بازیسازی در بازاریابی دیجیتال: مزایا و مثالها
آیا تا به حال در شبکههای اجتماعی برندتان مطلبی منتشر کردهاید و با بیتفاوتی مواجه شدهاید؟ هیچ تعاملی و هیچ بازخوردی نداشته است. حقیقت این است که این، واقعیت بسیاری از برندها در حال حاضر است.
چرا؟
خب، سروصدا در فضای آنلاین خیلی زیاده. بیایید واقعبین باشیم. فقط در اینستاگرام، طبق آمار Statista، بیش از یک میلیارد کاربر فعال وجود دارد! و تقریباً پانصد میلیون نفر از قابلیت استوری آن استفاده میکنند. پس نباید تعجب کنیم که دستیابی به مخاطب کافی در پستهای ارگانیک این پلتفرمها سخت است.
آیا این به معنای پایان یافتن دوران بهرهمندی از مزایای شبکههای اجتماعی است؟ نه واقعا. فقط به این معنی است که باید فراتر از انتشار محتوای ارگانیک عمل کنید و یک استراتژی تبلیغاتی مناسب ایجاد کرده و از قابلیتهای تبلیغاتی این پلتفرمها استفاده کنید.
در اینستاگرام، تبلیغات ویدیویی روشی مطمئن برای دیده شدن توسط مخاطبان هدف شماست. در مورد این قابلیت مطمئن نیستید؟ نگران نباشید! ما اینجا هستیم تا راهنمای کاملی در این مورد به شما ارائه دهیم.
طراحی سایت وردپرس میتواند ابزاری قدرتمند برای ایجاد تجربههای بازیسازی در بازاریابی دیجیتال باشد. برندها با استفاده از وردپرس میتوانند سایتهای تعاملی طراحی کنند که کاربران را به تعامل با برند ترغیب کند. این سایتها میتوانند شامل ویژگیهای گیمیفیکیشن مانند سیستم امتیازدهی، چالشها، یا مسابقات باشند که بازدیدکنندگان را به شرکت در فعالیتها و جلب نظر بیشتر مشتریان تشویق میکند. طراحی سایت وردپرس با امکاناتی نظیر پلاگینهای گیمیفیکیشن و قالبهای جذاب، این فرآیند را ساده و کاربردی میسازد.
تبلیغات ویدیویی اینستاگرام توضیح داده شده
نام این تبلیغ به خوبی نشان میدهد که شامل چه چیزی است. در مقایسه با تبلیغات اسپانسری ثابت یا چرخشی، تبلیغات ویدیویی به شما امکان میدهند تا داستانی جذاب و فراگیر از برند خود یا پیشنهاد خود را خلق کنید. برخلاف پستهای ثابت، در اینجا فضای بیشتر و زمان بیشتری برای جذب مخاطب خود دارید.
برای مثال، میتوانید نحوه استفاده از محصول خود را نشان دهید، با به اشتراک گذاشتن نمونه کارهایتان مخاطب را جذب کنید یا تبلیغی انگیزشی برای برانگیختن تخیل بیننده بسازید.
علاوه بر این، اگر این را با یک استراتژی بازاریابی مبتنی بر گیمفیکیشن ترکیب کنید و در ازای تعامل مشتریان با تبلیغتان، کوپن یا تخفیف رایگان ارائه دهید، میتوانید نتایج کمپین تبلیغاتی خود را به طور قابل توجهی بهبود ببخشید.
در کنار طراحی سایت، خدمات سئو وردپرس به برندها این امکان را میدهند تا به راحتی بازاریابی دیجیتال خود را بهینه کنند و در نتایج جستجو دیده شوند. با استفاده از تکنیکهای سئو، برندها میتوانند محتوای بازیسازی خود را بهطور مؤثرتر به مخاطبان هدف ارائه دهند. این خدمات میتوانند شامل بهینهسازی کلمات کلیدی، ارتقاء رتبه صفحات سایت در نتایج جستجو، و ایجاد محتوای مناسب برای بازیها و چالشهای آنلاین باشند. در نتیجه، با گسترش دسترسی به مخاطبان و بهینهسازی استراتژیهای دیجیتال، برندها قادر خواهند بود تا تجربههای گیمیفیکیشن را با موفقیت به بازار عرضه کنند.
تبلیغات ویدیویی هم در فید و هم در استوریهای اینستاگرام قابل پخش هستند؛ اما ممکن است این دو مکان، اندازههای متفاوتی برای تبلیغات نیاز داشته باشند.
مشخصات تبلیغات ویدیویی اینستاگرام به شرح زیر است:
- پیشنهاد میشود از ابعاد ۶۰۰ در ۶۰۰ پیکسل یا تصویری مربعی استفاده کنید. حداکثر ابعاد مجاز ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است.
- نسبت ابعاد میتواند ۱:۱ یا ۱.۹:۱ باشد که به ترتیب به نسبت مربع و مستطیل افقی اشاره دارد.
- مدت زمان آگهی میتواند بین سه تا شصت ثانیه باشد.
- حداکثر حجم ویدیو میتواند ۴ گیگابایت باشد.
چرا برند شما به تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام نیاز دارد؟
بهجز اینکه خود اینستاگرام با افزایش مدت زمان ویدیوهای تبلیغاتی از ۳۰ ثانیه به یک دقیقه، تبلیغات ویدیویی را بیشتر تبلیغ میکند، برندها، صرف نظر از کوچک یا بزرگ بودنشان، احتمالا از این تغییر سود خواهند برد.
این به این دلیل است که صرف نظر از مخاطب هدف شما، تحقیقات SingleBrain نشان میدهد محتوای ویدئویی بیشترین محبوبیت را در بین عموم دارد. دلیل آن هم این است که محتوای ویدئویی بهراحتی پردازش ذهنی میشود و جذابیت بیشتری دارد.
مطالعهای که در سال ۲۰۱۵ انجام شد نشان میدهد که میانگین بزرگسالان آمریکایی هر هفته ۳۸.۵ ساعت به تماشای ویدئو میپردازند! این زمان به طور قابل توجهی بیشتر از زمانی است که آنها صرف کار میکنند.
منبع
به طور خلاصه، مردم ویدئو را به متن ترجیح میدهند. با توجه به افزایش اخیر محبوبیت یوتیوبرها و تیکتاکرها، این موضوع چندان تعجبآور نیست.
بهجز عامل جذابیت، تفاوت کلیدی تبلیغات ویدئویی اینستاگرام با سایر قالبها این است که این تبلیغات بهاندازهی تبلیغات ویدئویی درون برنامهای مزاحم نیستند و همچنین بهراحتی تبلیغات تصویری ثابت از آنها رد نمیشود.
مدل بومی درون محتوایی به برندها اجازه میدهد بهطور طبیعی دیده شوند، بدون اینکه مخاطب احساس کند مجبور به تماشای تبلیغی است که نمیخواهد ببیند.
چگونگی ساخت یک تبلیغ ویدیویی تأثیرگذار
اینجا هستند روشها تبلیغ اینستاگرامی بسازید که ارزش هزینههای طراحی و پخش آن را داشته باشد.
در سه ثانیه اول، تاثیر قوی و ماندگاری از خود بر جای بگذارید.
میدانید چرا گیمیفیکیشن در بازاریابی دیجیتال اینقدر اهمیت دارد؟ چون گیمیفیکیشن به برندها اجازه میدهد بلافاصله با مشتریان درگیر شوند. اما اگر نخواهید فقط در تبلیغات ویدیویی از این استراتژی استفاده کنید چه؟
خب، پس چند ثانیه اول ویدیوی شما حیاتیترین بخش هستند. چون کاربران اینستاگرام معمولا خیلی سریع در صفحه خودشان اسکرول میکنند، باید از همان ابتدا کاربران را مجبور کنید که روی ویدیوی شما توقف کنند.
بنابراین، توصیه میشود که در سه ثانیه اول ویدیو، حرکت وجود داشته باشد. این به کاربران کمک میکند حتی با صدای خاموش، متوجه شوند که پست، ویدیو است نه تصویر ثابت. همچنین باید مطمئن شوید که شروع ویدیو، چه بصری و چه با متن، جذاب باشد.
هنر ارائه متن کافی را بیاموزید.
از آنجایی که صدای ویدیوهای اینستاگرام بهطور پیشفرض قطع است، هنگام ساخت تبلیغتان هرگز بیش از حد به آن وابسته نباشید. همچنین نباید فقط به زیرنویسها تکیه کنید.
به جای آن، از افکتهای متنی پویا برای برجسته کردن نکات اصلی ویدئوی خود استفاده کنید. این کار باعث میشود مخاطب هدف از موضوع اصلی دور نشود.
همزمان، باید در هنر تعادل میزان متن مورد استفاده مهارت داشته باشید. متن خیلی کوتاه، نکته مورد نظر را غیرقابل فهم میکند و متن خیلی طولانی، باعث از دست رفتن علاقه مخاطب به تبلیغ میشود.
با توجه به مدت زمان و تصاویر تبلیغتان، تصمیم بگیرید که چگونه پیام خود را مختصر و مفید بیان کنید.
نیازی را شناسایی و مشکلی را حل کنید
تمام تبلیغات مؤثر باید با موفقیت نیاز برآورده نشدهای را در زندگی مخاطبان هدف شناسایی کنند و نشان دهند که محصول برند چگونه این نیاز را برطرف میکند.
این به ایجاد پیوند عاطفی و کاربردی با مشتریان بالقوه شما کمک میکند. به جای تمرکز بر ارزش ارائه شده، از مشکل مشتریان شروع کنید و سپس محصول خود را بهعنوان راهحل معرفی نمایید.
یک فراخوان عمل مشخص داشته باشید.
آیا میخواهید آگاهی از برندتان را افزایش دهید یا تعداد دانلود اپلیکیشن را؟ هرگز سعی نکنید همزمان دو هدف را دنبال کنید. برای هر کمپین، به یک هدف و یک موضوع پایبند باشید.
دلیل این امر آن است که محتوای تبلیغی که آگاهی از برند را به حداکثر میرساند، با محتوای تبلیغی که به افزایش اشتراکها و دانلودها کمک میکند، بسیار متفاوت است. یک تبلیغ ویدئویی که بخواهد هر دو را در خود بگنجاند، در نهایت شبیه یک پیشنهاد فروش مستقیم خواهد شد.
و آخرین چیزی که مشتریان هنگام گشت و گذار در شبکههای اجتماعی نیاز دارند، این است که احساس کنند برندها در حال بمباران آنها با محصولات خود برای فروش هستند.
سعی کنید شبیه تبلیغ به نظر نرسید.
مصرفکنندگان امروز بسیار نسبت به تبلیغات بدبین هستند. با توجه به میزان مزاحمت کمپینهای تبلیغاتی، این تعجبآور نیست. در جهانی پر از تبلیغات غیرقابل حذف، احساس خستگی طبیعی است. با این حال، یک برند هنوز هم برای دیده شدن باید مسیر تبلیغات را بپیماید.
پس حداقل کاری که میتونی بکنی اینه که خودت رو مخفی کنی. چه با یک توضیح طبیعی و چه با ویدئویی که بهطور زننده سعی در فروش کالا نداشته باشه، اقداماتی انجام بده تا شبیه تبلیغ به نظر نرسی.
تبلیغات ویدیویی اینستاگرام که میتوان از آنها الهام گرفت
در اینجا چند آگهی ویدیویی جالب وجود دارد. کمپینها میتوانید الهام بگیرید از.
اسویگی
اسویگی، یکی از بزرگترین شرکتهای ارائه خدمات غذای آماده در هند، با استفاده از یک کمپین تبلیغاتی ویدیویی جذاب، توجهها را به خود جلب کرد.
استوری اینستاگرام آنها، یک تبلیغ ویدیویی را به نمایش میگذارد که با نمایش غذاهای اشتهاآور آغاز میشود و توجه هر خوراکیدوستی را به خود جلب میکند. سپس، این تبلیغ با استفاده از زیرنویس، ویژگیهای اپلیکیشن سوئیگی را معرفی کرده و در نهایت با تصویری از یک تلفن همراه، مخاطبان را به دانلود اپلیکیشن فرا میخواند.
ساده، اما نابغه!
برگر کینگ
دو کمپین تبلیغاتی برگر کینگ شایسته توجه هستند.
ترتیب داستانها
در میان نمونههای بازاریابی مبتنی بر گیمیفیکیشن، برگر کینگ بیشک در صدر فهرست قرار دارد. دلیل این امر موفقیت آن در ارائه انگیزهای بینظیر و استفاده از قالبهای مختلف برای این کار است.
منبع
اگرچه این یک تبلیغ ویدیویی سنتی نیست، اما این کمپین باز هم شایسته قرار گرفتن در این فهرست است. برگر کینگ با استفاده از استوریهای اینستاگرام، نظرسنجیها و پسزمینههای ویدیویی، کمپینی ویروسی به نام «سفارش از طریق استوری» ایجاد کرد.
در اینجا، کاربران اینستاگرام میتوانستند سفارشهای خود را از طریق نظرسنجیهای تعبیهشده در استوریها سفارشی کنند. این امکان به آنها دسترسی به یک کوپن سفارشی رایگان برای لذت بردن از برگر ساختهشده توسط خودشان را میداد. استفاده از پسزمینههای جذاب بصری در نظرسنجی و ایده منحصر به فرد، باعث موفقیت کمپین شد.
تبلیغ روز زبان اشاره آمریکایی
یک کمپین دیگر که با بهکارگیری زبان اشاره آمریکایی (ASL) در روز زبان اشاره، هم احساسات را برانگیخت و هم تعامل را تضمین کرد. در این کمپین، از عروسک نمادین خود برای امضای پیامی همراه با زیرنویس استفاده کردند. انتخاب اینستاگرام برای این کمپین، اشارهای ظریف به رفتار مصرفکنندگان در استفاده از این پلتفرم رسانه اجتماعی بدون صدا بود.
سخنان پایانی
در سال ۲۰۲۱ و پس از آن، قالبهای پویا عرصه تبلیغات را در اختیار خواهند گرفت. به هر حال، ما در جهانی زندگی میکنیم که تابلوهای تبلیغاتی با تصاویر سهبعدی جایگزین میشوند.
با ورود به دنیای جدید تبلیغات، عقب نمانید. با قرار دادن تبلیغات ویدیویی اینستاگرام در کمپین خود شروع کنید و پذیرای ویژگیهای جدید باشید. از این به بعد، تعامل بیشتر خواهد شد.