09339159432 (مشاوره با تیم فروش) 09155249420

برای جمعه سیاه و شنبه کسب‌وکارهای کوچک آماده شوید

آنچه در این مقاله می خوانید:

نوامبر در جریان است و جمعه سیاه و شنبه کوچک کسب‌وکارها نزدیک است. این به معنای آماده شدن خرده فروشان و برندهای مستقل برای شلوغ‌ترین فصل خرید سال است؛ فصلی که با تخفیف‌های تبلیغاتی روز بعد از شکرگزاری آغاز می‌شود و با رونق کسب‌وکارهای محلی در شنبه کوچک کسب‌وکارها تا آخر هفته ادامه می‌یابد.

فدراسیون ملی خرده فروشی پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۳، خریداران قصد دارند حدود ۸۷۵ دلار برای هدایا، تزئینات و سایر خریدهای فصلی هزینه کنند. این مبلغ ۴۲ دلار بیشتر از سال گذشته است! شاید مهم‌ترین نکته برای خرده فروشان مستقل، ۶۲ درصد از خریداران آنها می‌گویند فروش و تبلیغات امسال از سال ۲۰۲۲ هم مهم‌تر است. این حرف خیلی زیادی است، با توجه به اینکه سال گذشته رکورد ۱۹۶.۷ میلیون نفر در آخر هفته بلک فرایدی خرید کردند. همچنین بر اساس آمار، فقط در روز شنبه کوچک کسب‌وکارها (Small Business Saturday) مصرف‌کنندگان آمریکایی حدود ۱۷.۹ میلیارد دلار در فروشگاه‌ها و رستوران‌های مستقل هزینه کردند. نظرسنجی به سفارش شرکت امریکن اکسپرس

برای کمک به کسب‌وکارهای جامعه‌ی خود در استفاده‌ی حداکثری از روزهای خرید پیش رو، برخی از بهترین ایده‌ها و راهکارهای بازاریابی بلک فرایدی را برای موفقیت در تعطیلات پیش رو به اشتراک می‌گذاریم. این راهنما به کسب‌وکار کوچک شما کمک می‌کند تا برای دوره‌ای پرمشغله آماده شده و خود را برای پایان سال موفقی آماده کنید.

برای کسب‌وکارهای کوچک، طراحی سایت وردپرس می‌تواند ابزاری حیاتی برای آماده‌سازی سایت در جمعه سیاه باشد. با ایجاد صفحات اختصاصی برای تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه، شما می‌توانید تجربه خرید راحتی برای مشتریان خود فراهم کنید. بهینه‌سازی این صفحات برای موبایل و سرعت بارگذاری سریع، اهمیت زیادی دارد و می‌تواند در افزایش تبدیل‌ها تاثیرگذار باشد.

مشاهده این مطلب  ترند های بخش فروشگاه قطعات خودرو

 

تبلیغات خود را آماده کنید.

می‌توانید انواع مختلفی از تبلیغات بلک فرایدی یا شنبه کوچک را برای مشتریان خود در نظر بگیرید. از جمله‌ی این تبلیغات می‌توان به پیشنهادهای یک‌جا-یک‌جای-رایگان، تخفیف‌های ریالی، تخفیف‌های درصدی یا ارسال رایگان اشاره کرد. همچنین می‌توانید تبلیغاتی ارائه دهید که با تشویق مشتریان فعلی برای معرفی دوست یا به اشتراک گذاشتن پست‌های شبکه‌های اجتماعی درباره‌ی فروشگاه شما در ازای تخفیف، مخاطبان شما را گسترده‌تر کند.

برای تعیین بهترین روش تخفیف برای کسب‌و‌کارتان، به اهداف خود از ارائه تخفیف فکر کنید. آیا می‌خواهید پایگاه مشتریان خود را گسترش دهید؟ آیا محصولات خاصی را می‌خواهید برجسته کنید؟ همچنین باید مخاطبان خود را در نظر بگیرید. چه چیزی برای مشتریان شما ارزشمندتر است؟ چه تبلیغاتی در گذشته موفق بوده‌اند؟

بعد، مدت زمان اجرای تبلیغات خود را تعیین کنید. می‌توانید یک تبلیغ منحصر به فرد فقط برای یک روز ایجاد کنید یا تخفیف‌های فصلی ارائه دهید که یک هفته یا یک ماه کامل ادامه داشته باشد. به خاطر داشته باشید که رفتار مصرف‌کننده در حال تغییر است و ارائه تبلیغات طولانی‌تر به جای محدود کردن تخفیف‌ها به یک آخر هفته خرید، در بین کسب‌وکارها رایج‌تر شده است.

وب‌سایت خود را برای فصل آماده کنید

فروش آنلاین سال به سال محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. در واقع، شرکت مشاوره ای اف تی آی پیش‌بینی شده است که فروش آنلاین در سال ۲۰۲۳ به رقم بی‌سابقه ۱.۱۴ تریلیون دلار برسد که ۱۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ است.

با توجه به اینکه بسیاری از مشتریان برای خریدهای خود به تجارت الکترونیک روی آورده‌اند، به‌روزرسانی وب‌سایتتان برای جمعه سیاه و شنبه کوچک کسب‌وکارها بسیار مهم است. این یعنی به‌روزرسانی اطلاعات محصول و ارسال و نمایش واضح اطلاعات مربوط به تبلیغات و هدایای تعطیلات در صفحه. اگر امسال مجموعه‌های تعطیلات یا راهنمای هدیه‌ای تهیه کرده‌اید، مطمئن شوید که به راحتی در وب‌سایت قابل دسترسی هستند.

مشاهده این مطلب  رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

در نهایت، مطمئن شوید که تمام اطلاعات تماس از جمله آدرس مغازه، ساعات کاری، آدرس شبکه‌های اجتماعی و جزئیات تماس با خدمات مشتری به‌روز هستند.

فضای فیزیکی خود را آماده کنید

اگر فروشگاه فیزیکی دارید، باید خود را برای افزایش مراجعه مشتریان در این ایام شلوغ خرید آماده کنید. مطمئن شوید که پرسنل کافی برای ارائه خدمات عالی به مشتریان دارید و افزایش ساعات کاری برای چند روز یا چند هفته در فصل خرید تعطیلات را در نظر بگیرید. همچنین باید تابلوهای اختصاصی در جلوی فروشگاه یا در ویترین قرار دهید که هرگونه تخفیف یا تشویقی را که ارائه می‌دهید، برجسته کند.

علاوه بر تخفیفات، معمولاً کسب‌وکارهای کوچک در مناسبت‌های ویژه‌ای مانند جمعه سیاه و شنبه کوچک، مزایای داخل مغازه مانند غذا، نوشیدنی یا بسته‌بندی هدیه رایگان به خریداران ارائه می‌دهند. همچنین می‌توانید برای تشویق خریداران به مراجعه حضوری به فروشگاهتان، تخفیف‌های انحصاری فقط داخل فروشگاه ارائه دهید.

همچنین، خدمات سئو وردپرس می‌تواند به شما در بهینه‌سازی صفحات فروش و محصولات برای موتورهای جستجو کمک کند. با به‌کارگیری استراتژی‌های سئو، کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند در این روزهای شلوغ به راحتی دیده شوند و مشتریان جدیدی جذب کنند. این اقدامات به رشد ارگانیک سایت و افزایش ترافیک در روزهای پر فروش کمک خواهد کرد و در نهایت منجر به افزایش فروش خواهد شد.

از فروش‌ها و تبلیغات اطلاع‌رسانی کنید.

هم اکنون زمان استفاده از تمام کانال‌های بازاریابی در دسترس است تا مشتریان از هرگونه پیشنهاد ویژه یا رویدادی که برگزار می‌کنید، مطلع شوند. این یعنی به‌طور مداوم در مورد تبلیغات تعطیلات در شبکه‌های اجتماعی خود پست بگذارید و یک کمپین ایمیل اختصاصی برای اطلاع‌رسانی به مشترکان در مورد هرگونه پیشنهاد جاری ارسال کنید.

مشاهده این مطلب  چطور از ترس خریداران غلبه کنیم

فصل خرید، فرصت مناسبی برای دیده شدن بیشتر کسب‌وکار شماست. مصرف‌کنندگان بیش از هر زمان دیگری برای کشف برندهای جدید به شبکه‌های اجتماعی روی می‌آورند؛ بنابراین، انتشار چند پست بیشتر در ماه‌های آبان و آذر، صرف نظر از هرگونه فروش یا تبلیغاتی که انجام می‌دهید، ارزشمند است. از حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود برای صحبت درباره داستان تأسیس، الهام‌بخش کسب‌وکار، ویژگی‌های منحصربه‌فرد و جذابیت محصولاتتان استفاده کنید. شنبه کسب‌وکارهای کوچک به یاد داشته باشید که کسب و کارتان را اضافه کنید نقشه مغازه‌های کوچک برای دیده شدن توسط مشتریان جدید و استفاده از هشتگ #شنبه‌ی_کسب‌وکارهای_کوچک یا #SBS در شبکه‌های اجتماعی به منظور ارتباط با دیگر کسب‌وکارهای کوچک سراسر کشور.

روابط با مشتری را ایجاد و تقویت کنید

رویدادهای خریدی مانند جمعه سیاه و شنبه کوچک، فرصت مناسبی برای تقویت ارتباط با مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید هستند. بهترین راه برای ایجاد روابط مثبت و قوی با مشتریان، ارائه خدمات عالی به آن‌هاست. این کار را می‌توان با ارائه خدمات ویژه مانند بسته‌بندی کادو در ایام تعطیلات، یا صرفاً با اطمینان از حضور کافی پرسنل برای پاسخگویی به سؤالات مشتریان انجام داد. ارائه اطلاعات دقیق حمل و نقل و به‌روزرسانی‌های پیوسته نیز برای ارائه خدمات عالی ضروری است، زیرا تأخیرهای غیرمنتظره و اختلالات زنجیره تأمین همواره محتمل هستند.

علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس شما به راحتی قابل دسترسی است و به فکر ایجاد صفحه‌ای برای پرسش‌های متداول در وب‌سایت خود باشید. همچنین می‌توانید برای قدردانی از مشتریان وفادار و تشکر از خریدهای مکرر آن‌ها، کوپن تخفیف اختصاصی ارائه دهید.

مشاهده این مطلب  مهم ترین نکات یوتوب مارکتینگ

در نهایت، راهی برای حفظ ارتباط با مشتریان جدیدی که در این فصل تعطیلات جذب می‌کنید، پیدا کنید. می‌توانید این کار را با ارائه برگه ثبت‌نام ایمیل در صندوق فروشگاه، اضافه کردن فرم ثبت‌نام پاپ‌آپ برای جمع‌آوری اطلاعات تماس مشتریان جدید در وب‌سایت خود و به اشتراک گذاشتن آدرس‌های شبکه‌های اجتماعی و تشویق مشتریان جدید به دنبال کردن شما انجام دهید.

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو + طراحی سایت = 09376996070

خدمات گوگل، تبلیغات، هدایا تبلیغاتی و … = 09339159432