فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

چگونگی راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین شراب

آنچه در این مقاله می خوانید:

روآن گورملی پس از یک حرفه موفق در شرکت ویرجین، تصمیم گرفت کسب‌وکار شخصی خود را راه‌اندازی کند. او با همراهی چند دوست همفکر، فروشگاه آنلاین شراب «شراب‌های برهنه» را تاسیس کرد؛ کسب‌وکاری که به مشتریان اجازه می‌دهد در تصمیم‌گیری‌ها نقش داشته باشند.

سال‌ها همکاری با ریچارد برنسون، به روان گورملی علاقه به کارآفرینی را آموخت. او در سال ۱۹۹۵ شرکت ویرجین دایرکت (که اکنون ویرجین مانی است) را تاسیس کرد و طراح حساب واحد آن بود. سپس شرکت ویرجین واینز را نیز راه‌اندازی کرد.

سرانجام، شرکت ویرجین واینز فروخته شد و روان به همراه ۱۷ همکارش، به کار دیگری روی آوردند. هدفشان راه‌اندازی نوع جدیدی از فروشگاه آنلاین شراب تعیین کرده بودند.

کار را اوایل مهرماه شروع کردیم و راه‌اندازی شد. شراب‌های بدون واسطه او می‌گوید: «اول دسامبر بود. خوشبختانه با گروهی کار می‌کردم که به شدت می‌شناختم. روزی آفتابی و زیبا، زیر درختی در باغچه‌ام نشستیم. با صفحه‌ای سفید شروع کردیم و بلافاصله تصویری روشن از آنچه می‌خواستیم متفاوت انجام دهیم، در ذهنمان شکل گرفت.»

حمایت از تولیدکنندگان کوچک شراب

اول از همه، روان می‌خواست شراب‌هایی با قیمت شراب‌های سوپرمارکتی، اما با کیفیتی بسیار بالاتر ارائه دهد. برای این کار، می‌خواست از شراب‌سازان کوچک و مستعدی حمایت کند که در تولید شراب فوق‌العاده هستند، اما در بازاریابی چندان قوی نیستند. بنابراین، با افرادی سر و کار داشت که به کارشان علاقه‌ی زیادی داشتند، اما راستش را بخواهید، برای فروش محصولاتشان به کمک نیاز داشتند.

برای این کار، مشتریان Naked Wine که فرشته نامیده می‌شوند، به تولیدکنندگان کوچک کمک مالی می‌کنند. هر فرشته ماهیانه ۲۰ پوند به صندوقی واریز می‌کند که Naked Wines از آن برای حمایت از تولیدکنندگان و پرورش‌دهندگان مستقل کوچک استفاده می‌کند.

مشاهده این مطلب  پیمایش ایمنی برند در عصر هوش مصنوعی مولد

فرشتگان می‌توانند از پول پس‌انداز شده در طرح، هر زمان و با تخفیف‌های بسیار بالا، از آن تولیدکنندگان شراب بخرند.

دومین تفاوت، هدف قرار دادن افراد عادی بود که لزوماً در مورد شراب اطلاعاتی ندارند. می‌خواستیم مشتریان بتوانند با اطمینان و بر اساس نظر افرادی مشابه خود، شراب انتخاب کنند. و این کاملاً شفاف است، خوب و بد، همه چیز آنجا هست. به همین دلیل است که به ما «شراب‌های بدون پوشش» (Naked Wines) می‌گویند.

سرانجام، روان می‌خواست با ارائهٔ… رقیبانش را در زمینهٔ خدمات شکست دهد. تحویل هم ارزان‌تر بود و هم سریع‌تر. در Naked Wines، ارسال در روز بعد با ۴.۹۹ پوند انجام می‌شود و برای سفارش‌های بالای ۱۰۰ پوند رایگان است.

شناسایی مشتریان

همکاری‌ها در مرکز استراتژی بازاریابی شرکت بوده‌اند. ما تلاش کرده‌ایم تا شرکایی پیدا کنیم که بتوانند مخاطبان هدف ما را جذب کنند.

به گفته روان، مشتری معمولی Naked Wines دو دسته اصلی دارد: گروه اول که عمدتا زنان هستند، به غذا علاقه دارند اما از شراب سر در نمی‌آورند. گروه دوم که بیشتر مردان هستند، به دنبال شراب‌های جالب و متفاوت هستند و معمولا از اولین کسانی هستند که محصولات جدید را امتحان می‌کنند.

ما بسیار نزدیک به مشتریانمان روان می‌گوید: «ما از مشتریان می‌خواهیم شراب‌ها را انتخاب کنند. گروهی ۵۰ نفره برای چشیدن شراب‌ها می‌آیند و در نهایت لیستی از ده شراب تهیه می‌کنند، و سپس به ما می‌گویند که به نظر آنها قیمت هر کدام چقدر باید باشد. نکته خوب این روش این است که ارزش واقعی بازار را به شما می‌دهد.»

مشاهده این مطلب  نه نکته ساده برای متحول کردن فروش آنلاین شما

بازخورد مشتری این کسب‌وکار را پیش می‌برد، از نقدهای شراب گرفته تا گفتگو درباره دستورهای آشپزی. روان می‌گوید: «چیز فوق‌العاده این است که می‌توانیم ایده‌ای را ارائه دهیم و خیلی سریع آن را عملی کنیم. اگر درست به نظر رسید، آن را انجام می‌دهیم و سپس به واکنش مشتریان نگاه می‌کنیم؛ اگر با بی‌تفاوتی روبرو شد، متوقف می‌شویم، اما اگر آن را پسندیدند، بر اساس بازخوردشان آن را گسترش می‌دهیم.»

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای
بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد
شهر مشهد به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در ایران، همواره نیاز به خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای داشته است....
مدیریت آسان مرجوعی‌های شاپيفای
هرچند آزاردهنده هستند، اما هیچ کسب‌وکاری که محصولاتش را آنلاین می‌فروشد، از پس فرستادن گاه‌و‌بیگاه محصولات...
چهار روش آسان برای افزایش فروش آنلاین
راه‌های زیادی برای بهبود وب‌سایتتان هنگام فروش آنلاین وجود دارد، اما گاهی اوقات ساده‌ترین کارها بیشترین...
ترند های بخش فروشگاه قطعات خودرو
شايد مهم‌ترين روند تأثيرگذار بر تجارت لوازم جانبی خودرو در سال‌های اخیر، کاهش مداوم تعمیر و نگهداری خودرویی...
ترند های تعمیر خودرو
اتفاقات اخیر در بخش تعمیر خودرو چه بوده است؟ تعداد خودروها در بریتانیا تا سال ۲۰۱۶ افزایش یافت، پس از...
رقبایی در نزدیکی کسب‌وکار من شروع به کار کرده است.
وقتی رقیبی در همسایگی شما کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کند، ممکن است دیدن جنبه‌های مثبت دشوار باشد،...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070