09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

چهار قانون طلایی برای آسان‌تر کردن فروش

آنچه در این مقاله می خوانید:

وقتی مشتری‌ای خواهان خرید از شماست، به‌خصوص اگر برای جذب او تلاش فروش زیادی نکرده باشید، اصل مهم این است که خرید را برایش آسان کنید. مشتری آماده خرید، قطعا مشتری ارزشمندی است؟ همیشه این‌طور نیست، همان‌طور که این تجربه شخصی نشان می‌دهد.

چون مدت زیادی را در لندن می‌گذراندم و از اقامت در هتل‌ها خسته شده بودم، سعی کردم یک آپارتمان در لندن اجاره کنم. با چندین مشاور املاک تماس گرفتم و قرار بازدید از آپارتمان‌ها را گذاشتم. یکی از مشاوران املاکی به من گفت که آپارتمانی دارد که تقریباً تمام نیازهای مرا برآورده می‌کند، در حالی که تمام آپارتمان‌های دیگر نیاز به مصالحه داشتند.

پس، آپارتمان ایده‌آل، قیمت مناسب، و یک مشاور املاک برای انجام مراحل کار – عالی! اما، مسیر رسیدن به آپارتمان رویایی‌ام، بسیار پر پیچ و خم بود.

عامل موفق نشد من را به‌عنوان مشتری درک کنید. او به‌جای تسهیل کار با خود، آن را فوق‌العاده دشوار و مختل‌کننده کرد و برنامه‌های سفر و اقامتم را تحت تاثیر قرار داد و برنامه‌ریزی برای نقل مکانم را سخت کرد.

اگر کارشان را درست انجام می‌دادند، من هفته‌ها زودتر نقل مکان می‌کردم و آن‌ها یک ماه اجاره بیشتر به دست می‌آوردند، اما در عوض ملک خالی ماند.

این تجربه، یادآوری به‌موقعی از قوانین طلایی زیر به ما می‌دهد.

فرایند را درک کنید و تأثیر آن را بر تجربه مشتری بسنجید.

آنها نتوانستند تمام مراحل لازم برای نقل مکان من را توضیح دهند. شرایطی مثل ارائه معرف، بازدید شرکت انبارداری و امثالهم را درک نکردم.

آنها موفق نشدند انتظاراتم را مدیریت کن به‌طور ناکارآمد، که منجر به غافلگیری‌های ناخوشایند، تأخیر و صرف وقت، تلاش و هزینه اضافی شد؛ صرفاً به این دلیل که «روند کار» توضیح داده نشده بود.

مشاهده این مطلب  چگونه نامی برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید

پس قانون این است: فرض نکنید مشتری می‌داند چه باید بشود.

به مشتری چیزی نگویید و چیز دیگری تحویل ندهید.

صادق باش. اگر جواب سوالی را نمی‌دانی، اعتراف کن و سپس آن را پیدا کن. بلوف نزن، چون مشتری احتمالا متوجه می‌شود و به صداقت و دانش تو شک می‌کند. در نتیجه اعتماد و اطمینان کاهش می‌یابد.

مشتری خود را بشناسید و فروش یا خدمات خود را با او تطبیق دهید.

من به راحتی مشتری آن نماینده شدم، اما او کار را بسیار دشوار کرد. هزینه فروش در این مورد می‌توانست بسیار پایین باشد، تقریباً فقط یک معامله کاغذی، اما آن‌ها آن را بسیار پیچیده کردند.

برای مشتریانتان کارها را پیچیده نکنید، مگر اینکه مقررات قانونی ایجاب کند؛ مثلاً هنگام خرید محصولات مالی. برای مشتریان، انجام کار با شما را تا حد ممکن آسان کنید.

و سعی نکنید حواسشان را پرت کنید – مشتری فقط احساس می‌کند که می‌خواهید … فروش محصولات مرتبط یا ارتقای فروش چیز دیگری.

فقط به محصول تکیه نکنید

اگر مشتری واقعا محصول را می‌خواهد و آن محصول منحصر به فرد کسب‌وکار شماست، تا چه حد می‌توانید فقط به محصول تکیه کنید؟

یک رقیب می‌تواند محصول شما را کپی یا اقتباس کند و آن را ارائه دهد خدمات مشتریان فوق‌العاده بعد از انجام این کار، بسیار محتمل است که مشتریان تغییر دهند، چون حق انتخاب دارند.

این برای مشتریان معمایی جالب است: تصمیم‌گیری احساسی در مقابل تصمیم‌گیری عقلانی برای خرید. وقتی مشتری از نظر احساسی (و شاید عقلانی) به محصول وابسته است، اما خدمات ضعیف است، تا چه حد تحمل می‌کند قبل از اینکه تصمیم به کنار گذاشتن خرید بگیرد؟

مشاهده این مطلب  راهکارهایی برای بازگرداندن کاربران غیرفعال

اگر محصولی انحصاری داشته باشید که مشتری می‌خواهد، اما خدمات‌تان خوب نباشد، شاید بتوانید آن محصول را بفروشید، اما نمی‌توانید رابطه بلندمدتی با مشتری برقرار کنید.

آن مشتری بعید است وفادار و اگر محصولات متنوعی داشته باشید، بعید است که سایر محصولات شما را بخرند. و شاید مهم‌تر از همه، دیگر… به دیگران توصیه می‌کنم .

به این فکر کنید که آیا ادامه‌ی فعالیت به شیوه‌ای که مشتری علی‌رغم خدمات شما، نه به خاطر آن، خرید می‌کند، واقعاً پایدار است؟

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

استراتژی‌های جستجو و برندینگ نه تنها هم‌زیستی دارند، بلکه وقتی ترکیب شوند، پیروزی‌های بزرگی در زمینه...
سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

برند خود را حرفه‌ای نشان دهید، نه صرفاً تبلیغاتی مقدمه‌ای بر اهمیت تیزرهای صنعتی در عصر دیجیتال در دنیای...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...
۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و بازاریابی‌تان آن‌طور که باید نتیجه نمی‌دهد، وقت آن رسیده که زاویه دیدتان...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070