یکی از دلایل اصلی عدم خرید آنلاین مشتریان، مسئله تحویل کالا است؛ چه هزینه آن، چه کمبود گزینههای ارسال، چه عدم اعتماد مشتری به وعده تحویل. بنابراین، با بهبود استراتژی ارسال و رفع موانع خرید مشتریان، میتوانید فروش آنلاین خود را افزایش دهید. نقشه راه تجارت الکترونیک توضیح میدهد
استراتژی ارسال شما، همه چیز مربوط به تحویل محصولاتتان را پوشش میدهد؛ از نحوه ارائه اطلاعات ارسال در وبسایت تجارت الکترونیک و در بازاریابی شما، تا جایی که محصول به درب منزل میرسد.
شکلگیری آن به نیاز مشتریان و امکانات شما بستگی دارد؛ امکاناتی که ممکن است به دلیل کمبود حجم، منابع مالی یا نیروی انسانی محدود باشد. هر کسبوکاری استراتژی تحویل متفاوتی دارد؛ مثلاً آمازون با استفاده از قفسههای خودکار/مکانهای تحویل و اشتراک تحویل در روز بعد پرایم، بر سرعت و سهولت تمرکز میکند.
چگونه استراتژی ارسال سفارش شما میتواند نرخ تبدیل وبسایت را افزایش دهد
ارسال کالا مهمترین دلیلی است که مردم به صورت آنلاین خرید نمیکنند، پس چگونه میتوانید این مشکل را در وبسایت خود کاهش دهید؟
باید گزینههای تحویل دلخواه مشتریان خود را ارائه دهید. با یک نظرسنجی سریع، اولویت مشتریان خود را (سرعت، راحتی یا هزینه) مشخص کنید. سپس، شرکتهای باربری مناسب را که میتوانند خواستههای مشتریان را برآورده کنند، بیابید.
فضا و حوزه ارسال کالا یکی از هیجانانگیزترین بخشهای تجارت الکترونیک امروزی است و گزینهها برای خردهفروشان کوچک همواره در حال بهبود هستند. به همین دلیل، حداقل سالی یک بار بررسی بازار برای یافتن بهترین سرویس ارسال کالا برای کسبوکار شما، بسیار ارزشمند است.
وقتی خدمات مناسب را ارائه دادید، مطمئن شوید که بهوضوح در وبسایتتان نمایش داده میشوند. در همهٔ این موارد باید درست عمل کنید.
- در هر صفحهعنوانی با پیشنهاد قیمت و سپس لینکی به گزینههای ارسال. قیمتها را مخفی نکنید.
- اطلاعات واضحدر هر صفحه محصولآیا موجود است؟ چه زمانی ارسال میشود؟ هزینههای مربوط به پست چقدر است؟
- آن را به روشنی توضیح دهیدصفحات سبد خرید و تسویه حسابهمین.
ارائه پیشنهادات ویژه در هنگام تحویل، یکی از قدرتمندترین ابزارهای تبلیغاتی شماست. هر تبلیغاتی فرصتی برای وادار کردن مشتری به انجام کاری که میخواهید، با کمترین هزینه ممکن – به عبارت دیگر، با حداقل تاثیر بر سود شما – است. بنابراین، از این ابزار قدرتمند تنها زمانی استفاده کنید که به صلاح شما باشد.
اگر ارسال رایگان برای همه کالاها ارائه میدهید، از عبارت «ارتقای رایگان به [سرویس ارسال بهتر]» بهعنوان تبلیغ اصلی استفاده کنید.
ارائه دائمی و رایگان هزینه ارسال، میتواند بسیار تأثیرگذار باشد. برای مثال، اگر میانگین ارزش سفارش شما ۵۰ پوند است، به هر کسی که بیش از ۵۰ پوند خرید کند، هزینه ارسال را رایگان بدهید.
چگونگی افزایش خریدهای مجدد با استراتژی ارسال سفارشات
در تجارت الکترونیک، همه ما به دنبال تبدیل خریداران خود به… مشتریان دائمی استراتژی توزیع شما در این زمینه نقش کلیدی دارد.
اولین سفارشی که از شما میگیرند، نوعی امتحان کردن شماست. مشتریان میخواهند ببینند که آیا میتوانند به شما اعتماد کنند، پس واقعا باید… کار خوبی انجام بده با اولین سفارش آنلاین
یعنی باید به قول خودتان عمل کنید؛ کالاها باید سالم، سر وقت و با تمام متعلقاتشان تحویل داده شوند.
و این حداقل کاریه که باید انجام بدی. اگه مشکلی پیش اومد، باید خیلی عالی بتونی باهاش کنار بیای – هر مشکلی یه… فرصت عالی اعتماد سازی
اگر واقعاً میخواهید سفارش بعدی را بگیرید، باید کمی بیشتر تلاش کنید. در بسته، فراخوانی واضح برای سفارش بعدی قرار دهید و… وای، مشتری! همچنین.
از جمله فراخوانهای عالی برای قرار دادن در بسته میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- کپی از کاتالوگ شما (در صورت وجود)
- بروشوری شامل پرفروشترین محصولات شما
- ارائه پیشنهادی مانند ارسال رایگان در سفارش بعدی شما، یا کد تخفیف برای سفارش بعدی.
اگر نمیتوانید چیزی اضافه به بسته اضافه کنید، ببینید آیا میتوانید یک پیام تبلیغاتی روی مدارک ارسال قرار دهید یا نه.
اگر میخواهید مشتری را واقعا شگفتزده کنید، میتوانید:
- برندسازی کنید بستهبندی این میتواند به سادگی یک برچسب یا مهر باشد (برخی معتقدند این کار در جذب مشتریان جدید هنگام رسیدن بستهها به ادارات کمک میکند).
- شامل کنید هدیهی رایگان غافلگیرکننده لازم نیست بزرگ یا پیچیده باشد؛ زیر لیوانی، خودکار، برچسب یا نشانکتاب میتوانند تاثیر زیادی داشته باشند.
- محصولات را با کاغذ کادو و هر چیز دیگری که حس باز کردن بسته را خاص میکند، قشنگ بپیچید.
- کارت «بستهبندی شده توسط» را از فردی که آن را بسته اضافه کنید؛ ایجاد ارتباط انسانی همیشه مفید است.
مطمئنم ایدههای خیلی بیشتری به ذهنت میرسد.
از همه مهمتر، هنگام بررسی راههای افزایش فروش، هرگز قدرت تحویل را فراموش نکنید.