09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

چهار گرایش بازاریابی ایمیلی برای افزایش میزان باز شدن و کلیک ایمیل‌ها

آنچه در این مقاله می خوانید:

چهار گرایش بازاریابی ایمیلی برای افزایش نرخ باز شدن و کلیک

پر کردن خبرنامه‌ها با محتوای مفید، بسیار مهم‌تر از بمباران تمام مشتریان با پیشنهادهای یکسان است. همگام با زمان بودن و پاسخگویی به نیازهای کاربران برای هر شرکتی حیاتی است. نکته: مقالاتی درباره روندها مانند یک چک‌لیست عمل می‌کنند. مطمئن شوید که پس از خواندن، مطالب آموخته‌شده را به کار می‌گیرید؛ آن وقت است که نتیجه خواهید دید.

یک و یک دهم محتوای تولیدشده توسط کاربران در خبرنامه‌ها

محتوای تولیدشده توسط کاربران محتوای تولیدشده توسط کاربر محتوای تولید و منتشر شده توسط کاربران است. نظرات، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، عکس‌ها و ویدیوهای نقد و بررسی، همگی انواع مختلفی از محتوای تولید شده توسط کاربران هستند.

طراحی ایمیل‌های واکنش‌گرا و جذاب یکی از گرایش‌های کلیدی در بازاریابی ایمیلی است. با استفاده از طراحی سایت وردپرس، می‌توانید فرم‌های ثبت‌نام و صفحات فرود حرفه‌ای ایجاد کنید که تجربه کاربران را بهبود داده و نرخ باز شدن ایمیل‌ها را افزایش دهد.

مزایای محتوای تولیدشده توسط کاربران

  • ایجاد آن هیچ وقت و هزینه‌ای نمی‌برد.
  • این به درک بهتر مخاطب، مشکلات و خواسته‌های او کمک می‌کند.
  • این محصول، با ارائه ای ناقص اما پرشور، در راستای «صداقت نوین» عصر حاضر قرار می‌گیرد.

نقصان محتوای تولیدشده توسط کاربران، به کاربران اعتماد می‌بخشد.

  • 79 درصد از خریداران محتوای تولید شده توسط دیگر کاربران، تأثیر زیادی بر تصمیم خرید آنها دارد.
  • بازدیدکننده‌ای که عکس محصول را در شبکه‌های اجتماعی کاربران دیگر ببیند، شش برابر بیشتر احتمال دارد آن را بخرد.

براساس داده‌های شاپایف تبلیغات با محتوای تولیدشده توسط کاربران، چهار برابر تبلیغات برندسازی‌شده کلیک دریافت می‌کند. استفاده از تکنیک‌های شخصی‌سازی، یکی از روش‌های مؤثر برای افزایش تعامل کاربران است. بهره‌گیری از خدمات سئو وردپرس به شما کمک می‌کند تا رفتار مخاطبان را تحلیل کنید و محتوای هدفمندتری برای ایمیل‌های خود تولید کنید.

مشاهده این مطلب  5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

یک و سه دهمچالش‌های کار با محتوای تولیدشده توسط کاربران

برای به‌دست آوردن محتوای تولیدشده توسط کاربران، ابتدا باید کاربران را به تولید آن ترغیب کنید. می‌توانید تخفیف، کد تخفیف یا مسابقه‌ای برگزار کنید؛ روش انتخابی کاملا به خلاقیت گروه شما بستگی دارد.

مثلاً یک فروشگاه آنلاین لباس زنانه، از کاربران می‌خواهد که ست‌های لباس بچینند، عکس بگیرند و اکانت فروشگاه را در شبکه‌های اجتماعی تگ کنند. در عوض، قول می‌دهد که این عکس‌ها را در وب‌سایتش به نمایش بگذارد. با توجه به تعداد عکس‌های بخش «استایل‌های شما»، این استراتژی بسیار مؤثر است.

استفاده از محتوای تولیدشده توسط کاربران در بازاریابی ایمیلی رو به افزایش است و به‌زودی حتی تبلیغات برندینگ و عکاسی‌های حرفه‌ای هم از آن تقلید خواهند کرد. بنابراین اگر تیم بازاریابی شما هنوز از محتوای تولیدشده توسط کاربران استفاده نمی‌کند، بهتر است همین حالا شروع کنید.

در ایمیل، جمع‌آوری نظرات کاربران از طریق ایمیل‌های AMP (صفحات موبایل شتاب‌یافته) ـ خبرنامه‌هایی با المان‌های تعاملی ـ بسیار راحت است. این ابزار، ایمیل را به یک وب‌سایت کوچک تبدیل می‌کند. در نتیجه، کاربران برای ارائه بازخورد در مورد محصول یا خدمت، نیازی به ترک ایمیل ندارند. مقاومت کاربران کاهش می‌یابد: مشتریان اگر بتوانند با یک کلیک نظر خود را ثبت کنند، راحت‌تر به ارائه نظر رضایت می‌دهند. در نهایت، احتمال دریافت محتوای تولیدشده توسط کاربر برای شرکت افزایش می‌یابد.

اما نکته‌ای وجود دارد: ایمیل‌های AMP به یک توسعه‌دهنده و یک سرویس ایمیل که از این فناوری پشتیبانی کند، نیاز دارند.

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در خبرنامه‌ها

واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) واقعیت مجازی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، دو ابزار مدرن هستند که به برندها کمک می‌کنند تا خود را متمایز کنند، کاربران را سرگرم کنند و همزمان با تبلیغ محصول یا خدمات، نرخ تبدیل را افزایش دهند. پیاده‌سازی واقعیت مجازی برای برندها پیچیده‌تر و پرهزینه‌تر از واقعیت افزوده است. برای تجربه واقعیت مجازی، کاربران به هدست مخصوص نیاز دارند.

مشاهده این مطلب  نمای کلی بازاریابی ایمیلی | دونات بازاریابی

شرکت‌های بزرگ با بودجه و مشتریانی که می‌توانند چنین ابزاری را تهیه کنند، بیشترین استفاده را از واقعیت مجازی دارند. مثلاً آئودی در سال ۲۰۱۸ مدل جدید Q5 خود را در یک بیابان مجازی معرفی کرد و هر کسی که هدست واقعیت مجازی داشت، می‌توانست قبل از عرضه رسمی خودرو، آن را تست کند. این مورد نشان می‌دهد که فناوری واقعیت مجازی چقدر می‌تواند به راحتی یک محصول جدید را به نمایش بگذارد و مقاومت‌ها را از بین ببرد. کاربر به جای تجربه فیزیکی، تجربه‌ای دیجیتالی کسب می‌کند و این تصور را پیدا می‌کند که قبلاً آئودی جدید را رانده است. فقط کافی است منتظر عرضه خودرو بماند و برای خرید به نمایندگی مراجعه کند.

از نظر پیاده‌سازی، واقعیت افزوده ساده‌تر است. برای دسترسی به واقعیت افزوده، کاربر فقط به گوشی هوشمند یا تبلت نیاز دارد و توسعه چنین محصولی نیز در مقایسه با واقعیت مجازی هزینه‌ی کمتری خواهد داشت. با این وجود، هنوز هم یک تلاش نسبتاً پرهزینه است. اولاً، متخصصان زیادی در بازار وجود ندارند که بتوانند یک برنامه پایدار و کاربرپسند را توسعه دهند. ثانیاً، اساساً باید برای هر پلتفرم یک برنامه جداگانه توسعه داده شود، زیرا زبان‌ها، ناوبری و طراحی برای اندروید و iOS نیازمند رویکردهای متفاوتی هستند.

بازی پوکمون گو انقلابی در بخش واقعیت افزوده ایجاد کرد. توسعه‌دهندگان ایده «جاسازی» شخصیت‌های تخیلی در مکان‌های واقعی را مطرح کردند که شور و شوق زیادی در میان مردم ایجاد کرد. اصل بازی ساده بود: در شهر قدم بزنید، از طریق صفحه گوشی به دنبال پوکمون‌های کمیاب بگردید، آن‌ها را بگیرید و در فهرست خود جمع‌آوری کنید.

مشاهده این مطلب  مهم ترین نکات یوتوب مارکتینگ

امروزه شاید این موضوع چندان تعجب‌آور نباشد، اما در آن زمان، پوکمون گو کاری غیرممکن انجام داد و نوجوانان را از روی مبل بلند کرد و به فضای باز کشاند. موزه‌ها و مراکز آموزشی به‌سرعت از این تجربه استقبال کردند و تا امروز با موفقیت از آن استفاده می‌کنند.

در حال حاضر، به‌کارگیری واقعیت افزوده در بازاریابی ایمیلی به دلیل محدودیت‌های فنی، با موانعی روبروست. اپل چند سالی است که خبرنامه‌های واقعیت افزوده را آزمایش می‌کند، اما هنوز راه‌حل جهانی وجود ندارد که بدون نیاز به هدایت کاربر به برنامه‌های خارجی، روی هر نرم‌افزاری و در هر سرویس‌دهنده ایمیل کار کند. با این حال، پیشرفت‌هایی در این زمینه در حال انجام است و ابزارها در حال تکمیل شدن هستند.

باید خود را برای ادغام محصولات در محیط‌های مجازی و امکان تبلیغ آن‌ها از طریق ایمیل مارکتینگ و سایر روش‌ها آماده کنیم. علاوه بر این، هر سال این ابزارها ارزان‌تر و در دسترس‌تر می‌شوند. امروزه، فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده امکان برجسته شدن در میان رقبا و تنوع بخشیدن به کمپین‌های ایمیلی را فراهم می‌کنند.

در دنیای واقعیت‌های مجازی و افزوده، تحولات زیادی در حال وقوع است. برخی از برندها در متاورس با کاربران خود جلساتی برگزار می‌کنند و برخی دیگر مجموعه‌های NFT خود را منتشر می‌کنند. اثربخشی همه این‌ها هنوز مشخص نیست؛ اما پیگیری این پیشرفت‌ها مهم و ضروری است.

چگونه با مشتریان فعلی و بالقوه ارتباط برقرار می‌کنید تا مطمئن شوید محتوای شما به هدف خود می‌رسد؟ در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

همه کاناله در بازاریابی ایمیلی

همه کاناله (امنی‌چنل) راهبردی است که همه‌ی کانال‌های ارتباطی را با هم هماهنگ می‌کند و ارتباط با مشتری را در بسترهای مختلف یکپارچه می‌سازد. بدین معنی که اگر مشتری از وب‌سایت بازدید کند، به فروشگاه فیزیکی بیاید و یا با پشتیبانی تماس بگیرد، کسب‌وکار او را به عنوان یک شخص واحد شناسایی می‌کند. این امر به ارائه محتوای دقیق‌تر و پیشنهاد محصولات یا خدمات مرتبط کمک می‌کند.

مشاهده این مطلب  مشتریان ویژه

مزیت کانال‌های چندگانه، یکپارچگی و سهولت استفاده است. مشتری از وبسایت بازدید می‌کند، محصولی را به لیست علاقه‌مندی‌های خود اضافه می‌کند، آن را از طریق اپلیکیشن تلفن همراه به سبد خرید می‌برد و خرید را از طریق ایمیلی با قابلیت AMP تکمیل می‌کند. چنین رویکردی، تجربه کاربری یکپارچه‌ای ایجاد می‌کند. هرچه موانع کمتری سر راه مشتری بالقوه وجود داشته باشد، احتمال ثبت سفارش بیشتر می‌شود.

برای کسب‌وکارها، همه‌کانالی بودن بسیار مهم است زیرا همگام‌سازی داده‌ها از کانال‌های مختلف، به درک بهتری از کاربران می‌انجامد. می‌دانید مشتری به کدام فروشگاه مراجعه می‌کند، چه محصولاتی را به‌طور مداوم در وب‌سایت مشاهده می‌کند، آیا خبرنامه‌ها را می‌خواند و از کدام شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند. این اطلاعات امکان ایجاد ارتباط شخصی‌سازی‌شده را فراهم می‌کند. شما فقط محصول ارائه نمی‌دهید، بلکه زندگی کاربر را آسان‌تر می‌کنید. و این چیزی است که مردم دوست دارند به سراغ آن برگردند.

فراقطعه‌بندی و شخصی‌سازی در بازاریابی ایمیلی

شخصی‌سازی، خواسته کاربران امروزی است. آنها انتظار دارند برندها پیشنهادهای مفیدی را بر اساس سلیقه و علایقشان ارائه دهند. گزارش اینستاپیج نشان می‌دهد که 52 درصد از مصرف‌کنندگان آماده‌اند در صورت دریافت ایمیل‌های غیرشخصی، به برند دیگری روی بیاورند. این یعنی اگر هنوز ایمیل‌های خود را شخصی‌سازی نمی‌کنید، ریسک از دست دادن هر مشتری دوم را می‌پذیرید.

این ادعا بی‌دلیل نیست؛ شاخص نرخ باز شدن ایمیل‌ها (درصدی از گیرندگان که ایمیل را باز کرده‌اند) به طور غیرمستقیم از آن حمایت می‌کند. به گفته اینستاپیج، ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده، نرخ باز شدن ۲۹ درصد بالاتری نسبت به ایمیل‌های غیرشخصی‌سازی‌شده دارند.

برای شخصی‌سازی خبرنامه‌ها در سطح جهانی، شما نیاز دارید به:

  • اطلاعات مشتریان را جمع‌آوری و پایگاه داده را به‌روز نگه دارید.
  • سرویس ایمیلی انتخاب کنید که امکان تقسیم‌بندی مشترکان، شخصی‌سازی ایمیل‌ها و راه‌اندازی زنجیره‌های ماشینی را فراهم کند.
مشاهده این مطلب  چرا خدمات بازاریابی تلفنی ممکن است برای کسب‌وکار شما مناسب باشد

اطلاعات کاربران باید به‌طور مداوم به‌روزرسانی شود، زیرا سلایق با گذشت زمان تغییر می‌کند. اومنی‌چنل تا حدودی این مشکل را حل می‌کند: وقتی تمام کانال‌های ارتباطی یکپارچه شوند، می‌توانید پویایی رفتار مصرف‌کننده را دنبال کنید. سپس، برای شخصی‌سازی ایمیل‌ها، باید پایگاه داده را بخش‌بندی کنید — یعنی همه کاربران را دسته‌بندی کنید.

تقسیم‌بندی استاندارد مخاطبان شامل تقسیم‌بندی بر اساس جنسیت، سن و موقعیت جغرافیایی است. اما حتی چنین اطلاعاتی امکان ساماندهی منظم محتوا را فراهم می‌کند؛ مثلاً ارسال تبلیغات کاپشن‌های زمستانی برای ساکنان مناطق شمالی و کدهای تخفیف چتر برای ساکنان مناطق جنوبی.

بخش‌های بزرگ ممکن است برای شخصی‌سازی با کیفیت کافی نباشند. در اینجا است که ابرقطعه‌بندی وارد عمل می‌شود؛ تقسیم مخاطبان به بخش‌های کوچک و خاص پس از مطالعه‌ای دقیق و عمیق.

به این صورت عمل می‌کند: بعد از تقسیم‌بندی، دسته‌ای مانند «مرد، ۳۵ ساله» دارید. بعد از فوق تقسیم‌بندی، دسته‌ای مانند «مرد، علاقه‌مند به فعالیت‌های فضای باز، ۳۵ ساله، دبی، مشتری وفادار» خواهید داشت. واضح است که در حالت دوم، پیشنهادات به کاربر خاص‌تر و هدفمندتر می‌شوند و در نتیجه، احتمال خرید محصول توسط او بیشتر است.

سرویس‌های مدرن ارسال پست، هم از کانال‌های چندگانه پشتیبانی می‌کنند و هم ابزارهای ارتباط شخصی‌سازی‌شده ارائه می‌دهند. این سرویس به شما امکان می‌دهد زنجیره‌های ماشه را بر اساس اقدامات یا رویدادها ایجاد کنید و به‌طور خودکار ارسال شوند. برای مشاغل کوچک که طراح و توسعه‌دهنده‌ای در استخدام ندارند، گزینه‌ای برای مونتاژ ایمیل در ویرایشگر بلوکی و شخصی‌سازی هر بلوک برای هر کاربر وجود دارد.

فقط کافیست هدفی برای تسلط بر این روند تعیین کنید؛ ابزارهای زیادی در بازار وجود دارد که با نیازها و بودجه شما مطابقت دارند. از اتفاقات دنیای بازاریابی باخبر باشید، آزمایش کنید و قطعا به نتایج قابل مشاهده‌ای دست خواهید یافت.

مشاهده این مطلب  وبینارهای با تبدیل بالا با پیگیری هوشمند وبینار
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070