فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

پنج نکته‌ی بازاریابی برای مدیریت مرجوعی کالاها در کسب‌وکارهای کوچک و متوسط

آنچه در این مقاله می خوانید:

بر اساس نظرسنجی اخیر انجام‌شده توسط سرمایه آماده تقریباً یک پنجم (۱۸٪) سفارش‌های داده شده به کسب‌وکارهای کوچک در بریتانیا، مرجوع می‌شود. و با… فصل خرید کریسمس حالا که این موضوع کاملا پشت سر گذاشته شده است، کسب‌وکارها می‌توانند انتظار حجم بسیار بالاتری از مرجوعی‌ها را داشته باشند.

از کمبود منابع گرفته تا کاهش سود، کاهش بازده تأثیر بسیار زیادی بر عملکرد و سود کسب‌وکارهای کوچک گذاشته است.

پردازش برگشت کالاها کاری طاقت‌فرسا است و شرکت‌های کوچک‌تر اغلب منابع کافی برای مدیریت آن بدون تأثیر بر دیگر بخش‌های کسب‌وکار خود ندارند. خودکارسازی یا برون‌سپاری بخشی از فرآیندها می‌تواند به کاهش زمان صرف‌شده روی برگشت کالاها کمک کند و ظرفیت بیشتری را برای بازگشت به وظایف مهم‌تر آزاد می‌سازد.

اگرچه مدیریت پیامدهای مالی بازگشت کالاها می‌تواند دشوار باشد، با استفاده از کارت اعتباری تجاری می‌توانند انعطاف‌پذیری بیشتری در امور مالی شما ایجاد کنند. ابزاری مفید برای پر کردن شکاف‌های نقدینگی در جریان رسیدگی به بازپرداخت‌ها هستند و همچنین دید بهتری از هزینه‌ها در کل کسب‌وکار شما ارائه می‌دهند.

داشتن سیاست واضح برای مرجوع کردن کالا نیز برای هر کسب‌وکاری ضروری است. باید این سیاست را به مشتریان اطلاع دهید و کیفیت و وضعیت مورد انتظار کالاهای مرجوعی را مشخص کنید تا از ضرر مالی ناشی از کالاهای معیوب یا غیرقابل فروش جلوگیری شود.

برای کاهش خسارت‌ها، کارشناسان Capital on Tap پنج نکته ضروری برای ساده‌سازی فرآیندها و مدیریت کارآمد بازگشت کالا در کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ارائه کرده‌اند.

سیاست‌های بازگرداندن کالا را به‌وضوح مشخص کنید.

داشتن سیاست بازگرداندن کالا که شفاف و مختصر باشد، به جلوگیری از سردرگمی و نارضایتی مشتریان کمک می‌کند و اطمینان می‌دهد که به خاطر کالاهای معیوب یا غیرقابل فروش، متحمل ضرر نمی‌شوید. بیش از یک چهارم (۲۶.۵ درصد) از صاحبان مشاغل کوچک مورد بررسی، برگشت کالاهای معیوب را یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های خود عنوان کرده‌اند؛ بنابراین، داشتن یک سیاست مناسب برای اجتناب از این مشکل بسیار مهم است.

مشاهده این مطلب  سوالات متداول نمایشگاه

اطمینان حاصل کنید که سیاست برگشت کالاهای شما در وب‌سایتتان به راحتی قابل دسترسی و در برچسب‌های برگشت کالا به‌وضوح نمایش داده شده است. این سیاست باید به‌راحتی قابل فهم باشد و مراحل دقیق بازگرداندن کالاها، همچنین کیفیت و شرایط مورد انتظار کالاهای برگشتی را هنگام دریافت آن‌ها، به‌طور کامل شرح دهد.

مدت زمان برگشت کالا را افزایش دهید.

تعیین مهلت زمانی برای بازپرداخت مهم است تا با بازگشت غیرمنتظره‌ای چند ماه بعد مواجه نشوید. اما بهتر است اطمینان حاصل کنید که مدت زمان بازگشت کالا خیلی کوتاه نباشد، زیرا این امر ممکن است مشتریان را ترغیب کند که هدایا و اقلام ناخواسته را نگه دارند و احساس فوریتی برای بازگرداندن سریع آن‌ها نداشته باشند.

مدت زمان مناسب برای هر شرکت و محصول متفاوت است، پس باید ببینید چه زمانی برای شما مناسب‌تر است. مدت زمان استاندارد ۳۰ روز است، اما شاید ۶۰ روز برای کسب‌وکار شما بهتر باشد.

در پشتیبانی مشتری پیش‌قدم باشید.

در اوج شلوغی خرید، مثل ایام تعطیلات، مشتریان ممکن است جزئیات مهمی مثل مهلت مرجوع کردن کالا را فراموش کنند. ارسال ایمیل‌های یادآوری در مورد مدت بازگشت کالا به مشتریان، راهکاری ساده اما مؤثر است.

اطلاعات کلیدی مانند آخرین مهلت بازگرداندن کالا و هر دستورالعمل خاصی را به وضوح بیان کنید. همچنین مشتریان را تشویق کنید در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام با تیم پشتیبانی تماس بگیرند.

گزینه‌های انعطاف‌پذیر برای بازپرداخت یا تعویض ارائه دهید.

افراد ممکن است نظرشان عوض شود یا هدیه‌ای ناخواسته دریافت کنند. ارائه گزینه‌های انعطاف‌پذیر تعویض یا اعتبار فروشگاه، مشتریان را به خریدهای بیشتر ترغیب می‌کند و ممکن است یک برگشت کالا را به فروشی دیگر تبدیل کند. این انعطاف‌پذیری می‌تواند به‌طور مثبت بر وفاداری و رضایت مشتری تأثیر بگذارد.

مشاهده این مطلب  راهنمای ضروری برنامه‌ریزی بازاریابی

از کارت اعتباری تجاری برای مدیریت امور مالی استفاده کنید.

بازگشت کالاهای مشتریان، تأثیر مالی قابل توجهی دارد و ۲۶.۹ درصد از کسب‌وکارهای کوچک بریتانیا می‌گویند امسال با این مشکل مواجه بوده‌اند.

اگرچه مدیریت تأثیر مالی برگشت کالاها می‌تواند دشوار باشد، استفاده از کارت اعتباری تجاری می‌توانند انعطاف‌پذیری بیشتری در مدیریت مالی شما ایجاد کنند. این ابزارها برای پر کردن شکاف‌های نقدینگی در زمان پردازش بازپرداخت‌ها مفید هستند و همچنین دید بهتری از هزینه‌های کل کسب‌وکار شما ارائه می‌دهند.

می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد… تاثیر واقعی برگشت کالا توسط مشتریان درباره کسب‌وکارهای کوچک در وب‌سایت کپیتال آن تپ

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای
بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد
شهر مشهد به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در ایران، همواره نیاز به خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای داشته است....
مدیریت آسان مرجوعی‌های شاپيفای
هرچند آزاردهنده هستند، اما هیچ کسب‌وکاری که محصولاتش را آنلاین می‌فروشد، از پس فرستادن گاه‌و‌بیگاه محصولات...
چهار روش آسان برای افزایش فروش آنلاین
راه‌های زیادی برای بهبود وب‌سایتتان هنگام فروش آنلاین وجود دارد، اما گاهی اوقات ساده‌ترین کارها بیشترین...
ترند های بخش فروشگاه قطعات خودرو
شايد مهم‌ترين روند تأثيرگذار بر تجارت لوازم جانبی خودرو در سال‌های اخیر، کاهش مداوم تعمیر و نگهداری خودرویی...
ترند های تعمیر خودرو
اتفاقات اخیر در بخش تعمیر خودرو چه بوده است؟ تعداد خودروها در بریتانیا تا سال ۲۰۱۶ افزایش یافت، پس از...
رقبایی در نزدیکی کسب‌وکار من شروع به کار کرده است.
وقتی رقیبی در همسایگی شما کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کند، ممکن است دیدن جنبه‌های مثبت دشوار باشد،...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070