چگونگی ایجاد تقویم بازاریابی ایمیلی در سال 2024
در طول یک روز چند ایمیل انبوه و تبلیغاتی دریافت میکنید؟ و مهمتر از آن، چند بار بدون خواندن، همه آنها را بهعنوان «خواندهشده» علامت میزنید؟
طبیعتا نمیخواهید فقط یک برند دیگر باشید که صندوقهای ورودی مشتریان را شلوغ میکند. پس چگونه میتوانید از این سر و صدا عبور کنید و در نهایت نرخ باز شدن و کلیک ایمیلهای خود را افزایش دهید؟
دو عامل تعیینکنندهی موفقیت یک کمپین بازاریابی ایمیلی وجود دارد: پیوستگی و بخشبندی مناسب.
طراحی یک پلتفرم مدیریت بازاریابی ایمیلی با استفاده از وردپرس میتواند به سازماندهی تقویم ایمیلی شما کمک کند. طراحی سایت وردپرس با افزونههای متنوعی مانند تقویم بازاریابی و ایمیل مارکتینگ، فرآیند برنامهریزی و اجرای کمپینها را سادهتر میکند.
یعنی باید بتوانید در زمان مناسب، با پیام مناسب، به مخاطب مناسب برسید.
یکی از راههای اطمینان از این امر از طریق تقویم ایمیل مارکتینگ (علامت اختصاری برای صداگذاری)
با آن میتوانید ایمیلهای خود را برنامهریزی، ایجاد و زمانبندی کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
راههای زیادی برای ایجاد تقویم ایمیل مارکتینگ وجود دارد؛ از جمله استفاده از صفحات گسترده یا ابزارهای مخصوص برنامهریزی.
برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی، نیاز است که محتوای شما بهراحتی در موتورهای جستجو قابل دسترسی باشد. استفاده از خدمات سئو وردپرس میتواند به بهبود نرخ بازدید و تعامل کاربران با کمپینهای بازاریابی ایمیلی شما کمک کند.
تقویم ایمیل تبلیغاتی
حالا بیایید در مورد چگونگی ایجاد تقویم بازاریابی ایمیلی صحبت کنیم.
اهداف خود را برای کمپینهای ایمیل خود مشخص کنید.
اولین قدم برای ایجاد تقویم کمپین ایمیل، تعیین نوع پیامهایی است که میخواهید با مشتریان خود به اشتراک بگذارید.
آیا میخواهی؟
- محصول یا رویداد جدیدی را تبلیغ کنید؟
- مشتریان خود را دوباره جذب کنید؟
- آنها را تشویق کنید تا اقلامی را که در سبد خرید رها شده خود گذاشتهاند، بررسی کنند.
- یک کمپین فصلی مرتبط با فروش آتی راه بیندازیم؟
- برای تثبیت جایگاهتان بهعنوان متخصص در این حوزه، خبرنامه یا محتوای مفید ارسال کنید؟
مشخص کردن اهدافتان به شما کمک میکند تا راهبردی مناسب برای مخاطبان خود طراحی کنید. از این فهرست میتوانید برنامهریزی کنید که چه ایمیلهایی بفرستید و چه زمانی آنها را ارسال کنید.
فراوانی ارسالهای هر کمپین را تعیین کنید.
حالا که فهرست کمپینهای ایمیلی مورد نظرتان را تهیه کردید، میتوانید آنها را در تقویم کاری خود برنامهریزی کنید.
مثلاً اگر میخواهید خبرنامه ارسال کنید، بهترین روشها چیست؟ ممکن است تحقیقات شما نشان دهد که بهترین زمان ارسال ماهانه است. سپس میتوانید این زمان را در تقویم خود یادداشت کنید.
همچنین میتوانید هر ماه یک حراج برگزار کنید. اگر این کار را میکنید، روزی را در تقویم خود برای ارسال اطلاعیهها اختصاص دهید.
ایده این است که این ایمیلها را در تقویم خود علامتگذاری کنید تا تصویری از چگونگی پیشرفت سهماهه (یا شاید سال) خود داشته باشید. ممکن است متوجه شوید که برخی ماهها پر از ایمیل هستند و برخی ماهها فاصله زیادی بین آنها وجود دارد. سپس میتوانید ایمیلهای خود را بهطور مناسب تنظیم کنید، هم به نفع مشترکان و هم به نفع تیم بازاریابی.
بخشهای خود را مشخص کنید
آخرین کاری که باید انجام دهید، فرستادن ایمیلهای نامربوط به مخاطبان است. به هر حال، همه در یک مرحله از قیف بازاریابی شما نیستند؛ بنابراین، حتماً ایمیلهای خود را بر اساس جایگاه آنها در مسیر خریدشان، تقسیمبندی کنید.
میتوانید با تعیین اینکه کدام کمپینها را میخواهید برای همه ارسال کنید و کدامها را باید برای گروه خاصی از افراد در لیست خود ارسال کنید، این کار را انجام دهید. این کار پس از تعیین فرکانس ارسالها به شما کمک میکند تا مشخص کنید کدام بخشها با ایمیلها بیش از حد پر میشوند و کدامها به اندازه کافی توجه نمیگیرند.
نکته عملی:قبل از ارسال هر ایمیل، از خودتان بپرسید که این ایمیل باید برای چه کسانی فرستاده شود و چه کسانی نباید آن را دریافت کنند. مثلاً نباید سری ایمیلهای خوشامدگویی را برای کسی که مدتهاست در لیست ایمیل شماست، ارسال کنید.
هرچه در ساماندهی لیست ایمیل خود مهارت بیشتری پیدا کنید، میتوانید محتوای باارزشتری ارائه دهید و پیامهای هدفمندتری را برای افراد مناسب ارسال کنید.
اگر در تقسیمبندی مخاطبان خود مردد هستید یا از انجام تنهایی بازاریابی ایمیلی تردید دارید، همکاری با یک آژانس متخصص مانند مورد علاقه ممکن است راهحل باشد. شرکت فاوورد در بازاریابی ایمیلی تخصص دارد و با تولید محتوای سفارشی و استفاده از تعاملات گذشته، ایمیلهای بسیار مرتبطی ارسال میکند. آنها بر شخصیسازی تمرکز میکنند تا تعامل و تبدیل را افزایش دهند و مهارت خود را در پیچیدگیهای بازاریابی ایمیلی برای دستیابی به نتایج مؤثر نشان میدهند.
موضوعهای احتمالی ایمیل را بنویسید
یکی از چالشهای بازاریابها هنگام نوشتن محتوای ایمیل، تدوین موضوع آن است. موضوع باید جذاب، مرتبط و پیشنمایشی از محتوای ایمیل را به گیرنده ارائه دهد. به عبارت دیگر، نوشتن آن کار دشواری است.
با این حال، به این موضوع باید توجه ویژهای شود، زیرا تعیین میکند که ایمیل شما باز شود یا نه. صرف نظر از زمانی که صرف ایجاد محتوای عالی، گرافیکهای زیبا و تبلیغات جذاب کردهاید، اگر موضوع ایمیل نتواند توجه مخاطب را جلب کند، همه این زحمات بیثمر خواهد بود.
قطعهای به این اهمیت باید از قبل برنامهریزی شود.
پیشنهاد ما:فهرستی از عناوین احتمالی ایمیل خود تهیه کنید و آنها را با ابزارهای آزمایش عنوان ایمیل بررسی کنید. حتی با انجام این مراحل، ممکن است با شکل گرفتن محتوا، عنوان ایمیل شما کاملاً تغییر کند، اما این کار کمک خواهد کرد.
نوع محتوایی را که میخواهید در هر ایمیل به اشتراک بگذارید، مشخص کنید.
قدم بعدی، تعیین محتوای هر ایمیل است. وظیفه شما شامل انتخاب مقالات مرتبط از وبلاگتان، لینک دادن به ویدیوهای کانال برندتان و ساخت گرافیک برای متن ایمیل خواهد بود.
تمام این موارد باید در یک پوشه اختصاصی برای هر کمپین ذخیره شوند. این کار از ارسال اشتباه گرافیک یا لینک اشتباه ویدیو به ایمیلهایتان جلوگیری میکند.
البته، در نهایت، حتماً هر پوشه خاص را به ورودی صحیح در تقویم بازاریابی ایمیلی خود مرتبط کنید.
تاریخ و زمان ارسالها را قطعی کنید
حالا که ایده روشنی از محتوای ایمیلها، مخاطبان و زمان ارسال آنها دارید، وقت تعیین تاریخ و ساعت انتشار فرا رسیده است.
حتما در مورد بهترین روشهای ارسال ایمیل تحقیق کنید. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که بهترین روزهای ارسال ایمیل، سهشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هستند.
ثبت تاریخهای ارسال در تقویم، به شما یا مدیر تیمتان امکان برنامهریزی جریان کار را میدهد تا هر عضو بتواند با مهلتهای مربوطه، وظیفهای را بر عهده بگیرد و همه چیز به موقع برای تاریخ انتشار آماده شود.
سخن پایانی
ایمیل مارکتینگ در اصل ارائه محتوای مرتبط به مخاطبان مناسب است. اگرچه فرمول واحدی برای تضمین نتایج مثبت وجود ندارد، اما تهیه برنامهای اصولی و تقویم ایمیل مارکتینگ طراحیشده، شروع خوبی است.
به یاد داشته باشید که کار شما بهعنوان بازاریاب ایمیلی پس از ارسال آخرین ایمیل تمام نمیشود. عملکرد هر کمپین را بهطور مداوم رصد کنید، از تست A/B ایمیل برای بهبود نرخ باز شدن استفاده کنید و همیشه آماده ارزیابی مجدد و اصلاح رویکرد خود باشید.