مورد نیازها و محدوده کار، تفاهم کامل دارید.

وقتی همه چیز برایتان روشن شد، زمانِ بررسی عمیق‌تر است. چند پرسش برای شروع:

  1. هدف از این جلسه چیست؟درک کنید که آیا این جلسه بر تصمیم‌گیری‌ها، مانند قیمت‌گذاری، تخصیص بودجه و موارد دیگر، تأثیر می‌گذارد یا خیر. مثلاً، بحثی درباره استراتژی بازاریابی محتوا برای جذب سرنخ، ممکن است به معیارهایی درباره اثربخشی بازاریابی محتوا در بهبود نرخ تبدیل و درآمد کسب و کار نیاز داشته باشد.
  2. دوره گزارش‌دهی داده‌ها چه زمانی است؟آیا داده‌های ماهانه، سه‌ماهه یا سالانه را بررسی می‌کنیم؟
  3. چه کسانی در این جلسه شرکت خواهند کرد یا ارائه را بررسی خواهند نمود؟هر گروه از مخاطبان به چیزهای متفاوتی اهمیت می‌دهد. مثلاً، معاون فروش ممکن است به درآمد جدید خالص و کل روند فروش اهمیت دهد، در حالی که رئیس محتوا ممکن است به نرخ پرش صفحه فرود فروش، تعداد سرنخ‌های واجد شرایط و مشارکت‌های به‌دست‌آمده اهمیت دهد. خودتان را جای افراد مختلف بگذارید و مطمئن شوید گزارش شما حاوی اطلاعات مرتبط است.
  4. نتیجه مطلوب گزارش چیست؟آیا به دنبال خلاصه‌ای از عملکرد گذشته هستند، ارائه صرف اعداد، یا راهی تعاملی برای بررسی داده‌ها به‌صورت لحظه‌ای و اتخاذ تصمیمات بهینه‌سازی؟

برای ارائه مؤثر داده‌ها، از خود بپرسید که هر گروه مخاطب به چه معیارها یا نتایجی اهمیت می‌دهد، ذینفعان آن‌ها چه می‌خواهند و از گزارش چه انتظاری دارند. نقش‌ها و مسئولیت‌های آن‌ها را بررسی کنید یا از مشتری خود اطلاعات بیشتری بخواهید.

با پاسخ به این پرسش‌ها، می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را شناسایی و اطلاعات غیرضروری گزارش را حذف کنید. حالا می‌دانید که چگونه به ارائه خود نزدیک شوید و گزارش خود را برای حداکثر راندمان، ساختاربندی کنید.

مشاهده این مطلب  شش گام برای تعریف بازار هدف شما

مرحله دوم: تعیین شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI)

حالا که اهداف گزارش و حاضرین در جلسه را می‌دانید، از خودتان بپرسید چه شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) و معیارهایی اطلاعات مورد نیاز مشتری شما را ارائه می‌دهند. شاخص‌های کلیدی عملکرد خوب همیشه مرتبط با نگرانی ذینفع، هدف تجاری یا هدف بازاریابی هستند. گزارش منشن و لیو استورم اهداف مهم بازاریابی شرکت‌ها در سال ۲۰۲۲ را تشریح می‌کنند. نمونه‌هایی از شاخص‌های کلیدی عملکرد برای اندازه‌گیری آن‌ها.

dashthis-marketing-kpısمنبع: گزارش ذهنیت مدیران بازاریابی سال ۲۰۲۲

چگونه شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را از اهداف بازاریابی و کسب‌وکار انتخاب می‌کنید؟

فرض کنید هدف تجاری مشتری شما، ایجاد اعتبار اجتماعی مثبت و جلب اعتماد بازار هدف برای فروشگاه اینترنتی‌اش است.

هدف بازاریابی شما تشویق کاربران به نوشتن بیشتر نقد و بررسی آنلاین در شش ماه آینده خواهد بود و از تعداد نقد و بررسی‌های آنلاین در وب‌سایت، بازدیدکنندگان، گوگل و فهرست‌های بازار به عنوان شاخص کلیدی عملکرد برای پیگیری پیشرفت خود استفاده خواهید کرد.

مرحله سوم: ساخت داشبورد تحلیل‌ها

می‌توانید داده‌های خود را در قالب اسلایدهای پاورپوینت یا صفحه گسترده اکسل ارائه دهید. اما اگر می‌خواهید علاوه بر قالب پاورپوینت مرتب، جذابیت بیشتری به ارائه تحلیل‌های خود ببخشید و مشتریان خود را شگفت‌زده کنید، به استفاده از داشبورد تعاملی برای نمایش داده‌ها فکر کنید.

داشبورد تعاملی، شرکت‌کنندگان جلسه را به مشارکت‌کنندگان فعال تبدیل می‌کند. آن‌ها می‌توانند خودشان داده‌ها را تحلیل، فیلتر، مرتب و از زوایای مختلفی دوباره چیدمان کنند. همچنین به آن‌ها کمک می‌کند تا ارائه شما را دنبال کنند و جلسه را مفیدتر سازند.

با داش‌دِس، در عرض چند دقیقه یک نمایش داده‌ی تعاملی بسازید.

مشاهده این مطلب  بازاریابی هوش مصنوعی: ابزار نهایی برای مزیت رقابتی

مرحله اول: ثبت نام برای حساب کاربری در داش‌دِس. دوره آزمایشی رایگان 15 روزه ما به شما امکان می‌دهد ببینید آیا ما مناسب شما هستیم یا نه.

گام دوم:از میان الگوهای از پیش تعیین‌شده‌ی گزارش‌های ما یکی را انتخاب کنید تا گزارش خود را بسازید. گزارش‌های ما شامل قابلیت‌های آسان بصری‌سازی مانند نمودارهای دایره‌ای و میله‌ای برای طراحی ارائه هستند.

مرحله سوم:از میان بیش از ۴۰ اتصال مختلف، ابزارهای بازاریابی دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی خود را در عرض چند ثانیه به هم متصل کنید.

dashthis-add-your-data-sources

مرحله چهارم:معیارهایی را که می‌خواهید در گزارش خود بگنجانید، از میان ابزارهای از پیش تعیین‌شده‌ی داش‌دِس انتخاب کنید.

dashthis-setup-widget

مرحله پنجم:هر تعداد داده‌ای که برای تهیه گزارش نیاز دارید اضافه کنید. پس از اتمام، گزارش کامل شده را به‌عنوان الگو ذخیره کنید تا بتوانید در ارائه‌های بعدی به مشتریان از آن استفاده مجدد کرده و در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

نکته: گزارش خود را چند ساعت قبل از جلسه برای مشتری یا افرادی که می‌دانید در جلسه حضور دارند، ارسال کنید. این کار به برگزاری جلسات پربارتر و ایجاد وجهه مثبت برای شما و مشتری‌تان کمک می‌کند.

گام چهارم: شامل اقدامات

به یاد داشته باشید، داده‌ها فقط زمانی معتبرند که ترکیب و تفسیر شوند.

هر داده‌ای که وارد می‌کنید باید به این سوال پاسخ دهد.پس چی؟این داده چه معنایی در چارچوب اهداف تجاری دارد و گام بعدی چیست؟

dashthis-notes-and-comments

داش‌دِس به شما امکان می‌دهد نمودارها و معیارهای گزارش خود را با یادداشت‌ها و نظرات توضیح دهید؛ این ویژگی برای خلاصه کردن نکات کلیدی، توضیح ناهنجاری‌ها و افزودن زمینه مفید کاربرد دارد.

پس از بررسی زمینه داده‌ها، به ارائه پیشنهادات بپردازید، به‌خصوص اگر در برنامه‌هایی که بر این شاخص‌ها اثر می‌گذارند، مشارکت دارید.

  • پیشنهادهای مختلف را بر اساس اولویت مرتب کنید
  • مسئولیت اجرای این توصیه‌ها را به افراد مربوطه واگذار کنید.
  • در بازبینی بعدی شاخص، آن را همراستا کن.
مشاهده این مطلب  5 استراتژی بازاریابی اپلیکیشن تناسب اندام که دانلود را تضمین می‌کند

مرحله پنجم: فضایی برای بازخورد و بحث در نظر بگیرید

ارائه، یک گفتگوی دوطرفه است. باید زمانی را برای ارائه بازخورد و پرسش مخاطبان درباره داده‌ها در نظر بگیرید.

چند نکته حرفه‌ای برای مدیریت سوالات در ارائه

  • به یاد داشته باشید که ممکن است مخاطبان شما برای اولین بار است که این اعداد را می‌بینند. در حین تهیه گزارش، وقفه‌هایی ایجاد کنید تا با دید تازه‌ای به آن نگاه کنید یا با گروه خود مشورت کنید تا نکات احتمالی از قلم افتاده را بررسی کنید.
  • با مرور نقش افراد در جلسه و انتظاراتشان، پیشاپیش به سوالات احتمالی آنها پاسخ دهید.
  • در عنوان نمودارها از جملات کامل برای برجسته کردن نکات مهم استفاده کنید. برای مثال، نموداری درباره اثبات اجتماعی می‌تواند این عنوان را داشته باشد:تعداد نظرات مشتریان در تمام کانال‌ها در ۱۲ ماه گذشته ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.
  • با استفاده از یادداشت‌ها، ناهنجاری‌های داده‌ها را مشخص کنید و به اوج‌ها و افت‌های معیارهای اصلی توجه داشته باشید.
  • خلاصه‌ای از ارائه ارائه دهید که با یک نکته کلیدی به طور مستقیم به دغدغه‌های تجاری مطرح شده در مرحله اول پاسخ دهد. مشتریان و ذینفعان شما مشغول هستند و خلاصه کردن ارائه، اطمینان از تاثیرگذاری بیشتر آن را تضمین می‌کند.

در نهایت، باید با داده‌های خود آنقدر آشنا شوید که مثل کف دستتان بشناسیدشان.

ارائه آنالیز داده‌های مشتریان را مانند یک حرفه‌ای انجام دهید

با انجام این 5 مرحله، ابزارهای لازم برای ارائه بی‌نظیر به مشتری بعدی خود را خواهید داشت.

  1. سوال بپرسید و موارد مورد نیاز را مشخص کنید.
  2. شاخص‌های کلیدی عملکرد را تعیین کنید که مرتبط با اهداف تجاری باشند و به نگرانی‌های ذینفعان پاسخ دهند.
  3. داده‌های خود را برای افزایش درک، تعاملی کنید.
  4. در گام‌ها و پیشنهادات خود، به پرسش «پس چه؟» پاسخ دهید.
  5. پیش‌بینی پرسش‌ها و بازخوردها
مشاهده این مطلب  روی قیمت رقابت نکنید

و در نهایت، با عمل کردن یاد می‌گیری. هر مشتری به دنبال چیزهای متفاوتی است و نگرانی‌های مختلفی دارد.

هر چه بیشتر با آنها کار کنید و برای بهبود کارتان بازخورد بگیرید، در کمترین زمان به استاد ارائه تبدیل خواهید شد.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو + طراحی سایت = 09376996070

خدمات گوگل، تبلیغات، هدایا تبلیغاتی و … = 09339159432