09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

چگونه یک پرس‌وجو را به فروش تبدیل کنیم

آنچه در این مقاله می خوانید:

هیچ‌کس از هدر رفتن تلاش خوشش نمی‌آید؛ به همین دلیل، از دست دادن مشتری بعد از تهیه‌ی یک پیشنهاد خوب، به‌ویژه آزاردهنده است. هم اکنون فعال نحوه افزایش فروش در پاسخ به پرس‌وجوهای مشتریان یا ارائه پیشنهاد برای کسب‌وکارهای جدید را توضیح می‌دهد.

ارائه نقل قول قیمت برای مشتریان، بخش ضروری بازاریابی بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک، به‌خصوص مشاغلی مانند لوله کشی، ساختمان سازی و باغبانی است؛ اما می‌تواند بسیار آزاردهنده هم باشد.

شما برای تهیه‌ی یک پیش‌نهاد عالی، سخت تلاش می‌کنید تا مواد را بررسی کنید، قیمت‌ها را جمع‌آوری کنید و هزینه کار را برآورد نمایید. امیدوارید که مشتری مشتاقانه منتظر ایمیل شما باشد و به محض رسیدن آن را باز کند، تمام تلاش و زحمتی را که برای آن کشیده‌اید بشناسد و پاسخ مثبتی بدهد.

متاسفانه، همیشه دنیا اینطور نیست. اما راه‌هایی برای افزایش میزان کار پس از ارائه قیمت وجود دارد.

مطمئن شوید که نقل قول‌ها به مشتریان می‌رسد.

اول مطمئن شوید که مشتری پیش‌نهاد قیمتی شما را دریافت کرده است. علاوه بر ایمیل (یا پست)، پیامکی هم برای مشتری ارسال کنید و به او اطلاع دهید که پیش‌نهاد قیمتی فرستاده شده است.

رایج است که ایمیل‌های مخاطبان جدید در پوشه‌ی اسپم قرار بگیرند. در همین حین، مشتری شما ممکن است پیشنهاد رقیب شما را مطالعه کند و از سرنوشت پیشنهاد شما بی‌خبر باشد.

در مورد مشاغل تجاری، یکی از بزرگ‌ترین شکایت‌های صاحبان خانه این است که نمی‌توانند از آن‌ها قیمت بگیرند. متأسفانه این بدان معنا نیست که آن‌ها لزوماً قیمت‌ها را وقتی دریافت می‌کنند، می‌خوانند.

مارسل استاوتن، مدیر خدمات حصارکشی، اینطور می‌گوید: «بعد از ارسال پیش‌نهاد و ارسال پیامک، روز بعد با مشتری احتمالی تماس می‌گیرم تا مطمئن شوم که آن را دریافت کرده و ببینم سوالی دارد یا نه. اگر آن را باز نکرده باشد، سعی می‌کنم او را ترغیب کنم که آن را باز کند یا از پوشه اسپم بازیابی کند. با این حال، به او فشار نمی‌آورم.»

مشاهده این مطلب  فروشگاه‌سازی با شاپيفای یا اسکوئر اسپیس

پیگیری بازاریابی

بعد از نقل قول، زمانی را هم در دفترچه یادداشت خود برای پیگیری یادداشت کنید. اگر ممکن است، بهتر است از قبل این زمان را تعیین کنید. مارسل استاتون می‌گوید: «یک هفته بعد، زمانی که فرصت فکر کردن داشته‌اند، با آن‌ها تماس می‌گیرم.»

گاهی اوقات، متاسفانه، بازنده خواهید بود. در این شرایط، مهم است که از موقعیتی که در آن قرار گرفته‌اید، بهترین استفاده را ببرید. شرکت محوطه سازی اگر ایمیلی با خبر بد عدم استخدام دریافت کنم، همیشه با تشکر از فرصت و پاسخگویی و آرزوی موفقیت برایشان جواب می‌دهم و به آنها می‌گویم که اگر در آینده به چیزی نیاز داشتند، در تماس با من تردید نکنند.

اگر این‌گونه پاسخ دهید، مشتری واقعا از رویکرد شما قدردانی خواهد کرد. اگر کارها طبق برنامه پیش نرفت، ممکن است اکنون یا در آینده دوباره به سراغ شما بیایند. حتی ممکن است شما را به دیگران هم معرفی کنند. هیچ‌کدام از این‌ها اتفاق نمی‌افتد اگر بی‌ادب باشید یا پاسخ ندهید.

متاسفانه، اگر بی‌ادب یا غیرحرفه‌ای باشید، نه تنها زحماتتان به هدر می‌رود، بلکه ممکن است باعث انتشار نظرات منفی در اینترنت شوید. امروزه تعداد زیادی از صاحبان خانه‌ها، پیش از استخدام، به بررسی آنلاین سابقه‌ی افراد می‌پردازند.

بهبود بازاریابی شما

همچنین فرصت فهمیدن دلیل از دست دادن قرارداد را از دست می‌دهید و در نتیجه نمی‌توانید این موضوع را در شیوه‌ی فروش آینده‌ی خود لحاظ کنید. مثلاً اگر به دلیل قیمت از دست داده‌اید و واضح است که فقط قیمت اهمیت داشته، شاید در آینده برای کار با آن نوع مشتری پیشنهاد قیمت ندهید.

مشاهده این مطلب  ایجاد برنامه وفاداری مشتری

اگر مشتری تصمیم به تعویق کار بگیرد، مسئله‌ای متفاوت پیش می‌آید. باید مرتباً با او تماس بگیرید. بسیاری از مشتریان فراموش می‌کنند که پیش‌تر با چه کسی تماس گرفته‌اند. وقتی تصمیم به انجام کار بگیرند، اغلب جستجوی خود را از نو آغاز می‌کنند.

مطمئن شوید که کارهایی را که از هر منبعی به‌دست آورده‌اید یا از دست داده‌اید، پیگیری می‌کنید. این به شما کمک می‌کند تا بفهمید ارزشمندترین منابع کدامند و تلاش‌های خود را بر روی آن‌ها متمرکز کنید.

ارائه نقل قول‌های عالی کار زیادی می‌برد و وقتی بی‌مزد انجامش دهید، آزاردهنده است. اما با چند تغییر کوچک، می‌توانید نرخ تبدیل خود را بهبود بخشیده و در بلندمدت کسب‌وکار بیشتری به دست آورید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070